Wonderen bestaan! Pepita en Peaky Blinder!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vetra

Berichten: 90
Geregistreerd: 24-03-12

Re: Wonderen bestaan! Pepita en Peaky Blinder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:38

Ongelooflijk wat een verhaal! Echt geweldig dat beiden het zo goed maken nu. Veel geluk!

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: Wonderen bestaan! Pepita en Peaky Blinder!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-20 17:30

Woensdag heb ik een poging gedaan om wat foto's in de box te maken. Dat viel niet mee! Meneer wil spelen en dan voel je je niet echt veilig als je gehurkt met je camera in het stro zit! Het is zo sneu dat hij maar in die box moet blijven..
Ik heb m'n best gedaan, maar ik ben bang dat ik voor fatsoenlijke foto's toch echt moet wachten tot ze naar buiten mogen!

AfbeeldingCO2_6994

AfbeeldingCO2_7013

AfbeeldingCO2_7022

AfbeeldingCO2_7027 Kopiëren

Cynthia82

Berichten: 9305
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Wonderen bestaan! Pepita en Peaky Blinder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 17:32

Ik vind die tweede foto echt wel heel erg schattig! <3

Marilu
Berichten: 1246
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: Wonderen bestaan! Pepita en Peaky Blinder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 19:36

Ja, echt schattig ! Het ziet er een schatje uit <3

Hopelijk zijn moeder en kind spoedig hersteld en kunnen ze richting weide !

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: Wonderen bestaan! Pepita en Peaky Blinder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 23:32

Die laatste is gaaf!
Hoelang moeten ze nog binnen blijven?

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: Wonderen bestaan! Pepita en Peaky Blinder!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-20 09:30

Pepita zou al aan de hand mogen stappen. Peaky zou dat over anderhalve week mogen, maar dat slaan we maar over. Dochter heeft er geen vertrouwen in dat ze hem kan houden. Over 2,5 week worden er nieuwe foto's gemaakt en hopelijk mogen ze daarna de box uit, lekker los.

MariskadeJ
Berichten: 79
Geregistreerd: 18-11-15

Re: Wonderen bestaan! Pepita en Peaky Blinder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 16:34

Jeetje wat een verhaal en een spanning!

Wat een mooi snoetje, hele lieve uitdrukking

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 01:59

Sammyoo schreef:
Wat veel reacties ineens, superleuk en heel erg bedankt allemaal! :)

Het zijn inderdaad echt slopende weken geweest. Vooral de eerste week was het echt kantje boord. Haalt Pepita het wel of niet? Niet leek waarschijnlijker dan wel... Die eerste week na de operatie dacht ik echt niet aan het veulen, het scenario dat ze het allebei zouden redden kwam niet eens in me op.
Na ruim een week was Peppi redelijk stabiel en kregen we hoop voor haar veulen. Het bericht dat er een grote kans was dat hij te vroeg zou komen was zo'n domper. Iedere ochtend die ik wakker werd zonder het bericht dat Peppi was bevallen werd afgestreept. Bij 318 / 319 dagen dracht kreeg ik hoop op een goede afloop voor het veulen!

De ergste spanning is er nu gelukkig af, maar ik kijk uit naar het moment waarop de wond van Pepita helemaal schoon en dicht is en de foto's van de gewrichten van Peaky helemaal goed zijn! Dan hoop ik uren te kunnen kijken naar moeder en kind in de wei!

Cambiar schreef:
Ik heb ook een Lusi x Haflo kruising, kende je merrie vanop bokt en blij te lezen dat ze er nog is. Wat heftig! Sterke merrie dat ze dit zo doorstaat! Veel geluk voor jullie.
Wat een prachtig veulen, lijkt of de Haflinger kleur ook nog wat te zien is?
Heb je een idee door wat de heftige koliek veroorzaakt is aub?

Destijds heb ik best vaak over Pepita gepost, leuk dat je haar nog kent! En ze is zeker sterk, pffff, wat zij allemaal door heeft moeten maken.. Ze heeft heeft een hele grote jas uitgedaan na de operatie, er zat geen spier of reserve meer op. In dat lijf moest een veulen groeien en straks gezoogd worden??
Ze hebben vreselijk goed voor haar gezorgd in Utrecht. Toen ze weer goed kon eten werd er dagelijks kilo's lang gras speciaal voor haar gemaaid. Ze eet als een bootwerker en ondanks veulen is ze inmiddels toch weer in een redelijke conditie, de topper!

Het zou supergaaf zij als Peaky Haflingerkleur is, maar ik zie helaas geen blond door staart of manen. Nu is hij erg licht, maar ik verwacht dat hij bij de eerste verharing al een stuk donkerder wordt.
Over de oorzaak van de koliek is me uitgelegd dat het echt pech is, ze weten niet waardoor het komt. ;(

sanowa schreef:
Hoe gaat het met de wond nu van moeders?

Er zitten drains in de wond, daar komt nog steeds wondvocht uit wat nog niet minder wordt. Mijn dochter verschoont drie keer per dag het verband. Ik heb begrepen dat dit nog wel een tijdje kan duren.

Ik zag de nieuwe foto's, wat een compact stevig mooi hengstje.
Hij ziet er lief uit, in tegenstelling tot mijn HafLU, was van in begin al een bitchje :-).
Vroeg genoeg beginnen aan Halsteren, want er zit karakter in die kruisinkjes :-).
Ik vermoed dat jouw hengstje krek zelfde kleur zal krijgen als mijn merrie. Als veulen had ze zelfde kleur als jouw hengstje.
Met Haflinger kleur er wat door zien komen, bedoelde ik de lichte manen en lichte benen mee.
Zo ziet ze er nu uit, binnen 2 maand is ze 1 jaar. Maar lijkt of ze maturiteit heeft van een volwassen merrie :D

Afbeelding

Afbeelding

Zo was ze als veulen

Afbeelding

Nog veel succes en beterschap, vooral voor je merrie, ze heeft veel moeten doorstaan...

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: Wonderen bestaan! Pepita en Peaky Blinder!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 11:39

Owwwww, jouw merrie is prachtig! Genoeg lengte zo te zien!
Onze Jones uit dezelfde moeder maar met een Paint vader zag er met een jaar ook al zo volwassen uit. Pepita juist niet, die bleef heel erg lang jeugdig.

Hier is ze net een jaar oud :x

AfbeeldingIMG_1708

En hier is ze al bijna vier jaar oud

AfbeeldingDSC_0092

Het is gelukkig nog goed gekomen! :)

Inderdaad als veulen dezelfde kleur, ook het lichte aan de buik en benen. Als Peaky ook die kleur van jouw merrie zou krijgen! <3 :z

Breek me de bek niet open over het karakter van de kruising barok x haflinger.. :') Ik kan inmiddels een boek volschrijven over dat van Pepita, en dat begon inderdaad al bij het halsteren.
We hebben express gezocht naar een hengst met een fijn karakter, en hoewel Peaky best brutaal is, is hij nu al een stuk makkelijker dan zijn moeder. Die was vanaf dag één snel beledigd en heeft een geheugen van een olifant. Halster om, voetjes geven etc doet Peaky nu al beter dan Pepita na een half jaar!

Pepita heeft zeker veel moeten doorstaan.. ik denk dat het fijn voor haar is dat ze nu thuis is. Ze eet goed en is gelukkig weer in een goede conditie. Ik zou blij zijn als die wond eindelijk eens wilde genezen, dat schiet echt nog niet op..

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 20:32

Sammyoo schreef:
Owwwww, jouw merrie is prachtig! Genoeg lengte zo te zien!
Onze Jones uit dezelfde moeder maar met een Paint vader zag er met een jaar ook al zo volwassen uit. Pepita juist niet, die bleef heel erg lang jeugdig.

Hier is ze net een jaar oud :x

[ Afbeelding ]IMG_1708

En hier is ze al bijna vier jaar oud

[ Afbeelding ]DSC_0092

Het is gelukkig nog goed gekomen! :)

Inderdaad als veulen dezelfde kleur, ook het lichte aan de buik en benen. Als Peaky ook die kleur van jouw merrie zou krijgen! <3 :z

Breek me de bek niet open over het karakter van de kruising barok x haflinger.. :') Ik kan inmiddels een boek volschrijven over dat van Pepita, en dat begon inderdaad al bij het halsteren.
We hebben express gezocht naar een hengst met een fijn karakter, en hoewel Peaky best brutaal is, is hij nu al een stuk makkelijker dan zijn moeder. Die was vanaf dag één snel beledigd en heeft een geheugen van een olifant. Halster om, voetjes geven etc doet Peaky nu al beter dan Pepita na een half jaar!

Pepita heeft zeker veel moeten doorstaan.. ik denk dat het fijn voor haar is dat ze nu thuis is. Ze eet goed en is gelukkig weer in een goede conditie. Ik zou blij zijn als die wond eindelijk eens wilde genezen, dat schiet echt nog niet op..


Ivm Pepita haar wonde, ze is wellicht verzwakt door wat ze meegemaakt heeft.
Nog eens veulentje erbij... Operatie's... Veel beterschap voor haar!

Terugkruisen met Iberisch geeft weer makkelijker karakter denk ik en scheelt ook dat het een hengstje is ;-).
Eigenlijk leuk om te horen, ik speelde ook al met idee om haar ooit, later, terug te kruisen met een lieve, zachtaardige Lusitano. Ik denk ook wel aardiger karakter zonder die uitschieters.

De kruising die ik lopen heb zou ik zelf nooit doen, gevoelige Lusi Veiga x Shagya x Haflo, dat is in feite om problemen vragen, maar soit, je moet er mee weten om te gaan.

Owww... Herkenbaar wat je schrijft over jouw merrie, bij mijn merrie geldt 1 regel: tread me like a queen I am and I'll be keen :D
En het is effectief zo, je moet het met bepaalde intentie vragen, in feite leert snel, maar o zo opletten voor de lange teentjes en het ego'tje :D.

Ze zit nu onder leiding van een gecastreerde (dominante) dekhengst in het natuurdomein die serieus direkt uit de hoek kan komen als het hem niet aanstaat, en guess what, na paar rake kloppen van de 'ginger terror bitch' , beseft hij dat ze boven hem staat, en dat hij het Vriendelijk moet vragen wil hij passeren.
https://www.facebook.com/13166945484786 ... 632744134/
Vanzelfsprekend is ze op haar 8 maand oud ook verliefd geworden op hem, maar zij eist wel het nodige respect :D.
Wil hij dekken dan klopt ze keihard met beide benen zijn richting uit, maar dan wel weer staan kroelen en flikflooien <3.

Afbeelding


Wel leuk om foto's te vergelijken,
Jouw merrie op een jaar, toch verschil met mijn merrie,
https://www.flickr.com/photos/154817559 ... 162311622/
je ziet blijkbaar goed de Shagya Arabier erin bij de mijne, ze is nu 10 maand, had me vergist:
https://youtu.be/gplC6jHd25s

Afbeelding

Afbeelding

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Re: Wonderen bestaan! Pepita en Peaky Blinder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:36

Ow... Mis gelezen, iconic B is een warmbloed. Heb hem opgezocht. Peaky lijkt enorm op hem, ik vond het al raar dat hij niet zozeer een Iberisch hoofd had, hij heeft zelfde mooie hoofdje en nek van de vader. Echt chique !

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Wonderen bestaan! Pepita en Peaky Blinder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 12:02

Jeetje wat een bijzonder verhaal zeg! Wat moeten jullie je enorm zorgen hebben gemaakt.. Hopelijk krijgen jullie straks groen licht en kun je ze lekker naar buiten doen! Het is wel een vreselijk knap veulen hoor <3

MyHorseGirl

Berichten: 3566
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Daar, achter die mooie duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 12:37

Wat een mooie en fijne afloop en een prachtig veulen! Dat ze nog maar lang samen mogen zijn! :)

sanowa

Berichten: 899
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 22:24

Hou gaat het nu met moeder en kind?

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: Wonderen bestaan! Pepita en Peaky Blinder!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 22:49

Aardig dat je het vraagt!
Vorige week zijn we naar de kliniek geweest voor controle. De foto's van Peaky zijn sprong waren goed, de dierenarts was ook tevreden over de ontwikkeling van de stand van zijn benen. Peaky heeft geen beperkingen meer.
Bij de wond van Pepita is necrotisch weefsel verwijderd. De wond lekt nu nog een klein beetje. Pepita moet nog voorzichtig aan doen qua bewegen. Nu alleen nog aan de hand, vanaf volgende week in een kleine paddock. We bouwen op tot drie maanden na de operatie.
Pepita heeft een flinke jas uit gedaan. Ze is mager, spierloos, ze glimt niet.. ze is niet de mooie prinses zoals we haar kennen. Mijn dochter zorgt erg goed voor haar, maar ik ben er nog niet helemaal gerust op hoe ze hier uit gaat komen...
Ik heb een paar dagen geleden een nieuw topic gemaakt, met foto's! [KS-ITP] Peaky Blinder, na vijf weken boxrust eindelijk naar buiten!

sanowa

Berichten: 899
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 19:02

Vind het toch wonderbaarlijk hoe moeder zich houd! Zo.n wond waar het veulen toch steeds bij zit met het drinken en wss ook aanraakt lijkt mij best pijnlijk.
Veulen doet het goed zo te zijn, wat een heerlijk eigenwijze uitstraling :) .

Fijn dat het goed gaat! En duimen dat moeders er weer helemaal boven op komt!