Battlesnail Barry en knuffelslak Frodo

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mariett
Gouden 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 4418
Geregistreerd: 13-12-11

Battlesnail Barry en knuffelslak Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-19 21:59

Barry en Frodo zijn mijn twee Afrikaanse reuzenslakken (Archachatina marginata suturalis). Ze wonen met z'n tweetjes in een aquarium in mijn kamer, waar ze het volgens mij erg naar hun zin hebben (ze hebben zelfs 26 eitjes gelegd).
Soms pak ik ze even op, Frodo lijkt dit altijd wel leuk te vinden en komt er speciaal voor z'n huis uit, maar Barry vindt het nog wat twijfelachtig. Wassen (heel voorzichtig onder een lauw straaltje water) vinden ze allebei wel erg lekker.

Soms maak ik wat foto's van ze! Naast de tienduizend mobielfoto's ook af en toe wat foto's met mijn camera.
Een paar dagen geleden was Barry een echte battlesnail:
Afbeelding

En een super professioneel kijkje achter de schermen:
Afbeelding

Vandaag ging Frodo me helpen met een paar zelfportretten.
'Traag van begrip'
Afbeelding

Knus
Afbeelding

Andere hoek
Afbeelding

-Ik draag hier eigenlijk wel een shirt-
Afbeelding


Wat vinden jullie van mijn knapperds?

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Battlesnail Barry en knuffelslak Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 22:03

Creatief met slak, da's weer eens wat anders.

Wat een leuk concept en wat goed uitgewerkt.

Zit het huisje wel aan de slak vast of bestaat er een kans dat als ie zich nog meer uitrekt, het huisje los laat?

Mariett
Gouden 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 4418
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-19 22:08

Maflinger_S schreef:
Creatief met slak, da's weer eens wat anders.

Wat een leuk concept en wat goed uitgewerkt.

Zit het huisje wel aan de slak vast of bestaat er een kans dat als ie zich nog meer uitrekt, het huisje los laat?

Dankjewel :D
Sterker nog, er zitten een hele hoop organen in! Ze rekken zich eerst uit en daarna floppen ze hun huisje er achteraan. Als ik ze van het raam af wil halen moet ik dat ook heel voorzichtig doen, ze zuigen zich vacuüm en je wil niet te hard aan het huisje trekken.
Ze krijgen altijd sepia bij voor de kalk voor hun huisje. Het is echt heel belangrijk :)

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Battlesnail Barry en knuffelslak Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 22:10

O jee, de Heukels :D

Gave foto’s! Mooi uitgewerkt ook.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 22:10

Haha, bij de één na laatste foto vroeg ik me ook af of hij zijn huisje niet vergat.
Wat zijn ze leuk zeg! En hoe kom je op het idee om een soort harnas voor ze te maken? Laten ze dat wel gewoon toe?

Mariett
Gouden 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 4418
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Battlesnail Barry en knuffelslak Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-19 09:09

Dank jullie! :D
Cayenne: ze hebben wel wat (lichte) takken/stukken hout in hun aquarium, daar gaan ze vaak onder zitten en als ze dan haast hebben tillen ze die zo even op, ook als hun maatje er nog op zit. Daaruit concludeerde ik dat er wel een klein beetje gewicht op kan leunen en dat ze daar dus niet zoveel last van hebben.
En ik vind het leuk om fantasy-achtige foto’s te maken dus ik vond het gewoon leuk om dat ook met mijn slakjes te doen :)

Jis_

Berichten: 11569
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 10:45

Die laatste foto is zo mooi! Ik vind ze geweldig en prachtig die enorme slakken. <3

Mariett
Gouden 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 4418
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Battlesnail Barry en knuffelslak Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-19 18:19

Dankjewel!
Ik ben ook heel blij met die laatste foto maar twijfelde even of ik hem nou wel wilde posten, gezien de blote schouders enzo.

Neon

Berichten: 4925
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Battlesnail Barry en knuffelslak Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 18:41

Iehhh manlief wil dit ook in huis halen...

Wel hele mooie foto's... maar ik vind slakken echt een beetje viezig :=

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Battlesnail Barry en knuffelslak Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 18:50

<3
Geweldige foto's en je slakken zijn gewoon te leuk. Zo zie je maar weer hoe veelzijdig slakken kunnen zijn :j

Anoniem

Re: Battlesnail Barry en knuffelslak Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 19:11

Ik verplaats je topic van UK naar BB-ITP, daar past het beter thuis :j

En... WAUW reusachtig :oo Ik wist niet dat ze zo gigantisch konden worden!

Foaly

Berichten: 4819
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 19:14

Mariett schreef:
Dank jullie! :D
Cayenne: ze hebben wel wat (lichte) takken/stukken hout in hun aquarium, daar gaan ze vaak onder zitten en als ze dan haast hebben tillen ze die zo even op, ook als hun maatje er nog op zit. Daaruit concludeerde ik dat er wel een klein beetje gewicht op kan leunen en dat ze daar dus niet zoveel last van hebben.
En ik vind het leuk om fantasy-achtige foto’s te maken dus ik vond het gewoon leuk om dat ook met mijn slakjes te doen :)


Hier moest ik even heel hard om lachen :')

Vette foto's, en nu wil ik ook een battle snail :D Waar haal je zulke beesten, en hoe verzorg je ze ongeveer? (Niet om een impulsaankoop te doen hoor, ben oprecht benieuwd :) )

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Re: Battlesnail Barry en knuffelslak Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 22:31

Leuk leuk!

Ik heb er ook 3, ovums, zijn echt leuke dieren!

Jenkins

Berichten: 3558
Geregistreerd: 27-02-07
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 23:00

Wauw supergave foto's!! Moest wel e en lachen om de achter de schermen foto :j

Ik heb er zelf ook twee gehad. Gekocht als kleine plakjes en ze groot zien groeien. Helaas weg moeten doen omdat de bak te klein werd en ik geen grotere bak kwijt kon. Ik vond het geweldig om te zien hoe ze aten.

Mariett
Gouden 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 4418
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-19 11:22

Dank jullie! :D

In dit geval mag je naar je man luisteren, Neon O:) Ze zijn zo leuk!
Jaa ze zijn zo leuk Seven!
En dit zijn nog niet eens de grootste slakken, Miranda. De slakken waar Pinacolada het over heeft (Archachatina marginata ovum) kunnen nog groter worden :D
Foaly: hahaha ja ze kunnen heus haast hebben! Ze krijgen natuurlijk genoeg eten dus ze hebben geen honger, maar soms zijn ze hyper en dan gaan ze héél hard. Voor hun doen dan :+
Over de verzorging: ze zitten niet voor niks in een aquarium bij mij. Op het aquarium ligt een plexiglas plaat (iets verhoogd zodat er zuurstof in kan). Ze houden namelijk van warmte en vocht, en als het water te snel verdampt drogen ze uit. Ze hebben een mooie laag aarde (natuurlijk vrij van pesticiden) waar ze zich in kunnen begraven en om het warm genoeg te houden hebben ze warmtematjes. Dan krijgen ze natuurlijk eten, mijn jongemannen houden niet van sla maar wel van snijbonen (gesneden), aubergine en andijvie. Soms krijgen ze een aardbeitje erbij, niet te vaak want er komen natuurlijk snel fruitvliegjes op fruit af. Maar dat vinden ze wel heel lekker! Ze krijgen er voor hun huisje sepia bij, als bron van kalk. Hun huisje blijft namelijk doorgroeien! Ze krijgen ook dierlijk voedsel, het zijn geen vegetariërs. Dat is in de vorm van flo-kreeftjes.
Verder zijn ze niet zo moeilijk, wel gezellig en leuk om naar te kijken.
Pinacolada: Ooh die wilde ik ook heel graag! Tof!
Jenkins: en nog een leuk feit over de achter de schermen-foto: dat achtergronddoek is geen achtergronddoek maar gewoon een zwarte rok. En het eten is inderdaad heel leuk! Ik heb ook wel een filmpje van Frodo die mijn handpalm proeft. Je ziet echt hoe ze met die tandjes proberen te schaven.

Jessix

Berichten: 16429
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Battlesnail Barry en knuffelslak Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 12:33

Die laatste is mooi!

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: Battlesnail Barry en knuffelslak Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 11:45

Oooh wat leuk! En zijn ze wat makkelijke modellen om te fotograferen?
Die eerste foto is echt mijn favoriet van allemaal, battelsnails for the win!!

Mariett
Gouden 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 4418
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Battlesnail Barry en knuffelslak Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 09:34

Dank jullie!

Dankje Evelien, ik ben ook wel fan van die eerste foto :D Stond ook al heel lang in de planning, haha. Hele makkelijke modellen zijn het niet, ik ben heel erg gewend om veel reactie van dieren te krijgen. Paarden kan je bijvoorbeeld makkelijk sturen en zorgen dat ze actief gaan kijken. Slakjes doen een beetje hun eigen ding en daar moet je dan je foto omheen maken. Twee van die zelfportretten waren niet gepland maar waren gewoon omdat hij over mijn schouder wilde koekeloeren.
En je hebt natuurlijk wel wat geduld nodig, ze zijn gek genoeg niet heel snel :+

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Battlesnail Barry en knuffelslak Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 09:54

Ik vind die met dat 'harnas' echt wel HEEL erg gaaf! *\o/*