Maine Coon Charlie's speelkwartier

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muronia

Berichten: 19546
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Maine Coon Charlie's speelkwartier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-19 20:09

Wat hebben we toch elke dag weer een hoop plezier van die gekke malle Charlie.

Echt met stip de beste aankoop van dit jaar geweest, klein poezenventje. Charlie is een Maine Coon katertje van inmiddels 6 maanden oud en een heerlijke, speelse boef.

Vandaag heb ik wat foto's gemaakt van zijn dolle 5 minuten. :)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nyaleti

Berichten: 6138
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Maine Coon Charlie's speelkwartier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 20:30

Lekker ondeugende blik, heerlijk!
Ik heb nog nooit een volle maincoon in deze kleur gezien, super leuk. :D

Alja

Berichten: 25593
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Maine Coon Charlie's speelkwartier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 20:32

Ik heb zelf ook een katje gehad met deze aftekening op het hoofd.
Het is zo lelijk dat ze er gewoon nooi, lief en aandoenlijk om zijn.
Prachtig dier dus :)

Muronia

Berichten: 19546
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 01:12

Haha bedankt! Ik vond hem ook echt wat hebben met zn gekke aftekeningen. Zijn neus ziet er zo lekker eigenwijs uit en dat blijkt hij ook daadwerkelijk te zijn. Een heerlijk monster, maar ook een hele dikke schat. Hij vindt echt alles prima. Mijn dochter van 10 kan alles met hem doen, hij bungelt gewoon mee in haar armen zo lang hij maar aandacht krijgt <3

Dit is zijn moeder:
Afbeelding

En dit zijn vader:
Afbeelding

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 01:23

Weet je 100% zeker dat dit de vader is? Het kan maar het is wat vreemd veel wit en effen zwart terwijl pa en moe dat niet hebben en streepjespatroon hebben. Ook vind ik m niet op Coon lijken qua kop.
Kan het mis hebben hoor. Hij is evengoed leuk!

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 01:25

Wat een knapperd! Je zou eigenlijk verwachten dat bovenstaande ouderdieren niet zijn ouders zijn? Weet je dat zeker? :+ ben benieuwd of hij nog een kraag krijgt. Ik vind zijn tekeningen iig prachtig!

Muronia

Berichten: 19546
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Maine Coon Charlie's speelkwartier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 01:31

Hij heeft geen stamboom, maar ik heb hem bij de fokker vandaan en zowel de ouders als broertjes/zusjes gezien. Ik ga er wel van uit dat dat klopt hoor :))

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Maine Coon Charlie's speelkwartier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 01:34

Misschien hebben er twee katers op de moeder gezeten? Hoe zagen zijn nestgenootjes eruit?

Muronia

Berichten: 19546
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Maine Coon Charlie's speelkwartier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 01:43

Er wasnog wat zwart-wittigs bij en ook wat schildpad-achtigs. De fokkers hebben alleen volle Maine Coons met stamboom en getest en fokken daar bewust mee. De kater van de buurman komt er niet bij in de buurt zeg maar. Ze hebben wel meerdere katers maar ik ga ervan uit dat ze wel weten welke kater de vader moet zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat het mij niet echt uit maakt, ik vind Charlie gewoon mooi zoals hij is *D

Ik vermoed dat hij wel een kraag gaat krijgen. Hij is al best veranderd sinds we hem hebben. Ook de vorm van zijn hoofd is aan het veranderen van spitsmuis-gezichtje naar katerkop. Wat je op de foto's niet zo duidelijk ziet is dat hij een enorm lange en hele volle pluimstaart heeft. Die vind ik echt heel mooi. Zijn bijnaam hier is ook wel stinkdier door zijn uiterlijk haha. Maine Coons schijnen pas als ze een jaar of 3 zijn helemaal te zijn zoals ze worden qua maat en vacht.

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Maine Coon Charlie's speelkwartier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 09:32

Tip voor een volgende keer. Als beide ouders een stamboom hebben waarom jouw kitten dan niet? Dat zijn namelijk echt de kosten niet meer voor de fokker als ze aan de rest van de regels voldoen. :) Nu heb je een leuke en zo te zien gezonden kater hoor, maar dit zijn wel dingetjes om in de gaten te houden als je een raskat koopt...

Ik vind hem leuk! Veel plezier en geluk nog met hem.

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Re: Maine Coon Charlie's speelkwartier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 09:53

Leuk kitten
Is wel een kruising zo te zien

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 09:54

Jessix schreef:
Tip voor een volgende keer. Als beide ouders een stamboom hebben waarom jouw kitten dan niet? Dat zijn namelijk echt de kosten niet meer voor de fokker als ze aan de rest van de regels voldoen. :) Nu heb je een leuke en zo te zien gezonden kater hoor, maar dit zijn wel dingetjes om in de gaten te houden als je een raskat koopt...

Ik vind hem leuk! Veel plezier en geluk nog met hem.



Precies dit
Stamboom kost een paar tientjes

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 10:11

cissy schreef:
Weet je 100% zeker dat dit de vader is? Het kan maar het is wat vreemd veel wit en effen zwart terwijl pa en moe dat niet hebben en streepjespatroon hebben. Ook vind ik m niet op Coon lijken qua kop.
Kan het mis hebben hoor. Hij is evengoed leuk!


Vader lijkt rood te zijn. Die tonen een streepjespatroon maar kunnen gewoon effe zijn. Als moeder dan schildpad of een blacktabby is dan kan er een zwarte uitkomen dacht ik.(als moeder heterozygoot tabby is)

Ik heb een tabby en een effe uit een moeder die effe is en een tabby vader.

Ben het eens dat hij veel wit toont...maar goed ik weet niet hoe de genetica op dat vlak is.

Eens met Jessix vwb de stamboom.

Maar het is een leukerd TS. Hoe zwaar is hij al? Die Maine Coone kunnen enorm worden.

Muronia

Berichten: 19546
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Maine Coon Charlie's speelkwartier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 11:28

Ik heb hem niet gewogen, maar hij weegt nu sowieso al meer dan mijn pers. Ondanks dat hij nog niet fors is, heeft hij wel lood in zijn billetjes.

Maar.. wat voor meerwaarde zou die stamboom moeten hebben als ik vragen mag? Ik bedoel.. ik heb zijn ouders gezien, zijn broertjes en zusjes. Ik weet hoe en waar hij is opgegroeid, heb langere tijd contact gehad met de fokker voordat we hem op konden halen. Ik weet dat zijn ouders getest en vrij zijn van ziekten. Ik heb geen fokplannen met hem. Hij wordt straks gecastreerd als hij oud genoeg is en ik hoop gewoon 20+ jaar van hem te mogen genieten. Dit waren dan ook precies de redenen waardoor ik geen meerwaarde zag in een stamboom, want die had hij inderdaad kunnen krijgen maar we hebben in overleg besloten dat het niet nodig was.

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 11:30

Muronia schreef:
Ik heb hem niet gewogen, maar hij weegt nu sowieso al meer dan mijn pers. Ondanks dat hij nog niet fors is, heeft hij wel lood in zijn billetjes.

Maar.. wat voor meerwaarde zou die stamboom moeten hebben als ik vragen mag? Ik bedoel.. ik heb zijn ouders gezien, zijn broertjes en zusjes. Ik weet hoe en waar hij is opgegroeid, heb langere tijd contact gehad met de fokker voordat we hem op konden halen. Ik weet dat zijn ouders getest en vrij zijn van ziekten. Ik heb geen fokplannen met hem. Hij wordt straks gecastreerd als hij oud genoeg is en ik hoop gewoon 20+ jaar van hem te mogen genieten. Dit waren dan ook precies de redenen waardoor ik geen meerwaarde zag in een stamboom, want die had hij inderdaad kunnen krijgen maar we hebben in overleg besloten dat het niet nodig was.


Als je niet wilt fokken ed heeft het geen meerwaarde
Ik hoop alleen dat je niet teveel hebt betaald
Jouw kitten is leuk en lief en mooi maar ziet eruit als een kruising coon. Ik weet bijna zeker dat hij dat is
Mama een coon, vader iets anders

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 11:36

Hij is wel leuk maar ik denk ook niet dat het een volledige maine is. Hij lijkt ook te klein voor een Maine.
Ik heb een Maine gezien en die woog bijna 8 kilo.
Misschien is de vader toch echt niet de vader?

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 11:39

Wat een mooie kat ts <3 . Maar heel eerlijk, ik zie er geen main coon in :oo . Ik vermoed ook een kruising met een coon ... Maar desalnietemin is het een leuke kat ! Veel plezier ermee <3

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 11:47

Ik vind vooral dat er een goedkopere handel is in raskatten die zogenaamd aan alles voldoen maar geen stamboom hebben en daardoor goedkoper zijn. Het aanvragen van dat papiertje is tientjes werk dus kan nooit de reden zijn om een kitten goedkoper aan te bieden. Daarbij zit er bij dit soort fokkers ook geen controle op. Zijn de onderzoeken wel gedaan? Hoeveel nesten fokken ze per jaar met een poes enz. De prijs die je dan uiteindelijk betaald voor een kat is na verhouding nog steeds erg hoog omdat het als raskat verkocht wordt.

De vraag is er duidelijk na dus het aanbod wordt steeds groter. Als je marktplaats een tijdje volgt dan zie je ook een aantal fokkers doorlopend aanbieden en daar zet ik dan mijn vraagtekens bij.

Het doet zeker niet af aan de kat die je koopt, maar het is een handel waar je je vraagtekens bij moet zetten. Waarom heeft het kitten geen stamboom? Als die het wel zou hebben zou je zeker weten van welke ouders die komt, dat hij raszuiver is en dat ouders herhaaldelijk getest zijn. Dat is voor mij de reden om er een stamboom bij te willen als ik een raskat koop.

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 11:48

purny schreef:
Hij is wel leuk maar ik denk ook niet dat het een volledige maine is. Hij lijkt ook te klein voor een Maine.
Ik heb een Maine gezien en die woog bijna 8 kilo.
Misschien is de vader toch echt niet de vader?


Dat wegen ze lang niet allemaal...

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 11:49

Ladygiroc schreef:
purny schreef:
Hij is wel leuk maar ik denk ook niet dat het een volledige maine is. Hij lijkt ook te klein voor een Maine.
Ik heb een Maine gezien en die woog bijna 8 kilo.
Misschien is de vader toch echt niet de vader?


Dat wegen ze lang niet allemaal...

Maar Maines en vooral volle mains wegen vaak wel veel.

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Re: Maine Coon Charlie's speelkwartier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:01

Aan de beharing op deze leeftijd, ontbreken van tips, oorstand en kopvorm kun je zien dat hij ws een kruising is

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Maine Coon Charlie's speelkwartier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:08

Ben blij dat ik niet de enige ben met twijfels over het raszuiver zijn. Stamboom kostte bij mij indertijd 8.75 dus dat zijn de kosten niet. Persoonlijk vind ik dit geen verantwoorde betrokken fokker want die laten alles netjes registreren en testen.

Er zit nogal wat genetisch niet helemaal lekker binnen het ras dus laat hem zeker testen op HCM bijvoorbeeld. Met HCM wordt hij geen 20 Jr oud wat jij graag zou willen.

Desalniettemin zijn alle katten leuk of ze nou een stamboom hebben of niet.

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Re: Maine Coon Charlie's speelkwartier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:13

T is een truc van de zogenaamde fokkers die in overleg geen stamboom aanvragen
Stamboom kost bijna niks, er is altijd een reden waarom ze dat niet doen
Ongeteste ouders, kruising enz
Zijn de ouders van je kitten getest? Oa op hcm? Als dat zo is dan heeft de fokker je de testen laten zien
Mag ik vragen wat je betaald hebt voor dit kitten?

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Maine Coon Charlie's speelkwartier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:17

Ik vind hem leuk TS. En ik neem aan dat het voor jou niet uit maakt, zou het voor mij ook niet doen.

Dus ik vind het nogal wat om hier te gaan vragen wat ze er voor betaald heeft. Snap dat jullie twijfelen, doe ik ook. Maar slabber de ts niet uit maakt, wat maakt het voor jullie dan uit? Jullie kunnen het er niet mee eens zijn hoe er gefokt en gedaan is. Als het niet waar is wat er gezegd is vind ik het ook niet netjes. Maar maakt dat nu voor Charlie en TS nog wat uit? Ik denk het niet :n

Allejandro
Berichten: 18539
Geregistreerd: 21-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:20

Een hele leuke kat maar een volle Maine Coon is dit in mijn ogen niet...Denk dat moeders ook ontsnapt is geweest. Een poes kan van meerdere katers namelijk kittens krijgen.



Ook ga ik mee met de voorgaande reacties, als beide ouders stambomen hebben en jouw kat niet, dan gaan bij mij alle alarmbellen af!

Dan is er iets mis met de ouders qua stamboom/ziektes/testen/ of stambomen of hebben ze officieel een fokverbod bij de ouders, dus gekocht als gezelschapskat. Of ze fokken teveel nestjes ermee. Hoe dan ook,geen zuivere koffie, als fokker zijnde.

Helaas betalen mensen liever 100-200 euro minder voor de aanschaf van een kitten, waar ze dan geen stamboom bij hebben dan op zoek te gaan naar een " goede " fokker die alles op orde heeft.
Laatst bijgewerkt door Allejandro op 15-12-19 12:22, in het totaal 3 keer bewerkt