Join-up

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Science90
Berichten: 2861
Geregistreerd: 19-07-09

Join-up

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-14 17:37

Op de voorpagina stond een link naar de wiki over join-up. Ik neem aan dat dit de meest bekeken onderwerpen zijn. Het viel me op dat het artikel wel heel erg overkomt alsof een join-up een wondermiddel is en ik vind dat het gevaar ervan niet voldoende wordt benadrukt. Zeker omdat er bijna wekelijks een topic voorbijkomt van een of andere penny die wel even een join-up gaat doen om te laten zien wie de baas is of om de band te versterken.

Misschien een goed idee om deze pagina wat neutraler te maken en niet de hele werkwijze uit de doeken te doen? Dan is de kans ook wat kleiner dat paarden werkelijk schade ondervinden van de experimenten van kinderen.

Tara B+13 (198) L1+11 (203) L2+12 (195,5) M1+13 (193) M2+10 (194)


Dribbel
Berichten: 13637
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Cambridge (UK)

Re: Join-up

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 17:42

Waarom niet de werkwijze uitleggen, dat is juist het doel van de wiki. Objectief beschrijven hoe iets werk (in dit geval) en als je dat weglaat, dan kun je beter het hele artikel weglaten, want dat is zo'n beetje de basis van het artikel. De nadelen beter beschrijven kan ik wel inkomen.

Je kunt de Wiki als boktlid zelf aanpassen: Help:Handleiding schrijvers

You just want to tag along so you can go all Jane Goodall on me at my high-school reunion because you got imprisoned in an all-girls school
DFTBA! Shiny! The game is on!
Instagram Twitter Tumblr Youtube Goodreads

Science90
Berichten: 2861
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-14 17:49

Dribbel schreef:
Waarom niet de werkwijze uitleggen, dat is juist het doel van de wiki. Objectief beschrijven hoe iets werk (in dit geval) en als je dat weglaat, dan kun je beter het hele artikel weglaten, want dat is zo'n beetje de basis van het artikel. De nadelen beter beschrijven kan ik wel inkomen.

Je kunt de Wiki als boktlid zelf aanpassen: Help:Handleiding schrijvers


Ik geef juist aan dat het NIET objectief is. Ook de werkwijze van Monty Roberts is omstreden, hoewel hij als guru wordt gezien. Dat mag ook best benoemd worden.

Als kind van 12 heb ik ook wel eens een join-up gedaan met een manegepaard, omdat het zo leuk was en ik niet beter wist. Het resultaat was er wel (paard volgde), maar ik denk niet dat ik het werkelijk goed deed, dus de schade zal wel mee vallen. Met zo'n handleiding kun je veel meer schade berokkenen. Dus een flinke waarschuwing mag hier best wel bij staan.

Tara B+13 (198) L1+11 (203) L2+12 (195,5) M1+13 (193) M2+10 (194)

Dribbel
Berichten: 13637
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Cambridge (UK)

Re: Join-up

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 18:14

Om even wat duidelijk te krijgen. Wat jij dus graag wil zien is:
- geen beschrijving van werkwijze
- waarschuwing over gebruik
- de negatieve kanten van join-up

Dat eerste kan niet in de visie van de wiki, lijkt me. Je wil juist in simpele bewoordingen uitleggen hoe iets in elkaar zit. Ik denk dat je punt 2 en 3 kunt combineren in de vorm van 1 kopje dat de negatieve kanten bekijkt.

You just want to tag along so you can go all Jane Goodall on me at my high-school reunion because you got imprisoned in an all-girls school
DFTBA! Shiny! The game is on!
Instagram Twitter Tumblr Youtube Goodreads

roombolletje
Berichten: 1212
Geregistreerd: 06-06-12
Woonplaats: Daar

Re: Join-up

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 18:19

Ik denk eerder dat ze een beschrijving van de werkwijze en de waarschuwingen en de negatieve kanten bedoelt.

Save the earth, it is the only planet where you can get chocolate

Dribbel
Berichten: 13637
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Cambridge (UK)

Re: Join-up

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 18:22

zie nu pas de: 'De neutraliteit van dit artikel is betwist tag' onder aan het artikel. Dit geeft idd aan dat er nog geen objectief correct artikel is en toevoeging nodig heeft. Je hebt dus zeker een punt (helemaal omdat het artikel wordt doorgelinkt vanuit het forum).

You just want to tag along so you can go all Jane Goodall on me at my high-school reunion because you got imprisoned in an all-girls school
DFTBA! Shiny! The game is on!
Instagram Twitter Tumblr Youtube Goodreads

Stephanie
Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Re: Join-up

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:21

Hoi demo_love

De Wiki links op de voorpagina zijn de artikelen op de Wiki die als laatste bezocht. Dit zijn dus niet per se populaire artikelen.

Als je aanvullingen hebt voor het artikel ben je welkom om deze aan te vullen. De Wiki mag door alle bokkers aangepast worden. Dat de methode omstreden is kan je dus prima toevoegen (wel met argumenten en bronnen). Op deze manier kan het artikel en de Wiki verbeterd worden. Dus, heb je zin om het artikel te verbeteren :D ?

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers