Lijsken schreef:Wat een leuk veulentje, ik houd wel van een mooie effen zwarte :j
En interessant om wat te lezen over Warlanders, daar ben ik totaal onbekend mee. Als ik je OP goed lees is alles waar 25% Fries of Iberisch in zit een Warlander. Is dat de enige eis?
Want als je een Iberisch paard kruist met KWPN en dat veulen vervolgens nogmaals met KWPN krijg je een héél ander beestje dan wanneer je een Fries kruist met een grote maat Welsh pony en dat weer kruist met een shetlander. (om maar eens een gek voorbeeld te noemen) Maar beiden voldoen aan de eis van 25% Iberisch of Fries.
Lijsken schreef:Wat een leuk veulentje, ik houd wel van een mooie effen zwarte :j
En interessant om wat te lezen over Warlanders, daar ben ik totaal onbekend mee. Als ik je OP goed lees is alles waar 25% Fries of Iberisch in zit een Warlander. Is dat de enige eis?
Want als je een Iberisch paard kruist met KWPN en dat veulen vervolgens nogmaals met KWPN krijg je een héél ander beestje dan wanneer je een Fries kruist met een grote maat Welsh pony en dat weer kruist met een shetlander. (om maar eens een gek voorbeeld te noemen) Maar beiden voldoen aan de eis van 25% Iberisch of Fries.
Citaat:Warlander: Warlanders are derived from the crossbreeding of Friesian and Iberian purebred horses. The Warlander must not be more than 3/4 - (75%), nor less than 1/4 - (25%), of either of these two base breeds. No other breed influence is permitted. Warlanders may be bred to eligible Warlander, Friesian, and Iberian lines so long as the above criteria is maintained.
Finesse schreef:Dank, ik was ook verrast dat hij helemaal effen was, want Ultramar heeft minimaal wit dus er was een kleine kans.. Hoewel ik een beetje wit niet erg gevonden had hoor, maar helemaal zwart benaderd de Fries toch het meest :D
Finesse schreef:@ BugsFunny: Die is ook gaaf zeg! Leuk om een schimmel-versie te zien! Hoe is hij qua beweging? En staat hij ook ingeschreven als Warlander of als Cruzado?
BugsFunny schreef:"Helaas" heeft hij alleen een Spaans paspoort.
Hij is geboren in Spanje en zijn fokker heeft hem nooit ingeschreven.
Hij is qua beweging wel meer als een PRE.
Qua karakter totaal geen Spanjaard.
Hij is echt ontzettend chill.
Wel flink eigenwijs maar ja dat is te verwachten :')
Getty_Maan schreef:Wat een stoer veulen, ziet er mooi gebouwd uit. Benieuwd hoe hij uitgroeit.
Hier trouwens ook een Friese merrie Bartele X Fetse :D
Schimmel hierboven is ook prachtig.
Kinke schreef:gaaf hoor! Had ik ooit een veulen willen fokken dan had ik dat heel graag met Ultramar gedaan, ik vind hem zo beeldschoon (en volgens mij ook met een heel goed karakter). Ben benieuwd hoe dit veulen zich gaat ontwikkelen
Koper schreef:Zo, wat een ruig veulen :~ Hij is práchtig, zowel qua bouw als uitstraling en, voor zover je daar vanaf een foto wat over kunt zeggen, beweging. Eigenlijk vind ik hem er meer Fries uitzien dan de hedendaagse volbloedfries.
Elisa2 schreef:Ik denk dat het meer naar het oude type Fries neigt, die waren ook ronder en meer barok. Tegenwoordig hebben ze vaak lange en slechte ruggen en zijn ze 20 cm groter zo wat dan vroeger. :+
Kinke schreef:Ultramar en m'n Ierse dame zou ook leuk zijn :D
Elisa2 schreef:Ja ik doelde op 1.55cm als hele normale maat.
Wij hebben nog een oud type Fries gehad, die was 1.60cm. Mooi barok, rond met een sterke rug er in.
Als ik nu op de Friezen stoeterijen loop komen er heel veel dik boven de 170cm uit.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers