Duitse Herder Jesda > 10 jaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
JesdaJinn
Berichten: 10435
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Duitse Herder Jesda > 10 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-19 16:17

[ img ]
3 maand voor haar ongeluk.

Mijn prachtige mooie Duitse Herder is 31-12-2018, 10 jaar geworden.
Dat lijkt wel niet zo bijzonder maar lees maar gauw verder, dan denk ik ook dat jij het bijzonder gaat vinden.

***

Op 16 juli 2012 opende ik dit topic > [BB] Duitse Herder Jesda is aangereden..
Let op: de meeste foto's doen het niet meer!

Heel veel bokkers hebben het gevolgd en vroegen ook hoe het met haar ging. In dat topic kan je haar hele verhaal per update lezen maar mocht je nog vragen hebben dan mag je ze gerust stellen en beantwoord ik ze.

***

Wie had dat gedacht?

10 jaar geleden werd er in Wolvega een nestje Duitse Herders geboren. We zijn vaak wezen kijken en in februari mocht ze dan eindelijk met ons mee. We noemen haar Jesda.
Overal ging ze met mij mee. Naar de hondenschool, naar school en noem maar op. We liepen GG, deden behendigheid en haar favoriete sport was toch echt wel flyball. We hebben samen de post rond gebracht en deden veel leuke dingen samen.
Helaas kwam in Juli 2012 overal een einde aan. Jesda kreeg een ongeluk en brak aan beide kanten haar bekken.
Heel veel tijd en zorg er ingestoken en ik heb altijd geroepen dat ze geen 10 jaar zou worden. En nog verbaasd het mij dat ze 10 jaar is.
Ze staat sinds enkele weken elke dag op 1 pijnstiller en dat gaat super goed! We wandelen wel stukken minder maar voor haar is het nu super goed vol te houden. Af en toe pakken we een lesje Detectie mee en dat vindt ze ook geweldig, al doet ze het wel op haar eigen manier.

Natuurlijk geen topic zonder foto's.
De foto's zijn door de jaren heen.

Foto 2:
[ img ]
Vind ik nog steeds een hele gave foto!

Foto 3:
[ img ]
Lekker knagen op een stok in de sneeuw

Foto 4:
[ img ]
Deze mand was eigenlijk van mijn Border Collie maar zij ging er elke keer op de kop in liggen, tot de mand helemaal uit elkaar gescheurd was

Foto 5:
[ img ]
Samen aan het water

Foto 6:
[ img ]
Haar altijd lieve blik

Foto 7:
[ img ]
Goed luisteren

Foto 8:
[ img ]
Heerlijk relaxen. Ja, als zij zo lag paste er niemand meer bij

Foto 9:
[ img ]
Deze foto is genomen bij een vriendin op stal toendertijd. Nadat Jesda zeker 2 maand alleen de achtertuin had gezien merkte ik dat het tijd was om ergens anders heen te gaan. Ik heb Jesda in de auto geladen en ben bij een vriendin wezen kijken die aan het paard rijden was. Jesda heb ik bewust vast geknoopt aan het hek maar mevrouw heeft heerlijk daar gelegen en kon heerlijk van zich af kijken. Na ongeveer 3 uur (vertelde facebook mij) zijn we weer naar huis gegaan en heeft ze weer heerlijk thuis geslapen.

Foto 10:
[ img ]
Is hier nog een beschrijving nodig?

Dan komen nu enkele foto's van haar ongeluk. Ik vind zelf dat ze niet in spoiler hoeven te staan omdat het eigenlijk alleen maar een litteken is.

Foto 11:
[ img ]
Haar linkerkant. Als je het topic hebt gelezen wat ik ergens bovenaan heb geplaatst dan is dit de 1e kant waar ze geopereerd is.

Foto 12:
[ img ]
Ongeveer een week later haar rechterkant.
Alles is te lezen in het genoemde en geplaatste topic bovenaan dit topic.

Foto 13:
[ img ]
Haar kippenkontje van bovenaf

Foto 14:
[ img ]
Nadat haar littekens goed dicht waren en er weer wat haar opgroeide gingen we bezig met haar revalidatie. We gingen naar zwemles!
Ik werkte toen in een dierenwinkel en werkte van 08u tot ongeveer 12u (afhankelijk van de tijd dat we bij zwemles moesten zijn) en toen gingen we naar zwemles. Het was een dikke 3 kwartier rijden en toen een halfuur zwemmen (opbouwend) en toen weer naar huis.

Ik weet nog goed dat ik daar de 1e keer kwam en dat Jesda haar linker achterpoot niet gebruikte. De zwemjuf zei er niet veel over maar toen we een week later kwamen toen begon de zwemjuf helemaal te glimlachen en kreeg ze twinkeloogjes. Ze riep heel blij: "Waaw! Wat is Jesda voor uit gegaan." Ik stond er wat versuft bij te kijken en dacht, ik weet niet wat jij ziet maar ik zie gewoon 0 verbetering. Tot ze het mij uitlegde. Ik liet foto's van voor de zwemles zien en daar wees ze er op dat haar achterpoot 'gezakt' was. Ipv dat haar voetje nu zegmaar 20cm boven de grond hing, hing die nu 15cm boven de grond. Doordat ik haar elke dag zie, is me dat gewoon niet op gevallen. Er zat dus zeker verbetering in!
Enkele weken later kon Jesda gewoon weer netjes op 4 pootjes lopen.
Voor het hele verhaal raad ik je aan het topic door te lezen.

http://i68.tinypic.com/oqzps0.jpg
Ook een zwemfoto

Foto 15:
[ img ]
Sinds een hele poos doen we detectie. Omdat ik natuurlijk met mijn andere hond vaak weg ga en zij kan dan niet mee en ik voelde me dan schuldig. Toen heb ik een HS aangeschreven en Jesda haar probleem voor gelegd en de juf van de HS had ook een hond met bijna hetzelfde! En ook zij deed detectie met die hond.
Zo doen Jesda en ik af en toe een lesje. Het is zeker in de winter afhankelijk van hoe ze zich voelt maar wanneer ze een lekkere warme deken draagt gaat het prima.

Respect als je het hebt gelezen.
Jesda en ik vinden het leuk als je een reactie achter laat.

Ook wil ik eigenlijk iedereen bedanken die toendertijd heeft mee geleefd met Jesda en natuurlijk met mij.
Intussen heb ik het wel een plekje kunnen geven maar het gaat nooit helemaal weg.

Liefs <3

Jesda ♥ Jinn ♥ Jaxx


Catori
Berichten: 1524
Geregistreerd: 15-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:05

Lief meisje!
En detectie is leuk hé?

Roosch
Berichten: 36635
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Duitse Herder Jesda > 10 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:11

Flappie <3 wat een leuke hond is het toch!

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

JesdaJinn
Berichten: 10435
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Duitse Herder Jesda > 10 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-19 23:55

Bedankt beide!

Detectie is zeker leuk en Jesda vindt t zelf ook leuk!

Dankjewel

Jesda ♥ Jinn ♥ Jaxx

Lukasje
Berichten: 11214
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 00:08

Ooh, ik begrijp helemaal je gevoel over haar 10e verjaardag!
Mijn frans bulletje kon niet meer lopen op zijn 6e, een acute nekhernia. Een operatie volgde, echter zonder garantie of hij het zou halen. Maar, hij kon weer lopen achteraf alhoewel sinds dat moment natuurlijk ook alles anders werd. Toen hoopte ik ook dat hij 10 zou mogen worden. En dat werd hij!!
2 dagen na zijn 11e verjaardag heb ik hem laten inslapen. Maar dus ja, dat ongelooflijk gevoel van “hehe, dat hebben we gehaald”, dat ken ik helemaal!

Dus Jesda, van harte gefeliciteerd *\o/* en nog een hele mooie tijd samen met je vrouwtje!

Don't take anything for granted

KirstenHorse
Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 00:23

Jesda.. ik heb haar toendertijd als klein meisje gevolgd en ze is nog steeds zo prachtig <3

Wat fijn om te horen dat ze haar 10e verjaardag al voorbij is en ik hoop dat jullie er nog vele mogen hebben samen.

Nelis M2+1

JesdaJinn
Berichten: 10435
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-19 00:27

Bedankt Lukasje!

KirstenHorse. Wat leuk dat je dan nu weer reageert!

Jesda ♥ Jinn ♥ Jaxx

maj0
Berichten: 6570
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Duitse Herder Jesda > 10 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 00:32

Knappe flappie.

Ze ziet er echttopuit Mariska! Ook een dikke pluim voor jou!

En we zien je wel weer bij detectie

Stukje voor stukje, beetje bij beetje, komt er een mooie foto tot stand.
http://www.marjoleinreekersfotografie.nl/

Nikass
Berichten: 16664
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 00:51

Wat een ontzettend lieve hond, dat straalt van de foto. En ik kan me voorstellen dat je dat afschuwelijke ongeluk nooit helemaal vergeet.
Fijn dat je haar nog steeds bij je hebt!

horzel
Berichten: 160
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Duitse Herder Jesda > 10 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 03:51

Wat een geweldige lieve uitstraling. Ze heeft mazzel met jou als baas!

Galaika
Berichten: 596
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Belgïe

Re: Duitse Herder Jesda > 10 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 08:17

Gefeliciteerd met haar verjaardag! Wat goed om te lezen dat het naar omstandigheden goed gaat!

JesdaJinn
Berichten: 10435
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Duitse Herder Jesda > 10 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-19 12:52

Bedankt allemaal :D

Jesda ♥ Jinn ♥ Jaxx


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers