De natuur in eigen omgeving

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 17:35

Heb je ook meer overzicht foto's, van bomen/struiken met de rijp er op? Dat is altijd zo'n mooi gezicht!
Een familielid van mij fotografeert ook, en toevallig zag ik in zijn album een prachtige foto van een eekhoorn. Zo leuk!

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2450
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 21:52

Ik heb vandaag ook maar weer eens de camera uit de kast getrokken, het was zo mooi wit buiten! Heb nog niet alles bekeken, maar hier toch een paar:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze reiger zag ik pas toen ie net weg vloog en is een beetje uit focus, maar toch leuk <3

Afbeelding

En hier werd ik rustig aangestaard, maar hij bleef mooi zitten voor de lens :D

Afbeelding

Vond het wel echt enorm koud, dus ben na een uurtje maar weer gauw naar huis gevlucht lol

janouk
Blogger

Berichten: 17865
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 06:48

Panoramafoto geschoten met mijn telefoon tijdens honden uitlaten

Geniedijk tegenover mijn huis in Hoofddorp, bij Schiphol.

Dus vliegtuigstrepen
Afbeelding

xYaartje
Berichten: 1462
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-21 23:24

Biks2: Dank je wel <3 .

Nikass: Ja, die heb ik zeker! Ben die alleen echt nog aan het uitzoeken. Heb meer dan 500 foto's gemaakt gisteren, oeps :') . Was weer helemaal geïnspireerd door de prachtige rijp overal!

princequillo: wow, wat een prachtige foto's heb je gemaakt zeg! Kan mij voorstellen dat je na een uur naar huis bent gegaan. Ik heb het iets langer volgehouden, maar rond half 1 vond ik het ook wel welletjes haha. Was al vanaf 9uur in de kou gisterochtend, maar het was het dubbel en dwars waard <3 .

janouk: wat een prachtige foto janouk <3 . Zo zie je maar dat zelfs de omgeving bij schiphol ontzettend mooi kan zijn!

haffiefreak

Berichten: 1647
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 11:22

Ik hoop dat ik deze foto's hier mag plaatsen.
Anders hoor ik het wel.
Ik vind dus verschillende wolken erg leuk om te fotograferen. Het is allemaal met mobiel gemaakt, dus niet de mooiste foto's.
Allemaal in de Kop van overijssel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xYaartje
Berichten: 1462
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-21 12:31

Natuurlijk mag dat haffiefreak! De lucht is ook onderdeel van de natuur :j . Wat een prachtige foto's heb je gemaakt! Bij de eerste foto lijkt het net een kleine tornado zo.

haffiefreak

Berichten: 1647
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 13:50

xYaartje schreef:
Natuurlijk mag dat haffiefreak! De lucht is ook onderdeel van de natuur :j . Wat een prachtige foto's heb je gemaakt! Bij de eerste foto lijkt het net een kleine tornado zo.


Dank je wel.
Ik ben op Facebook lid van extreem weerliefhebbers. (Daar staan nog mooiere foto's op) volgens hun was dit een streakhole

Akires1

Berichten: 350
Geregistreerd: 08-05-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 11:58

Wat een mooie foto’s en momenten komen er weer voorbij.
Afgelopen week waren wij aan het eind van de dag nog even een stuk met de hond aan het wandelen en kwamen dit mooie plaatje tegen:

Afbeelding

Ik maak mijn foto’s met mijn mobiel en heb net een paar lensjes gekregen die je daarbij kunt gebruiken.
Ik moet nog uitvogelen hoe ze goed te gebruiken.
Voorlopig is het nog geen succes…

Met macro-lensje:


Afbeelding

Zonder macro-lensje:

Afbeelding
Tja… :D

{:) <|- Fijne feestdagen voor jullie allemaal! <|- {:)

xYaartje
Berichten: 1462
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-21 17:11

haffiefreak: Weer wat geleerd. Nooit geweten dat zo iets een streakhole heet. Dat is het leuke van dit topic! We hebben mooie foto's hier, maar het is ook erg leerzaam!

Akires1: Prachtige foto's! En met wat oefenen heb je fotograferen met de lenzen vanzelf onder de knie :D . Wist niet dat ze voor mobiels ook speciale fotografie lenzen hadden.

Een dag te laat, maar wens jullie allemaal hele fijne feestdagen <3 .

Vanmiddag hebben mijn ouders en ik een prachtige wandeling gemaakt waarbij we het zeldzame fenomeen ijshaar zijn tegen gekomen. Wat is het prachtig om te zien <3 . Nooit geweten dat het bestond tot mijn moeder mij er vandaag op wees tijdens onze wandeling.
Blijf mij verbazen over wat de natuur toch allemaal creeërt en hoe mooi dat altijd weer is <3 .

Afbeelding

Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 18:48

Afbeelding

Dit is een winters plaatje waar ik zelf wel van hou, en dat ik daarom op mijn telefoon heb laten staan, maar het is niet van dit jaar.
Ik heb ook goede herinneringen aan die plek.
Vroeger kwam ik er vaak, en maakte met mijn - toen echt zeer oude- mobiel daar graag foto's van de weidse luchten. Die heb ik nu helaas niet meer op mijn telefoon staan, daar zou ik even voor in het archief moeten duiken. Misschien houden jullie dat nog tegoed :o
Het viel me toen op dat ondanks een kwalitatief niet zo geweldig mobieltje, er toch soms mooie foto's uitrolden :)

janouk
Blogger

Berichten: 17865
Geregistreerd: 18-04-06

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 12:41

Afbeelding

Gelukkig nieuwjaar met heel veel mooie momenten

anca

Berichten: 1779
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 14:50

Wat prachtig janouk

xYaartje
Berichten: 1462
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-22 18:40

Nikass: Wat een mooi winters plaatje! De kwaliteit van mobielfoto's is inderdaad echt verbazingwekkend mooi! Het is alleen jammer dat het zoom bereik zo klein is.

janouk: Wat een prachtig plaatje! En ook ik wens jou en iedereen uit het topic nog een heel gelukkig nieuwjaar! Dat het weer een mooi jaar mag worden met prachtige natuurfoto's!

Het is lang stil geweest van mijn kant, maar de behoefte om te wandelen was er gewoon niet. Vanochtend was die er wel. Ondanks de mist en de kou toch naar een natuurgebied half uur verderop gefietst en daar gewandeld. In het gebied wonen water en landvogels dicht bij elkaar waardoor je inderdaad nog wel eens een Merel of Pimpelmees in het riet tegen kan komen.

Op de terugweg kwam ik een Pimpelmees met identiteitscrisis tegen :') _O- . Durfde de Pimpelmees niet te vertellen dat hij officieel een land/tuinvogel is en geen rietvogel. Hij had het er zo naar zijn zin.

Afbeelding

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 18:49

Mooie foto Yara!

Akires1

Berichten: 350
Geregistreerd: 08-05-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 10:54

O, die pimpelmees <3 Staat hem goed, dat riet :)

De combinatie boom, zon en flarden mist (oftewel “witte wievn’ “ hier in Drenthe) doet het ook altijd goed:

Afbeelding

Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 11:29

Afbeelding

Weet iemand wat dit voor eenden (?) zijn? Ik vind ze zo'n leuk stel :)

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 11:57

Nijlgans!

Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 12:04

Ah thanks! Ze zitten hier al een tijdje, altijd op een vaste plek. Van de zomer hadden ze schattige kleintjes, maar die zag ik al vrij snel niet meer. Hopelijk lag dat gewoon aan mij of waren ze snel zelfstandig, en hebben ze het wel overleeft.

anca

Berichten: 1779
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 12:08

Afbeelding

Afbeelding


Vorige week al maar bevroren autoramen. T is net een bos .

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 12:54

Nikass schreef:
Ah thanks! Ze zitten hier al een tijdje, altijd op een vaste plek. Van de zomer hadden ze schattige kleintjes, maar die zag ik al vrij snel niet meer. Hopelijk lag dat gewoon aan mij of waren ze snel zelfstandig, en hebben ze het wel overleeft.

Als ze schattig waren, weet je dan wel zeker dat het om Nijlganzen ging?

senna21

Berichten: 11841
Geregistreerd: 17-03-09

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 19:18

Afbeelding
Op de Sallandse Heuvelrug...
Gewoon een snapshot, met mobiel genomen.

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 19:24

senna21 schreef:
[ [url=m/JqldX0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Op de Sallandse Heuvelrug...
Gewoon een snapshot, met mobiel genomen.

Wat gaaf zeg! :oo

Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:27

oomens schreef:
Nikass schreef:
Ah thanks! Ze zitten hier al een tijdje, altijd op een vaste plek. Van de zomer hadden ze schattige kleintjes, maar die zag ik al vrij snel niet meer. Hopelijk lag dat gewoon aan mij of waren ze snel zelfstandig, en hebben ze het wel overleeft.

Als ze schattig waren, weet je dan wel zeker dat het om Nijlganzen ging?


Vind jij ze niet schattig dan? Ik wist niet dat het nijlganzen waren, maar exact dit koppeltje had kleintjes. En ik vond het adorable :)

xYaartje
Berichten: 1462
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-22 21:30

Biks2: Dank je wel <3 !

Akires1: Ja he! Hij mag van mij wel vaker in het riet poseren! En zich voordoen als een rietvogel.

Wat een prachtige foto's van de boom in de mist! En ook zo met de zon. De mist geeft altijd zo'n mysterieus gevoel <3 .

Nikass: Leuke foto van de Nijlganzen! En heb even gegoogled op kuikens van de Nijlganzen en ohhhh. Ben het met je eens hoor! Wat zijn ze schattig <3 .

anca: Wow, wat gaaf zeg! Het is inderdaad echt net een bos dat gehuld is in ijs.

senna21: Prachtige foto <3 .

Vandaag nog even verder gegaan met het uitzoeken van de foto's die ik gisteren heb gemaakt tijdens mijn wandeling. Kom ik deze tegen. Dacht eerst dat het Vinken waren, maar die zien er toch echt anders uit. Even nagevraagd. Blijken het Kepen te zijn. Wat een onwijs leuke vogeltjes <3 . Heb de wandeling er goed mee afgesloten <3 .
Vandaag nog een keer een Buizerd gezien (het was de 3de keer dat hij mij opwachtte deze week op precies dezelfde plek) en de Groene Specht, maar die foto's moet ik nog bewerken.
Merk echt dat ik door de break die ik had genomen weer helemaal zin heb om erop uit te gaan!:

Afbeelding

janouk
Blogger

Berichten: 17865
Geregistreerd: 18-04-06

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 22:23

Vossen chillen in het blauwe uurtje Amsterdamse Waterleiding DuinenAfbeelding