Horseboarding Holland bij Eventing Emmerloord

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Horseboarding Holland bij Eventing Emmerloord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-18 00:47

Gang is alles, remmen is angst :D

Op wat blauwe plekken en deuken in ego's na is iedereen ongeschonden uit de ring gekomen. De paarden hadden er zeker weer lol in.

Opa Sunny met zijn 19 jaar wil definitief geen dressuurpaard meer zijn... Team The Flying Dutchmen


Afbeelding

Calipso is met zijn 22 jaar ook aan zijn 2e carriere begonnen en dat bevalt hem heel goed. Team The Black Pearl

Afbeelding

Silvie was ook even vergeten dat ze de dag daarvoor nog voor dressuurpony gespeeld had en deed ook het nodige stof opwaaien. Team Silver Lining

Afbeelding

Beezie werd dit keer gereden door een hele stoere dame van al wel 6 jaar oud in de Bixieklasse.
Moeder leek het verstandiger om mee te rennen, was ze het nog niet zo mee eens... Team Easy Beezie
Afbeelding

Mystique was voor de 2e keer mee op wedstrijd en begint het spelletje ook al te snappen. Team Red Velvet

Afbeelding

Don was net als de rest van het team ook aan het genieten. Team One 4 All

Afbeelding

Zu Mac Lad had nog weleens moeite met galloperen maar er zaten ook zeker al hele goede stukken tussen. Team Nijlandia

Afbeelding

Moos weet inmiddels ook precies wat de bedoeling is en denkt elke poort mee. Team Moos Mission

Afbeelding

:D Maar er werd op het scherpst van de snede geraced en dan gaat het ook weleens mis...

Tja, dan kijk je achterom en ligt je boarder ineens stof te happen...

Afbeelding

-O-

Afbeelding

Afbeelding

Of hij gaat er ineens bij zitten :D

Afbeelding

Afbeelding

Of die boarder gaat ineens droogduiken onderweg...

Afbeelding

Afbeelding

Albert is erg trots op zijn spectaculaire val. :Y)

Al met al was het een korte maar heftige wedstrijd waarbij iedereen heel hard aan het strijden was voor een snelle tijd. Ivm de warmte was de wedstrijd over 2x 2 runs zodat de paarden in totaal ongeveer 4 minuten op snelheid in de ring gelopen hebben. Na de wedstrijd konden ze gelijk lekker het water in en onder de douche. De boarders zijn het water op de achtergrond in gedoken :D

Jammer genoeg maar 15 foto's want ik kan makkelijk nog een paar topics vullen met spectaculaire foto's.
Op de Facebook pagina van Horseboarding Holland staan er nog veel meer en nog leuker is om gewoon een keertje live te komen kijken. Op 8 september staat er weer een wedstrijd gepland!

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Horseboarding Holland bij Eventing Emmerloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 10:14

Heel ruig!

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Horseboarding Holland bij Eventing Emmerloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 10:20

Gaaf. Al zou ik liever op het paard zitten bij deze sport dan erachter... levensgevaarlijk :x

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 11:43

Heel tof!

_Natasja_

Berichten: 4207
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Re: Horseboarding Holland bij Eventing Emmerloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 11:49

Gaaf!

Hoe is het bevestigd aan de zadels?

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-18 18:23

_Natasja_ schreef:
Gaaf!

Hoe is het bevestigd aan de zadels?


Er zit een zadelharnas omheen met daaraan de lijn met een safetyrelease. De lijn kan door de ruiter in 1 beweging los gegooid worden maar ook bij te grote druk of een rare hoek schiet het los. Dit alles om te zorgen dat het paard nooit in de lijn verstrikt kan raken.

De boarders zijn bikkels, ze zijn gewend om op asfalt of een skatebaan op hun plaat te gaan dus hun vinden gras en zand al mooi zacht om op de vallen. Daarnaast stemt de boarder het tempo af met de ruiter. Tijdens de wedstrijd communiceren ze ook met elkaar.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 08:10

wat een aktie!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 08:18

oh gaaf hier is het board aan het stof vangen....ga het vandaag weer eens poetsen! :D

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 08:22

Leuk! Ik heb wel eens een horseboardingwedstrijd gezien en blijf het een gave sport vinden. Vooral inderdaad de teamgeest die je toen goed kon zien. Wat grappig dat de teams soms naar het paard vernoemd worden.

Ellen_ov

Berichten: 1316
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Horseboarding Holland bij Eventing Emmerloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 10:49

Gave foto's weer! en wat een prachtig paard is Mystique

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 10:51

He bah dat stof, maar ben wel fan van deze nieuwe lol met knol rubriek :D

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Horseboarding Holland bij Eventing Emmerloord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 12:46

Mocht je het een keertje willen proberen, stuur dan via Facebook een berichtje naar Horseboarding Holland. Tijdens een training hoef je zelf niks aan te schaffen, je kan gewoon onze materialen gebruiken.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 14:27

Super tof :)) Misschien krijg ik mijn vriend nog wel eens zo gek _O- Maar hij moet het komende jaar heel blijven O:)

nicole_floor

Berichten: 3244
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Horseboarding Holland bij Eventing Emmerloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 22:31

Ik vind dit echt super gaaf om te zien. Ik hoop dat ik vriendlief ook een keer zo ver krijg :')

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: Horseboarding Holland bij Eventing Emmerloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:33

Wat tof! Ik zie geloof ik ook Mirjam en haar man? In het rood? Die heb ik er wel eens over gehoord inderdaad.

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Re: Horseboarding Holland bij Eventing Emmerloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:44

Wauwie, heel erg gaaf dit!

Gambler21

Berichten: 556
Geregistreerd: 13-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 19:01

Wat leuk om Calypso hier tegen te komen. Die ken ik nog van heel wat jaartjes geleden.