Aladdin en zijn eigen roofvogel: Buizerd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janouk
Blogger

Berichten: 17865
Geregistreerd: 18-04-06

Aladdin en zijn eigen roofvogel: Buizerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-20 18:05

In de mist zie ik net de nieuwe Buizerd. Het leek of hij/zij op onze pony Aladdin zat. Maar nee, op het paaltje achter hem.

Afbeelding


Hij/zij is recent teruggekomen uit het Noorden. Iedere winter overwintert hij bij ons op de paardenwei. Hij is gek op onze pony Aladdin. Hij zit altijd dicht bij hem in de buurt.
Aladdin walst lekker door de wei: de muizen omhoog stampend :D

Opvallend is dat de moeder Buizerd van dit jaar achtergebleven is met een van haar kinderen van deze zomer en niet met de rest naar het zuiden is vertrokken. Het jong zag er de laatste tijd niet fit uit. Ik weet niet of het zo werkt, maar feit is dat ze allebei nog hier zijn. Het jong oogt gelukkig weer wat fitter.
Het leidt wel tot een hoop schreeuwen tussen de zomer buizerd en de winter buizerd. Maar tot een confrontatie heeft het nog niet geleid.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto van de jonge buizerd van dit jaar
Afbeelding

Als ik me omdraai, kijk ik recht in de ogen van "onze" ransuil Sniper, die de nieuwe buizerd verdekt opgesteld in de coniferen in de gaten houdt. Normaal zit hij altijd in de loofbomen, maar nu de blaadjes van de bomen vallen, verhuist hij weer naar de coniferen.


Afbeelding

Zoek plaatje: Sniper zit goed gecamoufleerd. Maar hij zit in het midden uitgekaderd. Boven in oog en snavel, onderin in het midden zijn klauwen.
Veel mensen zien geen uilen overdag, maar ze zijn er echt.
They are watching ons.
Laatst bijgewerkt door janouk op 11-11-20 18:26, in het totaal 2 keer bewerkt

7ofhearts

Berichten: 2751
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: Aladdin en zijn buizerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 18:08

Geniaal!!!! En die uil? Knap gevonden!!!!!!!!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 18:09

Prachtig!! <3

gerlindie

Berichten: 4638
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 18:10

Jullie buizerd is wel vriendelijk dan?

Wij hebben hier een exemplaar in de straat die zoveel mensen heeft aangevlogen dat er nu op meerdere plekken bordjes hangen met "pas op, agressieve roofvogels" :=

Levert overigens wel leuke reacties van voorbijgangers op, die nemen het niet enorm serieus :+

Al heb ik die vogel ook al eens tegen mijn hoofd aan gehad, en dan heb je zelfs door een dikke bos haar heen nog krassen op je hoofd staan...

janouk
Blogger

Berichten: 17865
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-20 18:11

7ofhearts schreef:
Geniaal!!!! En die uil? Knap gevonden!!!!!!!!



Ik loop er elke dag verschillende keren langs en dan zie ik hem niet. Maar soms voel ik zijn ogen branden in mijn rug................dan weet ik dat hij er is. Hij woont al lang bij ons op het erf.
Als ik 's avonds de paarden binnen haal in het donker, zie ik hem jagen over de wei.

janouk
Blogger

Berichten: 17865
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-20 18:12

gerlindie schreef:
Jullie buizerd is wel vriendelijk dan?

Wij hebben hier een exemplaar in de straat die zoveel mensen heeft aangevlogen dat er nu op meerdere plekken bordjes hangen met "pas op, agressieve roofvogels" :=

Levert overigens wel leuke reacties van voorbijgangers op, die nemen het niet enorm serieus :+

Al heb ik die vogel ook al eens tegen mijn hoofd aan gehad, en dan heb je zelfs door een dikke bos haar heen nog krassen op je hoofd staan...


Ze wonen hier al jaren. Ze zijn heel schuw. Als ik te dicht in de buurt kom, zijn ze weg. Foto's moet ik maken met lens 300mm.

7ofhearts

Berichten: 2751
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 19:37

janouk schreef:
7ofhearts schreef:
Geniaal!!!! En die uil? Knap gevonden!!!!!!!!



Ik loop er elke dag verschillende keren langs en dan zie ik hem niet. Maar soms voel ik zijn ogen branden in mijn rug................dan weet ik dat hij er is. Hij woont al lang bij ons op het erf.
Als ik 's avonds de paarden binnen haal in het donker, zie ik hem jagen over de wei.


Fantastisch!!!
Feit dat de vogels daar al jaren wonen zegt genoeg.
Dan doe je het goed.
Leven en laten leven, geniet en voel je bevoorrecht!

janouk
Blogger

Berichten: 17865
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Aladdin en zijn eigen roofvogel: Buizerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-20 19:42

@7ofhearts
Dit is een foto als Sniper duidelijk zichtbaar zit.
Afbeelding

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78501
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Aladdin en zijn eigen roofvogel: Buizerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 22:34

Omdat het merendeel van de foto's niets met paarden van doen heeft verplaats ik het topic naar BB-ITP.

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 22:39

Buizerds zijn zo mooi <3 Zulke grote statige vogels. Zie ze hier ook regelmatig vliegen rond de boerderij, of je hoort ze. Zat er ook elk jaar 1 in t bos waar ik met Marissa rijd, afgelooen jaar niet gezien. Hoop dat die ook weer terug komt deze winter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 22:44

Geweldig!
Hier hebben we bosuilen, kerkuilen en steenuiltjes en Barry de buizerd vliegt het jaar rond in het bos.Zijn noordelijke neefjes zijn idd ook weer gearriveerd.
Fascinerende dieren!

Bij mij zus trokken de buizerds hele eenden uit de vijver of kippen :(
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-11-20 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 22:44

Dat vind ik zo gaaf om te zien, roofvogels (en uilen ook trouwens). Mooi dat ze gewoon bij jou op het erf wonen.

Mijn arabierig typje stond 2 jaar geleden op een grote pensionstal in training, en daar kwam ook regelmatig een roofvogel, ik denk ook een buizerd, bij de paarden in de paddocks buurten. Met jouw muizenverhaal snap ik nu ook waarom.

janouk
Blogger

Berichten: 17865
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Aladdin en zijn eigen roofvogel: Buizerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-20 14:37

Bedankt <3

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: Aladdin en zijn eigen roofvogel: Buizerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 14:39

Super gaaf! Die uil is echt zo mooi. Ik moet maar eens wat beter gaan opletten in de bomen in het bos, ik wil er ook 1 spotten! :D

janouk
Blogger

Berichten: 17865
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-20 14:46

Em_ schreef:
Super gaaf! Die uil is echt zo mooi. Ik moet maar eens wat beter gaan opletten in de bomen in het bos, ik wil er ook 1 spotten! :D


Tipje.
Uilen spot je best door op de grond rondom een boom te zoeken naar witte mest en braakballen. En dan pas in de boom te kijken. Want ze ziijn meester in camouflage.

In de winter zijn ze gemakkelijker te spotten als de blaadjes gevallen zijn. Maar houd afstand....uilen zijn erg gehecht aan hun rust als de uil zich lang en smal maakt en de ransuil zijn oorpluimen opzet, voelen ze zich bedreigd.

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: Aladdin en zijn eigen roofvogel: Buizerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 14:48

Bedankt voor de tip!

boyca
Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-12-11

Re: Aladdin en zijn eigen roofvogel: Buizerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 18:41

Spot je ze nog?
Ik en een aantal collega's missen ze al een week?
Er zat er altijd 1 op de lantaarnpalen aan de Airborne Avenue richting rijnlanderweg maar we zien hem niet meer en maken ons een beetje zorgen. Mooie aanblik als je aan komt rijden in de ochtend.

janouk
Blogger

Berichten: 17865
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-20 19:54

boyca schreef:
Spot je ze nog?
Ik en een aantal collega's missen ze al een week?
Er zat er altijd 1 op de lantaarnpalen aan de Airborne Avenue richting rijnlanderweg maar we zien hem niet meer en maken ons een beetje zorgen. Mooie aanblik als je aan komt rijden in de ochtend.



Ik spot ze gelukkig nog. Ik maak me ook zorgen om de vogelgriep. Gisteren is bij Amstelveen een buizerd ingeslapen met vogelgriep. |(

Vanochtend was de donkere grotere Buizerd bij ons op de wei. De lichte buizerd, is een jong van dit jaar. Hij doet het al een tijdje niet zo goed. Hij zit op het ruige terrein aan de zijkant van jullie gebouw.
Zijn moeder zat vanmorgen aan de overkant van de weg bij Gefco gebouw. De andere buizerds, vader en 3 jongen zijn sinds 3 weken vertrokken naar Zuiden.

boyca
Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-12-11

Re: Aladdin en zijn eigen roofvogel: Buizerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 14:14

Thank for the info, dan kan ik mijn collega's gerust stellen.
Klopt mijn collega maakt zich ook zorgen ivm vogelgriep. Hopelijk blijven ze gezond.

Duran123
Berichten: 1075
Geregistreerd: 02-05-19

Re: Aladdin en zijn eigen roofvogel: Buizerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 14:21

Super gaaf zeg!

boyca
Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 14:24

Thank for the info, dan kan ik mijn collega's gerust stellen.
Klopt mijn collega maakt zich ook zorgen ivm vogelgriep. Hopelijk blijven ze gezond.

janouk
Blogger

Berichten: 17865
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Aladdin en zijn eigen roofvogel: Buizerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-20 16:40

Vanochtend om 8.00u bij het honden uitlaten zat de buizerd gewoon weer op zijn eigen lantaarnpaal :D