Nee nee nee nee......er komt echt niets meer bij

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 15:31

1 konijn was geen konijn toch O:)

Afbeelding

We hebben net een vriendin voor hem gekocht. 17 weekjes oud dus een lekker jong chicky :*

Hij zelf ligt nu bij de dierenarts met de billen ehhh ballen bloot := . De komende 4 weken zullen ze nog naast elkaar wonen met een stevig hek ertussen zodat hij niet meer vruchtbaar is en ook zijn driften afnemen.

Afbeelding

Ik denk dat hij erg happy gaat zijn want hij was al helemaal in love met onze teckel. Die zat elke keer voor het hekje te piepen en zeuren van hebben hebben hebben. Dat was ik een beetje zat en heb haar (met een bezem in de hand) in de ren bij het konijn gezet. Teckel ging in freeze want eenmaal erbij was ze niet zo dapper en hij begon haar overal af te likken en knabbelen _O-

Afbeelding

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Nee nee nee nee......er komt echt niets meer bij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 15:39

Aahh nu heb je twee leukerds! <3

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Nee nee nee nee......er komt echt niets meer bij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 16:09

Ohhhhhh <3
Wat een schatje :D

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 16:37

Sizzle schreef:
Ik zou sowieso castreren anders heb je nog kans dat hij kippen gaat rijden _O-
Dan krijg je paaseieren, ook niet verkeerd :P

Amber_anne

Berichten: 6912
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Nee nee nee nee......er komt echt niets meer bij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 16:46

Wat een leukerds ts! Ik zou wel even inlezen over het koppelen van konijnen. Hoe je ze nu hebt zitten geeft kans op frustratie omdat de hormonen er nog niet uit zijn maar ze elkaar wel kunnen zien. Ik zou er zelf voor kiezen om ze nu weg van elkaar te houden en dan in een keer een koppeling te doen

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Nee nee nee nee......er komt echt niets meer bij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 16:52

Als het meisje nog een jonkie is dan loopt het meestal niet zo‘n vaart. Mannen zijn vaak gek op jonge blondjes <<)
Het zijn vaak juist de dames die het niet zo eens zijn met nieuwe mannen.

Ir111

Berichten: 11952
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Nee nee nee nee......er komt echt niets meer bij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 17:02

Ohhhhh wat leuk!

Maar eh, heb je nu allebei je kinderen weg moeten doen? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 17:46

Ir111 schreef:
Ohhhhh wat leuk!

Maar eh, heb je nu allebei je kinderen weg moeten doen? :D

Daar hebben we een overgangsregeling voor getroffen.....die gaan morgen weer naar hun moeder voor de rest van de vakantie :D

het zijn 2 bonus dochters en mijn man heeft co-ouderschap :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 17:50

Amber_anne schreef:
Wat een leukerds ts! Ik zou wel even inlezen over het koppelen van konijnen. Hoe je ze nu hebt zitten geeft kans op frustratie omdat de hormonen er nog niet uit zijn maar ze elkaar wel kunnen zien. Ik zou er zelf voor kiezen om ze nu weg van elkaar te houden en dan in een keer een koppeling te doen

Bedankt voor je berichtje. We houden het goed in de gaten of het inderdaad niet teveel stress gaat geven. Ik kan ze wel helemaal scheiden maar dat zou betekenen dat de jongste in een groot konijnenhok (100×50) zou moeten en dat vind ik te klein. Zo'n halve ren heeft dan wel de voorkeur als het goed gaat.

Hopelijk is eind deze week de speeltuin/ren helemaal goed afgezet en dan is het sowieso de bedoeling dat ze per tourbeurt naar buiten gaan.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Nee nee nee nee......er komt echt niets meer bij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 17:55

Wat een dotjes! Hopelijk verloopt de koppeling goed, altijd een beetje riskant om direct al een tweede konijn te kopen zonder te weten of ze samen passen.

Mijn moeder is na het zien van een filmpje over een reuskonijn ook fan, maar 2 reuzen bij onze 2 kleine konijntjes is misschien iets te veel van het goede :D

Zinzi_jewelJarig

Berichten: 8799
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Nee nee nee nee......er komt echt niets meer bij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 21:28

Ik heb 2 van die Duitse reuzen
Onze voedster ia geblesseerd
Naar de DA geweest
Niets gebroken wel dikke knie
Zit nu op de pijnstiller en beperkte ruimte , binnen in een honden bench
Mocht het alsnog fout lopen
Zoeken we voor onze Zoef een andere thuis . Want ik ga geen her koppeling aan .
Ruby zit sinds maandag avond binnen. Tot heden verbeterd t niet echt helaas , maar is ook nog maar kort

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 21:34

Schemerdier schreef:
Wat een dotjes! Hopelijk verloopt de koppeling goed, altijd een beetje riskant om direct al een tweede konijn te kopen zonder te weten of ze samen passen.

Mijn moeder is na het zien van een filmpje over een reuskonijn ook fan, maar 2 reuzen bij onze 2 kleine konijntjes is misschien iets te veel van het goede :D

Het zijn 2 jonge dieren. Dat maakt natuurlijk wel verschil tegenover 2 volwassen konijnen die lang alleen zijn geweest of lang een ander koppel hebben gevormd.

@zinzi; sterkte met je konijntje

Eliana

Berichten: 5453
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 21:36

O zo leuk, wij hebben 2 Vlaamse reuzen en een dwergkonijnen hier tussen de kippen lopen.
Ik ben benieuwd wat je volgende aanwinst zal worden ;) .
Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11241
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Nee nee nee nee......er komt echt niets meer bij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 22:04

Wat een schattige konijnen! En fijn dat je hem een vriendinnetje hebt gegeven want konijntjes zijn niet gemaakt om alleen te zitten.

Gewoon uit interesse : kunnen konijnen en kippen samen? Ik dacht dat dat niet kon omdat de kippen de konijnen zouden pikken tot bloedens toe?

Kookaburra

Berichten: 5387
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Nee nee nee nee......er komt echt niets meer bij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 22:27

Wauw, wat een gaaf topic om te lezen! Veel plezier met jullie, nu nog kleine, reuzen!

imaudy
Berichten: 5036
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 01:07

Gloa schreef:
Schemerdier schreef:
Wat een dotjes! Hopelijk verloopt de koppeling goed, altijd een beetje riskant om direct al een tweede konijn te kopen zonder te weten of ze samen passen.

Mijn moeder is na het zien van een filmpje over een reuskonijn ook fan, maar 2 reuzen bij onze 2 kleine konijntjes is misschien iets te veel van het goede :D

Het zijn 2 jonge dieren. Dat maakt natuurlijk wel verschil tegenover 2 volwassen konijnen die lang alleen zijn geweest of lang een ander koppel hebben gevormd.

@zinzi; sterkte met je konijntje


Klopt wel dat het met jonge dieren vaak goed gaat. Mijn ervaring is dat de ruimte het belangrijkste is.
Mooie konijnen hoor. Ik heb er ook 5 hihi.