Feest voor de cavia's!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Feest voor de cavia's!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-19 21:02

Hoihoi!

Ik bedacht me dat het wel heel lang geleden is dat ik hier iets heb geplaatst over de cavia's, dus laten we dat maar eens doen voor het jaar weer voorbij is :D

Deze week is het driedubbel feest voor de cavia's; vrijdag koos Marley haar nieuwe vriendje uit, zaterdag werden de 'baby's' al 1 jaar oud en natuurlijk eten ze ook lekker extra met kerst :))

Over de cavia's: Marley (5), Zippy (4), Izzy (2), Wolleke (1), Wolleke's baby's Wikkie, Bobby, Alfie en Rosie (1) en Kareltje (6 maanden). Ze zijn hier te volgen.

Even een korte update voor de Bokkers die ze nog kennen:

Helaas zijn dit jaar 4 cavia's van onze eigen caviafamilie overleden ;( Eerst Diggy, twee weken later Effie, twee maanden later Sammy en een maand geleden Nibbit. Nibbit heeft de 7,5 mogen halen, Diggy & Sammy waren 4 en Effie 5. Ik ben heel blij dat Diggy samen met Wolleke nog een nestje heeft kunnen krijgen, want de baby's lijken zoveel op hun oudere familie!

Drie weken geleden zijn Zippy & Izzy geopereerd aan melkkliertumoren, dat ging gelukkig heel goed! Ik vond het vooraf best wel eng omdat het toch flinke plekken waren zo onder de buik, maar ze wekten niet de indruk dat ze er iets van voelden. Het beviel vooral goed om in de woonkamer verwend te worden :D

Marley en Nibbit zaten al sinds de zomer samen apart omdat de groep wat te heftig voor ze was en Nibbit's kooi heel schoon moest blijven omdat ze gevoelige pootjes had. Helaas kreeg ik Marley na Nibbit's overlijden niet meer aan de rest gekoppeld. Dat vond ik uiteraard wel een goede rede om een cavia bij te kopen, dat werd dus Kareltje <3 Marley heeft hem zelf uit mogen zoeken, dat heeft ze heel goed gedaan want ze liggen eigenlijk de hele dag samen in een huisje. Ik denk dus dat hij goed bevalt :D Kareltje is uiteraard gecastreerd.

Dan nu het belangrijkste, de foto's!

01. Kareltje :D
Afbeelding

02. De eerste verjaardag moest natuurlijk gevierd worden met eten. Veel eten!
Afbeelding

03. Samen met moeder Wolleke. Wolleke heeft besloten dat ze ook een driekleur wil zijn. Vraag me niet hoe het kan, maar ze heeft een tekening die voorheen vrijwel wit was en nu steeds donkerder wordt :+ Ik vind het wel leuk, heb het verder nog nooit gezien.
Afbeelding

04. Rosie
Afbeelding

05. Wikkie
Afbeelding

06. Bobby
Afbeelding

07. Alfie
Afbeelding

En dan door naar kerst :D

08. Wikkie & Zippy
Afbeelding

09. Kareltjes eerste themafoto met zijn grote dame <3
Afbeelding

10. Izzy
Afbeelding

11. Rosie
Afbeelding

12. Bobby
Afbeelding

13. Zippy
Afbeelding

14. Alvast netjes voor het kerstdiner :+
Afbeelding

15. En tot slot kan de klassieker natuurlijk niet ontbreken :D Deze heb ik een tijdje terug al gemaakt, dus Nibbit staat er nog bij <3
Afbeelding

Fijne feestdagen allemaal!

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: Feest voor de cavia's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 21:20

<3 <3 <3

Jullie ook fijne feestdagen!

NoGo

Berichten: 1896
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 21:20

<3 Geweldig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 21:24

<3 fijne dagen!

Ik vroeg me af al af waar jouw leuke topics bleven.
Wat een veranderingen in je groep, hopelijk nu even rust in de toko.

mala26

Berichten: 5002
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 21:25

O briljant weer <3

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-19 15:17

Bedankt allemaal!

Tica, dat hoop ik ook. Gelukkig zijn het nu veel jonkies dus op Marley na (dat is echt een bejaard beestje in haar doen en laten <3 ) zouden ze allemaal nog wel een tijd mee moeten kunnen. Je weet het nooit natuurlijk, maar daar gaan we voor!

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Feest voor de cavia's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 15:32

Geweldige foto’s weer.

Wat verdrietig dat er een aantal zijn overleden.

monikje

Berichten: 1016
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 15:42

Ik hou echt van dit soort foto's! Prachtig! <3

Fijne feestdagen! <|-


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 16:06

Foto 14 _/-\o_ Ze hadden veel zin in het kerstdiner :')
Geweldige foto's weer!

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-19 20:25

Bedankt allemaal :D

Wat grappig om te zien Mizora! Dan komt het dus vaker voor dan ik dacht, in de opvang zie ik heel veel cavia's maar die zijn er natuurlijk meestal niet lang genoeg om zoiets te zien.

Wolleke was toen ik haar kreeg bijna wit op de plekken die nu donker zijn: https://boktimg.nl/img/m/8fQ1jH.jpg

Het kerstdiner beviel goed :))
https://boktimg.nl/img/m/xyvzdK.jpg

Deze drie lijken zoveel op elkaar! Normaal komen ze natuurlijk niet bij elkaar dus het is leuk om ze zo eens naast elkaar te zien.
https://boktimg.nl/img/m/CaCOnh.jpg

Zebrastreep

Berichten: 9755
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 20:30

Wat schattig <3 ik heb zelf ook 2 cavia monsters zou er ook niet zonder kunnen vind ze zo leuk!

Fijne kerstdagen <|-

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 20:47

Super schattig is het wel, heb nu geen cavia's maar toen ik klein was er enkele gehad en ze altijd heel leuk gevonden. Ik heb mij enkele maanden geleden toegevoegd in enkele cavia groepen op facebook om zo meer kennis op te doen en dan later te kijken voor een groepje uit een opvang :D. Ik zet er geen moment op, kan nog enkele maanden over jaren duren maar tegen dan heb ik genoeg basis kennis terug er over.

Anoniem

Re: Feest voor de cavia's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 21:37

Wat lief <3 zoveel verliezen wat enorm jammer en rot :(:)

imaudy
Berichten: 5042
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Feest voor de cavia's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 21:48

Hele leuke foto's weer!

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-19 22:57

Bedankt voor de leuke reacties!

Lori, groepjes zijn echt heel leuk <3 Ik doe vrijwilligerswerk bij Caviaplein in Dongen, daar organiseren we sinds kort ongeveer eens per maand het cavia café. Dan kun je vrijblijvend cavia's knuffelen en eens rondkijken en bijleren in de opvang :D Mocht je in de buurt wonen dan kan ik dat aanraden.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Feest voor de cavia's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 13:26

Ik woon helaas te ver weg maar het klinkt wel als een super leuk initiatief :D .