Opvangkatjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 

Toverbal
Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Re: Opvangkatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:36

Hoe gaat het met de katjes nu?

[o]F zegt;"Ik heb ook een pony, maar die is in de hemel".
Je wordt gemist kleine witte vriend.
Rust zacht


_Nicky
Berichten: 5130
Geregistreerd: 21-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 16:08

Hoe gaat het ondertussen?

antje_vip
Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Opvangkatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 17:29

Ooh wat leuk! Ik vind die rozenfoto's zo mooi!
Ik werk zelf in een dierenasiel maar doe geen pleeg :D

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

maaike1994
Berichten: 2049
Geregistreerd: 27-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-19 23:32

Sorry voor de late update, het is hier heel druk geweest. Froufrou is helaas overleden :( ze was op 2 dagen tijd enorm verzwakt, we hebben gedaan wat we konden maar helaas heeft ze het niet gehaald :'( . Koda zit nog steeds op maar 200gram, hij komt niks bij in gewicht. Qua ontwikkeling gaat hij wel goed vooruit en hij begint ook steeds actiever te worden en zelfs te spelen met zijn zusjes. Toch merk ik aan verschillende dingen dat hij' gehandicapt' is. Ik hoop echt zo dat hij hierdoor komt. Ik heb al voor mezelf beslist dat hij sowieso hier blijft als hij t overleeft. De andere kittens doen het allemaal heel goed :) Toulouse en Berlioz (en Froufrou ook) blijken langhaartjes te zijn <3 ze zijn zo fluffy en zacht <3

Mijn kleine lieve Koda <3

[ img ]

Emily, 23/05/2016
Milan, 14/06/2018

_Nicky
Berichten: 5130
Geregistreerd: 21-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 00:13

Wat sneu zeg! Blijft toch altijd heel verdrietig als dat gebeurt... ;(

Wat een schatje, ik blijf voor hem duimen :)

maaike1994
Berichten: 2049
Geregistreerd: 27-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-19 15:16

⭐️You were too special for this earth⭐️

Lieve kleine Koda, mijn klein lieve muizeke <3 . Mijn hart is gebroken en het zal veel tijd kosten om de littekens te laten genezen. Vandaag is het dag op dag 2 maanden dat je in mijn leven bent. 2 maanden heb ik je dag en nacht gevoed, voor je gezorgd, van je gehouden. Van zodra je hier was merkte ik al dat er iets scheelde. Diagnose : Flat Chest. We zochten over heel internet op wat je kon helpen, oa Taurine en we maakten zelfs een harnasje van een kartonnen rolletje voor je, om je borstkas de juiste vorm te laten groeien. De eerste 3 weken zouden kritiek zijn. Maar je spartelde er door heen.Toch durfde ik me niet volledig te hechten aan je. Ik was nog steeds heel bang je kwijt te geraken, want je kwam maar niet bij in gewicht. 6 weken bengelde je tussen ‪180-200‬gram. Maar 2 weken geleden begon je plots bij te komen! Zoals altijd woog ik je na iedere voeding en je gewicht begon eindelijk te stijgen. Ik was zo blij, je zat nu zelfs al aan 260gr! Ik keek zo uit naar het moment dat je boven de 300gr zou zitten. Je begon te spelen met de andere kittens, liep de hele tijd achter me aan, je begon zelfs heel voorzichtig natvoer te accepteren via het vingervoederen. Dat was het moment dat ik me eindelijk volledig aan jou durfde te hechten. De beslissing om jou te houden was dan ook het logische gevolg, ik filmde mijn partner zelfs toen hij 't ook zei, zodat hij achteraf niet meer van mening zou kunnen veranderen! Wat wou ik jou graag een mooi en lang leven geven bij ons. De extra zorgen en kosten nam ik er graag bij, als je maar in ons leven bleef.
Gisteren at je plots minder, maar je had de dag ervoor iets meer gegeten dan anders, dus ik dacht dat het daardoor kwam. Je was nog steeds heel speels en ondanks dat je mama ook al enkele dagen minder naar je keek (je zusjes zijn al 9 weken dus het is niet zo raar dat de moeder dan iets meer afstand neemt) maakte ik me niet meteen zorgen. Maar gisterenavond was het niet goed. Je begon plots heel luid te huilen en meteen ging ik naar je toe. Je lag heel slapjes neer en had moeite met ademen. Meteen heb je melk gegeven, suikerwater en op de warmtekruik gelegd, we dachten dat je bloedsuikerspiegel een daling had. Maar het hielp niet. Dan naar onze dierenarts gebeld, zo bij de dierenarts van wacht terecht gekomen. Zij zei dat hij dringend aan de zuurstof moest, maar haar zuurstofapparaat was kapot, dus de zoektocht naar een dierenarts ging verder. Om 3u vanacht dan toch een dierenarts gevonden waar we bij terecht konden. Hij heeft je onder de warmtelamp gelegd en aan de zuurstof. Hij zei dat er veel meer aan de hand was met jou dan je Flat Chest. Je adertjes zijn niet genoeg ontwikkelt, waardoor het bloed niet genoeg naar jouw organen doorvloeide en vooral jouw levertje zag daar vanaf. Deze nacht ben je door je levertje en longen in een crisis gegaan en helaas toen je nog maar een tijdje bij de dierenarts was kregen we al telefoon dat je het niet gehaald had . We hadden niks meer voor je kunnen doen. Het aderprobleem had via een operatie verholpen kunnen worden, maar je was te klein en te broos om onder narcose te gaan. Het spijt me zo Koda, dat ik niet meer voor je kon doen. Straks wordt je opgehaald en gaan we je laten cremeren. Zodat je toch voor altijd in ons huisje kan wonen.
Your pawprints will never leave my heart.
xxx

I'll lend you for a little while
My lovely kitten, He said.
For you to love while he's alive
And morn for when he's dead.
It may be one or twenty years,
Or days or months , you see.
But, will you, till I take him back,
Take care of him for me?
He'll bring his charms to gladden you,
And should him stay be brief,
You'll have treasured memories
As solace for your grief.
I cannot promise he will stay,
Since all from earth return.
But, there are lessons taught on earth
I want this kitten to learn.
I've looked the wide world over
In my search for teachers true.
And from the throngs that crowd life's lanes,
With trust, I have selected you.
Now will you give him your total love?
Nor think the labor vain,
Nor hate Me when I come
To take him back again?
I know you'll give him tenderness
And love will bloom each day.
And for the happiness you've known!
Forever grateful stay.
But should I come and call for him
Much sooner than you'd planned
You'll brave the bitter grief that comes
And someday you'll understand
For though I'll call him home to Me
This promise to you I do make,
For all the love and care you gave
He'll wait for you, inside Heaven's Gate.


[ img ]





Emily, 23/05/2016
Milan, 14/06/2018

Mando
Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Opvangkatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 15:20

Sterkte met dit verlies.
Zo verdrietig.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Lynn_Nikita
Berichten: 25452
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Opvangkatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 15:37

Sterkte met het verlies, zeker als je er zo intensief mee bezig bent geweest is het zwaar als ze alsnog overlijden
Heb je al een nieuw adres voor de andere kittens?

Marcella
Berichten: 36684
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Opvangkatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 15:53

Sterkte.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Lize92
Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 16:11

Allereerst wil ik even zeggen: wat ontzettend goed dat je deze katjes helpt en alsnog een goede start geeft! Maar wat jammer dat jouw kleintje het niet gered heeft. Heel veel sterkte. Y;(

Selina
Berichten: 14267
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Opvangkatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 16:18

Ah nee, sterkte :(

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Zammie
Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 16:53

Wat verdrietig... Zo sneu, zo jong en slechte start.. Je hebt je uiterste best gedaan voor dit lieve kleine hummeltje..
Heel veel sterkte!

Geen leven zonder horsies!

_Nicky
Berichten: 5130
Geregistreerd: 21-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:46

Oh nee wat erg! ;( Sterkte!

maaike1994
Berichten: 2049
Geregistreerd: 27-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-19 14:05

Dankjewel iedereen, hij is sinds gisteren weer thuis...

[ img ]

Morgen worden de kittens en de mama's steriel gemaakt. Maandag komen er 2 mensen kijken voor adoptie. Mabelle is al besproken voor adoptie en verhuisd maandagavond. Met de kittens gaat het goed, alleen Bo treurt enorm voor Koda. Hij sliep altijd op haar :(:)

Hier nog wat recente foto's van de katjes

Mabelle

[ img ]

Bo

[ img ]

Nita

[ img ]

Duchess

[ img ]

Berlioz

[ img ]

Marie

[ img ]

Toulouse

[ img ]

Amelia

[ img ]

Emily, 23/05/2016
Milan, 14/06/2018

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 14:08

<3 Wat zijn ze mooi !
Het is dat ik er al 3 heb, maar anders wist ik het wel... :D

Wat een mooi plekje ook voor Koda :(:)

Lau
Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Opvangkatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 14:16

Ach gut arme koda Y;( heel veel sterkte met dot verlies :(:)

Toulouse is echt wow <3

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

maaike1994
Berichten: 2049
Geregistreerd: 27-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-19 14:24

Dankje, de eerste dagen kwam ik mijn bed niet uit. Gelukkig was mijn partner thuis voor de kindjes en de katten te verzorgen. Ongelooflijk hoe zo een klein diertje zo een impact kan hebben op je |(

Toulouse is idd heel knap <3
Hij en Berlioz zijn langhaartjes

Hier nog wat Toulouse spam :o


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Emily, 23/05/2016
Milan, 14/06/2018

Lau
Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 14:26

maaike1994 schreef:
Dankje, de eerste dagen kwam ik mijn bed niet uit. Gelukkig was mijn partner thuis voor de kindjes en de katten te verzorgen. Ongelooflijk hoe zo een klein diertje zo een impact kan hebben op je |(

Toulouse is idd heel knap <3

Hier nog wat Toulouse spam :o


[ [url=m/VQtYq5.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ixtOLy.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LJl21Y.jpg]Afbeelding[/url] ]


Is toch ook logisch, je bent dag en nacht met dat kleintje geweest. Dan komt zoiets echt heel hard binnen.

Omg hebben <3

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Ereste
Berichten: 217
Geregistreerd: 20-09-17

Re: Opvangkatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 14:32

Veel sterkte met het verlies van Koda, zo'n snoepje... Vreselijk dat het alsnog is fout gegaan. :(:)

Zo jammer dat mijn echtgenoot allergisch is voor katten, anders had ik Berlioz heel graag een nieuw huisje gegeven.

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Opvangkatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 14:38

Ik lees je topic nu pas. Wat ontzettend knap dat je dit doet maar slik, ook wel heel erg emotioneel! Best hard wanneer je na 2 maanden dag en nacht voor dat kereltje gezorgd te hebben, hem alsnog moet laten gaan. Veel sterkte!

Je hebt wel een stel erg mooie kittens hoor!

Don't take anything for granted

maaike1994
Berichten: 2049
Geregistreerd: 27-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-19 09:17

Dankjewel, ze zijn inderdaad heel leuk. Het verdriet voor Koda is nog heel groot, ik had voor mezelf ook beslist zo geen hele kleintjes meer op te vangen omdat de kans dat er dan iets mis gaat nog zo groot is...

Maar dan kreeg ik gisterenavond telefoon van een kennis dat ze 2 kittens in een dichtgeknoopte zak in een vuimcontainer met gruis gevonden hadden!! Uiteraard ben ik er meteen naartoe gereden en dus hebben we sinds gisterenavond weer 2 papflessers van ongeveer 2 weken bij.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Van de andere katjes zijn vorige week deze geadopteerd : Mabelle (bij kennissen van ons), Berlioz (bij mijn grootouders), Bo en Amelia

Toulouse zijn ook mensen naar komen kijken en hij verhuist morgen normaal. Voor Marie heb ik ook al kandidaten. Enkel Nita en Duchess zoeken nog een thuis.

Emily, 23/05/2016
Milan, 14/06/2018

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 09:59

Ach jeetje...in een dichtgeknoopte zak -:(- _-:( Wat zijn sommige lui toch vreselijke wezens :x

Zie ze daar nu tevreden liggen <3 Gelukkig hebben ze geen besef van waar ze aan ontsnapt zijn.
Wat fijn dat je dit weer doet voor de allerkleinsten ! _/-\o_

Nicky1963
Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 10:05

Ach wat een wrede wereld toch! Welke ongelofelijke |o _-:( idioot doet zoiets? Jij Maaike bent mijn held!
Heel veel sterkte met het verlies van Koda en heel veel geluk met de kleintjes en de allerkleinsten.
Ik vind Nita erg mooi!

ʇɟıɹɥɔsuǝʌoqǝʇsɹǝpuo

maaike1994
Berichten: 2049
Geregistreerd: 27-03-09
Woonplaats: België

Re: Opvangkatjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-19 21:07

Nita, Marie en Toulouse zijn vandaag ook naar hun nieuwe huisjes vertrokken. Nu enkel nog een thuis vinden voor mama Duchess.

De papflessers doen het goed. Sinds deze ochtend hebben ze door hoe de papfles precies werkt, dus het voeden gaat iets vlotter nu. Ze krijgen om de 3 uur melk.

De agouti tabby met wit weegt 220 gram, is een katertje
[ img ]

De zwart/witte weegt 250 gram, is een kattinnetje
[ img ]

Beide zijn langhaartjes :)

Emily, 23/05/2016
Milan, 14/06/2018

robeer
Berichten: 1405
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Opvangkatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 22:38

Wat een snoepjes zeg. Ik snap echt niet hoe iemand met een hart kittens kan dumpen......

Wegens gebrek aan inspiratie tijdelijk onderschriftloos........


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flux, Kopmeeuw en 54 bezoekers