Mijn nieuwe huisdieren; Meedogenloos en gevaarlijk!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphne__
Berichten: 12458
Geregistreerd: 12-12-06

Mijn nieuwe huisdieren; Meedogenloos en gevaarlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-19 02:48

Zo staan ze iig bekend :+ De waarheid is wel een beetje minder spectaculair O:)

Een poosje geleden werd ik gevraagd of ik een aantal vogelspinnen wou opvangen van een oudere man, die er niet meer voor kon zorgen. Dat wou ik natuurlijk wel, maar hij had ook 2 schorpioenen en die moesten ook mee. Dat moest ik thuis overleggen, want altijd als ik zei dat ik ook wel een schorpioen wou, kreeg ik een hele duidelijk NEE! Maarja, dit was anders. In nood hoor je gewoon te helpen. Dus een week later alle dieren opgehaald. Maar helaas bleek toen hoe hoog de nood was geweest, want 1 van de schorpioenen was al dood. En ik denk ook al wel langer dan een dag, eerder een week of 2.. De 2e schorpioen was er ook erg slecht aan toe en hij ging een week later ook dood.
Super sneu en ook erg jammer, want stiekem was ik maar wat blij met mijn schorpioen. Mocht er nooit een en nu had ik er toch eentje <3 Maar niet dus...

En toen had ik even een gesprekje thuis. Want als beide schorpioenen geleefd hadden, dan had ik er ook 2 gehad... Dus ik vond het onzin dat ik er nu niet gewoon een mocht kopen. En daar waren ze (Nouja mijn moeder vooral) het wel mee eens.

Dus kocht ik 2 schorpioenen *\%/* (Ja, 2 , geef me een vinger en ik neem een arm)

Afbeelding
Afbeelding

Ze zijn ongeveer 2 cm groot. Hartstikke ongevaarlijk, best vriendelijk naar mensen en super schattig (Vind ik dan). Kan de hele dag kijken hoe ze rondlopen, met hun schaartjes een beetje omhoog en voor zich uit gestoken :')



Dit zijn Heterometrus Petersii schorpioenen. Er zijn wel schorpioenen die een mens kunnen doden, dus wel een beetje oppassen met het aaien van andere schorpioenen ;) :D

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Mijn nieuwe huisdieren; Meedogenloos en gevaarlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 04:17

Aahh wat een schatjes :=

Vind t wel super leuk om je topic te volgen!

Linnie050

Berichten: 11804
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Mijn nieuwe huisdieren; Meedogenloos en gevaarlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 07:02

Wat leuk zeg!
Zitten ze samen in een bak of kan dat niet?
Weet je ook de geslachten?
Wat eten ze?

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Mijn nieuwe huisdieren; Meedogenloos en gevaarlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 08:16

Jakkiebah het word steeds gekker _O-
Maar ik vind het zo knap hoe je zo vol passie zulke beestjes kan houden allemaal.
Geef mij maar mijn konijn _O-

Daphne__
Berichten: 12458
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-19 01:45

Deze soort kun je wel samen houden, maar dan beter meer dan 2 en dan heel veel schuilplekjes geven en goed voeren. Anders eten ze elkaar op. Dus ik heb er maar voor gekozen om ze apart te houden :j
Op dit moment weet ik de geslachten nog niet, maar dat is wel redelijk makkelijk te zien als ze groter zijn!

Ze eten meelwormen, krekels, dubia's, wasmotlarven.. Eigenlijk heel veel voederdieren. Volwassen eten ze ook muizen en sommigen voeren ze zelfs reptielen. Maar dat ben ik niet van plan, knaagdieren en reptielen voer ik niet.



Kan me voorstellen dat een hoop mensen liever een konijn oid hebben. Daar ben ik trouwens ook gek op, vind alle dieren leuk en lief. Maar vogelspinnen, schorpioenen, miljoenpoten, bloedzuigers.. Ze zijn gewoon zo anders, zo interessant :)) Vooral ook omdat ze gewoon nog 100% zo zijn als in de natuur. Tam worden ze niet, over het algemeen moeten ze mensen niet zo, alles draait om eten.. Ja, het heeft wat :')

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Mijn nieuwe huisdieren; Meedogenloos en gevaarlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 03:20

Sorry maar mag ik :r doen? Vréselijk vind ik al de dieren die jij daar opsomt. Maar, tja, gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde passie.
Veel plezier met hen!

Daphne__
Berichten: 12458
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-19 03:52

Van mij mag je hoor. Leuk als mensen m'n dieren leuk en/of interessant vinden, maar slaap er niet slechter om als dat niet zo is..

Als ik me van zulke reactie's iets aan zou trekken, dan was de lol er al lang vanaf geweest :j

Mijn dieren zijn voor mij net zo belangrijk als hamsters oid voor anderen.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Mijn nieuwe huisdieren; Meedogenloos en gevaarlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 06:01

Ik zou als ik jouw moeder was niet meer je kamer schoon maken.
Vind dat soort beesten fascinerend, kan er echt uren naar kijken (reptielen en insecten) maar dan wel in de dierentuin :+

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Mijn nieuwe huisdieren; Meedogenloos en gevaarlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 06:57

Oeh ik zou geen oog meer dichtdoen. Stoer dat je er niet bang voor bent.

czarina

Berichten: 1265
Geregistreerd: 07-10-08
Woonplaats: Aan het einde van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 08:56

-O- mijn eerste gevoel bij de diertjes is 'waar is de grootste en zwaarste schoen die ik kan vinden O:)
Brrr al die pootjes scharen etc..

Vinden jou ouders het zelf ook mooi, of blijven ze ver uit de buurt?

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 09:34

TS, bijzondere huisdieren heb je!

czarina schreef:
-O- mijn eerste gevoel bij de diertjes is 'waar is de grootste en zwaarste schoen die ik kan vinden O:)
Daar kruipen ze inderdaad graag in ja. Even kloppen voordat je ze aantrekt dus.

czarina

Berichten: 1265
Geregistreerd: 07-10-08
Woonplaats: Aan het einde van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 14:04

oomens schreef:
TS, bijzondere huisdieren heb je!

czarina schreef:
-O- mijn eerste gevoel bij de diertjes is 'waar is de grootste en zwaarste schoen die ik kan vinden O:)
Daar kruipen ze inderdaad graag in ja. Even kloppen voordat je ze aantrekt dus.

_/-\o_

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Mijn nieuwe huisdieren; Meedogenloos en gevaarlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 14:09

Leuk! Iemand op Bokt met dezelfde passie :D

Laurora

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 19:39

Oke, ik kan echt bíjna alle beestjes hebben. Spinnen, slakken, miljoenpoten, slangen, mieren, bijen, bloedzuigers enzovoorts enzovoorts. Maar schorpioenen laten echt wel de rillingen over mijn rug lopen. Niet mijn ding, al moet ik toegeven dat ze ook wel een heel klein beetje een soort van schattig zijn ofzo.
Vind het wel heel tof dat het toch mag van je moeder!
Gefeliciteerd met je nieuwe huisdiertjes :)