Kwartetten met katten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Kwartetten met katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-21 16:50

Sinds zondag is ons kattenkwartet weer compleet :+:
Vorig jaar heb ik Kiora moeten laten inslapen. Mijn koningin <3
Heel graag wilde ik er op termijn wel weer een 4e bij, maar met dit verlies en corona en gedoe was het gewoon niet het moment. Afgelopen 1 oktober zijn we verhuisd naar een fantastisch huis en ging het toch wel weer kriebelen.
En alle 3 gingen ze uiteraard mee en hebben ze het helemaal naar hun zin.

Onze senior Solo, wordt in april alweer 15 jaar :oo
Maar op wat gebitsproblemen na kerngezond. Vorige week zijn er wat kiezen getrokken, maar hij eet alles weer, glimt je tegemoet en is super fit <3
Liever lui dan moe overigens, behalve als hij zijn gekke 5 minuten heeft :+
Afbeelding

Afbeelding

Pip, balinees van 8 jaar jong. Schuchter en verlegen poesje, maar oh zo lief :+:
Wel echt mijn kat, ze is bang van mijn man. Of sowieso van vreemde mensen. Heel raar, want ik heb haar van kitten af aan en er is nooit iets gebeurd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dikke mik met Solo :+:
Afbeelding

En onze schooier Vivaldi van 2,5. Als kitten van de boerderij gehaald (via Bokt), super lief en sociaal. Maar druk en speels en behoorlijk lomp :+ Iets met pubertijd ofzo :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En wat dan met nummer 4....
Het moest een oosterling worden, poesje, vanaf een jaar of 2 en moest goed met andere katten kunnen. Een herplaatser dus. En wat was dat lastig! Iedere keer als we een match tegenkwamen, waren er zoveel geïnteresseerden en moesten we onszelf zo bewijzen dat wij het perfecte gezin waren dat de lol er eigenlijk een beetje af ging. Ik bedoel, ik begrijp dat iemand wil weten waar zijn of haar kat terecht komt, maar iemand afrekenen op het merk KVV dat ik voer (als in: ik voer merk A en eigenaar/fokker had liever merk B, wees blij dat ik KVV voer denk ik dan) en het niet op bed mogen slapen vond ik toch wat ver gaan. De slaapkamer deur is ongeveer de enige deur in huis die dicht zit, ten behoeve van mijn kostbare nachtrust. De andere 4 kamers en 100m2 kunnen ze gewoon komen en ze hebben zelfs hun eigen kattenkamer. Echt, het was nog erger dan een sollicitatiecommissie.
Of we kregen een super enthousiaste reactie terug en hoorden vervolgens niets meer, om weken later ergens op dezelfde pagina te lezen dat de kat herplaatst was.

En juist op het moment dat we niet echt op zoek meer waren kwam zij voorbij. Een soort noodoproep van een katje dat vanuit Spanje opgevangen was, geplaatst was, weer terug gekomen was omdat ze schuw bleef. Erg angstig, oosters type, wel sociaal naar andere katten, echt bang van mensen, trauma opgelopen.
Ik heb contact opgenomen en een dag later zaten we met een reismandje in de auto. Alsof het zo moest zijn :j
Deze knappe dame droeg de naam Sisi, maar met een Pippi en een Vifi in huis vonden we dat wat onhandig. Ze heeft bij ons de naam Sproet gekregen.
Afbeelding

Het angstige komt wel goed. Ik zit meerdere keren per dag bij haar en ze durft al te spelen, trakteert ons op een heel concert (ze is vocaal aangelegd :D), komt zelf al knuffels halen en is berenieuwsgierig. En dat laatste gaat haar helpen. Over een paar maanden loopt ze waarschijnlijk door het huis alsof het nooit anders geweest is :D
Haar vorderingen zijn te volgen in het topic in mijn onderschrift.

Plaatje is het <3
Afbeelding

Afbeelding

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Kwartetten met katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 19:47

Ahhh Pip <3 <3 <3 Ze blijft prachtig!

ikkedus
Berichten: 3270
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Kwartetten met katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 20:02

Wat een leukerd!
Nog geen kennis gemaakt met jouw trio?

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16225
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Kwartetten met katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 20:02

Je hebt prachtige katten! Leuk dat ze allemaal ook zo verschillend zijn <3

marley93

Berichten: 6029
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Kwartetten met katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 20:19

Sproet <3
Knap kwartet heb je zo weer bij elkaar, Daihyo.

senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 20:27

Wat een grappig nieuw huisgenootje. Lijkt wel een mix van oosters met schildpadkleur.
Veel geluk met haar.