Harmonie in chaos vinden

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
pmarena
Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 09:27

Oh dat is nog link ook als hij daarmee in het rond gaat zwaaien.... wat een spook joh!

Fysio zal er, zoals je hem omschrijft, vast niet naar vragen als het niet belangrijk is.
En als jij een slechte ervaring hebt met deze persoon dan kan dat een ander wellicht ook gebeuren, wel goed om te weten denk ik in zo'n setting.

Je hart er over luchten zal wel spannend zijn maar wellicht ook een soort opluchting als je het achter de rug hebt...? :(:)


Maflinger_S
Berichten: 12142
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 09:43

Da’s niet geinig, een paard zonder respect voor prikpaaltjes. Die dingen hebben een lelijke punt.

Echt verbazingwekkend is het dan weer niet, gezien zijn afkomst. Valt nog mee dat ie er nog geen kampvuurtje mee bouwt.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Achterom
Berichten: 22993
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 10:04

Oei, dat wordt een lastige. Ik werk hier erg veel met prikpaaltjes, vroeger wist mijn oudste paard feilloos dat als hij mij zag, de stroom er af was en hij door de omheining kon denderen. Dat was uiteindelijk makkelijk op te lossen dus, maar dit?

Wat ik van je lees over je persoonlijke struggles vind ik op bepaalde hoogte wel herkenbaar. Vermoedelijk werkt mijn hoofd niet zo anders als dat van jou, maar het werkt wel degelijk anders dan dat van heel veel anderen. Het grappige is dat dit uiteindelijk juist mijn kracht blijkt te zijn, vroeger voelde het als zwakte, want waarom was ik altijd anders dan de rest?
Ik kreeg altijd te horen dat ik me dan maar aan moest passen, dat ik moest veranderen, moest leren etc. Bij mijn vorige werkgever nog, kreeg ik te horen dat het allemaal aan mij lag. Ik moest maar leren samenwerken, want dat zou ik niet kunnen :? Terwijl dat bij de werkgever daarvoor nooit een probleem was :?

Nu ik weer een andere werkplek heb die beter bij mij past, functioneer ik weer zoals het moet en werk ik dus met alles en iedereen samen. Deze week heb ik bijvoorbeeld heel intensief samengewerkt met een collega, die nog opmerkte dat het zo'n fijne samenwerking is met mij. Dus hoezo kan ik niet samenwerken?
Het ligt echt aan de omgeving waarin je je bevindt, als die matcht kan hetgeen dat nu tegen je werkt, juist voor je gaan werken. Dus prima om relaties af te bouwen die je belemmeren, dat is juist erg verstandig :j

Ayasha
Blogger
Berichten: 57830
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-22 12:25

Maflinger_S schreef:
Da’s niet geinig, een paard zonder respect voor prikpaaltjes. Die dingen hebben een lelijke punt.

Echt verbazingwekkend is het dan weer niet, gezien zijn afkomst. Valt nog mee dat ie er nog geen kampvuurtje mee bouwt.

inderdaad. En dingen afzetten met prikpaaltjes is dus officieel geen optie meer. :roll:
Zijn moeder denderde er idd ook doorheen als er geen stroom op stond, dus dan zet je er stroom op... Maar ze uit trekken is iets wat zijn grootmoeder deed en die heeft nooit bij hem gelopen. >;)

Het zou er nog aan mankeren dat ie er een kampvuur mee bouwt. := al had ie ze wel enkele meters versleept dus wellicht was ik gewoon te vroeg aangekomen... Toen ik het N stuurde, stuurde die terug dat ze ze s ochtends ook al terug gezet had. _O- _O-
Tja, je moet wat als er geen kranen zijn om open te zetten zeker?


Achterom: Mijn fysio is ook overtuigd dat het juist mijn grootste sterkte is maar ik zie gewoon niet wat hij ziet. (dat heb ik hem gisteren nog letterlijk gezegd overigens. :+)

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Achterom
Berichten: 22993
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 12:31

Zouden die geintjes dan toch erfelijk zijn? Joy weet zichzelf in ieder geval prima te vermaken dus :D

Herkenbaar hoor, dat je het niet eens bent met je fysio :D

Ayasha
Blogger
Berichten: 57830
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-22 12:45

:= Het lijkt er haast op. _O- Zal het zo wel zien of hij nog steeds in de weer is met prikpaaltjes of dat hij wat nieuws gevonden heeft. _O-

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

DuoPenotti
Berichten: 28830
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 12:49

Kun je de bovenste draad er niet 1 slagje om doen?

Sterkte met wat er nu speelt :knuffel:

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Ayasha
Blogger
Berichten: 57830
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-22 23:31

DuoPenotti schreef:
Kun je de bovenste draad er niet 1 slagje om doen?

Sterkte met wat er nu speelt :knuffel:

Morgen eens even appen met N. We zitten even i quarantaine in die zin dat haar vriend Pos getest heeft (zij neg voorlopig) maar zekere voor het onzekere..

Vandaag Rêve nog eens gereden, morgen vragen aan mijn fysio of hij mijn schouder wil tapen. We proberen dat zo min mogelijk te doen ivm spieren en pezen zo sterk mogelijk houden maar heb nood aan een weekje pauze. Schouder en heup ‘hangen aan elkaar’ dus getapete schouder = minder last van mijn heup ook,

Rêve staat natuurlijk al wat langer in training dan vandaag. Zoals gewoonlijk met tussen pozes maar de spieren komen weer en de bak lag aardig dus wilde knopjes testen, de SB zit er gewoon nog op. :+: linksom moest ze zich even herinneren dat ze daar minder op mij kan ‘leunen’ maar daarna ging die ook goed.

Jonges wat blijft het een machtig mooi gevoel om te werken met een dier dat je de eerste ademteug hebt zien nemen. De eerste wankelende fragiele pasjes van gezien hebt en de eerste communicatie van hebt mogen horen en zien... en ze zien evolueren tot prachtige sterke loyale dieren... tis echt niet zonder slag of stoot gegaan met haar maar wát een paard is het geworden... Ze gaat de grote voetafdrukken die Sam ooit voor haar zal achter laten om te vullen wel aan kunnen,..

En wát een Power-merrie is Rêve ook. Ze is echt... Één en al kracht en op twee pinken te rijden... :+: en je vóelt die kracht hè.. in elke pas die ze zet,,, en je voelt haar loyaliteit... Kon vandaag ook gewoon doorzitten op haar. Daar waren we mee bezig vlak voor ik haar stil zette omdat ze dat beetje eng vond maar was geen enkel probleem meer. :+: ze zit ook fijner dan Sam trouwens, ze ‘veert’ meer... Sam is prachtig en liet en mijn zielsmaatje maar fijn zitten doet hij niet. _O- sinds Sam snap ik de uitspraak ‘fiets met vierkante wielen’ die ik ooit in de Penny las, (ja écht. )

Hopelijk wordt haar zoon even fijn te rijden.. Rêve was heel snel ‘op stappen en weg rijden.’
Longeren vind ze niks met een ruiter en ik vind longeren niks (kan het slecht) dus al snel werd de longe aan de kant gegooid. Stond ze een maand stil ging ik er gewoon zo op, _O- ook toen ze nog amper doorgereden was.
Mijn man zei altijd ‘voorzichtig’ als we samen aan de gang gingen omdat we allebei vaak meer geluk dan verstand hebben. _O-

Zei vandaag ook al ‘kijk af en toe even of ik er nog op zit’ (hij was binnen bezig en kan me dan zien)
Toen Rêve even met haar touw over haar rug stond omdat ik Sam uit de paddock aant zetten was kreeg ik een sms of ik er al af gevallen was. _O- nee schat, moet nog zadelen. :))

[ img ]
Rêve als gupje

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Heb nog eens een filmer of fotograaf nodig. :+ maar de omstandigheden bemoeilijken dat. Als N uit quarantaine is vraag ik of ik Rêve daar eens mag gaan rijden.’ Als oefening om weer op verplaatsing te gaan, kan mijn man filmen en als N dan tijd heeft wil ze misschien wel eens bij me in de bak rijden want daar heeft Rêve weinig ervaring mee... in wezen staat ze technisch ver genoeg om mee op wedstrijd te gaan komend seizoen maar ben beetje een over beschermende mama met haar geloof ik.. _O- wil haar ook eens met andere paarden samen rijden voor ik haar in een losrij ring dump en er het beste van hoop. _O-

Mooi figuurtje heeft ze hè ondanks die bonk van een zoon die ze opgevoed heeft. :+:

Oh en voor wie zich een beeld wil vormen over hoe veel ik IRL praat; mijn man en ik hebben net een heel gesprek gehad terwijl hij oordoppen in had. :+
Niet dat hij ze niet even uit wilde halen. Er was gewoon geen nood toe. Dat ging over: de honden. Wat morgen ‘moet’ en ‘wat ik nu weer op mijn lippen had.’ *toonde hierbij lippenbalsem*

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Kmbrly
Berichten: 1839
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 00:28

Als je deze week nog een fotograaf of filmer nodig hebt , dan roep je maar :7

I know you'll be a sun in somebody else's sky

pien_2010
Berichten: 42805
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 07:44

Heerlijke post en rêve is prachtig.

E4D
Berichten: 481
Geregistreerd: 10-12-14

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 13:24

Ik loop een beetje achter, dit topic is nieuw voor mij. Ik weet dat Yoyeux de laatste keer is weg gehaald bij de opfok waar het mis ging met het stalpersoneel zeg maar.
Maar hoe is het nu? Staat hij nu weer thuis bij jullie? En wie is Vigo? Ik weet wel dat er in de opfok een veulen was wat heel veel steun had aan Yoyeux maar was dat Vigo? Kan iemand mij even bijpraten, mag ook per PB.

Rocamor
Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 13:32

E4D, klik op "geplaatst door topic starter" (rechtsbovenin het bericht van de TS) en je hebt alle berichten van TS bij elkaar.

Rockes <3

Ayasha
Blogger
Berichten: 57830
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-22 14:55

E4D schreef:
Ik loop een beetje achter, dit topic is nieuw voor mij. Ik weet dat Yoyeux de laatste keer is weg gehaald bij de opfok waar het mis ging met het stalpersoneel zeg maar.
Maar hoe is het nu? Staat hij nu weer thuis bij jullie? En wie is Vigo? Ik weet wel dat er in de opfok een veulen was wat heel veel steun had aan Yoyeux maar was dat Vigo? Kan iemand mij even bijpraten, mag ook per PB.

Hij is weg gehaald bij de 1e opfok. 2,5 week ongeveer denk ik? goed bijgevoerd en ontwormd en vervolgens naar een nieuw adres gegaan waar hij samen staat met een vos hengst die zich eveneens erg op trekt aan Joy. :D

Eigenaresse van deze stal en ik hebben erg fijn contact en als dat zo blijft mag hij hier blijven lopen tot hij drie wordt.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Muga
Berichten: 2052
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 17:53

Mag ik even lachen on je man? _O- _O- een SMS of je van je paard bent gevallen :+

So much <3

Ayasha
Blogger
Berichten: 57830
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-22 18:09

Oh we hebben wel meer van dat soort dingen hoor. :j Het eerste jaar dat ze zadelmak was had ze van die momenten dat ik mijn man er even bij moest roepen om op te zadelen, Rêve is zo'n paard: eens er op zit je vrij safe maar er langs kan het echt een kreng zijn. Tis er op geraken dat dus wel eens een issue was. Gezien het best een tank is (en ik niet zo maar mijn man wel.) riep ik dan dus mijn man om even te helpen. Hij vroeg dan altijd of ie nu de ambulance al moest bellen of pas als ik aan het vliegen was. :+

De eerste keer dat ze me lanceerde was ook meteen goed want ik heb letterlijk een salto gemaakt. Manlief kwam al aan wandelen toen ik rechtop was gaan zitten om te testen of alles nog werkte. Dus ik zeg terwijl ik op sta "ben je helderziende ofzo?" want hij was zon 50m verder bezig aan een auto in de garage. En hij heel droog: "nee, ik hoorde de plof tot in de garage, alles oke?" *wrijft beetje zand van schouder*
Knol gaan op pikken waar ze haar levenskeuzes aan het heroverwegen was (Rêve stond echt ietwat in shock voor zich uit te staren.) manlief heeft me er weer op gezet en is rustig verder gaan werken aan zijn auto. _O- _O-

we komen voor het eerst op vreemd terrein, bij een kennis van me waar ik best goed mee om kan en die veel in jonge paarden handelt dus die stelde zijn terrein "ter beschikking" om eens rustig te testen. Hij was natuurlijk wel nieuwsgierig naar de "mystieke" Rêve want een paard dat op 5 jaar nog steeds niet op wedstrijd uit gebracht is... Dat is heel mysterieus blijkbaar. :+

Manlief zet me dus op die knol (die tot dan toe briesend als een stier stond te trappelen) vraagt "zit je?" "uhu" laat haar los en wandelt rustig de bak uit. :+
Kennis stond echt van "maar... Wacht.. Moet je? ... Uhm... Help je niet even?"
Manlief *kijkt hem oprecht verward aan*: heb ik toch net gedaan door haar er op te helpen. Ze zit toch? Blijven zitten is haar probleem. :+

Datzelfde deden we nog eens opnieuw toen we bij mijn trainer kwamen in een tent, had Rêve nog nooit gezien, tweede keer op vreemd terrein en meteen in een piepende, krakende tent. Manlief helpt me op een briesende knol (en Rêve oogt dan HEEL wakker zeg maar. Ze heeft ook altijd die rug ietwat bol dan alsof ze klaar is om je te lanceren en ik gok nog steeds dat dat ook gewoon zo is. :+). Vraagt "zit je?" "jep" "heb je haar?" "jep." *klikt longe los en wandelt naar stoel*
Chris deed geschokt een stap naar voren, ik denk om haar teugels vast te pakken. :')
Dus Chris "doe je niet even een rondje met der?"
manlief: "dat rondje doet ze vanzelf wel, hoe snel gaan we zo achter komen."

één van de weinige momenten dat ik Chris sprakeloos geweten heb. _O-

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

jokari
Berichten: 8761
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 18:21

_O- je beschrijvingen zijn werkelijk heerlijk om te lezen. :')

pien_2010
Berichten: 42805
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 18:24

Genieten!

Donnatella
Berichten: 429
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: België

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 18:35

Jullie zijn geweldig _O-

DuoPenotti
Berichten: 28830
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 18:43

Citaat:
"dat rondje doet ze vanzelf wel, hoe snel gaan we zo achter komen."


:oo _O-

Maar nu snap ik ineens waarom jullie zo goed passen!
Heerlijk dat recht voor de raap zonder poespas :D

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Ayasha
Blogger
Berichten: 57830
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-22 18:48

Van wat ik hoor zie je nog steeds als we samen zijn dat we zielsveel can elkaar houden en ons leven zouden geven voor elkaar. Maar we zijn geen uhm ‘smooch’ koppel. Zeker met de paarden. Er is één persoon op deze wereld momenteel die ik als grond persoon vertrouw. Als mijn man de longe vast heeft kruip ik op eender welk paard.

Maar we zijn dus of stil... of we zijn iets rustig aan het overleggen (deze momenten zijn veelal kort en sporadisch.) of de zijn aan het discussiëren. _O- maar nooit met woede. Altijd luchtig. Van wat ik gezien heb in zijn familie is dat eeuwige ‘gestechel’ zoals we dat hier noemen gewoon deel van getrouwd zijn met een Griek. _O-

Met die merrie van N ook. Hij helpt me enorm en ik luister naar zijn advies maar er komen altijd wel sarcastische opmerkingen (als iets niet meteen uitvoerbaar is zoals remmen met een paard dat part-time racepaard denkt te zijn.) en dan zijn we dus aan de gang. _O-
Ook op wedstrijd gaat het er altijd hetzelfde aan toe. :)) we weten heel goed van elkaar wanneer het kan en wat kan zeg maar.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

pmarena
Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 18:51

Stelletje droogkloten :D

friendly
Berichten: 8396
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 18:53

Oh please blijf posten. Ik reageer nooit maar vind je omschrijvingen van je paarden, mensen die je kent en situaties echt helemaal fantastisch! :')

I'll be back so soon you won't even have time to miss me. Look after my heart, I've left it with you.

Freyr
Berichten: 687
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 18:57

Ik zit hardop te lachen hier, heerlijk deze verhalen!

Tikfouten zijn te danken aan mijn telefoon

E4D
Berichten: 481
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 21:40

Ayasha schreef:
E4D schreef:
Ik loop een beetje achter, dit topic is nieuw voor mij. Ik weet dat Yoyeux de laatste keer is weg gehaald bij de opfok waar het mis ging met het stalpersoneel zeg maar.
Maar hoe is het nu? Staat hij nu weer thuis bij jullie? En wie is Vigo? Ik weet wel dat er in de opfok een veulen was wat heel veel steun had aan Yoyeux maar was dat Vigo? Kan iemand mij even bijpraten, mag ook per PB.

Hij is weg gehaald bij de 1e opfok. 2,5 week ongeveer denk ik? goed bijgevoerd en ontwormd en vervolgens naar een nieuw adres gegaan waar hij samen staat met een vos hengst die zich eveneens erg op trekt aan Joy. :D

Eigenaresse van deze stal en ik hebben erg fijn contact en als dat zo blijft mag hij hier blijven lopen tot hij drie wordt.



Oh ja ik kan me herinneren dat je twijfelde over een 2e opfok adres. Heb je het idee dat hij veel geleerd heeft van die 2,5week bij de andere opfok op sociaal gebied met andere paarden?
Zo te horen trekt Yoyeux wel de "verlegen/moet uit schelp kruipen" paardenmaatjes aan? Die trekken zich aan hem op zo te horen. Heeft Reve dat ook, of heeft hij dat een beetje van ome Sam? Komen er misschien nog andere veulens bij of blijft het bij Vigo?

Ik lees met bewondering je omschrijving over Reve, waar haal je de moed en het geduld soms vandaan...

Rocamor
Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 21:57

Héérlijk dat sarcasme! Kom maar door daarmee.

20 jaar terug zou ik mijn 3 jarige inrijden. Ex zou helpen, echter ex had niet heel veel verstand van paarden. Echter bij gebrek aan mensen met verstand van paarden, moest hij maar helpen. Ex longe in de handen geduwd en ik klauter aan boord. Het peerd leek het doodnormaal te vinden. De ex zette zich schrap: want elk jong paard moest rodeo geven. Deed het jonge paard op dat moment niet. Ex flabbergasted... Net andersom dus

Rockes <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Malenka, sterregoud, tienus63 en 33 bezoekers