Sweetness Litter 2022 Rhodesian Ridgeback X Weimaraner pups

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, xingridx

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Paint_Lover

Sweetness Litter 2022 Rhodesian Ridgeback X Weimaraner pups

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: Gisteren, 07:42

Op 30/04 heeft mijn knappe meisje Muffin ons 12 (vd 14!) pups geschonken...

Niet alles ging goed, de 1e 2 weken zijn hel geweest! 3 ineens zwakke pups dus gemiddeld 1x per dag/nacht wel met gierende banden naar de dienstdoende kliniek gereden, onze Muffin heeft 2x mastitis (melkklierontsteking) gekregen binnen 2u ondanks geregeld checken en daardoor dus ook 2 volledige dagen op de kliniek moeten doorbrengen |(

Leuk joh, n nestje fokken (mijn 1e en dus ook meteen mijn LAATSTE nestje!!!)

Helaas is 1 pup na 1 week onverwacht overleden |(

Maar goed, ondertussen zijn de frutsels 7,5e week, zijn er nog n paar op zoek naar hun forever home en ze doen het allemaal stuk voor stuk supergoed!

Vorige week gechipt/geënt/geregistreerd en nagekeken en allemaal supergezond verklaard dus ik ben blij!

Hier dus wat foto's van mn hummeltjes <3

[ img ]

2 weken
[ img ]

5 weken
[ img ]

En afgelopen zaterdag werden ze alweer 7 weken *\o/* <3

[ img ]
Fudge, ridgeless reutje

[ img ]
HazelNut, teefje, deze knapperd blijft bij ons wonen <3

[ img ]
Pecan, ridgeless teefje, deze knapperd blijft ook bij ons wonen <3

[ img ]
Donut, reutje

[ img ]
Pumpkin Spice, reutje

[ img ]
Pretzel, teefje

[ img ]
Waffles, teefje

[ img ]
Candy, teefje

[ img ]
Cupcake, teefje

[ img ]
Bagel, teefje

En last but not least...

[ img ]
Brownie, reutje

Allemaal zo ontzettend lief, zijn bijna 80% (bak)zindelijk (heb buiten een zandbak staan met daarin koolzaad en meestal doen ze daar heel netjes hun behoefte op!), allemaal anders kwa karakter maar geen 1 die echt bijt.

Ondanks alle ellende (lees: alles van A naar Z en terug wat je als fokker kan tegenkomen kwa "problemen") hebben we voor onze kiezen geworpen gekregen, slapeloze nachten, da bezoekjes diep in de nacht, op feestdagen en in het weekend... zieke mama hond, zieke pups, ik die gruwelijk ziek werd en zo kan ik nog wel even doorgaan maar, ow zo blij en mega TROTS op zowel mn teef als op de pups!

11 stuks is veel! Veel voor mama hond, heel veel voor de baasjes maar ondertussen zijn de zorgen geweken voor het genieten van... en dat doen we!

Ja, ze zijn af en toe net kruisingen tussen velociraptors en terroristen maar zou dit toch niet hebben willen missen ;)

Doe ik t ooit nog een keer? NEE!!! 1x is voor mij meer dan voldoende geweest! Ik heb er mega veel van geleerd, weet dat ik dit ook kan maar ondertussen ben ik 15 jaar van mn leven kwijtgeraakt met alle zorgen, zijn mijn tranen zowat op en loop ik semi op mn tandvlees!

Als je 7-8 pups verwacht, er 2 dode geboren worden (2e kwam nadat de DA haar "leeg" verklaard had!!!), je met spoed met moederhond + 9 pasgeboren pups als een malloot naar de kliniek vliegt omdat je het niet meer vertrouwd (en er daar dus op de röntgen nog 3 of 4 pups gezien worden!!!), toen werden er thuis nog 2 gezond geboren en stopte ze weer met persen (ja, hallo! Ik snap dat wel als je al vanaf 2.20u bezig bent net bevallen en we zo ondertussen tegen 22.30u aanlopen!), dus weer alles in de auto en naar de kliniek terug... daar werd ons laatste wondertje geboren binnen 10min!

1tje na 7dgn overlijd en je meer zorgen hebt dan kunnen genieten is dit een avontuur geweest die ik niet nogmaals graag herhaal!

Ik ga wel helpen en puppyknuffelen bij mijn vriendin als die weer een nestje heeft want dit... de hel die we doorgegaan zijn NEVER nooit meer!

Neemt niet weg dat ik stapelgek op mn pups ben hoor! En we doen (en hebben) altijd alles voor hun (en hun mama) gedaan, als ik ergens aan begin doe ik het goed of niet!

A Dollar For A Rose 19/03/2021 - † 08/12/2021
DG DRY JILL † 25/03/2020
https://www.bokt.nl/markt/ad/516574/rhodesian-ridgeback-x-weimaraner-pups-zoeken-forever-home

Amber3

Re: Sweetness Litter 2022 Rhodesian Ridgeback X Weimaraner pups

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:49

Ondanks alle ellende zijn het wel prachtige pups <3 Maar wat een nachtmerrie op sommige momenten zeg!

Bailey Ro-lex x Jazz
Phéline Just Wimphof x Ro-lex
Felix en Sunflower's Miss Dior
Dublin

Kimddddd

Re: Sweetness Litter 2022 Rhodesian Ridgeback X Weimaraner pups

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:57

Wat een leukerds! en wat een avontuur met prettige en minder prettige momenten.

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:01

Oooooo als ik niet 9 weken geleden zelf bevallen was een nog een peuter had lopen..... na het overlijden van onze oude hond afgelopen winter mis ik het hebben van een grote hond ontzettend... en ik heb weimeraners ook altijd prachtig gevonden... ( ik kom uit een gezin van jagers dus ben bekend met het ras). Helaas komt dit nestje echt minimaal een jaar te vroeg voor ons.... maar gefeliciteerd met deze prachtige pups. Wat ontzettend naar hoe de start was. Maar wel een prachtig resultaat!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: Gisteren, 12:33

Thanks all!

Ik ben ook mega trots op onze pupsels, ze hebben samen met mama en ons een hele hoop moeten doorstaan maar zijn zo gezond als een vis en dat is het allerbelangrijkste!

1 voor 1 knap, allemaal een top karakter en sinds deze ochtend zijn ze ook een baby (oke, bijna 1 jaar) gewend en geven er helemaal niets om als die kleine krijst, bijten doen ze nagenoeg niet dus helemaal trotse surrogaat mama hier <3

Nachtmerrie ++ durf ik het zelfs wel te noemen MAAR die hebben we doorstaan en verslagen!

Nu enkel n heel groot trots gevoel en dat is goed! Dit heb ik altijd gewild, de ellende niet maar wel het genieten van dat kleine grut, ze letterlijk zien groeien van dag tot dag en moet echt eerlijk bekennen dat ik er zelfs nu best emotioneel van word...

Maar het is goed, ze zijn toppertjes en hun mama nog eens zo meer!

Mama word iig zodra het kan gesteriliseerd/gecastreerd want deze hel doe ik haar niet nogmaals aan (om nog maar te zwijgen over mijn mega schuldgevoel want IK heb haar dit aangedaan), de 2 teefjes die bij ons blijven wonen worden waarschijnlijk tzt ook gesteriliseerd (of zelfs gecastreerd)

A Dollar For A Rose 19/03/2021 - † 08/12/2021
DG DRY JILL † 25/03/2020
https://www.bokt.nl/markt/ad/516574/rhodesian-ridgeback-x-weimaraner-pups-zoeken-forever-home

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie