Koda's nieuwe vriendinnetje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Koda's nieuwe vriendinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-19 16:44

Hoi hoi

Sinds een week woont hier een ander hondje bij, een duitse x mechelse herder.
Het is een teefje van bijna 2 jaar oud en heeft hiervoor in een gezin gewoond. Helaas kon zij daar niet blijven ( ik weet de redenen, maar die plaats ik uiteraard niet online, is ook nergens voor nodig ).

Begin april overleed mijn duitse herder reu. Hij mocht 11 jaar en 8 maanden oud worden.
Hij is ook bij mij gekomen als herplaatster en ik heb ontzettend veel van hem mogen leren.
Het afscheid nemen was vreselijk en zeer emotioneel, maar hij was op....
Ik moest hem vaak helpen met opstaan, hij had de hele dag door aandrang om te poepen, had pijn ( door de spondylose ). Vorig jaar is hij nog geopereerd aan een kwaadaardig tumor, en naar alle waarschijnlijkheid was de kanker terug.
De lever en milt waren vergroot namelijk zei de dierenarts. Ze zei, ik kan nog allerlei onderzoeken doen, maar eigenlijk weet ik de prognose al en die is niet goed.
Ze vertelde me dat ik er goed aan zou doen om erover na te gaan denken hem te laten gaan.

Het was heel moeilijk voor mij om te beslissen geen onderzoeken meer te doen, maar dit wilde ik hem besparen.
Hij is in zijn leven zovaak bij de dierenarts geweest, allergieën, blindheid aan 1 oog, bloedoor, spondylose, tumor, schildklierproblemen en chronische alvleesklierontsteking.
De weken die we nog kregen zouden we optimaal genieten, we zijn nog naar het strand geweest, mooie wandelingen gemaakt, fotoshoots gedaan, weekendje weg etc etc.

Afbeelding
Deze foto werd gemaakt door Monoaphotography, waar ik haar zoooo dankbaar voor ben.


Afbeelding
En deze door Marjolein Schouten, ik ben echt heeeel blij met deze geweldige foto van hun samen.

Tot de dag dat hij een zware pijnaanval kreeg, we hebben de pijnmedicatie opgehoogd, maar ik wist dat ik dit niet kon blijven verhogen.
Sowieso ivm bijwerkingen ( misselijkheid ), maar ik was vooral bang dat ik hem niet meer uit een pijnaaval zou krijgen en we halsoverkop naar de kliniek moesten.

Een datum werd vastgezet...
De dag ging precies zoals ikdat graag voor hem, ons en de andere hond wilde.
In alle rust en in zijn eigen vertrouwde omgeving heeft hij mogen gaan. Ik was volledig gebroken.. nu ik dit schrijf schiet ik weer vol...
Mijn lieverd was er niet meer ;( mijn andere hond nam op zijn manier afscheid en dat was heel emotioneel.
Nestor is gelukkig weer " thuis "

Afbeelding
De urn



Koda, de andere hond raakte in een vreselijke dip.
Hij at niet meer, speelde niet meer, keek maar wat uit het raam en was echt zichzelf niet.
Op de momenten dat ik met iemand afsprak die ook een hond had, fleurde hij op en at daarna ook weer.
Ik sprak erover met mijn vriend... moeten we toch weer een maatje zoeken? Waar doen we goed aan....
Toch gekozen om eens rond te kijken.

Met de eerste hond waar we langs gingen was er geen match, met de tweede echter wel.
Ze mocht meteen een dag op proef blijven, en dat ging zo ontzettend goed dat we de knoop doorhakte.
Ze is hier nu iets meer dan een week, en Koda is weer helemaal opgefleurd, eet weer volop, is vrolijk, speels, kijkt blij uit zijn ogen en is helemaal dol op Donna, zijn maatje.
Voor mezelf vond ik het wel heel erg moeilijk. Want het voelde alsof ik nestor zou vervangen. Maar niemand kan hem vervangen echt niemand.
Maar ik vond, en vind dat ik niet egoïstisch mag zijn en ook aan koda moet denken. Ik geniet ervan om te zien hoeveel lol ze samen hebben, hoe zij bij ons weer een nieuw leven krijgt, hoe koda zichzelf weer vind.
En nestor? Die zit altijd in mijn hart!!

Hieronder wat foto's van Koda & Donna

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Lieve groetjes

kally
Berichten: 5244
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 17:32

Heel veel sterkte met het verlies van je grote vriend Nestor...moet een
prachtig leven gehad hebben bij jullie....door een andere hond erbij te nemen vergeet je Nestor niet...
Nu heb je wederom een andere hond een mooi thuis gegeven en vriendje gegeven waar Koda ook weer
gelukkig van wordt....
Laatst bijgewerkt door kally op 05-05-19 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Sweetgirl1
Berichten: 4545
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Koda's nieuwe vriendinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 17:36

Ik volg je op facebook op de duitse herder pagina. Wat heb je er goed aan gedaan voor Koda.
Tuurlijk zal Donna het niet kunnen vervangen maar hopelijk wel iets verzachten dat Koda nu weer vrolijk is.

Sterkte met het verlies van de knappe Nestor

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 17:46

Oh wat een mooie honden heb je!
Een hond laten gaan is verschrikkelijk moeilijk en heel verdrietig. Dat neemt niet weg dat het heel fijn is om een andere hond weer een mooi plekje te kunnen bieden. En van deze hond ga je ook weer heel veel houden.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 10:52

kally schreef:
Heel veel sterkte met het verlies van je grote vriend Nestor...moet een
prachtig leven gehad hebben bij jullie....door een andere hond erbij te nemen vergeet je Nestor niet...
Nu heb je wederom een andere hond een mooi thuis gegeven en vriendje gegeven waar Koda ook weer
gelukkig van wordt....

Dankjewel ! Lief dat je dat zegt.
Ik ga mijn best doen om Donna ook zo'n mooi thuis te geven :j

Sweetgirl1 schreef:
Ik volg je op facebook op de duitse herder pagina. Wat heb je er goed aan gedaan voor Koda.
Tuurlijk zal Donna het niet kunnen vervangen maar hopelijk wel iets verzachten dat Koda nu weer vrolijk is.

Sterkte met het verlies van de knappe Nestor

Wat toevallig om elkaar dan hier ook tegen te komen :)
Ik heb dit in eerste instantie echt voor Koda gedaan, het was zo sneu. Hij is ook erg mager geworden, ik verwacht dat dit nu snel weer bij trekt.
Dankjewel !!

Nikass schreef:
Oh wat een mooie honden heb je!
Een hond laten gaan is verschrikkelijk moeilijk en heel verdrietig. Dat neemt niet weg dat het heel fijn is om een andere hond weer een mooi plekje te kunnen bieden. En van deze hond ga je ook weer heel veel houden.

Bedankt :j het was heel emotioneel, maar we konden niet anders meer.
Het was tijd om hem te laten gaan, hoe vreselijk ook. Ik hoop dat ik Donna net zo'n mooi leven mag geven.

xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Re: Koda's nieuwe vriendinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:39

<3 Ik ben zo blij voor je dat je toch zo snel een nieuw maatje voor Koda op je pad hebt gekregen! Lieve Nes toch...

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Koda's nieuwe vriendinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:53

Ah heel veel sterkte met het verlies van Nestor. Ik vond de topics met hem altijd zo leuk. Ik ben altijd een stille volger geweest, maar zijn oortjes en juist die oogjes waren altijd zo lief herkenbaar. <3

Maar Donna en Koda zijn wel een mooie match!

xsiroccox

Berichten: 1222
Geregistreerd: 10-06-06
Woonplaats: Riep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 07:34

Wauw, wat een prachtig duo heb je weer! Heel veel sterkte met het verlies van Nestor, hij heeft zijn eigen plekje en is echt niet vervangen, je hebt gewoon weer twee honden gelukkig gemaakt, dat straalt van de foto's af :+:

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-19 10:49

Dankjullie <3

Die lieve nes... het gemis is en blijft nog steeds heel erg groot.
Maar de gedachte dat ik nu weer twee honden heb blij gemaakt is ook heel erg fijn.

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 11:09

Jouw mooie lieve Donna roept herinneringen op aan mijn Duitse herder X Mechelse herder teefje die ik 12 jaar heb gehad. Zij was mijn soulmate, echt een fantastische hond. Afscheid nemen van haar was ook heel moeilijk en pijnlijk, en kon ik heel lang niet aan terug denken zonder emotioneel te worden.
Maar ik had geen minuut van haar leven willen missen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Koda's nieuwe vriendinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 11:24

Ik volg je trouw op insta! En vind het heel knap dat jij je over je eigen verdriet hebt heengezet en voor Koda een beslissing hebt genomen!

Heel knap stel heb je!

Mondy

Berichten: 11821
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Koda's nieuwe vriendinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 21:52

Sterkte met jullie verlies van jullie maatje.

En gefeliciteerd met deze knapperd. Wat een ogen... die raken je in je ziel <3

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 11:06

Bedankt :o :D

Nikass; wat enorm verdrietig om te horen ;( herken het zo goed.... heb jij ook dat soms ineens een intens verdrietig gevoel komt opzetten en je echt weer in tranen kan uitbarsten? Dit overvalt mij soms..
Sterkte !!!

Marlinde; voor mijn gevoel moest ik deze keuze ook echt maken. Koda bleef maar magerder worden, ik was zo bang dat hij achter Nestor aan zou gaan als ik niks zou doen ;( je ziet nu zijn ribben nog steeds en ik geef hem ook extra voer, maar het is niet meer zo extreem als het geweest is.
Ik kreeg echt reacties als : nou je hond is wel mager he !
Dat deed echt zeer...

Mondy: Dankjewel ! Ik vind haar ook heel mooi, ze heeft speciale ogen vind ik <3