Een uitzonderlijk cadeautje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Selente
Berichten: 1855
Geregistreerd: 14-05-09

Een uitzonderlijk cadeautje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-21 21:07

Want dat is hij!

In 2013 kocht ik zijn moeder Elithya SB, ofwel Ellie. En dat was ook het moment dat ik wist,
dat ik van haar ooit een nakomeling wilde hebben.
Nadat ze door toedoen van derden een ongeluk kreeg in 2015 waardoor ik voor de keuze stond om haar te opereren of in te laten slapen,
begon dit idee te groeien... Na deze enorme roller coaster wist ik het helemaal zeker,
deze merrie wilde ik nooit 100% gaan verliezen. Na 5 jaar op en af en heel veel verdriet heb ik er dan ook voor gekozen
om ons allebei even rust te geven van elke keer weer die teleurstellingen.
Ik wist namelijk dat ook Ellie eigenlijk nog helemaal niet toe was aan haar pensioen.

Na 332 dagen dracht bracht zij mij dan ook het allermooiste cadeautje en charmeur;

Rival Exceptionnel SL
Komme Casall x Namelus R x Quasimodo Z

Een bruine hengst met twee bijna identiek getekende witte achterbenen en een prachtige grote witte bles met een lip. Vanaf moment 1 was hij een enorm nieuwsgierig en mensgericht mannetje. Eentje waarvan ik wist dat zou blijven. Eind juli zijn we verhuisd naar een plek waar we eindelijk volop van hem en Ellie mogen genieten.

1 dag
[ img ]

2 dagen

[ img ]

[ img ]

Fast forward naar ons nieuwe plekje en dus 2 maanden. Aangekomen op de nieuwe stal werd hij ineens enorm ziek. Hij bleek een fikse longontsteking onder de leden te hebben en had flinke koorts. Gelukkig na een flinke dosis ab knapte hij snel genoeg op waarna zijn echte baldadige karakter boven mocht komen! :):)

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

2,5 maand, hij leeft echt voor kriebels!

[ img ]

[ img ]

[ img ]


En op deze foto's ben ik echt verliefd....
Rival van 2 dagen naar 2 maanden met een vriendin van mij. Waarbij dit moment op beide dagen spontaan zo kwam,
en ik totaal niet de intentie heb gehad om op dezelfde manier dit moment vast te leggen. En toen ik thuis kwam zag ik het... <3

[ img ]

[ img ]
Laatst bijgewerkt door Selente op 17-08-21 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt


Autumnn
Berichten: 8011
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Een uitzonderlijk cadeautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 21:13

Wat een prachtig veulen en die laatste foto’s... wauw <3 <3

QuirJarig
Berichten: 17344
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 21:23

Jaa eindelijk! *\o/*
Knappe lieve Rival verdiend hier ook een prachtig plekje met zijn eigen topic!

Die laatste foto's zijn echt heel bijzonder, net zoals Rival en Ellie dat ook zijn. <3

Beste keus die je kon maken om te verhuizen, nu kan je heerlijk genieten van allebei en gelukkig is Rival ook weer opgeknapt. Zo benieuwd hoe hij het gaat doen de komende jaren! :):)

Selente
Berichten: 1855
Geregistreerd: 14-05-09

Re: Een uitzonderlijk cadeautje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-21 10:05

Dank je wel Autumnn! Zo wijs met hem. Heerlijk hoe hij ook met anderen kan kroelen. <3

Jaaa Quir zo blij! Ook fijn om aan de paarden terug te zien dat ik de juiste keuze heb gemaakt, want dat was het enige waar ik nog wel eens aan twijfelde. Maar toen ik Ellie afgelopen week zo in de weide zag liggen wist ik dat ik de juiste keuze had gemaakt. Dit heeft ze in 8 jaar maar een keer gedaan namelijk...
Heel bijzonder ook hoe de klik al met de kleine is, had ik nog niet zo verwacht.

[ img ]

QuirJarig
Berichten: 17344
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 16:25

Jaa de paarden laten helemaal zien dat je de goede keuze gemaakt hebt! Happy paardjes die lekker op hun plek zijn en dan ook zeker een happy baasje. <3

Die kleintjes hebben ook al echt karaktertjes, zo leuk vind ik dat! :):)

Cioccolato
Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Een uitzonderlijk cadeautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 21:50

Hij is zo knap <3


Selente
Berichten: 1855
Geregistreerd: 14-05-09

Re: Een uitzonderlijk cadeautje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-21 08:53

Quir, nou inderdaad! Ik vind het vooral heel mooi om te zien wat hij van mama heeft. Op de laatste foto laat hij al zoveel volwassenheid en rust in z'n blik zien. Heel benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen.

Cio, ja! Hij is haar brother from another mother. <<) Heel leuk om van jou verhalen te horen en dingen te herkennen!

QuirJarig
Berichten: 17344
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 15:55

Hij straalt sowieso al heel veel rust en ook wijsheid uit. <3

Wordt zeker weten een springtopper. *\o/*

Kiwiaa
Berichten: 961
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Re: Een uitzonderlijk cadeautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 19:20

Jaa hij is zoo leuk! Het lijkt mij inderdaad nen deugeniet :D Kleine perfecte pruts!

Wat rijdt op een zwart paard en heeft spijt?
Spoiler:
Zorry

QuirJarig
Berichten: 17344
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 12:10

Uitzonderlijk cadeautje is vandaag precies 3 maanden! *\o/* *\o/* *\o/*

Selente
Berichten: 1855
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-21 09:27

Oepsie! Helemaal vergeten nog te reageren hier. :')

Quir, hij heeft momenteel zeker een betere balans dan moeder in vrije beweging heeft. Ohz laat Ellie wel weer een hele fijne balans voelen (had ze wel even tijd voor nodig). Ben dus benieuwd, maar ik denk dat hij makkelijker zijn natuurlijke balans moet gaan kunnen vinden ohz.

Kiwiaa, haha hij is het ook echt! Ik hoor alleen maar verhalen van andere mensen wat hij allemaal weer heeft uitgehaald als ze hem naar de weide brengen... Maar bij mij doet hij helemaal niks. :')

Hij is inderdaad alweer een aantal dagen de 3 maanden gepasseerd. Gegroeid van 1.17 naar 1.26 in een maand. :):) Hij had duidelijk een flinke terugslag gehad van de longontsteking. Gelukkig nu weer aan de betere hand! Ik neem ze samen aan de hand mee naar het bos als ik tijd heb en er niet teveel beestjes zijn. Ellie kan dan namelijk niet rustig stappen. :+ Maar ze vinden het allebei zo leuk en gezellig! De gezichten van de voorbijgangers zijn ook zo leuk haha. Iedereen vindt een veulen natuurlijk schattig.

Oh, en natuurlijk is het nog steeds grappig om alles vast te pakken en mee te spelen. Het is een screenshot uit een filmpje. Ellie kijkt naar de fles die Rival vast heeft, waarna ze vervolgens een hele diepe zucht slaakt. _O-

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Selente
Berichten: 1855
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-21 17:29

We beginnen ineens aardig in de buurt komen van het moment van afspenen. Toch wel spannend stiekem, al is moeders er wel echt klaar mee... Dat geeft me zo'n gerust gevoel! Was namelijk vooral bezorgd om de merrie als de kleine eraf zou gaan.

De kleine man is ook toe aan nieuwe leeftijdsgenootjes om mee te ravotten. :):) Het is wel echt een enorme knuffelaar en volgt me echt op de voet in de weide. Ook even gekeken hoe groot hij mogelijk gaat worden! Bij Ellie klopt het precies. Daar is het van de elleboog naar de kroonrand 41 cm. En 41 cm x 4 = 164. Bij Rival was het even lastig om precies te meten aangezien hij het meetlint liever in z'n mond heeft dan dat ik m'n ding kan doen. :+
Maaaar, die was 35,5.... Al hoop ik dus dat ik een centimeter de enthousiast gemeten heb, want dit zou betekenen dat hij 1.74 wordt.... -O- Van mij hoeven ze eigenlijk niet boven de 1.70 te komen. En mogelijk zou dit kunnen betekenen dat Ellie niet echt verkleinend fokt zoals haar moederlijn doet laten denken. De eerste is vaak toch wat kleiner zeggen ze vaak... :')

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

QuirJarig
Berichten: 17344
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 18:18

Knappe baby Rival! <3

Maar eh 35,5cm? Dan krijg je een C pony. _O-
45,5cm bedoel je denk ik. :))

Selente
Berichten: 1855
Geregistreerd: 14-05-09

Re: Een uitzonderlijk cadeautje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-21 19:09

Nooit gedacht dat de 3 en 4 die zo dicht bij elkaar liggen zo'n groot verschil zouden kunnen maken. :')
Dan toch maar liever die 1.74 hahahaa

Balou_lover
Berichten: 4018
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Delft

Re: Een uitzonderlijk cadeautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 12:51

Kun je nagaan hoe lang ik niet op bokt ben geweest… Dat ik zelfs dit topic heb gemist… Gut wat een knapperd is ie toch <3 Fijn dat jullie lekker op jullie plek zijn op jullie nieuwe stal :j

Heavenlysmile’s Kate 27-3-2015

Dendi’s Cara Mia 20-5-2021

KahluaB
Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 11:27

Hij is echt knap! <3
Veel geluk met hem !

Kahlua:Ster D-OC M2~Feel Good x Elite D-OC Jetset D
Opium: Elite D-OC Z dr~Jetset D x Ster Sport Dr Record

Ramazzotti~Ferguson x Feel Good
:verkocht aan een Inter II ruiter.

Selente
Berichten: 1855
Geregistreerd: 14-05-09

Re: Een uitzonderlijk cadeautje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-21 20:23

Hahaha dat is even geleden inderdaad BL! Inmiddels is de kleine man naar een nieuwe plek. Voor hem is het heel erg goed en hij deed het heel erg flink op de trailer.

Mams is er wel even niet goed van... :knuffel: Die valt ook echt meteen in nu ze geen brokken meer krijgt... Hopelijk slinkt de uier erg snel zodat we haar weer de nodige aanvulling kunnen gaan geven.

De kleine man heeft in ieder geval z'n vriendje gevonden in de kudde. Kreeg filmpjes van de opfok waar hij als een Sjaan kleefaan aan z'n vriendje geplakt zat. :')

[ img ]

Vorige week had ik nog zo graag foto's van ze gemaakt en eigenlijk ook een buitenritje... Maar helaas moest ik zo nodig uitglijden met het afstappen in een modderige paddock (ander paard) waardoor m'n knie weer compleet ontwricht is en ik met krukken loop. :+

Dankje Kahlua! Gaat zeker lukken met hem. Is die van jou inmiddels al naar z'n nieuwe plekje of nog niet? En ging je haar nu nog opnieuw dekken of voor nu even van de merrie gewoon genieten ohz?


KahluaB
Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 21:51

Auw! Beterschap! :(:)

Ja,mijn veulen is 4 weken geleden al verhuisd.
Nee,merrie is niet weer gedekt,ze is eigenlijk het sportpaard van mijn dochter,al is het achteraf wel jammer; mijn dochter is nl in verwachting,wat super leuk is natuurlijk! *D

Kahlua:Ster D-OC M2~Feel Good x Elite D-OC Jetset D
Opium: Elite D-OC Z dr~Jetset D x Ster Sport Dr Record

Ramazzotti~Ferguson x Feel Good
:verkocht aan een Inter II ruiter.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers