Grootbrengen van een baby waterkipje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Solleke_Noah

Berichten: 11079
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-21 09:21

Bloodymary schreef:
Grappig, ik moest vandaag aan dit topic denken.

Ik heb een vijver in de tuin, niet heel groot, 2 x 3 of zo, en sinds vandaag zit daar een waterhoentje in. Denk dat hij dit jaar geboren is, aangezien hij nog niet helemaal op kleur is. Hij zit lekker uit de vijver te eten en gaat af en toe de kippenren in om een graantje mee te pikken. Zo schattig. Ben benieuwd hoe lang hij blijft. Verstopt zich ook al lekker in het riet.


<3 die heeft een goed plekje uitgekozen voor de winter :j

Bloodymary
Berichten: 4535
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 10:59

Hij/zij heeft inderdaad een plekje gevonden, zit er nog steeds. Al een maand nu. Wordt al steeds minder schichtig. Hopelijk krijgt hij geen identiteitscrisis, zit namelijk vaak tussen de kippen te pikken, die het prima vinden. Verder lekker scharrelen en duiken in de vijver en heel veel uitgebreid wassen. Hij begint ook al op kleur te komen. Wordt steeds donkerder en de witte streep wordt steeds meer zichtbaar.

Zou zo'n beestje niet eenzaam zijn zonder soortgenoten?

Bij gebrek aan fantasie noem ik hem ook maar Scampi. Iedereen vragen, hoe kom je aan zo'n rare naam, haha.

Solleke_Noah

Berichten: 11079
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-21 11:04

Scampi 2 *\o/* <3

Waterhoentjes zijn eerder solitair, als het voorjaar wordt en hij/zij een partner wilt zal hij wel op zoek gaan :) ik las dat ze in de winter soms wel een beetje samengroepen op plekken waar voldoende voedsel is, dus hij heeft jouw kippen daarvoor uitgekozen :))

Bootsiebob

Berichten: 5542
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Grootbrengen van een baby waterkipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 11:11

Wat leuk om te lezen. Scampi 2 <3 kijk maar uit dat de kippen niet gaan denken dat ze ook waterkipjes zijn. Plons :')

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 14:34

Leuk, een Scampi 2 ! <3

Bootsiebob ik krijg er een beeld bij... :')

Nickietje
Berichten: 157
Geregistreerd: 03-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 14:40

Bootsiebob schreef:
kijk maar uit dat de kippen niet gaan denken dat ze ook waterkipjes zijn. Plons :')


Mijn ervaring is dat kipjes gewoon blijven drijven...geen zorgen dus. Laat Scampi 2.0 er maar lekker gezellig tussen lopen. *\o/*

Bloodymary
Berichten: 4535
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Grootbrengen van een baby waterkipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 17:27

Haha, het ziet er in ieder geval heel gezellig uit. Ik heb kantoor aan huis en dat kijkt precies uit op de kippenren en de vijver, dus kan het mooi allemaal bekijken. Leuk beestje is het. En supersnel.