Schitterend 'araloosa' hengstveulen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: Schitterend 'araloosa' hengstveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 19:09

Zo dan! wat een onwijs gaaf spikkel veulen :j

Lukasje
Berichten: 11243
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 19:24

Ongelooflijk knap ding! Wauwie !! <3

7ofhearts

Berichten: 2752
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: Schitterend 'araloosa' hengstveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 20:25

Voetjes van de vloer..........wat een hilarische foto!!

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Re: Schitterend 'araloosa' hengstveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 17:19

Net een geitje op die ene foto!!! Geweldig!!

Zoolgangster

Berichten: 9583
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Schitterend 'araloosa' hengstveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 17:52

Wat een geweldig mooi diertje!

Lymoncello

Berichten: 212
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Schuilstal met Wifi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 18:00

Poehhh die is gaaf :9

Babootje

Berichten: 26248
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Schitterend 'araloosa' hengstveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 18:03

Prachtig veulentje!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-19 10:06

Wat en grote eer dat Khas gouden boktveulen is geworden!! Iedereen heel erg bedankt!! Ik ben super trots :# :#

Ik heb recent niet heel veel geplaatst, het gaat nu weer heel goed met Khas, maar ongeveer een maand geleden is zijn moeder overleden waar hij toch wel een tijdje van slag van is geweest... Ik had hem aan mijn mini gekoppeld maar dat was geen geschikt maatje, mijn andere hengstveulen is nog te jong om afgespeend te worden en die moeder is vaak niet zo lief voor andere dus dat was ook geen optie om hem bij te zetten.
Uiteindelijk heb ik toch mijn 2 jarige grote appaloosa merrie naar huis gehaald (stond nog in natuurgebied) en hem daaraan gekoppeld en dat klikt gelukkig heel goed, die is ook nog wat speels dus ze rennen en spelen samen erg leuk. Hij is nu weer blij :). Volgend jaar voorjaar lekker met z'n allen naar het natuurgebied en dan komt mijn andere hengstveulen er ook bij.
Ik zal weer eens wat nieuwe foto's maken, ben zo blij met hem :#

Had ik al eens laten zien dat hij een beetje licht blauw in zijn oog heeft? Dit heeft hij meegekregen van zijn moeder Silken, Silken heeft al eerder een veulen met een half blauw oog gehad van een volle arabische hengst, het schijnt in de lijn van Silken te zitten, zelf had ik nog niet eerder een veulen van haar gehad met blauw dus dat was een mooie verrassing dat ik er ook een kreeg van haar! Ik heb hem getest op o.a. splash en sabino, maar hier komt het niet van. Het gen bij de volbloed arabieren dat blauwe of gedeeltelijk blauwe ogen veroorzaakt is (nog) niet te testen helaas, maar er zijn wel lijnen waar dat overduidelijk in zit zoals die van Silken.
Ik vind het zelf heel gaaf en apart, maar het NAS (Nederlandse Appaloosa Stamboek) wil geen maanogen dus geen idee hoe ze tegen zo'n klein stukje licht blauw aankijken, maar anders wijken we wel uit naar andere stamboeken mocht hij goed genoeg worden om een poging tot dekhengst te wagen :), hij heeft nu een NRPS paspoort en is daarnaast bij het WPCV en het Engelse appaloosa stamboek ingeschreven. We kijken ook nog bij welke Duitse stamboeken we eventueel terecht kunnen, heb helemaal zin in de toekomst en zo benieuwd hoe het allemaal gaat lopen :).

Afbeelding

Afbeelding

Cerosa

Berichten: 769
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Schitterend 'araloosa' hengstveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 10:08

Jeetje, heel veel sterkte nog met het verlies van zijn moeder. Fijn dat Khas een nieuw maatje heeft gevonden.
De titel gouden veulen is dik verdiend!

Mer1980

Berichten: 18831
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Schitterend 'araloosa' hengstveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 17:23

Oh jeetje wat ontzettend sneu van Silken dat ze overleden is. Sterkte met het verlies, was ze weer drachtig?

En inderdaad fijn dat Khas een nieuw maatje heeft hij is echt prachtig <3

Neon

Berichten: 4926
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Schitterend 'araloosa' hengstveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 18:33

Oo wat sneu van de moeder :( fijn dat hij in ieder geval nu wel weer fijn in zijn vel zit...

Blijf hem schitterend vinden

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Schitterend 'araloosa' hengstveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 18:39

Ik zie je topic nu pas,had wel gestemd op hem,want hij is zonder twijfel het mooiste veulen wat ik ooit gezien heb.Ben benieuwd hoe hij uit gaat groeien.Wel zonde van zijn moeder.

7ofhearts

Berichten: 2752
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: Schitterend 'araloosa' hengstveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 22:00

Wat een bijzonder oog bij een bijzondere hengst, en nu ook nog eens een houden hengst!!
Triest van zijn moeder, plotseling??

senna21

Berichten: 11847
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:15

Wat ontzettend sneu dat de merrie is gestorven. Hoe komt dat?

Hopelijk groeit hij uit tot een mooie man.
Enne, gefeliciteerd met de titel voor hem.

dioni

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 20:33

Ook ik heb op Khas gestemd. Naast Mo een van de meest bijzondere paarden die ik ooit heb gezien.

Ik hoop dat hij tot een prachtige hengst mag uitgroeien.

Heel veel sterkte met het verlies van zijn moeder Y;(

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-19 00:28

Heel erg bedankt allemaal, en ook voor de enorme complimenten, heel lief <3

Silken heeft als 3 jarige haar hoefbeentje gebroken en waarschijnlijk altijd wat anders belast ondanks dat de vorige eigenaar en wij daar niet veel van gemerkt hadden.
Begin van de dracht van Khas begon ze ineens met kwakkelen, haar kogel werd wat dikker, ze liep vaak onregelmatig en draafde en galoppeerde bijna helemaal niet meer....
Ik had spijt dat ik haar al had laten dekken, maar ze leek nog zo goed daarvoor en ik had niet eerder wat aan haar gemerkt, ze rende nog met staart omhoog rond met haar vorige veulen en alles... maar ik kon het natuurlijk niet meer terug draaien dus we hebben geprobeerd het beste ervan te maken. We hadden vooraf al besloten dat het haar laatste veulen zou worden, ze wordt immers al 20, maar we hadden niet voorzien dat het zo zou lopen tijdens haar laatste dracht ....
Toen ze net was bevallen heb ik haar nog wel zien draven met haar veulen dus ik zag het weer wat positiever in en dacht dat het misschien allemaal door de dracht kwam dat zo aan het kwakkelen was met haar benen.
Ik dacht haar een mooie zomer te geven in het land met andere merrie's en veulens, zodat o.a. haar veulen lekker met andere kon spelen en haar wat meer met rust liet (hengstveulens kunnen zo klieren, en Silken laat alles gebeuren, is te lief voor haar veulens), ze stond bij een paardenarts in het land dus een betere plek had ik niet kunnen wensen, ze werd goed in de gaten gehouden maar ik moest ze helaas al eerder ophalen als gepland omdat Silken helemaal niet goed ging, ze werd heel schraal en zakte steeds verder door haar kogel en was bijna constant onregelmatig, de kogel werd ook steeds dikker en ik kreeg de mening van de arts en deze was duidelijk.... , we hebben haar naar stal gehaald nog een tijd pijnstillers gegeven, ze kwam wel weer wat aan in gewicht en zag er wat beter uit maar ze ging alleen maar achteruit met dat been .... we hadden gehoopt en verwacht op veel meer tijd nog, we hadden het moment dan ook nog niet vooruit gepland, het was op een hele slechte dag een spoedbeslissing dus toch best onverwacht ....

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-19 00:46

Hier wat recente foto's van Khas met onze 2 jarige merrie Roos, Roos is een dochter van een andere arabische merrie, ze is flink aan de maat, wordt groter als we verwacht hadden, ze is 62,5% arabisch :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MuSLi

Berichten: 5241
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Schitterend 'araloosa' hengstveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 09:51

Allebei prachtige paardjes <3
Hoe groot is Roos ongeveer?

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 10:21

Prachtige paardjes!
Een genot om naar te kijken! :j <3

Noisy

Berichten: 5401
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 00:52

Een béétje laat maar wat is hij toch ontzettend goed gelukt <3 Goud was hij voor jullie al maar toch ook leuk dat anderen dat ook vinden :)
Ik hoop voor jullie dat hij mag uitgroeien tot een prachtige hengst en zo de genen van zijn moeder kan voortzetten.

Ik wacht graag op zijn volg-topic want ik ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Schitterend 'araloosa' hengstveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 00:58

Wat zijn ze leuk,ook Roos.Net barbiepaarden.

Anoniem

Re: Schitterend 'araloosa' hengstveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 11:21

Roos is ook prachtig zeg!

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Schitterend 'araloosa' hengstveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 14:32

Echt een heel gaaf beestje!

DaKo
Berichten: 49
Geregistreerd: 22-07-18

Re: Schitterend 'araloosa' hengstveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 10:58

Prachtiggg veulen! Ben heel benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 12:15

Ze komen beide lekker fris de winter door :D. Nog een maand dan komt mijn andere hengstveulentje erbij en gaat de merrie weer de groep in.
Denk dat de twee mannen het erg leuk samen krijgen.

Afbeelding