Welkom Nibbit!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dalena

Berichten: 3119
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Welkom Nibbit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-20 18:21

16 December vingen de opa en oma van mijn beste vriendin een konijntje. Het beestje liep al een paar dagen bij hun in de tuin. Ik heb jaren konijntjes gehad en wilde graag eens kijken. Niet wetende dat dat konijn een kleine maand later van mij zou zijn!
Het was nog een best jong konijn, erg schuw en mager. De opa en oma hebben overal gevraagd van wie het konijn was. Maar niemand had een idee.

2 Januari kreeg ik een berichtje van de oma. Ze hadden nog een konijn gevangen maar die 2 konden niet samen. Ze vroeg of ik het nieuwste konijntje wilde overnemen. Ik twijfelde geen seconde; van mijn kant was het een dikke JA! Alleen toen moest ik rationeel zijn. Bij mijn vriend, waar ik de helft van de week verblijf, mogen geen huisdieren in huis en we hebben geen tuin. Geen optie dus. Bij mijn ouders, waar ik de andere helft van de week woon, is ruime zat. Mijn moeder vond het ook geen enkel probleem. Alleen mijn stiefvader moest worden overgehaald.
Daar ging een aantal dagen overheen. En het mocht!
Zo snel mogelijk een hok op marktplaats gekocht. (en een reisbox, zaagsel, etc)

10 Januari was het dan zo ver! 's middags nog voer en hooi gehaald en later op de dag samen met mijn vriendin naar de opa en oma. Daar bleek dat ze het nieuwste konijntje niet aan mij wilde meegeven. Deze was namelijk erg zwak en ziekjes. Dus ik mocht Sjoke meenemen.

11 Januari Ging ik kijken of Sjoke echt wel een mannetje was. Ik heb heel even paraveterinair gevolgd dus ik dacht zelf een vrouwtje. Maar ik wilde dit toch even laten checken door een meer ervaren iemand.

12 Januari gingen we naar de dierenopvang. De mevrouw dacht even op de foto's te zien dat het een mannetje was. Maar toen ze zelf keek, bleek het toch echt een voedster te zijn! Ze schatte haar niet ouder dan 4 maanden. Het was een hele aardige mevrouw die helaas moet stoppen met haar opvang. Je zag dat ze het heel erg jammer vindt dat ze ermee moet stoppen.
We mochten haar ren overnemen en kregen nog wat voer- en drinkbakjes mee.
En toen hadden we het over een vriendje. We hadden al wat op marktplaats gekeken. Maar toen kwam zij ermee dat ze nog wat mannetjes had. Mijn jongste zusje was ook mee en koos een heel lief klein konijntje uit. Deze gaan we zaterdag ophalen!

Oké genoeg gepraat, hierbij de foto's van onze Nibbit!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Een kusje van mijn zusje:
Afbeelding <3

En als laatste; het konijn wat we zaterdag ophalen!

Afbeelding

Niqui

Berichten: 2169
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Welkom Nibbit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 18:27

Wat leuk zeg! Zo'n zwart wit konijn heb ik vroeger ook gehad. Die was supertam en kon gewoon los in de tuin als we thuis waren. Maarre.. een mannetje en een vrouwtje bij elkaar; geeft dat niet nestjes denk je? En houd je er rekening mee dat ze aan elkaar moeten wennen?

dalena

Berichten: 3119
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-20 18:31

Niqui schreef:
Wat leuk zeg! Zo'n zwart wit konijn heb ik vroeger ook gehad. Die was supertam en kon gewoon los in de tuin als we thuis waren. Maarre.. een mannetje en een vrouwtje bij elkaar; geeft dat niet nestjes denk je? En houd je er rekening mee dat ze aan elkaar moeten wennen?

Ja wel zijn zo blij met haar!

Het mannetje is nog jong en wordt gecastreerd op kosten van de opvang.

Voor koppelen hebben we inderdaad al tips gekregen van de opvang. We zullen zien hoe het gaat. Ik hoop dat dat goed komt! :)

PerleB
Berichten: 340
Geregistreerd: 15-05-16

Re: Welkom Nibbit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 19:52

Ik zou er niet op rekenen dat Nibbit klein blijft.. Hoe ver ik zie, is ze een vlinder konijn die behoorlijk groot kunnen worden (net een maat kleiner als de Vlaamse Reus). Maar ze zijn wel super lief!

Veel succes er mee! :)

dalena

Berichten: 3119
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-20 17:57

Nee, Nibbit wordt echt groot! We zagen een dwergkonijn van dezelfde leeftijd en Nibbit is 3x zo groot :')
Het zou best een vlinder konijn kunnen zijn!

Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Welkom Nibbit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 18:37

Wat super leuk! Apart dat niemand het konijn miste..

Hoe ziet je verblijf eruit voor de Nijntjes

dalena

Berichten: 3119
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Welkom Nibbit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-20 19:24

Nu niet heel speciaal. Gewoon een buitenhok. Maar ik ben van plan om een deel van de tuin af te zetten zodat ze genoeg ruimte hebben :) ze kunnen dan overdag rondhuppelen. En 's avonds in hun hok

Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Welkom Nibbit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 19:50

Foto's zijn altijd leuk :D

Let je wel op de afmetingen, die moeten ze permanent tot hun beschikking hebben. Snachts in een hok is wel te klein of is het afgezette stuk gewoon permanent

dalena

Berichten: 3119
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-20 20:18

Amber_anne schreef:
Foto's zijn altijd leuk :D

Let je wel op de afmetingen, die moeten ze permanent tot hun beschikking hebben. Snachts in een hok is wel te klein of is het afgezette stuk gewoon permanent


's nachts in het buitenhok.(afmetingen weet ik niet te zeggen. Kan het morgen opmeten) Ik durf ze niet in de nacht in het afgezette stuk te laten ivm roofdieren. (marters etc)

Edit; voor Mylo open ik een apart topic maar die komt over een paar dagen ;)

dalena

Berichten: 3119
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Welkom Nibbit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-20 21:51