Horseback Archery Noord Nederland 8 september 2019

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

LindyH
Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 03:17

Wat leuk, zo veel westernpaardjes met western tack! QPA's zijn zo ontzettend geschikt voor deze sport!

Ik train ook met mijn quarter voor het boogschieten. (Nou ja, eigenlijk train ik vooral mezelf. Peerd loopt wel. ;) ) Ik vind het zo fijn dat je gewoon je western stijl van rijden kunt houden. Die is zelfs heel erg geschikt. Logisch ook, want de western stijl is erop gebaseerd dat je vanaf je paard werk doet, en dus geen constante teugeldruk hebt etc. Dat komt bij het boogschieten erg goed van pas.

En je kan ook nog heel lang je western tack blijven gebruiken. Pas als je echt op hoog niveau komt dan moet je misschien eens aan een ander zadel, maar dat is voorlopig nog niet aan de orde.

Ik ben besmet met het boogschietvirus, maar dat hadden jullie al door. :D


LindyH
Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 11:35

De twee belangrijkste 'clubs' zijn: http://info.hoh-archery.nl/ en https://www.paardenboog.nl/

De eerste verzorgt regelmatig trainingen in de omgeving van Amsterdam. Dit doen ze op maneges, en je kunt dan een manegepaard kijgen om te rijden.

De tweede geven veel trainingen bij hen thuis en je kunt dan een paard van daar krijgen. Ook geven ze regelmatig kennismakingsclinics door het hele land, zoals ook die in de OP, maar die zijn niet altijd vrij toegankelijk voor buitenstaanders.

LindyH
Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Re: Horseback Archery Noord Nederland 8 september 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 18:51

Volgens mij worden er in Stadskanaal niet regelmatig trainingen gegeven. Ik had het idee dat de clinic uit de OP eenmalig was. Tenzij er natuurlijk zo veel enthousiaste mensen zijn dat het voor herhaling vatbaar is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers