2021 veulens foto en kletstopic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarjanB

Berichten: 16444
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 20:37

Doen jullie trouwens in een tweepaards vervoeren en dan gewoon vast zetten?

LaDonna75

Berichten: 2142
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 21:43

Wel in een tweepaards trailer maar niet vast.

Puppetje
Berichten: 1012
Geregistreerd: 24-11-05

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 21:57

Wij brengen onze hengstjes morgen naar de opfok in een tweepaards trailer en we gaan ze wel vast zetten.
Vorig jaar met de andere hengsten ook gedaan en dat ging prima.

Selente
Berichten: 1863
Geregistreerd: 14-05-09

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 22:18

Marjan, fijn dat het zo rustig kan met die van jou. Zou mij wel een fijn gevoel geven. Beentjes lijken prima maar een smid lijkt me geen overbodige luxe? Weet niet hoeveel je daar zelf invloed op hebt.

Die van mij gaat morgen ook naar de opfok. Heb hem wel geleerd vast te staan op de wasplaats, maar ik ga hem absoluut niet vast zetten in de trailer. Teveel nieuwe indrukken in een keer. Geloof niet dat dat foutloos gaat. Wellicht anders als je ze met z'n tweeën verplaatst.

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 22:22

Die van mij is vervoerd losstaand in een camionette. Vonden we ook veiliger

MarjanB

Berichten: 16444
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 22:26

Ik durf eigenlijk niet los te zetten dacht doe twee balen hooi voorin en zet dr gewoon tussen het schot en rijden. Zijn jullie niet bang dat ze achteruit er uit komen? Ik heb alleen een zeil achter.

Ja smid moet er wel weer bij maar goed ben helaas nog afhankelijk van de verkopers. In januari komt ze naar mij en dan gaat ze gewoon mee met kaatje en die gaat om de 6 weken.

goldenarrow

Berichten: 8660
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 08:09

Die van ons zijn al vaak zat mee geweest op de wagen naast hun moeder, dus ze kennen het reizen. Wij zetten ze dus wel vast :) Ze moeten bij ons sowieso al regelmatig mee voor het scannen en insemineren van de moeder, maar ook als we de merrie leeg laten dat jaar gaan we gewoon een rondje rijden.

LaDonna75

Berichten: 2142
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 10:45

Aangezien mijn veulen vaststaan niet kende, heb ik hem los vervoerd in een tweepaards trailer zonder schot en met lange stangen. Hij kon onder de stangen door. Hij kwam vrij relaxed de trailer uit en ik kreeg een filmpje dat hij lekker met zijn nieuwe vriendjes stond.

Rianne1807
Berichten: 696
Geregistreerd: 15-02-12

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 11:59

Ik heb mijn veulen wel vast gezet in 2 paardstrailer, t scheelde wel natuurlijk dat haar moeder er naast staat en dat veulen van karakter geen paniekzaaier is, die vond t wel leuk in de trailer
Achteraf bleek dat ze net niet bij t hooi net kon, dat merkte ik met los maken toen we bij de opfok waren, ze bleef lekker nuchter staan en ging hooi eten haha.
Ze liep ook zo braaf en beheerst achteruit de trailer af.
Zo trots op mn meisje

Vanmiddag gaan we weer even bij haar kijken, nieuwe foto's maken als t lukt

Puppetje
Berichten: 1012
Geregistreerd: 24-11-05

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 14:31

Het wegbrengen is vanmorgen goed gegaan. Ze stonden er allebei super relaxed in. Hadden nog nooit vast gestaan, maar ze vonden het wel prima allemaal.
Vanmiddag komen ze in de groep in de opfok. Ben heel benieuwd hoe dat gaat.

Rianne1807
Berichten: 696
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 16:04

Super!! Goed om te horen, het is toch altijd weer even spannend he.

Ik ben vanmiddag bij mn veulen geweest, ze doet t super goed daar, zo fijn.

Afbeelding
Afbeelding

Tundra

Berichten: 1853
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 18:49

Rianne1807 schreef:
Super!! Goed om te horen, het is toch altijd weer even spannend he.

Ik ben vanmiddag bij mn veulen geweest, ze doet t super goed daar, zo fijn.

[ [url=m/W5H9PD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gQb4OE.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een knapperd hoe oud is ze nu?

Tundra

Berichten: 1853
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: Purmerend

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 19:26

Afbeelding
Afbeelding
Mijne gaat ook erg goed in de opfok de 1ste week was ze erg moe maar lijkt nu echt helemaal gewend te zijn er is veel land dus flink wat meters lopen voor haar. Maar ze blijft zo heerlijk koel in haar koppie vind alles snel goed.

Rianne1807
Berichten: 696
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 20:46

Tundra schreef:
Rianne1807 schreef:
Super!! Goed om te horen, het is toch altijd weer even spannend he.

Ik ben vanmiddag bij mn veulen geweest, ze doet t super goed daar, zo fijn.

[ [url=m/W5H9PD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gQb4OE.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een knapperd hoe oud is ze nu?


Dank je, ze is 6 maanden nu.
Wat fijn dat jouw veulen het ook goed doet, knap dier ook

Mi_Amore

Berichten: 14843
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 12:02

Zijn hier nog veulens met de eerste verkoudheid?

Die van mij zit nu een weekje of 3 aan de kuch (na het rennen en bij brokjes eten) en een snottebel/opgehoest slijmpje hier en daar.

DA is al paar x gekomen en zegt gezellig uitzieken, maar mijn moederhart schiet ff in paniek telkens er een hoestje is :')

Hij eet me arm, is SUPERenergiek en een heel brutaal baasje!
Ook al aardig aan de maat, ik zag al 1.25m op 6 maand (haflinger)

Afbeelding


Afbeelding

Tundra

Berichten: 1853
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: Purmerend

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:46

Hier een kleine snottebel sinds ze in de opfok staat maar verder valt het mee hoor wel paar andere een kuchje hebben maar ze moeten natuurlijk allemaal weerstand opbouwen en dit vochtige weer werkt natuurlijk ook niet mee. Zou je er niet te druk om maken.

Isabel

Berichten: 2269
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 06:31

Onze veulens zijn afgelopen zondag naar de opfok verhuisd. Alles is goed gegaan, ze waren braaf op de trailer en ze wennen al snel aan hun nieuwe plekje.
Afbeelding
Afbeelding

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 08:17

Ik sluit me ook aan, planning was volgend jaar twee zelfgefokte veulens maar 1 van mijn merries wilde niet meewerken aan dat plan. Dus uit zelfmedelijden een jaar eerder een veulentje aangekocht, of beter gezegd er kwam een mooi merrieveulen van mijn droomhengst op m'n pad. Dit is een late en mijn merrie die wel drachtig is is vroeg in het jaar uitgerekend dus dan kunnen ze hopelijk met elkaar optrekken uiteindelijk.

Van het weekend is ze aangekomen, nu lekker veulen abc naar mijn hand zetten. Mijn spelbreker merrie is nu babysitter. Komt ze toch niet onder het werk uit :') .
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Renske_W

Berichten: 13843
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 08:54

Wat een knap dier Mooney!

Tundra

Berichten: 1853
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: Purmerend

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 10:07

Zo dat is een knap veulen. Gefeliciteerd

Mi_Amore

Berichten: 14843
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 10:48

Wauw, knap aansprekend hoofd zeg!

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 11:21

Bedankt allemaal, je moet er even voor naar het buitenland maar dan heb je ook wat. Ik wilde graag een Duitse rijpony, toevallig ook nog in wildkleur waar ik erg van hou. Ik moet wel even wennen dat mijn veulen nu de grootste van mijn pony's is, maar ik wilde graag een grote D maat uiteindelijk terwijl ik verder B'tjes heb lopen :') .
Ik zal jullie veulens ook zo snel mogelijk bij de username proberen te leren kennen :D Wat zijn jullie toekomstplannen met de veulens?

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 11:44

Super leuk veulentje!

Mijn heeft net haar eerste mag-in-passpoort enting gehad :D En buiten een kleine schrik van de naald, was zo voor de rest weer ontzettend flink. Daarna toch maar even bij haar vriendje gaan plakken toen de dierenarts weg was.

Ik heb geen echt "wilde plannen". Ik wil een leuk recreatiepaard er van maken. Vroeger altijd dressuur gereden, nu misschien western oppikken als ze groot is. Voor de rest, lol met de knol en wandelen. Grondwerk en genieten :D

goldenarrow

Berichten: 8660
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 12:07

Onze 2 veulens worden straks fokmerries :) En als ze mooi opdrogen gaan we er misschien nog wat showtjes mee lopen.

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 12:39

Isabel schreef:
Onze veulens zijn afgelopen zondag naar de opfok verhuisd. Alles is goed gegaan, ze waren braaf op de trailer en ze wennen al snel aan hun nieuwe plekje.
[ [url=m/qqqE8D.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/I71ETP.jpg]Afbeelding[/url] ]


Fijn dat het goed gegaan is!

The_Cat schreef:
Super leuk veulentje!

Mijn heeft net haar eerste mag-in-passpoort enting gehad :D En buiten een kleine schrik van de naald, was zo voor de rest weer ontzettend flink. Daarna toch maar even bij haar vriendje gaan plakken toen de dierenarts weg was.

Ik heb geen echt "wilde plannen". Ik wil een leuk recreatiepaard er van maken. Vroeger altijd dressuur gereden, nu misschien western oppikken als ze groot is. Voor de rest, lol met de knol en wandelen. Grondwerk en genieten :D


Wat stoer! Mijne moet eind deze maand ook maar eens geënt worden.


mooney schreef:
Bedankt allemaal, je moet er even voor naar het buitenland maar dan heb je ook wat. Ik wilde graag een Duitse rijpony, toevallig ook nog in wildkleur waar ik erg van hou. Ik moet wel even wennen dat mijn veulen nu de grootste van mijn pony's is, maar ik wilde graag een grote D maat uiteindelijk terwijl ik verder B'tjes heb lopen :') .
Ik zal jullie veulens ook zo snel mogelijk bij de username proberen te leren kennen :D Wat zijn jullie toekomstplannen met de veulens?


Wat een mooie!

De bedoeling is dat die van mij uitgroeit tot een leuk springpaard die eventueel ook geschikt is voor de cross, maar dat is altijd afwachten!