Mosag, mijn soort-van-hamster!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphne__
Berichten: 12458
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-19 00:39

Ja, zou heel erg jammer zijn. Zeker omdat van deze soort de mannen ook nog wel een jaar of 10 kunnen worden. Maargoed, hij gaat naar iemand met veel ervaring met kweken van vogelspinnen, dus hij zal vast zijn best doen om te zorgen dat hij het gaat overleven. Maar ze zijn zo vlug, kan altijd toch mis gaan.


Moosje is verhuisd naar haar nieuwe terrarium :D Zelfs de old world deed niet moeilijk met over zetten, een keer dreigen, maar verder niks. Moos daarintegen kwam al meteen dreigend aan lopen, viel de pincet meerdere keren aan, toen besloot ik een propje papier tussen de pincet te doen om haar tanden te beschermen als ze beet, die werd ook vakkundige gesloopt. Ladingen brandharen cadeau gekregen.. Karaktertje :')
Haar terrarium staat op een kastje naast mijn bed en kijk dit schijnheilig zijn <3
Afbeelding

En Emilia, de Brachypelma Emilia :+ Dit is ook een vrouwtje.
Afbeelding

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Mosag, mijn soort-van-hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 14:54

Bedoel je dan dat die mannetjesspin van je uit logeren gaat bij een vrouwtje en dan misschien niet meer terugkomt omdat hij opgegeten zou worden??

Daphne__
Berichten: 12458
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-19 17:38

Ja, klopt! Bij kweekleen gaat het mannetje naar de eigenaar van het vrouwtje. Als hij de paring overleefd, dan komt hij terug. Komen er jongen dan is 50% voor mij en 50% voor de eigenaar van het vrouwtje.
Word het mannetje opgegeten voor de paring, dan heb je dus echt veel pech, dan ben je je mannetje kwijt en ook geen jongen.
Als hij opgegeten word, dan hoop ik dat hij iig jongen voortbrengt.

moos aan het verbouwen:
https://www.instagram.com/p/B0uTnu5lvS0 ... f91kvq8tyd

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Mosag, mijn soort-van-hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:06

Dat filmpje is grappig :')

enny
Berichten: 2244
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Mosag, mijn soort-van-hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:59

Ze vond jouw manier van inrichten dus maar zo zo? _O-

Anoniem

Re: Mosag, mijn soort-van-hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 19:04

Pootjes vol met troep. Je hoort haar nog net niet mopperen. _O-

Daphne__
Berichten: 12458
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-19 22:34

Ja, ik was zo tevreden met hoe het er uit zag. Moos was het daar niet mee eens.

"Leuk geprobeerd, maar ik vind het niks"


Achja, zij moet er in wonen. En ik vind het mooi om te zien hoe ze bezig is en als ze dan straks alles naar haar zin is, is dat super.

Ik dacht alleen: Niet op het plantje ;(

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Mosag, mijn soort-van-hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 22:58

Ja, dat plantje is dus duidelijk een miscommunicatie tussen jullie. Dat staat daar gewoon niet goed.

enny
Berichten: 2244
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Mosag, mijn soort-van-hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 23:36

Ik vind het echt vreselijk grappig om te zien, ze is zo net een bulldozer die wat zand aan het verplaatsen is :')

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 13:20

Maflinger_S schreef:
Ja, dat plantje is dus duidelijk een miscommunicatie tussen jullie. Dat staat daar gewoon niet goed.


Past niet in de Feng Shui van spinlief :')

Daphne__
Berichten: 12458
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-19 01:48

Nou, ondertussen mag ik eigenlijk over Moos niet klagen. Zij heeft het hol leeg gegraven en is nu tevreden. 1 Andere spin heeft mijn hele creatie vernield, die is niet snel tevreden. Ze was al eerder niet tevreden, dus heb toen de bak aangepast. Maar nogsteeds hele tijd tegen het glas klimmen en al het mos verslepen. Hopeloos word je er van, vind het ook gewoon rot. Dier moet er wel 24/7 in leven en dan is het frustrerend als ze gewoon ontevreden blijven :(

Daphne__
Berichten: 12458
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-19 01:52

Oh, dit filmpje kwam ik tegen. Ben sowieso fan van Petko, maar dit filmpje is gewoon zo leuk, heb het begin nu al meerdere keren bekeken :')


Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Re: Mosag, mijn soort-van-hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 07:52

Wat een schatjes!
Is de verzorging veel werk?

Daphne__
Berichten: 12458
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-19 01:54

Nee, de verzorging is zeker niet veel werk. Ik ben denk ik een kwartier per dag bezig met de verzorging en dan heb ik 33 Vogelspinnen. Met 1 vogelspin is het eerder een kwartier per week denk ik. Vooral volwassen spinnen, die eten weinig. Het terrarium van een vogelspin haal je eigenlijk nooit helemaal leeg, tenzij er schimmel in komt oid. Dus alleen wat troepjes opruimen, stukje voederdier bijv.
Alleen elke dag even schoon drinkwater geven.

Vind het dus ook altijd wel grappig als er een spin op marktplaats word aangeboden wegens tijdgebrek :+



Afbeelding

Anoniem

Re: Mosag, mijn soort-van-hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 09:24

Door jou en Moos heb ik iets meer mededogen voor de miniMoos in mijn badkamer. Die maakt iedere nacht een web onder de spiegel. We hebben de deal dat ze tot vlak bij de tandpasta en de haarolie mag, verder niet. Als ze verder gaat heeft ze pech, want dan sloop ik het web omdat ik gewoon mijn spullen pak. Houdt zij zich daaraan, mag ze blijven wonen. In ruil pakt zij de vliegjes en maakt ze mooie webjes.

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:10

Anoniem schreef:
Door jou en Moos heb ik iets meer mededogen voor de miniMoos in mijn badkamer. Die maakt iedere nacht een web onder de spiegel. We hebben de deal dat ze tot vlak bij de tandpasta en de haarolie mag, verder niet. Als ze verder gaat heeft ze pech, want dan sloop ik het web omdat ik gewoon mijn spullen pak. Houdt zij zich daaraan, mag ze blijven wonen. In ruil pakt zij de vliegjes en maakt ze mooie webjes.



OMG _/-\o_ _/-\o_ _O- _O-

DideH
Berichten: 6998
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Mosag, mijn soort-van-hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:55

Ik krijg een beetje de kriebels van dit topic, maar heb ondertussen wel het hele topic gelezen omdat ik het toch wel interessant vind :=

Is wel snel uit de hand gelopen hé TS: van een moosje naar heel veel bolleboosjes :j

Krijg je nu ook aanvragen vanuit andere "spinhouders" (is hier een woord voor?) voor het fokken?

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 21:22

Ik vind het heel gaaf! Volg je ook op IG en ben gek op the dark den filmpjes (die man is zo leuk haha) maar moet er niet aan denken zelf spinnen te houden. Ben er ook niet bang voor trouwens hoor. Ik vind vooral het vervellen heel vies. Als ze dat niet deden......

ikkedus
Berichten: 3274
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 16:03

De Deze kwam ik tegen op “Bored panda” op FB. En ik moest gelijk aan Mosag denken. :o
Afbeelding

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Mosag, mijn soort-van-hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 16:46

Wat een schattig spinnetje! Helaas lukt het niet het filmpje te zien. <3

ikkedus
Berichten: 3274
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Mosag, mijn soort-van-hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 17:32

Het is een foto. Bij mij doet hij het wel.

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 17:44

ikkedus schreef:
Het is een foto. Bij mij doet hij het wel.

Okay een foto! Ja die is er wel,maar ik dacht dat het een filmpje zou worden als ik erop klikte. En zodoende nog meer van dit schattige spinnetje te kunnen zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:49

TS, hoe is het met Moos??

Daphne__
Berichten: 12458
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-20 14:41

Het gaat heel goed met moos! Ze is ondertussen alweer een stuk gegroeid *\o/*

Heb zo even geen recente foto, zal er gauw weer eens een maken!

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Mosag, mijn soort-van-hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 22:17

Ik ben benieuwd