TREC Noord 2018 Hoogersmilde

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
magda_90
Berichten: 32269
Geregistreerd: 24-09-06

TREC Noord 2018 Hoogersmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-18 17:52

Enkele weken geleden vroeg WendyBZ mij of ik wilde fotograferen bij TREC Noord 2018 te Hoogersmilde. Nadat ik even een spoedcursus moest volgen over deze, voor mij nieuwe, tak van sport wilde ik natuurlijk komen met mijn camera!

Dit weekend heb ik zeer genoten van het enthousiasme van de deelnemers en de keigoede organisatie. Ik weet wel dat dit niets is voor mij, met de POR (Parcours d’Orientation Regularite) zal ik geheid ergens in Limburg stranden. :+

_________

Voor diegene die niet weten wat TREC inhoudt, heb ik even een korte inleiding gekopieerd van de website van WendyBZ (http://www.trecnoord.nl/).

TREC staat voor Technique de Randonnée Equestre de Compétition ofwel het rijden van trektochten in wedstrijdverband. Het bestaat uit 3 onderdelen:
  • Parcours d’Orientation Regularite (POR) waarin kaartlezen wordt getest. Je rijdt een rit van 25 kilometer met onderweg controleposten en een pauze van 30-45 minuten. De route teken je zelf op een stafkaart in, waarna je de route gaat rijden; alleen, met zijn tweeen of met zijn drieen. Voorafgaand aan het intekenen wordt je telefoon verzegeld; je mag geen GPS gebruiken. Je krijgt een beginsnelheid mee die je aanhoudt tot de controlepost, waar je een nieuwe snelheid mee krijgt. Op elke controlepost moet je minimaal vijf minuten wachten, om te voorkomen dat ruiters achter elkaar aan gaan rijden. Voor elk traject tussen controleposten staat een ideale tijd, elke minuut die je naast de ideale tijd zit, levert aftrek op. Ook het missen of verkeerd aanrijden van een post levert aftrek op. Het is dus de truc om zoveel mogelijk punten over te houden.
  • Matrise des Allures (MA) is een gangenbeheersingsproef. Op een baan van 150 met lang en 2 meter breed wordt je gevraagd om eerst zo langzaam mogelijk heen te galopperen en daarna zo snel mogelijk terug te stappen. De tijden hiervan wordt opgenomen en aan de hand van een tabel levert je dit een bepaald aantal punten op met een maximum van 2x 30. Let wel: valt je paard in draf, dan heb je 0 voor dat onderdeel.
  • Parcours en Terrain Varie (PTV) s het vaardigheidsparcours. In het parcours of route van ongeveer 1,5 tot 5 kilometer staan 16 hindernissen die een situatie nabootsen die je tijdens een trektocht tegen zou kunnen komen. Je wordt als combinatie beoordeeld op hoe vloeiend, moeiteloos en vriendelijk je elke situatie overwint. De hindernissen varieren van een sprongetje over een boomstam, een slalom of een berg op gaan, tot een waterpassage, trap of een achtje rijden met een hand aan de teugels. Voor elke hindernis valt er maximaal tien punten te verdienen. Wil, kan, of durf je een hindernis niet te doen? Dan mag je deze overslaan, mits je je afmeld bij de hindernisjury. Het levert geen extra aftrek of diskwalificatie op, je krijgt gewoon 0 punten voor de hindernis.

Voor de einduitslag worden alle punten bij elkaar opgeteld. De ruiter of equipe met de meeste overgebleven punten wint de wedstrijd.


_________

Hierbij een impressie van de POR van zaterdag en de PTV van zondag.

Voordat je echter te paard gaat, moet je je paard eerst laten controleren door de dierenarts.

01. [ img ]

02. http://makwafotos.nl/blog/wp-content/ga ... C_7705.jpg

03. [ img ]

Dan mag je opzadelen en naar het veld rijden waarin je GSM wordt vergrendelt en je je stafkaart intekent. De paarden parkeer je ondertussen even en er is tijd voor wat onderonsjes.
04. [ img ]

05. [ img ]

Dan op naar het punt waarin je de deelnemers gaat onderscheppen (als ze de kaart goed hebben ingevuld hebben natuurlijk).
06. [ img ]

07. http://makwafotos.nl/blog/wp-content/ga ... C_7811.jpg

08. [ img ]

09. [ img ]

09. [ img ]

Na de laatste deelnemer snel naar de finish toe om ze weer te onderscheppen (dit was nog iets voor de finish, nog even een pokerface ophouden als ze vroegen waar ze naar toe moesten).
10. [ img ]

11. [ img ]

12. [ img ]

Dan zondag op naar de PTV! Ik zat bij de derde hindernis, een boomstammetje.
13. [ img ]

14. http://makwafotos.nl/blog/wp-content/ga ... C_8086.jpg

15. [ img ]

16. [ img ]

Volgens sommigen had deze wel een dubbeltje mogen zijn haha.
17. [ img ]

Dat was de impressie al weer, de rest van de foto's kun je bekijken via http://makwafotos.nl/evenementen/trec-n ... gersmilde/.

Bedankt voor het kijken!


Tigress
Berichten: 8921
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: TREC Noord 2018 Hoogersmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 18:02

Heerlijke foto's! Prachtige omgeving ook <3

Things end, but memories last forever
[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

magda_90
Berichten: 32269
Geregistreerd: 24-09-06

Re: TREC Noord 2018 Hoogersmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-18 06:52

Bedankt, echt een aanrader om daar te rijden/fietsen/wandelen!

Faya__
Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: TREC Noord 2018 Hoogersmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 06:23

Mooi foto's!

En voor iedereen die denkt, wat leuk, ik wil ook eens kijken/vrijwilliger zijn (alleen een stoel en goed humeur meenemen) of zelfs meedoen? Op 20 en 21 oktober is er weer een wedstrijd in Hoenderloo! Meer info evt via pb.

WendyBZ
Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: TREC Noord 2018 Hoogersmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 08:09

Superleuk en zulke mooie foto's geworden! Bedankt dat je er was Magda!

_Lucy
Berichten: 1576
Geregistreerd: 30-11-08
Woonplaats: Groningen

Re: TREC Noord 2018 Hoogersmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 08:21

Wij als deelnemers zijn heel blij dat je er was en met je mooie foto's! :) het is altijd extra leuk als je een mooi plaatje hebt bij een mooie herinnering

Tot 14-11-'11 bekend als 'L_bonsai_L'

magda_90
Berichten: 32269
Geregistreerd: 24-09-06

Re: TREC Noord 2018 Hoogersmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-18 08:28

Wat een lieve berichten dames. <3 met zo'n tof weekend kon dat ook gewoon niet anders.

Ziezo_X
Berichten: 389
Geregistreerd: 07-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 08:31

Het was echt een super weekend, en wat een prachtige foto's heb je gemaakt Magda! <3

Seven
Berichten: 21133
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: TREC Noord 2018 Hoogersmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 11:34

Wat een leuke Sport
Wel eens van gehoord nooit echt geweten wat het is, lijkt me zeker leuk eens aan mee te doen als ik een geschikt paard heb.
Kan iedereen hier aan mee doen of hen je nog kwalificatie eisen

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

WendyBZ
Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: TREC Noord 2018 Hoogersmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 11:43

Iedereen kan meedoen :) Als je het eerst uit wilt proberen, kan je inschrijven in de T1, hiervoor hoef je niet lid te zijn van een club en geen startkaart te hebben. Je mag drie keer in deze klasse starten waarvan maximaal 2x in 1 jaar, zonder lid te worden. Daarna moet je wel lid worden.
Ik kan het wel aanraden om een keer een introductiecursus te volgen, dan kom je wat beter voorbereid, vooral met het kaartlezen, en weet je wat er van je verwacht wordt bij de hindernissen.

Een paard is al snel geschikt hoor :) Ik had dit jaar heel veel 'gewone' rijpaarden, maar ik heb ook wel eens jaren met veel haflingers gehad :D

Seven
Berichten: 21133
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: TREC Noord 2018 Hoogersmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 12:08

Echt leuk ga me zeker wat inlezen lijkt me een leuke afwisseling :j

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Rivano
Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 14:10

Leuk om fotos van TREC te zien! Mooi geschoten ook, en ik zie allemaal blije mensen.
_/-\o_

Hoe zit dat met de MA, is is die tabel afhankelijk van de stokmaat?

"Hey, I saw that..."
~ Karma

WendyBZ
Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: TREC Noord 2018 Hoogersmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 14:40


Kimmie25501
Berichten: 7554
Geregistreerd: 19-01-14

Re: TREC Noord 2018 Hoogersmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 15:06

Leuke foto's! En een hele mooie omgeving!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Christel1
Berichten: 597
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: noord-holland

Re: TREC Noord 2018 Hoogersmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 19:23

wat ziet dit er leuk uit! hoe wordt dit georganiseerd? door een rijvereniging? zou hier graag zelf een keer aan mee doen maar heb geen idee wanneer en waar, is er een site voor alle Trec wedstrijden van NL?

Life is short, enjoy it!
volg ons op instagram ♥♥♥

WendyBZ
Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: TREC Noord 2018 Hoogersmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 19:37

www.trec-club.nl :) Er is nog één wedstrijd dit jaar, in Hoenderloo, maar is wel meteen het NK. Organiseren kan op zich iedereen. Ik zit niet verbonden aan een vereniging, behalve dat ik het onder de TREC Club organiseer (volgens hun reglementen). Ik organiseer vanaf camping de Reeënwissel, omdat ik graag wat faciliteiten heb voor ruiters die overnachten, en je hier fantastisch kan rijden in het Drents Friese Wold.

Christel1
Berichten: 597
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 08:15

WendyBZ schreef:
http://www.trec-club.nl :) Er is nog één wedstrijd dit jaar, in Hoenderloo, maar is wel meteen het NK. Organiseren kan op zich iedereen. Ik zit niet verbonden aan een vereniging, behalve dat ik het onder de TREC Club organiseer (volgens hun reglementen). Ik organiseer vanaf camping de Reeënwissel, omdat ik graag wat faciliteiten heb voor ruiters die overnachten, en je hier fantastisch kan rijden in het Drents Friese Wold.


Oké dankjewel! Ik zelf woon in noord Holland dus dat is helaas te ver. Ik ga de site in de gaten houden, hopelijk is er volgend jaar een keer we wedstrijd dichterbij

Life is short, enjoy it!
volg ons op instagram ♥♥♥

No_No
Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: TREC Noord 2018 Hoogersmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 09:21

Leuk!!
Mooie foto's en leuk commentaar er bij +:)+

Foto 12, weet iemand wat voor hoofdstel dat is?

Fleur ❤️


magda_90
Berichten: 32269
Geregistreerd: 24-09-06

Re: TREC Noord 2018 Hoogersmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-18 10:15

Bedankt voor al jullie leuke reacties en dat de TREC zo wat bekender wordt! :)

Is nummer 12 niet van FRA?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers