Noura (LC Tecum Special Moon) en haflinger Jim bij elkaar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Daihyo
Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Noura (LC Tecum Special Moon) en haflinger Jim bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-20 10:18

Noura is inmiddels 1,5 week bij ons. Omdat ze een flinke wormbesmetting had (ik zal de foto's besparen, die staan in ons volgtopic voor de liefhebbers := ) en Jim nogal heftig was met eten hebben we ze de eerste tijd naast elkaar gezet. Ik merkte dat ze steeds meer naar mij toe ging trekken. Leuk, maar ik heb liever dat ze een paardenvriendje heeft. Dus gisteren hebben we het er maar op gewaagd. De mest is schoon, ze heeft de herhalingskuur gehad, Jim is wat meer geland, het was dierendag, dus waarom niet?
Ik had de camera mee, dus heb eerst wat plaatjes geschoten.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Daarna hebben we Jim meegenomen voor foto's ([ITP] Zomaar een paar foto's van een harige Jim).
We hebben ze samen eten gegeven op de poetsplaats (routine) en daarna was het zover. Camera weg, halsters om gehouden, longeerzweep mee, touwen klaar. Want de verwachting was dat Jim wel eens kon gaan jagen, vanwege zijn focus op eten.
We stonden er helemaal klaar voor. Maar er gebeurde helemaal niks. Niks. Echt niks.
*\o/*
Dus ipv een uurtje wennen onder toezicht hebben we een 2e hooibak de wei in gesleept (want Jim had wel alleenrecht op hooi vond hij zelf :Y) ), hooi gegeven, nog even blijven kijken maar bij elkaar laten staan. Gisteravond nog even gaan kijken en de halsters af gedaan, vanmorgen weer gaan kijken, maar alles rustig. Dus ze staan mij prima zo samen :D
Als ik met Jim wat ga doen, krijgt Noura nog een extra plakje hooi om niets tekort te komen. En ik haal ze bewust elke dag even uit elkaar om niet over de rooie te gaan als er 1 weg gaat. En uiteraard halen we elke dag de wei leeg om eventuele besmetting nog te voorkomen.
Nu mogen ze samen blijven en ergens dit jaar komen er nog 2 merries bij en hebben ze een mooie kleine kudde van 4.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Alja
Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Noura (LC Tecum Special Moon) en haflinger Jim bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:24

Ahhh fijn dat het zo goed ging :)

ONDERSCHRIFTLOOS

petraaken
Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:45

Altijd als je het ergste verwacht gebeurt er in feite niets. :+

Super dat het zo goed gegaan is. +:)+

Daihyo
Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Noura (LC Tecum Special Moon) en haflinger Jim bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-20 08:40

Ja heel blij mee. Met het ophangen van nieuwe hooinetten jaagt hij haar wel weg. Maar dat snap ik ook wel weer en wordt hoop ik ook snel wat minder. Maar verder gaat het super. Als ik Jim meeneem gaat Noura na 2x hinniken gewoon staan eten. Als ik Noura meeneem is Jim non stop aan het hinniken. Daar moeten we nog even op oefenen :Y)

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: NinaZ en 29 bezoekers