Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 16:46

En je hebt hem niet eens weggegooid om hem te laten apporteren? :P


Ayasha
Blogger
Berichten: 57827
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-21 17:23

culaccino schreef:
En je hebt hem niet eens weggegooid om hem te laten apporteren? :P

Nouja, ik ken de culturele activiteit van stokken geven niet bij paarden. Gezien hij na de paarden variant van een kus/knuffel ging eten veronderstel ik dat het een cadeau was en dan is het nogal onbeleefd om dat ding weg te flikkeren...

Terwijl ik dit typ bedenk ik me dat we door het accepteren van zijn stok mogelijk verloofd geraakt zijn zonder dat ik dat wist.. :=

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Anoniem

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 18:14

Haha! Ik ook niet. Als een kat die je een muis komt brengen. Zacht ei is het! :))

Neon
Berichten: 4906
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 06:54

Yoy: Neemt gij deze stok als een teken van onze eeuwige verbintenis? In voor en tegenspoed... en zult gij mij liefhebben tot in den treure, ook al sloop ik alles om me heen en zal ik mij gedragen zoals dat een echt jongetje betaamd? Zult gij mij dan ten allen tijden voorzien van voer, luxe en liefde voorzien:P zodat ik op kan groeien tot het tofste paard ever en je nog meer in kan pikken?

Kath: neemt stok aan... tuurlijk schat :+

Rêve; op de achtergrond := _O- succes Kath :P

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 07:53

:') geweldig geschreven Neon

Leef en laat leven.

Ayasha
Blogger
Berichten: 57827
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-21 10:41

Neon schreef:
Yoy: Neemt gij deze stok als een teken van onze eeuwige verbintenis? In voor en tegenspoed... en zult gij mij liefhebben tot in den treure, ook al sloop ik alles om me heen en zal ik mij gedragen zoals dat een echt jongetje betaamd? Zult gij mij dan ten allen tijden voorzien van voer, luxe en liefde voorzien:P zodat ik op kan groeien tot het tofste paard ever en je nog meer in kan pikken?

Kath: neemt stok aan... tuurlijk schat :+

Rêve; op de achtergrond := _O- succes Kath :P

Oh... sh*t....

_O- _O- _O-

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Neon
Berichten: 4906
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 11:13

Ja... je krijgt geen betekeningsloze stok van een paard als Yoy... dus houdt je maar vast en denk maar aan de stok als hij wat uitvreet en hij je vervolgens op zijn Yoy's aankijkt *\%/* :+

Ayasha
Blogger
Berichten: 57827
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-21 11:22

_O- Ach... Ik heb hem toch al lief tot in den treure... Nu heb ik tenminste ook een stok. :j Die andere twee ondankbare honden gaan ook uit van zo'n verbintenis en die hebben me nooit een stok gegeven. >;)

sam, Rêve... Waar zijn mijn stokken?

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Maflinger_S
Berichten: 12140
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 13:24

De onzichtbare stokken zijn het ergst want ze zijn er wel en je bent je er van bewust maar niet altijd ...

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Neon
Berichten: 4906
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 17:04

Maflinger_S schreef:
De onzichtbare stokken zijn het ergst want ze zijn er wel en je bent je er van bewust maar niet altijd ...


Maar onzichtbare stokken komen minder hard aan als ze die tegen je hersens aan meppen als je de verbintenis even uit het oog was verloren :p }>

Maflinger_S
Berichten: 12140
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 17:06

O, dan krijg je een Aha in plaats van een Auw?

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Ayasha
Blogger
Berichten: 57827
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-21 00:02

Knap blondje..Gaat toch raar zijn straks als ie niet meer op stal staat bij me. Gek hoe snel zo’n gup deel van de bende is. En ik ben niet de enige die hem gaat missen, mijn man zei gisteren ‘ja maar we halen hem na de winter terug toch?’
Heb gezegd dat we het dan wel zouden zien, als hij het daar goed doet en ze komen hun beloftes na, dan blijft hij tot het jaar dat hij drie wordt (of ze moeten hem eerder weg willen. :+). Doet hij het niet goed, halen we hem terug en zoeken we een andere oplossing.
[ img ]
[ img ]
Voor wie het interessant vindt. Zo ziet een netje er normaal uit:
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Alleen dus nog de havens brix er bij, hoop die deze week terug in huis te hebben, heb ook de cavalor mee besteld. Die zou nog wat meer voedingswaarde hebben.

En hun bakken met hartog digest + grasmix. Ongeveer een emmer van elk. Ik scheid ze meestal (ja neuroot) dus een kant digest, een kant gras. Geinig om te zien hoe Rêve consequent voor de digest gaat en Joy dan weer de grasmix wil. :+
[ img ]
Bak 1
[ img ]
Bak twee te zien achter Joy zijn kont.

Daarnaast hebben ze een vol hooinet. Dit alles dus om te zorgen dat ze heel de nacht bezig kunnen zijn en ook niet ‘geparkeerd’ staan aan het hooinet maar dus gemotiveerd worden om wat te bewegen ook. Soms laten ze bv de bakken met mix een tijd voor wat het is. Das prima. Dan zullen ze het niet nodig hebben.
De liksteen wordt ook met fases gebruikt.

Verder heeft Joy inmiddels geleerd dat glansspray niet eng is. _O-
En nu haar zoon het oké vindt, kan Ik Rêve ook in sprayen, :+ (spray + Rêve ging nog niet echt harmonieus tot nu. := van de duvel niet bang maar wel van spray, :j)

Rêve heeft overdag buiten weer een regendeken op nu de herfst is komen binnen walsen, van 25 graden naar 13 en wind en regen... eerst een oude omwille van Joy maar Joy heeft alleen getest of hij de gespen open kreeg maar tot op heden nog niets stuk gemaakt. Hij bespringt haar ook niet meer maar de laatste keer bokte ze lichtjes toen hij dat deed, dus wellicht heeft ze hem een keer goed duidelijk gemaakt dat dat niet oké is. :+
[ img ]
Knappe freubel ter afsluiting :+:

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 07:44

Jij bent ook van België he.
Waar haal je die dingen voor in dat mix netje? Lijkt me ook interessant voor mijn paarden wat extra's te bieden buiten hooi en gras.

Gek he hoe snel ze deel gaan uitmaken van het gezin. Heb dat hier ook met de paarden. Steeds als er een nieuwe is (hond, konijn, wat dan ook) kan je die al niet meer vergeten/missen na een paar dagen.
Mijn vrouwtjes konijnen weg doen was ook met wat spijt maar 5 konijnen houden werd me teveel.

Leef en laat leven.

Ayasha
Blogger
Berichten: 57827
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-21 10:51

De lokale veevoederwinkel heeft de hayswings en de brix met munt liggen maar meestal bestel ik ze online. :-) Als je op "hooiblok" zoekt vindt je wel het e.e.a.
De esparcette en timothee blokken bestel ik bij Dtails.nl
De rest zoek ik altijd een beetje rond waar ze het goedkoopst zijn. :) Dtails heeft niet altijd alles in stok (zoals nu) en dan moet ik gaan zoeken. heb nu oa bij rodent suplies besteld. :+
Dierencompleet had de cavalor, die heeft mijn plaatselijke veevoeder winkel niet, heb daar ook meteen de brix mee besteld als ik toch moest bestellen.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

pien_2010
Berichten: 42800
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 11:08

In stok betekent dat op voorraad in het Belgisch (en stock)? Of zit ik er naast.

Ayasha
Blogger
Berichten: 57827
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-21 11:16

pien_2010 schreef:
In stok betekent dat op voorraad in het Belgisch (en stock)? Of zit ik er naast.

:j klopt. Op voorraad. Mijn grootmoeder was Waals waardoor mijn moeder veel Frans met Vlaams mixt (ik heb mijn grootmoeder nooit gekend) en ik doe dat dus ook. :+

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

pien_2010
Berichten: 42800
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 11:54

Geweldig, die hou ik er in. Mijn zoon woont in Brussel, dus uitdrukkingen als "op kot" en anderen ben ik wel gewend. Maar deze kende ik nog niet.

Ayasha
Blogger
Berichten: 57827
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-21 12:26

Kennen jullie die niet? In vlaanderen is die vrij gangbaar eigenlijk. Nu hebben vlamingen sowieso de neiging om frans en vlaams door elkaar te gooien. Dat krijg je als je met twee officiële landstalen zit denk ik. :=

Een leuk verhaal dat er hier helemaal niet toe doet. Maar we hadden vroeger een vriend/kennis die 0 frans sprak. Maar echt helemaal niks. Ik denk dat de meeste hem als een tikkeltje "wereldvreemd" zouden zien maar het was een lieve man die niet perse dom was. Gewoon weinig kansen gehad kwa opleiding enz.
Die man ging naar de ardennen en aan een tankstation werd hij geconfronteerd met een bordje aan de deur waarop stond:
Fermé/gesloten. Vrijwel alle bordjes in Belgie hebben zowel frans als nederlandse tekst. (hoewel ik dat in maasmechelen minder zie maar dat terzijde.). Een kleine zijnota hier is dat in het vlaams "ferm" een woord is dat we gebruiken om iets te omschrijven dat erg goed is of erg veel. Iets wat "ferm pijn doet" doet erg veel pijn bv. Een "ferm paard" is een erg goed/mooi/leuk paard. Ferm is dus zeg maar een "vergroter" hier.

Hij komt dus terug thuis en verteld over zijn trip in de ardennen. En hij zegt dus ietwat verontwaardigd: "weet ge wat daar op het bordje stond? Dat het Ferm gesloten was!!!"

Wij lagen allemaal dubbel. _O- Hij was zó verontwaardigd dat ze dat er zo op gezet hadden. :') Nadat we hem zeiden dat het franse woord voor gesloten "fermé" was moest hij er ook om lachen overigens. :))

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 15:00

Thnx dan weet ik waar zoeken. Hoop dat mijn paarden het ook lusten. Maar zij zijn normaliter niet zo kieskeurig.


En bedankt om mij ook aan het lachen te krijgen met je verhaal. Kon het even gebruiken.

Leef en laat leven.

pien_2010
Berichten: 42800
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 16:38

Hilarisch verhaal. _O-

Ayasha
Blogger
Berichten: 57827
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-21 14:46

Zo, de opfok plek voor Joy is besproken, nu moeten we alleen nog beslissen of we hem later brengen dan dat de andere veulens afgespeend worden of dat we hem iets vroeger dan gepland spenen. Zij zijn van plan om half oktober al te spenen.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

pien_2010
Berichten: 42800
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 14:47

Misschien om gelijk de groep met hem erbij te vormen ipv later, wellicht voor hem wel leuk. Alleen heb ik te weinig ervaring met veulens om te weten of dat iets uit zou maken en je hem gerust nog eventjes aan de tiet bij mams kunt houden waardoor het niet zo plotsklaps is voor jezelf.

Ayasha
Blogger
Berichten: 57827
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-21 14:50

Ik neig er naar om hem vroeger af te spenen zodat hij inderdaad gewoon gelijk met de anderen in de groep komt. Hij is behoorlijk zelfstandig, alleen als hij brutaal is en gecorrigeerd wordt (zoals vandaag bij de smid) dan moeit Rêve zich nog maar hij zelf roept dan zelfs niet meer op haar. Dus ik heb niet het ide dat hij nog echt afhankelijk is van haar. Rêve heeft zichzelf af gespeend op drie maanden. :')

Ik ben bang dat als hij er later bij komt, hij het moeilijker gaat hebben om "in" de groep te komen.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

pien_2010
Berichten: 42800
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 14:51

Precies, dat zou best wel eens kunnen. Dan zou ik hem ook gelijk met de andere veulens in de groep doen. Gelijk duidelijkheid.

Ayasha
Blogger
Berichten: 57827
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-21 14:54

En als hij nu een doetje was dat nog aan mama hing, dan zou ik hem denk ik nog wel er bij houden. Maar hij drinkt eigenlijk nog amper, eet goed hooi (ik merk goed dat er een 3e eter is dus dat zegt genoeg. :') ) en tis een stevig baasje dus denk dat hij half oktober naar de volgende fase in zijn leven gaat. :j

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 4 bezoekers