Powerplay in Havelte

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Spritz
Berichten: 5781
Geregistreerd: 17-09-06

Powerplay in Havelte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-20 13:43

:wave:
Een paar maanden geleden plaatste ik een topic van Powerplay op het strand, hij was toen ruim 2 weken oud ( [KS-ITP] Fotoshoot met Powerplay Emelwerth op het strand! )

In de tussentijd is hij goed gegroeid en is hij in juni online maandkampioen geworden bij het NWPCS stamboek! Intussen doet hij mee in de race om jaarkampioen te worden :D Omdat we nieuwe foto's op moesten sturen om hieraan deel te kunnen nemen, zijn we met hem en zijn moeder naar Havelte gegaan. Hij gedroeg zich voorbeeldig!

Helaas is hij ook ziek geweest, waardoor zijn huid nog niet perfect is. Hij heeft nu nog een stoer panterprintje :=

In 1 nacht zat hij onder de bulten, over zijn hele lichaam. In eerste instantie maakte hij geen zieke indruk en dachten we aan een allergische reactie. Hij heeft een injectie gehad en we moesten het even afwachten. Echter werden deze bulten korsten en begon Powerplay een zieke indruk te maken. Hij was futloos, speelde niet meer met de andere veulens en had ook hoge koorts.
De dierenarts had gelukkig snel door dat dit iets aparts was, en na het nemen van bloedonderzoek, huidbiopten en een longecho kwam de uitslag ''Pemphigus Foliceus'' naar voren. Zijn huid was intussen pijnlijk en hij zat van top tot teen onder de korsten. De behandeling met prednison is snel ingezet, het was even zoeken naar de goede dosering maar toen het eenmaal goed aansloeg verdween de koorts, werd hij weer speels en kon zijn huid beginnen met het genezen.

Om de huid van buitenaf te ondersteunen hebben we het middel Hydralac van Maxani gebruikt, waar we erg tevreden over zijn! We willen Maxani dan ook graag bedanken voor het meedenken en de betrokkenheid.
[ img ]


En dan nu de mooie foto's van ons knappe veulen, ik ben zo blij en trots op hem <3!

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Met David op zijn moeder, hoe braaf wil je een pony hebben :+:
[ img ]

[ img ]
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 24-09-20 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Stemgedeelte verwijderd.


Kimley
Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Powerplay in Havelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 14:04

Hij is zo knap monica! <3

Mouse <3
Beleren, Doorrijden, Trainen & Verkoop -> Stal Kuperus
JLourafotografie

Speirs
Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: Powerplay in Havelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 08:02

Prachtig <3

DonDon
Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Powerplay in Havelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 10:45

Wat een knapperd!

thequeensmum
Berichten: 3507
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 14:11

Wat een mooi diertje!! Die hoge zwarte benen, prachtig. Ik heb gestemd.

Britt1
Berichten: 2572
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 15:23

Ahh wat een prachtig dier! Lijkt wel een mini-me van die van mij!
:o

(lekker vol gegeten hier :D )
[ img ]

herous
Berichten: 392
Geregistreerd: 18-08-15

Re: Powerplay in Havelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 16:13

Wat een mooi veulen maar het lijkt me eng nu te weten dat hij deze immuunziekte heeft. Wat zijn de vooruitzichten? Gaat hij prednison moeten blijven krijgen?

Hevonen
Berichten: 5602
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Powerplay in Havelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 19:38

Wat een mooi veulen!

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Marilu
Berichten: 1243
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 19:52

Wat een prachtig wezentje ! Zo'n volwassen blik al in de ogen :)
Hopelijk herstelt hij voorspoedig !

Spritz
Berichten: 5781
Geregistreerd: 17-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-20 21:21

Bedankt voor de leuke reacties!

herous schreef:
Wat een mooi veulen maar het lijkt me eng nu te weten dat hij deze immuunziekte heeft. Wat zijn de vooruitzichten? Gaat hij prednison moeten blijven krijgen?

Ja dat was zeker een eng idee. Ik ben best even bang geweest dat ik hem zou verliezen.. maar op dit moment gaat het gelukkig ontzettend goed. Op dit moment krijgt hij om de dag een halve capsule pred. Gelukkig is het een ontzettend mak veulen, ik kan het hem los in het weiland zo geven. Uiteindelijk gaan we kijken naar de laagst mogelijke dosering waar hij het goed op doet. En hopelijk is dat 0! Het kán dat hij erover heen groeit. Dat zou uiteraard het meest gunstige scenario zijn! Maar het kan ook dat hij het in periodes moet krijgen, of dagelijks. Dat is een kwestie van voorzichtig uitproberen en heel goed monitoren.
Gelukkig hebben wij de opfok aan huis en zal ik hem meerdere keren per dag kunnen controleren :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers