Mijn harige ongedierte als fotomodelletjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cynthia82

Berichten: 9305
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Mijn harige ongedierte als fotomodelletjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-20 12:46

Veel mensen kennen mij wel van mijn fototopics van mijn paarden :)
Maar vorige week heeft NorwayFjord mijn haarballen ook heel mooi op de foto gezet en die foto's wil ik graag met jullie delen <3

Vroeger bij mijn ouders thuis hebben we al twee Perzen gehad, dus ik ben van huis uit bekend met het ras.
In 2002 kocht ik zelf mijn eerste Pers Spooky (spreek uit als Spookie), een zwarte kater.
Afbeelding
Spooky is 15 jaar geworden (02-10-2002 ~ 17-12-2017)

Toen ik op mezelf woonde met Spooky, kocht ik er een vriendinnetje voor Spooky bij, Dwarrel, een zwart witte poes.
Afbeelding
Dwarrel is 13 jaar geworden (01-09-2005 ~ 31-07-2019)

Ook had ik destijds een crème kater, Spinner. Helaas heb ik Spinner weg moeten doen, omdat hij heel gemeen werd tegen Dwarrel die na de dood van Spooky heel ziek is geworden, slecht ging eten, doof werd en veel last had van haar artrose. Met Spinner had ze geen fijn leven en ik wilde haar graag nog een paar mooie laatste maanden geven.
Toen Spinner naar zijn nieuwe huisje vertrok (waar hij het super naar zijn zin heeft) bloeide Dwarrel helemaal op en heeft ze nog 6 maanden een fijn onbezorgd leven gehad. <3 Dus gelukkig is dat een goede zet geweest.

Spinner, crème kater.
Spinner is van 2-10-2009, nu 11 jaar.
Afbeelding
Hij keek vaak boos vanwege zijn te korte neusje, maar hij isj echt heel erg lief :j

De foto's van Spooky, Dwarrel en Spinner zijn gemaakt door Sicayes op Bokt.

Toen Spooky overleden was, heb ik Nova gekocht, een Tortie poes.
Nova is van 27-09-2017, dat maakt haar nu 3 jaar
Afbeelding

Afbeelding

Noof is echt zoals ze op de foto's kijkt; gestoord, maar vreselijk lief <3

Toen ik Spinner weg had gedaan, wilde ik wel een nieuw, jong maatje voor Nova, omdat Dwarrel echt stokoud was.
En daar kwam QT (spreek uit als Cutie), een Red Tabby Point kater.
QT is van 19-06-2018 en is dus 2 jaar.
Afbeelding

Afbeelding
QT is erg op zichzelf, wel gezellig met de andere katten, maar mensen vindt hij maar raar. Maar nu eindelijk, na bijna twee jaar, ligt hij geregeld naast me op de bank en komt hij om knuffels vragen <3

En toen overleed Dwarrel en dacht ik: Twee is genoeg. Maar ja, ik ben op FB bevriend met de vrouw die QT gefokt heeft en zij heeft een cattery, dus er komen natuurlijk veel te veel kittens op mijn tijdlijn voorbij. Ik had dit schattige meisje al gezien toen Dwarrel nog leefde, maar 4 katten was een absolute no go voor mij. Maar Dwarreltje was er niet meer. Dus toch maar een keertje kijken. Maar ik moest er van mezelf goed over nadenken en ik zou het alleen maar doen als het een echte knuffel was.
Spooky en Dwarrel lagen namelijk altijd met z'n tweetjes boven op elkaar op mij :+ Maar Noof ligt vaak tegen me aan, niet op schoot, en QT lag vaak boven :')

Dus ik kijken en wat was ze schattig. Dus na even nadenken en nog een keer kijken, toch maar gedaan :+
En daar was Qnuffie, een Tortie Point poesje (zie vooral haar gekleurde teentjes en neusje)
Afbeelding

Afbeelding


En zo is in 1,5 jaar tijd mijn kattenfamilie veranderd van Spooky, Dwarrel en Spinner naar Nova, QT en Qnuffie. Gelukkig zijn mijn huidige haarballetjes nog zo jong dat ze hopelijk nog meer dan 10 jaar meegaan <3

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110668
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 12:48

Perzische katten zijn zooo leuk! <3 Nova is prachtig zeg!
Alleen zo jammer van die platgeslagen koppies. Hebben ze ook last van hun traanbuisjes en ademen?
Mijn ouders hadden vroeger ook een pers, maar die had gelukkig nog gewoon een neusje.
Helaas had hij bij zijn vorige eigenaresse een trauma over gehouden aan borstelen.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 19-10-20 13:07, in het totaal 2 keer bewerkt

NorwayFjord

Berichten: 3148
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 12:49

Die eerste foto van QT is echt te zoet <3 Knapperds!

Captain

Berichten: 21371
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 12:59

Het zijn mooie foto's, zeker die eerste van QT, maar ik begrijp niet hoe je zo'n ras in stand kunt houden door ze te kopen. :o
Of zie je wel verandering in hoe ze ze fokken tegenwoordig?

Cynthia82

Berichten: 9305
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-20 13:47

Cayenne, de mijne hebben daar gelukkig geen last van. Ik kies bewust alleen voor Perzen met neusje. Spinner was de enige met een te platte neus en hij had soms wel last met ademen. Destijds stond ik daar veel minder bij stil (en niet alleen ik trouwens).
Spooky en Dwarrel hadden al wel een neus en dat was zeker voor die tijd, 18 en 15 jaar geleden, nieuw.

QT en Qnuffie hebben soms wel vieze oogjes, maar ja, ze zijn ook helemaal wit om de ogen. De oogjes schoonmaken vinden ze helemaal niet erg gelukkig.

Ja, borstelen is vaak wel een dingetje ;) Nova vindt het ook niet leuk en daarbij staan Torties er ook om bekend dat ze wat feller kunnen zijn. Nou, dat is Noof ook zeker als ik haar borstel :+ Die andere twee ondergaan het en vinden het soms ook best lekker :)

Captain, ik begrijp dan weer niet hoe je kan oordelen zonder dat je eerst vragen stelt. Fijn dat je dat daarna alsnog wel doet :)
Helaas zijn er natuurlijk nog steeds fokkers die ze wel met een veel te plat neusje fokken. Fokker van de oude stempel, of wellicht zijn die dekkaters goedkoper? Dat weet ik niet.
Je ziet wel steeds meer dat Perzen met neus gefokt worden. Er is dus ook helemaal niets mis met het in stand houden van het ras, als mensen er maar wel bewust van zijn dat ze de gezonde Perzen kopen, dus met neus en gelukkig wordt dat steeds bekender :)

Je kan op de foto's ook zien dat ze allemaal een neus hebben (behalve Spinner).

Alja

Berichten: 25592
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Mijn harige ongedierte als fotomodelletjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 21:57

Super leuk om deze beesten ook eens te zien van je :)

Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Mijn harige ongedierte als fotomodelletjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 22:04

Hahah ik ga stuk om die QT, wat een heerlijk chagrijnig hoofd.

Is dit nu al wat je noemt een pers met een neusje? Wel heftig hoor.

Wij hebben vroeger 2 persjes gehad, vind het een fantastisch ras.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110668
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 22:10

Kimbers schreef:
Hahah ik ga stuk om die QT, wat een heerlijk chagrijnig hoofd.

Is dit nu al wat je noemt een pers met een neusje? Wel heftig hoor.

Wij hebben vroeger 2 persjes gehad, vind het een fantastisch ras.


Bij die van mijn ouders kwam de neus er een heel stuk meer uit. Dat was bijna een gewoon normaal profiel zoals als bij andere rassen.
Dus ik denk dat het in de afgelopen 15 jaar een stuk extremer is geworden.

Cynthia82

Berichten: 9305
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-20 22:18

Lach je hem nou uit? :')
QT heeft juist een heel mooi neusje, misschien is dat op deze foto’s beter te zien:
Afbeelding
Afbeelding

Enne, noem je dat al chagrijnig kijken? Dan moet je Qnuffie eens zien na een verplicht bad _O- _O-
Afbeelding

Cayenne, ze fokken neusjes nu juist weer groter.
Maar misschien hadden ze 20 jaar geleden neusjes, zijn ze daarna korte neusjes gaan fokken en nu juist weer neusjes (gelukkig maar).

huricane
Berichten: 789
Geregistreerd: 05-01-09

Re: Mijn harige ongedierte als fotomodelletjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 22:22

Nova is super knap, de rest ook hoor, maar Nova springt er voor mij echt uit!
Ik heb een huis vol huis tuin en keuken vondelingen :D

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 00:49

Leuk om eens je andere beestenbende tenzien! :))

Heerlijk wat een koppen kunnen ze trekken _O- De nieuwe grumpy cats are born!

Die luxaflex en was foto ook _O-

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Mijn harige ongedierte als fotomodelletjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 11:38

Omg. Qnuffie is net Eddie de Clown. :')

CairnTerrier

Berichten: 987
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:02

Haha, wat kunnen die chagrijnig kijken zeg :))

Dido2316

Berichten: 1998
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Re: Mijn harige ongedierte als fotomodelletjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:20

Oh wat een heerlijke haarballen! Zal wel veel stofzuigen zijn?

Cynthia82

Berichten: 9305
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-20 12:08

huricane schreef:
Nova is super knap, de rest ook hoor, maar Nova springt er voor mij echt uit!
Ik heb een huis vol huis tuin en keuken vondelingen :D

Noof is zeker de knapste, vind ik zelf ook hoor <3
En HTK vondelingetjes zijn ook leuk :j

Kimberley, lekkere bekkies hè :') Qnuf heeft echt het chagrijnigste hoofdje van deze drie, maar ze is altijd alleen maar schattig en blij.

tones schreef:
Omg. Qnuffie is net Eddie de Clown. :')

_O-

Dido2316 schreef:
Oh wat een heerlijke haarballen! Zal wel veel stofzuigen zijn?

Ik stofzuig één of twee keer per week. Het scheelt dat ze plukken haar verliezen, dus die kan je zo oppakken en weggooien. Veel makkelijker dan wanneer ze losse haartjes verliezen.

jokari

Berichten: 8763
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 12:15

Fijn dat de neusjes er terug mogen zijn !

Haarballen. :') Dat lang haar is voor mij een absolute no go, sinds ik driemaandelijks naar de trimmer moest met mijn rode (gecastreerde) kater. :') Ik hou het bij kortharige monsters. :D
Maar idd, die korte haartjes zorgen voor veel meer stofzuigwerk (en blijven ook veel hardnekkiger in de zetel steken dan dat het lange haar van Jesper deed).

Cynthia82

Berichten: 9305
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Mijn harige ongedierte als fotomodelletjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-20 12:22

De mijne gaan twee keer per jaar naar de trimster. Zo september/oktober en februari/maart ontploffen ze echt en lukt het me zef niet om ze goed te houden.

Dat ook ja, al die stugge losse haartjes in je bank en je kleding, heel irritant! Dit haar veeg je met een kledingborstel zo van je bank en je kleding :)