Toch maar houden....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Bo_San
Berichten: 2722
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Didam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-20 08:41

Hij is gisteren naar de opfok gegaan.
Alles ging helemaal goed.
De dag voordat hij vertrok ff met de foon nog snel een foto gemaakt:
[ img ]

En hier is hij met drie andere, hij is de grootste en niet de oudste :D

[ img ]

Ella Elle L'a (Oscar x Lauries Crusador xx) & Innuendo (Cadans M x Oscar)
G-Star (Brainpower x Concorde) L2+1 & Now I'm Here E&S (Mc Jonnas x Brainpower) & Play the Game E&S (Ceasar ter Linden x Brainpower) Nova of Gold (D’n hop x Bon Bravour)

Facebook Like *-:) *D


kidding
Berichten: 536
Geregistreerd: 23-12-05
Woonplaats: emst

Re: Toch maar houden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 00:27

Mooi hoogbenig veulen!

Eigenaar van Stal het Vossenbroek. www.deskewijersfotografie.nl

Maartje1990
Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 01:05

Bo_San schreef:
Hij is gisteren naar de opfok gegaan.
Alles ging helemaal goed.
De dag voordat hij vertrok ff met de foon nog snel een foto gemaakt:
[ [url=m/3lV8La.jpg]Afbeelding[/url] ]

En hier is hij met drie andere, hij is de grootste en niet de oudste :D

[ [url=m/tQh2Wz.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat ontzettend jammer dat je hem al zo vroeg bij zijn moeder hebt weggehaald :n en wat erg om te lezen dat hij niet eens de oudste is.... het zou van mij verboden moeten worden en pas vanaf 6 maanden mogen behalve indien medische noodzaak is vastgesteld door een dierenarts (en zelfs dat vind ik veels te jonf)

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Kaitlyn
Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:05

Maartje1990 schreef:
Bo_San schreef:
Hij is gisteren naar de opfok gegaan.
Alles ging helemaal goed.
De dag voordat hij vertrok ff met de foon nog snel een foto gemaakt:
[ [url=m/3lV8La.jpg]Afbeelding[/url] ]

En hier is hij met drie andere, hij is de grootste en niet de oudste :D

[ [url=m/tQh2Wz.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat ontzettend jammer dat je hem al zo vroeg bij zijn moeder hebt weggehaald :n en wat erg om te lezen dat hij niet eens de oudste is.... het zou van mij verboden moeten worden en pas vanaf 6 maanden mogen behalve indien medische noodzaak is vastgesteld door een dierenarts (en zelfs dat vind ik veels te jonf)


Ik vind het echt heel erg jammer dat je wéér met dit negatieve commentaar komt in dit topic.
Een veulen kan prima vanaf 4 maanden worden gespeend, mits ze goed hooi en brok eten. Wellicht gaat de merrie achteruit in conditie of toont ze agressie naar het veulen óf wilt TS de merrie graag weer terug de sport in.

Als je er zoveel moeite mee hebt, open dan gewoon lekker een apart discussietopic hiervoor en ga niet dit leuke topic vervuilen waar iemand heel erg trots is op haar knappe veulen.

@ TS; Ik vind 'm echt heel erg knap! <3 Ik hoop dat hij in een leuke groep staat en nog veel groter mag gaan worden. :))

21-11-2023 [EJL-ITP] Gibbie, mijn allerliefste Gibbie, een decennium aan liefde

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie

Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')

Bo_San
Berichten: 2722
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Didam

Re: Toch maar houden....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-20 09:07

Bedankt voor je reactie.
Ja inderdaad hij is bijna 5 maanden, eet al anderhalve kilo brok, hooi, lucerne, bietenpulp en de brokken van moeders. Die ook echt heel erg achteruit ging in conditie. Ik moet haar echt nu beter zien te krijgen, het moest voor haar ook niet langer duren.
Hij is goed aan de maat, en liet in de opfok al zien dat hij duidelijk zijn mannetje staat :)

Ella Elle L'a (Oscar x Lauries Crusador xx) & Innuendo (Cadans M x Oscar)
G-Star (Brainpower x Concorde) L2+1 & Now I'm Here E&S (Mc Jonnas x Brainpower) & Play the Game E&S (Ceasar ter Linden x Brainpower) Nova of Gold (D’n hop x Bon Bravour)

Facebook Like *-:) *D

meggiemeg
Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:44

Onze bonte is ook een toverbal, in de zomer echt bruin en richting de winter gaat hij naar super donkerbruin bijna zwart.
Mooi veulen, ben benieuwd hoe hij uit gaat groeien.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Bo_San
Berichten: 2722
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Didam

Re: Toch maar houden....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-20 12:11


Ella Elle L'a (Oscar x Lauries Crusador xx) & Innuendo (Cadans M x Oscar)
G-Star (Brainpower x Concorde) L2+1 & Now I'm Here E&S (Mc Jonnas x Brainpower) & Play the Game E&S (Ceasar ter Linden x Brainpower) Nova of Gold (D’n hop x Bon Bravour)

Facebook Like *-:) *D


_Dracarys
Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:49

Ik snap wel wat Maartje bedoeld. Het gaat niet alleen om melk wat ze van hun moeder krijgen maar ook de paarden-opvoeding wat een mens ze niet kan geven. Ze leren zoveel van hun moeder wat zo belangrijk is voor ze. Ze kijken af hoe ze zich moeten gedragen, worden gecorrigeerd waar nodig. Ze leren de paarden taal van hun moeder en leren beetje voor beetje steeds meer zelfstandig te zijn. Ze leren o.a wat er gebeurd mbt het orenspel. De paardentaal is groots en dat leren ze niet binnen 5 maanden. Ze worden sociaal geboren, uiteraard, maar specifieke codes en het effect van eigen handelen moet wel worden ingevuld. Ze moeten ook leren hoe een paard wat hen niet aardig vind eruit ziet. En wat er gebeurd als ze hun oren in hun nek leggen.
In een opfok met enkel leeftijdsgenoten krijgen ze dit gedeelte van de opvoeding ook niet mee. Uiteraard leren ze het uiteindelijk wel, alleen ze zijn toch anders dan paarden welke ongeveer op 9 maanden zijn afgespeend en opgegroeid zijn in een kudde met diverse leeftijden.

Weer even on-topic; wat een enorm gaaf veulen heb je gefokt, ik snap wel dat je hem hebt gehouden.
Als ik een merrie had gehad, zou ik ook graag een veulentje hebben gewild van ceasar, heb er al diverse voorbij zien komen hier op bokt en hij geeft echt fantastische nakomelingen ♡

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 65 bezoekers