Verliefd op patiënt

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
eilleen333
Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-21 11:39

Pandora2 schreef:
Die laatste foto ook. En dan dat zinnetje erbij... :')
Het is niet grappig, maar hier moest ik echt zo om lachen.

Arm dutske, hoe komt ze aan dat staartprobleempje ?
Het is en blijft een bijzonder knap ding, met of zonder amputaties <3
En ze is in supergoede handen !

Geproficiteerd met je verjaardag ook Y)(^)



Bedankt allemaal!

Staartje was ook geraakt door de automotor. Leek goed te gaan, maar afgelopen weekend had ze er toch aan gegeten en toen ging het snel mis (afsterven en ontstoken). Dus toen moest dat er helaas toch nog af.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/


luuntje
Berichten: 13927
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Verliefd op patiënt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 11:46

Gefeliciteerd met je verjaardag.

Je patient heeft een gouden mand gevonden.
Hopelijk is ze snel fit.

[o]

maralyn
Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Verliefd op patiënt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 11:52

Wat een knap ding zeg!

Ik snap wel dat je zegt, houden we lekker hier!

Hopelijk rent ze snel weer helemaal vrolijk rond.

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

eilleen333
Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-21 19:00

Nou, denk je alles gehad te hebben… het staartje is inmiddels mooi genezen, dag verbandje was er een week of 2-3 af. En toen ging het mis natuurlijk. Mevrouw wat zo blij dat ze zonder kraag kon rondrennen dat ze dat fanatiek deed.
Daarbij is haar stompje overbelast. Er kwam vocht in, er ontstond een wondje, en er bungelde een massa ter grootte van een mandarijn aan haar been. Ze had er ook pijn aan. Dus vandaag voor de derde keer onder het mes. Nou moet het goed zijn toch?!

Voor operatie, de zwelling (moeilijk op de foto te krijgen) en de korst

[ img ]

[ img ]

Voor OK:

[ img ]

Wakker worden met je favo knuffeltje

[ img ]


En de wond even in spoiler:
Spoiler:
[ img ]


Ben blij dat dit gebeurd is. Ze hupste net al vrolijk rond en ligt nu rustig haar roes uit te slapen.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Katyatje
Berichten: 1859
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 19:05

Wat een pechvogel.
Nu ook geen stompje meer dus?

DuoPenotti
Berichten: 28828
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Verliefd op patiënt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 19:19

Och die kleine frummel.
Die maakt het ook maar mee.
Beterschap met haar.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

luuntje
Berichten: 13927
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Verliefd op patiënt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 19:21

Ach arm ding.
Hopelijk knapt ze snel op.

[o]

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 19:22

Och het stumpertje.

Zo ga je wel hard door de 7 levens heen...

Maflinger_S
Berichten: 12140
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 19:23

Ach gossie ...

Nou moet ze wel een beetje gaan opletten en bedaren want als ze zo door gaat zijn er straks geen stukjes meer die er nog af kunnen.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Telpeva
Berichten: 14596
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 19:26

Agossie arm diertje toch, zo jong en al zo veel meegemaakt. Volgens mij zit ze perfect bij jou met alle zorg <3

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Dennis
Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 19:29

Wat een pech poesje.
Maar snap helemaal waarom ze bij je mocht komen wonen!

Wij hebben ook zo'n pech geval, wel wat ander verhaal, maar wel operatie na operatie en verder als 3poot. Morgen zijn we precies een jaar onderweg en hij doet het gelukkig geweldig. We hebben hem wel al een aantal keer aan herinneren dat hij 9 levens heeft, en geen 9 poten :')
[BB] Kat met gebroken achter pootje. Wie heeft ervaring?

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Neon
Berichten: 4906
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Verliefd op patiënt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 19:42

Arm prutske... wat een pech...

Cowgirl
Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 19:51

Dennis schreef:
Wat een pech poesje.
Maar snap helemaal waarom ze bij je mocht komen wonen!

Wij hebben ook zo'n pech geval, wel wat ander verhaal, maar wel operatie na operatie en verder als 3poot. Morgen zijn we precies een jaar onderweg en hij doet het gelukkig geweldig. We hebben hem wel al een aantal keer aan herinneren dat hij 9 levens heeft, en geen 9 poten :')
[BB] Kat met gebroken achter pootje. Wie heeft ervaring?


Ik heb er hier nu ook eentje -O-

Maar wel goede prognose dus als het goed gaat gewoon weer op 4 poten rond raggen straks.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

eilleen333
Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Verliefd op patiënt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-21 20:31

Katyatje schreef:
Wat een pechvogel.
Nu ook geen stompje meer dus?


Nee, het is helemaal weg nu. Super smal kontje, ziet er echt niet uit :')

Daan13 schreef:
Och het stumpertje.

Zo ga je wel hard door de 7 levens heen...


9 levens toch? Gelukkig hebben we er nog een paar over. Maar ze is pas 3,5 maand oud, dus we moeten wel wat zuiniger worden :Y)

Maflinger_S schreef:
Ach gossie ...

Nou moet ze wel een beetje gaan opletten en bedaren want als ze zo door gaat zijn er straks geen stukjes meer die er nog af kunnen.


Alleen de eierstokkjes staan nog op de planning. Maar dat gaan we uitstellen. Het originele idee was om dat met 6 maanden te doen, maar we zien wel hoe dat loopt. Ze woont toch binnen, dus onverwachte dracht zit er sowieso niet in gelukkig.


Dennis schreef:
Wat een pech poesje.
Maar snap helemaal waarom ze bij je mocht komen wonen!

Wij hebben ook zo'n pech geval, wel wat ander verhaal, maar wel operatie na operatie en verder als 3poot. Morgen zijn we precies een jaar onderweg en hij doet het gelukkig geweldig. We hebben hem wel al een aantal keer aan herinneren dat hij 9 levens heeft, en geen 9 poten :')
[BB] Kat met gebroken achter pootje. Wie heeft ervaring?


Och, wat een pech zeg! Ze redden zich gelukkig super goed met 3 pootjes. Minty rende net al even rond. Maar dat was echt een minuut en toen bedacht ze zich dat ze toch wel erg moe is. Ze moet ook echt even rustig aan doen de komende dagen, dus ik ben wel ‘blij’ dat het slecht weer wordt dit weekend. Lekker veel samen op de bank liggen!

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Dennis
Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Verliefd op patiënt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 20:47

Onze terrorist vangt weer muizen (of makkelijker, pakt ze van zijn broer af), raced de hooizolder op en gedraagt zich als een hond.
Van de week was hij zo stoer om de buurkat uit te dagen, kwam hij met losse plukken haar overal en zijknat van de douw thuis.

Wat een zorgen, wat een liefde brengen ze je.

Het eerst proberen met een stompje begrijp ik wel. Onze kon zich eerst slecht zittend wassen omdat hij zn ene bil miste.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

eilleen333
Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-21 21:08

Dennis schreef:
Onze terrorist vangt weer muizen (of makkelijker, pakt ze van zijn broer af), raced de hooizolder op en gedraagt zich als een hond.
Van de week was hij zo stoer om de buurkat uit te dagen, kwam hij met losse plukken haar overal en zijknat van de douw thuis.

Wat een zorgen, wat een liefde brengen ze je.

Het eerst proberen met een stompje begrijp ik wel. Onze kon zich eerst slecht zittend wassen omdat hij zn ene bil miste.


Het idee was goed, maar Minty gebruikte het echt als voorwaardig voetje. Je hoorde het bot op de grond knallen als ze rende. Een truitje aan hielp wel, maar zo gauw je het af deed ging ze hem weer gebruiken. Het is gewoon een reflex. Ik zie dat ze zich nu eigenlijk veel beter voort lijkt te bewegen dan voorheen. Wassen gaat tot nu toe goed, dat doet ze meestal toch tussen de kussens van de bank.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Dennis
Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Verliefd op patiënt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 21:25

Zo'n stompje is niet goed als been te gebruiken. Misschien bij hele rustige opbouw, eelt vorming enz, maar zie een kitten maar kalm te houden. Zonder is het probleem gewoon helemaal klaar als de wond straks goed dicht is (dat heeft hier helaas wat langer geduurd dan verwacht).

Norrit zat in het begin te wiebelen met wassen. Later ging hij handig ergens tegen aan zitten om zijn evenwicht te houden. En nu red hij het helemaal. Hij is een jaar onderweg met zijn hele verhaal, en sinds half januari poot-loos.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

idylle
Berichten: 5746
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 21:26

Wat een super mooi kleurtje heeft ze en wat een onwijze mazzel dat ze in jou praktijk terecht kwam. Toch apart dat zich geen eigenaar gemeld heeft? Maar ze heeft een goed alternatief gevonden zo te zien. Hopelijk is haar pech nu echt over en kan ze genieten van het heerlijke leventje wat jij haar bied. Veel plezier nog samen!

luuntje
Berichten: 13927
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Verliefd op patiënt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 09:19

Uiteindelijk gaat dit wel beter zijn.
Maar wat een zorgen kan je hebben om zo’n klein ding.

[o]

pipo
Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Verliefd op patiënt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 14:29

Agossie… hopelijk nu echt de laatste x Ze heeft onderhand wel genoeg voor dr melkkiezen gehad. Sterkte.

Douce
Berichten: 3502
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 14:26

Hoe gaat het met Minty nu? Nog 6 levens over? :D

“Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”

eilleen333
Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-21 23:50

Douce schreef:
Hoe gaat het met Minty nu? Nog 6 levens over? :D

Minstens!

Het gaat super goed met haar! En dat is te merken! Ze gaat nog steeds mee naar de praktijk als ik ga werken, maar ik merk dat ze het hok aan het eind van de dag wel zat is. Dan vliegt ze door de praktijk :')
Dus ik ben aan het nadenken of ik dat blijf doen, of dat ik iets anders ga verzinnen. Thuis laten is minder handig omdat mijn revaliderende moeder daar nu is… ze doet het goed hoor (Minty) maar ze begint om half 6 wel te klagen dat ze eruit wil. Gelukkig werk ik maar 3 dagen.

De rest van de dagen gaat ze vaak mee op stap, naar stal. Ze durft zelfs op de trekker, haha!
Maar het is nu eeg koud buiten, en dan merk je dat haar kontje geschoren is. Het is een beetje frisjes soms.

Ik vind het soms lastig om haar genoeg uitdaging te geven in huis. Ze is natuurlijk de enige kat. Alternatief is er eentje bijnemen, maar dan kan ze niet meer zo makkelijk mee, en dat vind ze ook heel leuk. Kom bijna de deur niet uit zonder haar, haha!

Het beentje eraf was de beste keus ooit. Ze is veel stabieler dan ze al die tijd met stomp was. Dus ik neem dit mee. Vanaf nu altijd hoge amputatie bij patiënten!
Mijn enige zorg is nog of ze fantoompijn gaat ontwikkelen. Dat is bekend bij de kat. Heeft ze nu niet denk ik. Ze is echt super vrolijk en ze zit nooit aan de plek van het missende beentje of aan haar staart ofzo. Ik mag ook gewoon overal aanzitten.
Ze probeert nog wel steeds met het missende beentje aan haar rechteroor te krabben. Hilarisch! Moet ik een keertje op film krijgen! Had niet gedacht dat ze dat nu nog steeds zou doen!

Ben ook aan het denken voor een systeem in de auto. Ik heb een caddy, en nu kan er niemand mee als minty mee is, want die zit op de bijrijdersstoel. Wil eigenlijk een grote bench achterin, verbonden met de cabine zodat er in de winter verwarming is en in de zomer airco. Maar dat is een heel gedoe om dat veilig en comfortabel te maken, dus dat is een project voor als ik het wat rustiger heb. Crazy cat lady to the max, haha!

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Dennis
Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 07:53

Onze Norrit heeft wel echt zenuwpijn of fantoompijn gehad, echt heel heftig en zo zielig. Hij heeft toen even extra medicatie gehad. Dan sloopte hij in blinde paniek zijn bench, en hij heeft me eens dwars door een dikke trui en winterjas heen gebeten in zo'n moment (dat is ook de enige keer geweest dat hij lelijk gedaan heeft, en daar kon hij dus echt zelf niets aan doen).

Het jeuken met zijn stompje doet hij ook nog steeds :') . Ik denk niet dat dat over zal gaan :)) .
En hij heeft een tijdje 'kortsluiting' gehad. Vooral als hij druk was, dan tilde hij zijn stompje zo hoog op(opzij) dat hij omviel of zo hoog recht omhoog dat hij zijn achterpootje ook van de grond tilde en hij even op zijn voorpootjes stond. Heel onhandig en het zag er heel knullig uit, maar had niet het idee dat het hem zeer deed. Heel soms zie ik nog een hele kleine beweging die richting in, maar zo weinig dat m'n man het niet eens opvalt.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

The_Cat
Berichten: 7275
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Verliefd op patiënt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 09:03

Wat een leuke update! Goed te horen dat Minty het zo fijn heeft!


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 09:21

heb je geen ruimte in de praktijk waar ze los kan lopen? lijkt me zo sneu hele dag in een bench, of lees ik dat verkeerd?

Storm, voor altijd in ons hart 09-10-2020


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kouwene en 1 bezoeker