Maine Coon Charlie's speelkwartier

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:22

Pluttersput schreef:
Ik vind hem leuk TS. En ik neem aan dat het voor jou niet uit maakt, zou het voor mij ook niet doen.

Dus ik vind het nogal wat om hier te gaan vragen wat ze er voor betaald heeft. Snap dat jullie twijfelen, doe ik ook. Maar slabber de ts niet uit maakt, wat maakt het voor jullie dan uit? Jullie kunnen het er niet mee eens zijn hoe er gefokt en gedaan is. Als het niet waar is wat er gezegd is vind ik het ook niet netjes. Maar maakt dat nu voor Charlie en TS nog wat uit? Ik denk het niet :n


Ik vraag dat niet omdat ik dat graag wil weten maar om haar evt te helpen dit bij de fokker neer te leggen
Op deze manier kan die zo door gaan met mooie verhalen over stamboom wel of niet enz. En mensen bedonderen.

Mc kitten van dezelfde leeftijd :

Afbeelding

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:23

Ik hoop niet dat je de volle mep betaald heb voor een Maine coon. Anders ben je mooi in de maling genomen.
Ik zou hem even laten testen op de dingen die zijn aangegeven

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:23

Pluttersput schreef:
Ik vind hem leuk TS. En ik neem aan dat het voor jou niet uit maakt, zou het voor mij ook niet doen.

Dus ik vind het nogal wat om hier te gaan vragen wat ze er voor betaald heeft. Snap dat jullie twijfelen, doe ik ook. Maar slabber de ts niet uit maakt, wat maakt het voor jullie dan uit? Jullie kunnen het er niet mee eens zijn hoe er gefokt en gedaan is. Als het niet waar is wat er gezegd is vind ik het ook niet netjes. Maar maakt dat nu voor Charlie en TS nog wat uit? Ik denk het niet :n

Maakt voor haar ook niet meer uit. Maar het is wel iets waar veel mensen intrappen. Een kitten is niet €200,- (noem maar even een bedrag) goedkoper omdat er geen stamboom bij zit.

En het maakt voor de koper niet uit en voor dr kat niet uit, maar mensen houden op deze manier een handel aan de gang waar je op z’n minst je vraagtekens bij moet zetten. Er worden zo ook kittens verkocht die wel erfelijke afwijkingen hebben of moeders met 3 keer per jaar een nest. Dat niet je gewoon niet willen. En al helemaal niet omdat je eigenlijk gewoon veel te veel geld betaald voor een langharige HTK kat.

Allejandro
Berichten: 18539
Geregistreerd: 21-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:37

Jessix schreef:
Maakt voor haar ook niet meer uit. Maar het is wel iets waar veel mensen intrappen. Een kitten is niet €200,- (noem maar even een bedrag) goedkoper omdat er geen stamboom bij zit.


Vaak zijn ze wel goedkoper hoor, hier verkijk je je op. Maar het scheelt maar zo'n miniem bedrag en het is
zo jammer dat mensen daar "in trappen".

Maakt niet uit dat het nog steeds een lieve, leuke kat is waar TS erg wijs mee is.

maessie

Berichten: 5745
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 15:41

Mooie kat ts! Lijkt qua model wel precies op onze halfcoon, qua vacht en mooie dikke staart. De onze zou ook een volle zijn, maar heeft een andere paps. Anders had hij nog meer pluim en kraag gehad. Voor ons niet erg, geen fokplannen en net zo lief!
(En minder duur) De onze is lang en groot, maar heel licht. Lijkt veel zwaarder door zn dikke pak haar. onze bengalen spierbundel is veel kleiner, maar veel zwaarder.)

Hier zie je Hummer z'n staart niet, maar die is echt model plumeau.
Afbeelding

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Maine Coon Charlie's speelkwartier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:47

Wat een leukerd...lekker ondeugend koppie zo, heel veel plezier met Charlie...

Muronia

Berichten: 19549
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Maine Coon Charlie's speelkwartier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-19 13:57

Bedankt, we zijn heel blij met hem!

Ik heb gisteren nog even met de fokker gesproken. De foto's die ik hier plaatste van zijn ouders..zijn 100% zijn ouders. Geen henkie van de buren aan te pas geweest en daarmee is dat voor mij dan ook echt klaar nu ;) . Mbt de stamboom, ja daar valt wat voor te zeggen, maar zoals ik zei zag ik die meerwaarde er niet in en vond ik het prima zo. Daar ga ik nu achteraf geen punt meer van maken. Wij zijn happy met onze Charlie, en ik ben heel benieuwd hoe hij verder gaat uitgroeien :))

Allejandro
Berichten: 18539
Geregistreerd: 21-09-03

Re: Maine Coon Charlie's speelkwartier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 14:01

Het siert je dat je zo goed denkt over de medemens, maar jammer dat zo de slechtere fokkers wel door kunnen gaan!

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 14:07

Stamboom anzig heeft uiteraard geen meerwaarde als je er niet mee gaat fokken.
De kat wordt er niet anders van.

Maarrr...opvallend is het wel omdat het zoals gezegt eigenlijk niks extra"s kost.

ryukapple

Berichten: 1776
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Maine Coon Charlie's speelkwartier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 14:26

Wat een super leuke kat. Stamboom maakt inderdaad verder niet uit voor een gezelschapsdier

Het enige wat ik mij afvraag is hoe het kan dat jullie kitten geen langhaar is uit die ouders. De kleur is niet zo gek uit die ouders aangezien het een mannetje is maar langhaar is recensief/co-dominant dus uit twee langhaar ouders zou een langhaar moeten komen en hij lijkt mij een halflang? Maar misschien heb ik het mis. Genetica is mou niet bepaald mijn sterkste kant:+

Avalanche

Berichten: 15986
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Maine Coon Charlie's speelkwartier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 18:54

Maar dan is het geen Maine Coon, maar gewoon een kruising waar je dan weer veel te veel voor betaald hebt. Mijn Coon ziet er toch ff anders uit: Afbeelding

Sky

Berichten: 5068
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Maine Coon Charlie's speelkwartier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 18:59

Wat een schattig dier! Ik zie er alleen geen volle Maine coon in, als ik zo naar mijn Maine coon kijk! Gok dat je fokker niet eerlijk is geweest..

nafkedemi

Berichten: 1297
Geregistreerd: 31-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 19:12

Ik zie er ook geen volle main coon in...vacht is naar mijn idee behalve te kort ook te dicht van wat ik op de foto zie..en ook de stand/ bouw van oren en kop vind ik te rond.