Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ayasha
Blogger
Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-21 12:33

:j Rêve haar eerste wintervacht was een soort gelig wit. :+ Toen vreesde ik even het ergste, want ik en zulke lichte paarden.... _O- Maar zodra ze naar haar zomervacht ging werd ze terug iets donkerder. En sinds is elk jaar haar wintervacht een tint donkerder dan het jaar er voor en haar zomervacht net hetzelfde. Dus het zou me niets verbazen als Joy in zijn wintervacht ook erg licht wordt.
vind het wel jammer dat ik zijn "volwassen paarden vacht" nooit echt gezien heb voor ie alweer zijn winterjas aan trok. :+

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 13:06

Haha jammer is dat ik huur en dus niets zelf kan bepalen qua grootte van stallen.
De paddock voor de stallen zou ik graag deels overdekt hebben zodat ze niet met hun 3 in de stallen (2 ruime stallen die steeds open staan) en stalgang moeten staan. Waardoor ik niet meer kan passeren naar de zadelkamer :+
En het zou een hoop modder voor de ingang besparen bij veel regen. En voor de smid op regenachtige dagen ook fijner :)

Misschien weidebazin en haar man eens heel lief aankijken :D


Vind Joy prachtig. Rêve is dus eigenlijk een toverbal wat wintervacht betreft.

Leef en laat leven.

Ayasha
Blogger
Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-21 13:38

Ik heb vrij snel gezorgd dat ik mijn eigen plek had. In eerste instantie een weide, nu dus aan huis. Ik kwam er heel snel achter dat ik niet goed ben in dingen uit handen geven kwa beheer van mijn dieren. :o

Rêve is sowieso een toverbal kwa vacht. Heb geen idé hoe donker ze uiteindelijk gaat worden. :)) Het enige nadeel aan Rêve haar kleur is dat ze zwarte en vosse manen tussen haar wit heeft. Dus echt helder wit zoals Joy zijn manen zijn, krijg je die van Rêve simpelweg niet. := Haar staart net hetzelfde. :=

Hier hebben ze nu een paddock met schuilstal, Ze gaan overdag (tenzij het echt slecht weer is want er is geen schuilstal op de grote weide) naar de grote weide om te grazen. Is dat niet mogelijk (omdat mijn man of ik zelf weg moet bv, ze moeten wel over straat en hoewel het wel kan is het niet handig om dat alleen te doen met drie paarden.) dan mogen ze hier een paar uur op de kleine weide. :j Tenzij het echt continu regent. De paddock heeft een dikke laag gele zand waardoor ze daar niet in de modder komen te staan met zware regenval. De weide is leem en dat wordt als ze er op lopen met veel regen dus in no time gewoon modder. Hebben zij niets aan want het is spekglad en wij nog minder want dan kunnen we gewoon opnieuw inzaaien. Dus met veel regen gaan ze in de paddock met onbeperkt hooi. Ze krijgen dan wat rijker hooi bij gevoerd (niet volledig gedroogd hooi in pakken.) als ze niet op het gras kunnen. En vanaf oktober sowieso ook gezien het gras dan niet meer heel voedzaam is.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger
Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-21 12:09

Vannacht hebben ze hun eerste nacht terug op stal door gebracht in de grote stal. :j Sam is verhuisd naar Rêve haar "oude" stal zodat hij weer langs ze zou staan (anders zat er een lege stal tussen). En het was heel gek om te zien maar Sam voelde zichtbaar beter in deze stal dan in zijn oude stal. Dus Sam gaat in deze blijven staan ook als Joy en Rêve uit elkaar gaan.

Joy was druk op verkenningstocht toen ze in de stal kwamen. Zo druk dat hij regelmatig een geërgerd geluidje uit zijn moeder gelokt kreeg omdat hij vond dat ze aan de kant moest gaan als hij iets wilde zien. _O- Nee jongske, sorry, zo werkt het dus niet. :)) :))

[ img ]
[ img ]
En weer lekker op weide nu. :j Het is wel heerlijk leerzaam voor hem om steeds mee over straat te moeten.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

pien_2010
Berichten: 43112
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 12:40

Hij blijft een mooi sound paardje. Leuk die nieuwsgierigheid. Daar houd ik van bij paarden. Er mag wel wat bijzitten.

Donnatella
Berichten: 431
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: België

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 12:44

Hij wordt mooier en mooier! Benieuw hoe hij qua kleur nog gaat evolueren de volgende jaren.

Is Rêve hem nog niet moe? Sam als de rust op stal - even alleen zonder nieuwsgierig aagje - niet erg gevonden hebben denk ik. :D

Ayasha
Blogger
Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-21 13:18

Eigenlijk niet. Ze is niet meer zo extreem moederend over hem, je merkt wel dat ze aan het toegroeien zijn naar de "scheiding" zeg maar. (op zich wel mooi om dat te zien evolueren.) maar ze is 'm niet moe. :n Rêve is een uitzonderlijk goede moeder gebleken over de gehele lijn. <3

Vandaag liepen we met ze over straat maar Joy was het een beetje aan het uit hangen (niet door lopen). Sam was ook niet al te vlot dus ik liep een stukje vooruit en tikte Joy op zijn kont (ik heb altijd een zweepje bij.) waarop Joy verrast piepte en in een drafje ging. _O- Mijn man zei heel droog "Dat had ge niet gedacht eh kleine duivel, dat baasje de zweep mee had." _O-
Rêve stapte gewoon door alsof er niets gebeurt was en Sam besloot na het observeren van de situatie ook maar iets meer door te lopen. _O- _O-

En dan zet je ze op weide en Joy komt gewoon rustig naar je toe voor zijn knuffel. :+:

Donnatella: Ik denk wel dat hij minder last heeft van Joy de laatste maand. Joy lijkt een beetje op te groeien nu. Hij is volwassener in zijn gehele doen. Het echte "veulen" is er af zeg maar. Hij is meer en meer "jong paard" nu. Nieuwsgierig natuurlijk en je merkt dat hij nog maar een paar maanden op de wereld is. Maar echt veulen is hij niet meer. :n

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Donnatella
Berichten: 431
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: België

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 13:27

Jammer voor jou, maar wel rustiger voor Sam natuurlijk.

Ah, de volgende fase waarin hij opgroeid naar echt paard zijn ook leuk!

Ayasha
Blogger
Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-21 13:53

:j Ik vind alle fases leuk behalve de fase waarbij ze gaan kijken of zij de leiding niet zouden moeten hebben. :') Die fase zucht ik wel eens bij. _O-

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 14:27

Heerlijke updates weer.

Herkenbaar, die vermoeiende fase waarin paard gaat kijken of hij/zij niet de leiding zou moeten hebben. Verrassend genoeg komt die fase regelmatig terug, zeker als een paard goed in zijn/haar vel zit. Even de lijnen opnieuw uitzetten ...

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 14:48

Wat een fijne updates

In die fase van wie er leiderschap heeft zit mijn 3 jarige draver momenteel. Ging gisteren naar mijn oudste trappen, oudste draait zich om en trapt terug (zover hij dat nog kan). Draver liep daarop weg en op een meer open plaats moest hij blijkbaar even de frustraties kwijt... Ging even ter plekke zijn hoofd schudden en halve bokken sprongen doen.
Merho mag dan oud zijn en zich minder kunnen verweren (echt uithalen met achterbenen lukt niet goed meer) toch laat hij niet met zich sollen.

Leef en laat leven.

Ayasha
Blogger
Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-21 14:53

Maflinger_S schreef:
Heerlijke updates weer.

Herkenbaar, die vermoeiende fase waarin paard gaat kijken of hij/zij niet de leiding zou moeten hebben. Verrassend genoeg komt die fase regelmatig terug, zeker als een paard goed in zijn/haar vel zit. Even de lijnen opnieuw uitzetten ...

klopt, de enige die dat eigenlijk nooit gedaan heeft hier is Sam. Sam vindt het helemaal prima om mij gewoon te volgen. :j Maar Rêve is zo eentje die blijft zoeken en proberen. En die is dan ook nog amper te corrigeren (ze trekt zich nergens wat van aan.) dus dat is soms wel... " :roll:" zeg maar. :+
Joy zal afwachten zijn wat zijn hormonen met hem gaan doen.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger
Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-21 17:03

Zo, vanavond weten we of we een opfokplek hebben voor Joy, worden vanavond terug gebeld over de prijzen.
Deze voldoet aan al mijn voorwaarden.

op vijf minuten van ons huis en hij gaat in een hengsten groepje. Ze gaan ‘s avonds in een grote inloopstal en overdag de hele dag buiten met schuilstallen.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 17:20

Klinkt goed. Blijf je dan af en toe nog wel updates plaatsen?

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Ayasha
Blogger
Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-21 17:55

Maflinger_S schreef:
Klinkt goed. Blijf je dan af en toe nog wel updates plaatsen?

Natuurlijk. De bedoeling is dat ik gewoon dagelijks naar hem toe ga. Daarom wilde ik m zo kortbij. :)

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 17:58

Loslaten is een dingetje zeker? :D

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Ayasha
Blogger
Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-21 17:59

Maflinger_S schreef:
Loslaten is een dingetje zeker? :D

Ik ben te vaak genaaid met paarden die op pension stonden. Niks gaat nog ergens heen waar ik niet dagelijks heen kan of mag. :)

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 18:02

Je hebt groot gelijk. Ik ben ook zo.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Ayasha
Blogger
Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-21 18:05

Maflinger_S schreef:
Je hebt groot gelijk. Ik ben ook zo.

Ja, er is me keer op keer bewezen dat het niet is omdat ze er even goed of beter voor kunnen zorgen als/dan ik. Dat ze dat ook willen/doen.
Dus áls eentje al weg ‘moet’ dan in de buurt en ergens waar ik altijd binnen kan zodat ik mijn dieren kan op volgen. :)
Als ik zo’n stal niet gevonden had was hij thuis gebleven. :o

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

pien_2010
Berichten: 43112
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:20

Ayasha schreef:
Maflinger_S schreef:
Klinkt goed. Blijf je dan af en toe nog wel updates plaatsen?

Natuurlijk. De bedoeling is dat ik gewoon dagelijks naar hem toe ga. Daarom wilde ik m zo kortbij. :)



Fijn en ik verheug me op de updates!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 21:18

Superfijn dat het zo dichtbij huis kan. Heb je er toch zelf nog een goed zicht op. :)

Leef en laat leven.

Ayasha
Blogger
Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-21 00:27

Zo, het zijn gsm foto’s en nog op stal ook maar foto’s zijn foto’s... :D

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Ze hebben een hooiblok in de stal. Die wordt af gewisseld. Soms is het esparcette, soms timothee hooi, soms luzerne. Joy is daar erg wijs mee. Heb er ook een filmpje van.

[ img ]
Speknek <3

[ img ]
Kontjes :+:
(Ik heb echt geen vlekkenspray in Joy zijn staart gedaan omdat het morgen toch hard gaat regenen. O:) )

[ img ]
Als dit over de stal heen kijkt moet je terug... niks aan te doen.. <3


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Hij begint uit de uier te groeien. :(:)


Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

pien_2010
Berichten: 43112
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 07:26

Nog eventjes en hij moet op zijn knieën om te drinken. Leuke foto's en filmpje. De paarden hebben het goed bij je!

Anoniem

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 16:23

Hij is echt te leuk Kath :+: dat grijze randje om zijn blesje ook <3

Ayasha
Blogger
Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-21 16:27

Ja, het drinken zag er echt niet comfortabel uit. _O-

Ik probeer ze in de stal van zoveel mogelijk dingen te voorzien. Ze hebben sowieso een hooinet waar ze de hele nacht mee toekomen. Ze hebben een liksteen, een netje met verschillende hooiblokken (dat op de foto moet bijgevuld, normaal hebben ze een hooiblok -die wat te zien is-. Een kruidenkoek, een brix van havens, klein geperst duits kruidenhooi. De "hooiblokken" zijn esparcette of timothee omdat ze al een bak met hartog digest hebben gemengd met grasmix dus een pure luzerneblok is niet echt nodig.

Ik ben nog steeds op zoek naar de vitamunch die in Be blijkbaar niet te krijgen is. Hippotonic is ook moeilijker te krijgen. JA alleen de natuur maar ik wil juist de wortel of appelsmaak.

Verder hebben ze een liksteen en normaal gesproken hangt er ook een meuslieding in een lick it houder maar we moeten nog tralies maken tussen de nieuwe stal en de andere stallen, die hang ik normaal nl aan de tralies dat ze elkaar een beetje kunnen klieren. :+ De himalaya lick it hangt ook aan de tralies maar daar kan Rêve nu niet meer bij natuurlijk. Sam wel. Rêve moet het nu dus even met een standaard liksteen doen. :+

Ik heb Joy trouwens verpest met dat honden touw denk ik... Toen ik vanmiddag ging voeren kwam hij me een stok brengen.... :? En terwijl ik hem stond aan te kijken van "wtf :?" duwde hij voor alle duidelijkheid eens tegen mijn arm met zijn stok... :? Dus ik pak dat ding vast en meneer laat heel tevreden de stok los en duwde zijn neus even tegen mijn nek (dat heeft ie van Sam af gekeken.) om vervolgens hooi te gaan eten.... :? :? Ofwel... Ik heb een stok gekregen van mijn veulen.... een stok.......

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers