Zoveel knaafjes.. Zoveel leuks..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjo

Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Zoveel knaafjes.. Zoveel leuks..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 10:07

Ohh cavia's <3

Wat is die laatste een schatje zeg!

Temeraire

Berichten: 3524
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 10:48

Wat een leuke foto's! En wat leuk dat je dit voor de opvang doet en zelf ook een aantal cavia's een huis geeft :)
Ook fijn om te lezen dat je beertjes hebt, ik merk dat veel mensen liever voor zeugjes kiezen en de beertjes overblijven. Misschien heb je daarom ook wel beertjes :D

Ik heb zelf 4 beertjes, die zitten per 2 :)

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 11:36

Temeraire schreef:
Wat een leuke foto's! En wat leuk dat je dit voor de opvang doet en zelf ook een aantal cavia's een huis geeft :)
Ook fijn om te lezen dat je beertjes hebt, ik merk dat veel mensen liever voor zeugjes kiezen en de beertjes overblijven. Misschien heb je daarom ook wel beertjes :D

Ik heb zelf 4 beertjes, die zitten per 2 :)



Ik dacht dat beertjes bij elkaar ruzie en vechten werd. Misschien dat meer mensen dat denken en daarom veel mensen zeugjes hebben. :D

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Zoveel knaafjes.. Zoveel leuks..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-20 11:40

Ik dacht dat eerst ook. Maar de opvang had toen zelf een groep van 30+ beren bij elkaar. En toen ik contact met haar had kreeg zij net een groep van 34 beren binnen. En daar heb ik er toen maar meteen een berg van geadopteerd. En toen was dus ook de keuze gemaakt om voor beertjes te gaan. Ik vind ze geweldig!

Marjo, dat was ook echt een dropje! Kwam met moeder, tante, en nog 2 broertjes geloof ik. Leuk om ook eens klein grut op de foto te zetten :D

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 11:44

Wij hebben 2 beertjes en dat gaat prima samen.

De 2 zeugjes, Lotte en Sofie, die we tijdelijk hadden opgevangen zijn eergisteren door Indra en haar dochter opgehaald.
Ik mis ze wel een beetje, want het waren gezellige dames, heel luidruchtig als ze je zagen. en ook heel nieuwsgierig, continu kijken waar je naar toe liep, je ook volgen als je langs de kooi liep. Ook heel actief :D , springen over de obstakels in de kooi, lekker rennen (hierdoor hebben we het hok maar uitgebreid, zodat ze nog wat meer plek hadden).


De beertjes die we hebben geadopteerd zijn veel stiller en rustiger. Misschien omdat een ervan ook een stuk ouder is.
De dames waren nog jong. Ik hoop dat ze bij elkaar mogen blijven als ze worden geadopteerd, maar ik geloof dat ze al iemand hadden die in elk geval in eentje interesse had en nog een ander uit de kudde van Indra, dus dat zal dan waarschijnlijk niet zo zijn dat ze bijeen blijven...de zusjes.

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Zoveel knaafjes.. Zoveel leuks..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-20 11:47

Ja dat zei ze inderdaad dat ze die weer op ging halen. Wel fijn dat alles weer terug kon. De 2 beertjes die ik zelf opgevangen had zijn gebleven. Die zaten zo lekker buiten hier, en zaten zo tevreden. Nu wist ik in elk geval zeker dat ze goed zaten, want het zijn 2 bangebroekjes...
ik hoop ook dat de dames samen geplaatst kunnen worden, maar als het niet is dan hebben ze het in elk geval goed en wel overleefd door jullie goede zorgen!

Zebrastreep

Berichten: 9743
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 12:06

Dat ik dit topic nu pas ontdek!

Cavia's <3 !!!!

Zelf heb ik ook 2 van die kleine monsters , nou ja klein zijn ze niet echt bepaald meer.

Tom

Afbeelding

Bart(je)


Afbeelding

Het zijn volle broers van elkaar , en de beste vriendjes. Ze zijn nog geen moment zonder elkaar geweest en ondanks dat het beren zijn , is het soms net een stel. Nog nooit ruzie gehad alleen zoals ik dat noem een kleine discussie. Ze zijn 2 jaar oud en ik heb ze bij een hobby fokker weg. Dit was geen hobbyfokker die maar wat deed en veel cavia's had. Sterker nog er zaten maar 2 vrouwtjes en een mannetje had ze niet in huis maar die huurde ze. Direct een goed gevoel bij. Mijn vorige cavia was net een week ervoor overleden op jonge leeftijd helaas. Ik ging alleen even kijken , maar een uur later zaten ze bij mij op de bank.

Ik vindt ze erg gezellig , ook al zeuren ze mij soms de oren van mijn kop af. Het zijn echte vreetzakken en dat is aan het gewicht ook wel te zien. Ze zijn erg tam. Ik merk wel nu ik cavia's heb van een goede fokker dat ze er veel beter uitzien dan cavia's in een dierenwinkel.

En wat een leukerds heb jij zeg! De black en tan vindt ik leuk , maar meer omdat Tom ook een black en Tan is.

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-20 12:14

Deze zijn niet allemaal van mij hoor! Deze zijn voor een groot deel uit de opvang. De black en tan is toevallig wel van mij, Beer :D die daarboven ook, dat is Phlox, en die er onder ook, dat is Borre.

Ik heb ze buiten, en ze krijgen buiten hun eten, drinken en schone hokken weinig knuffel aandacht. En toch zijn ze enorm tam. Als ik bij ze naar binnen ga lopen ze over mijn schoenen, komen ze spullen op eten die ik mee naar binnen neem, ik vind het heerlijk.

Ik zal die van mij binnenkort ook eens allemaal op de foto zetten, dan kunnen ze ook ten toon gesteld worden!

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Re: Zoveel knaafjes.. Zoveel leuks..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 20:39

Wat leuk dat je foto´s maakt voor de caviaopvang! Heerlijk om al die caafjes te zien, vooral de laatste. Die kleine lijkt erg op een jonge versie van een monstertje dat hier rondloopt. Meer foto´s, van je eigen cavia´s of van de opvangcavia´s zijn erg welkom :D .

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Zoveel knaafjes.. Zoveel leuks..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 20:50

Wat leuk om lezen ! En jaaaa : *-:)

Cinnepin

Berichten: 8927
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Zoveel knaafjes.. Zoveel leuks..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 20:53

gaat het al beter met de caafs daar? Geloof nu klacht vrij toch?

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Zoveel knaafjes.. Zoveel leuks..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-20 21:50

Voor zover ik weet is alles klachtenvrij, zit alles wat buiten zat weer buiten, en is de opvang weer geopend :j

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 22:00

Pluttersput schreef:
Ja dat zei ze inderdaad dat ze die weer op ging halen. Wel fijn dat alles weer terug kon. De 2 beertjes die ik zelf opgevangen had zijn gebleven. Die zaten zo lekker buiten hier, en zaten zo tevreden. Nu wist ik in elk geval zeker dat ze goed zaten, want het zijn 2 bangebroekjes...
ik hoop ook dat de dames samen geplaatst kunnen worden, maar als het niet is dan hebben ze het in elk geval goed en wel overleefd door jullie goede zorgen!


Tja, als het beertjes waren geweest, dan hadden ze waarschijnlijk ook kunnen blijven, maar als onze 2 beertjes de zeugen zagen/roken, werden ze nogal opgewonden en dat is dus niet zo handig. We hebben wel veel plaats, maar dan nog...moet je toch best rekening mee houden als ze bijv. op het gras mochten (niet zo vrij als bij Indra, maar in overdekte kooien omdat er hier veel roofvogels vliegen. Ben vorig jaar zelfs een joekel van een haan kwijt geraakt en een grote Brahma kip aan de roofvogels :( )

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Zoveel knaafjes.. Zoveel leuks..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-20 22:14

Oh dat is vervelend. Nee als je inderdaad beren hebt wordt dat heel lastig.. is voor mij ook de reden om geen zeugen in de buurt te zetten..