Haantjes zijn óók leuk, meet huishaan Howie.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Haantjes zijn óók leuk, meet huishaan Howie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 22:14

Omg wat een horror verhaal!
Wat een monster om te zien ook.
Maar heel goed dat je die toch hebt uitgezet.
Zo heb ik bij de mensen waar de kippen zijn uitgemoord ook eens een havik uit het hok gehaald savonds.
Ben blij dat die buiten op stok zat en ik hem op tijd ontdekte.
Had alleen een duif vermoord toen.
Maar had niet willen weten wat er bij daglicht gebeurd zou zijn als ik hem niet gevangen had.
Hoewel ik hem het liefste aan de riek wou rijgen heb ik hem netjes in een visnet gevangen en in een konijnenhok gexaan.
Plus per toeval wist ik iemand die met die beesten werkte en die heeft hem opgehaald en ver weg uitgezet.

Die noord Hollandse zijn wel gaaf en apart!

MercuryDream
Berichten: 239
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-20 22:23

Wauw je zal maar zo’n havik in je hok aantreffen. Ik ben wel echt een natuurliefhebber. Dus snap helemaal dat ie niet aan je Riek geëindigd is. Zo’n dier doet ook gewoon wat hij moet doen om te overleven. Maar het blijft enorm zuur en verdrietig als ze je geliefde dieren opeten.

Ja, gave kippen zijn dat hè. Volwassen zijn ze zo:

Afbeelding

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: Haantjes zijn óók leuk, meet huishaan Howie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 19:09

Wij hebben nog steeds kippen. Ik heb nu een hen die steeds af komt lopen en die ik ook kan aaien. Dat is wel fijn.

MercuryDream
Berichten: 239
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-20 08:41

Afbeelding
Goede morgen!


Afbeelding


Kippen en tafelmanieren. Die hebben ze niet! Maar ze hebben wel zo hun voorkeuren!

Met de droogte een paar weken geleden sproeiden we met enige regelmaat het gras in de uitloop van de kippen. Dan willen ze niet naar buiten dus hang ik wat lekkers op. Iedere groente met een harde kern kan. (Sla, andijvie, witlof) ik draai dan een schroef in de kern en hang het met een touwtje op. Ze vinden het geweldig! Zal kijken of ik een filmpje kan maken.

Afbeelding

Komkommers, meloen, tomaten en appels zijn Howies favoriete snacks. Vooral het sappige binnenste vindt hij heerlijk. Uiteindelijk blijft er een zielig leeg schilletje over

Afbeelding


Hij groeit zo hard... 17 weken en inmiddels net zo groot als mama pluis.
Afbeelding

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Haantjes zijn óók leuk, meet huishaan Howie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 13:08

Wat een gaaf dier! Ik doe nu ook echt inspiratie op voor als mijn kippenren staat :D
Die groentes, ideaal!
Hier komkommer ook favoriet. Sinaasappel ook en watermeloen.
Van die laatste blijft alleen een zielig schilletje van papier dikte over :')

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: Haantjes zijn óók leuk, meet huishaan Howie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 14:09

Oh ik wil een duimpje geven! +:)+ Mooi! Schattig toch als ze op je schouder komen zitten! <3

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 09:23

Echt geweldig weer !
Die foto met zijn appeltje ook :')

Echt leuk om te zien hoe alle kipjes zo toch hun eigen dingetjes hebben. Hier geven de cochinnetjes echt niet om natte voeten. Ze kuieren rustig door het lange natte gras.
En groenten gaan er hier niet in. Gewoon echt niet. Niks daarvan :+
Enige wat ze van '' menseneten '' willen is wat gehakt en spagetti :')

MercuryDream
Berichten: 239
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-20 11:35

Sinaasappels kennen mijn kippies nog niet, zal ik ook eens proberen Lukiebradley. Ben ik zelf ook dol op!

Gehakt en spaghetti ?? Haha ik zie het al helemaal voor me. Hun kopjes en snaveltjes helemaal rood en plakkerig van de spaghetti saus. Dat zal wel een smul festijn zijn!
Ik geef wel eens wat gekookte rijst of groente die over is. Maar eigenlijk nooit ‘mensenmaaltijden’

Laibadji, ja hè, ik smelt altijd helemaal als Howie zo knuffelig doet. En wat leuk dat jij ook weer een heel tam hennetje hebt. Wat voor ras is het?

Met het mooie weer heb ik lekker in de tuin gezeten. Uiteraard moest Howie wat aandacht en dat eist hij gewoon op hoor!

Afbeelding
Gewoon zo strak mogelijk tegen mij aan. Daar kan ik geen nee tegen Zeggen natuurlijk.

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Haantjes zijn óók leuk, meet huishaan Howie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:47

Hier worden alle kliekjes verdeeld onder de hond, kipjes en paard, van vlaai en taart tot boterhammen en avondeten en groente/fruitafval. Spaghetti en rijst is hier ook favoriet bij de kipjes, maar helaas voor hun ook bij de hond :))

Wat een lieve foto!

Qimm

Berichten: 15160
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Haantjes zijn óók leuk, meet huishaan Howie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 12:08

Oh geweldig leuk, wij hebben een gezellige tamme hen. Nooit gedacht dat kippen zulke gezellige huisdieren konden zijn
(@iep_the_chicken op insta voor wie het leuk vindt)

Mando

Berichten: 15692
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Haantjes zijn óók leuk, meet huishaan Howie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 13:11

Hij is zo leuk.

Hier krijgen ze ook gewoon kale spaghetti of rijst wat er over is.
Meestal kom ik iets extra.

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Haantjes zijn óók leuk, meet huishaan Howie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 13:15

Wat een leuke! ik heb hier 2 Cochin hanen, die zijn ook hartstikke lief en kunnen het samen prima vinden.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:22

<3
Hij mist enkel nog een zonnebrilletje 8-)

Hier ook de spaghetti zonder de saus. Only the sprieten :')

MercuryDream
Berichten: 239
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-20 16:51

Mede dankzij dit topic hadden mijn kippen feest! Left over spaghetti!!! Ze vonden het heerlijk. Ze waren sowieso wel happy met het fijne weer en ze hadden collectief besloten siesta te houden. Midden vooraan luie Howie . En rechts naast hem zijn broertje Chiquita.

Afbeelding

Aangezien er het hele weekend mais werd geoogst (en dat maakt veel lawaai en begon al erg vroeg in de ochtend) was ik ook wel toe aan siësta. Dus heerlijk met een boek in de tuin gezeten, ondertussen genietend van het weer en de kippen. Kan ik uren naar kijken!

Ook weer iemand betrapt bij mijn aardbeien ....
Afbeelding

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 17:09

Haha lekker hé die spaghetti ! :D
Volgende feestmaal geef je maar eens gehakt <<)
Ik vermoed dat ze denken dat het allemaal wormen zijn ofzo :+

Mijn aardbei ! }>
Ik vind wel dat je ze een beetje lager mag hangen. Is beter toegankelijk dan met die korte pootjes O:)

MercuryDream
Berichten: 239
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Haantjes zijn óók leuk, meet huishaan Howie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-20 17:53

Haha ik had ze juist hóger gehangen, maar dat helpt niets. Ik heb ze braaf gedeeld hoor Samen genieten van de laatste aardbeitjes.❤️

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 19:02

:+: Wat lief ! :D

MercuryDream
Berichten: 239
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 20:55

Afbeelding

Het weer is helaas wat minder nu dus Howie kwam lekker binnen wat groenterestjes snoepen.

Vanwege het hele corona gedoe werkt mijn mam veel thuis. Ik doe een hbo opleiding en dat is dus ook veel studeren vanuit huis. Dat werkte niet zo fijn want ik had nogal last van al dat getelefoneer/ videobellen van mijn man. Kon me totaal niet concentreren.
Inmiddels dus een slaapkamer omgetoverd tot studeerkamer. Mijn eigen plekje. Mijn studeerkamer kijkt uit over de uitloop van de kippen. Super gezellig dus. Gisteren stond Howie ineens op de vensterbank naar binnen te kijken. uiteraard lag mijn telefoon opmaat moment niet binnen handbereik dus Helaas geen foto...

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 08:32

Gewoon je raam een tijdje openzetten dan wandelt hij zo naar binnen :D
Aankloppen bij gesloten raam is dan de volgende stap 8-)

Is dat zijn gepersonaliseerde groentenbakje ? :P

Popstra
Berichten: 13742
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Haantjes zijn óók leuk, meet huishaan Howie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 08:56

Wat een leuk topic. Ik heb zelf al een jaar of 15 kippen. Ik heb nu kuifhoeders. Die zijn zo grappig. Heel aanhankelijk en mak.
Je kan ze zo op pakken en dan blijven ze op je hand zitten. Ze komen ook altijd er bij als we buiten zitten. Heel gezellig. Als het regent is hun kuif een drama. Dan zakken de veren voor hun ogen en zien ze slecht. Ik moet ze soms ook bij knippen. Ik heb 1 haan. Hij is nu al oud maar een echte heer. Vind het altijd zo leuk hoe hij voor de dames zorgt. Ik kan er altijd nog van genieten.

MercuryDream
Berichten: 239
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-20 14:33

Haha ja, die bakjes hebben we via zo’n spaaractie van de Appie. Ze staan heel stabiel en de rand is niet zo hoog dus ideaal voor de kipjes! Ze kennen ze ook echt hoor want als ze me aan zien komen lopen met zo’n bakje sprinten ze allemaal naar het hek

Helaas voor Howie heeft ons huis een aantal ‘kipvrije zones’ (huisdier vrij eigenlijk, want dat geldt ook voor de honden.) Dus sowieso geen dieren boven. En vooral niet in de studeerkamer en slaapkamers

Mijn uitzicht:

Afbeelding



Als moet ik toegeven dat ik waarschijnlijk zo’n raar ‘kippenvrouwtje’ zou worden hoor, als ik alleenstaand was. Net als zo’n kattenvrouwtje die alleen met een heleboel katten leeft.
Maar goed, zo houden we de boel mooi netjes en schoon en dat is ook wel fijn natuurlijk!

Popstra, kuifhoenders lijken me ook erg leuke kippen inderdaad.
Hanen zijn zo zorgzaam voor hun dames. Dat blijft prachtig om te zien!

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 08:39

Wat een schatjes! Ik vind Pluis toch ook wel heel schattig hoor, met haar witte pluiskopje. Ik heb geen verstand van kippen maar Howie is wel heel aanhalig en tam of niet? Luistert hij ook als je hem roept?

Ik zie dat we wel de Freddie Mercury passie delen. :)

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Haantjes zijn óók leuk, meet huishaan Howie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 08:56

Wat een leukerd is howie!

Haan met ster allures :D

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 09:49

Citaat:
Als moet ik toegeven dat ik waarschijnlijk zo’n raar ‘kippenvrouwtje’ zou worden hoor, als ik alleenstaand was. Net als zo’n kattenvrouwtje die alleen met een heleboel katten leeft.


Het kattenvrouwtje ben ik al. Niet met een heleboel katten, maar toch 3 :D
Kippenvrouwtje komt nog als ik minder paarden heb of meer ruimte. Dan wil ik ook nog graag eendjes en nog veel kipjes erbij :')

MercuryDream
Berichten: 239
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-20 21:34

Wat leuk, mijn lieve knappe Howie in uitgelicht!

Haha Pandora, wat heerlijk met je 3 katten samen. Is vast hartstikke knus en gezellig <3

Wat leuk, nog een Freddie Mercury fan! Ik heb zelfs mijn paarden vernoemd naar nummers van Queen :o en mijn zijdehoen haan heet Freddie :D

Howie is inderdaad heel aanhalig en tam. Hij vindt het heerlijk om met zijn kam langs mij heen te wrijven. En dat voelt best gek trouwens :+ het is een beetje een ruwwige huid zeg maar. Hij komt altijd aanrennen maar ik denk niet dat hij echt zijn naam kent/begrijpt. Het blijft toch een kip hè. Hij zal vrees ik nooit echt de intelligentie van een papegaai krijgen. Maar dat hoeft ook niet.