APHA veulen "Frosty" geboren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 08:15

Frosty klinkt als een pitig veulen met een eigen wil, maar van je laatste berichtje smolt ik wel. Je krijgt er zin in Frosty knuffelen van ...
Ik vraag me af of Jill een softe mama blijft.

Edit: Yes, pagina 3! *\o/*

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 08:30

Yes! Pagina 3 betekent nieuwe foto's :D

6 foto's van gister dan...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jill was er moe van....
Afbeelding

Gentle en Frosty zijn niet te vergelijken.... zo veel verschil zit erin. Ach, beide zijn gaaf dus ik klaag niet ;)

Voorlopig denk ik niet aan terug dekken, Jill is 11 dus misschien over 2 jaar nog eens maar voor nu is het goed... Ik wilde heel graag n merrie uit haar, die heb ik... eigenlijk heb ik 2 hele gave veulens uit dr gekregen dus klagen mag ik sowieso niet :D

Ik ben fan van Arany maar ook echt heel trots op Jill.... Frosty is ook alles behalve stom, die loopt al braaf mee aan halster en touwtje en weet de weg. Slimme tante is het maar daar hou ik van! Benieuwd hoe Frosty uit zal gaan groeien en hoe haar karakter gaat zijn als ze wat groter is. Opzich niets mis met haar karakter, ze is wat fel op zn tijd maar zolang ze dat naar mama toe is vind ik het prima, naar mij toe zijn de regels al bekend en weet ze dat wanneer ze zich daar niet aan houdt ze dan n probleempje heeft ;)

Ik vraag me ook af of Jill zo soft gaat blijven maar gezien de streep die Jill al op haar hals had zitten gister denk ik dat ze wel te soft blijft... Ik had Frosty al lang terug op haar plek gezet ;)

Waar ik wel heel blij mee ben is het feit dat Jill n heel stuk relaxter is.... vind nu alles prima, iets wat ze met Gentle echt niet kon/wilde/deed. Daar was ze zo gruwelijk beschermend over dat ik al blij was dat mijn man en ik erbij konden komen. Nu kan echt iedereen erbij in de stal gaan zitten of de roundpen in wandelen, Jill komt dan zelfs n knuffel halen en laat Frosty gewoon lekker haar ding doen.

Daarmee ben ik serieus blij verrast! Mijn grizzlybeer van n merrie die ineens n uber softy blijkt te zijn <3

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-19 20:58

Deze kan ik jullie niet onthouden:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

7 dagen alweer en nog steeds zit ik op mn mega roze wolk <3

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Re: APHA veulen "Frosty" geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:45

Ah, gossie... <3. Wat zijn ze lief...

Lize92

Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 00:40

Cute <3 <3 <3

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: APHA veulen "Frosty" geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 06:48

<3 <3 .
Mams is helemaal verliefd op Frosty.

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 13:24

Als je met je telefoon dit soort foto's weet te maken ben je best trots (En toch wel n goede fotograaf ;) )
Afbeelding

En de 3e keer dat Frosty op stal achterbleef en mama met mij even buiten de box bleef...
Afbeelding

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-19 21:05

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's van gister en eergister....

Jill heeft gister met haar been in de draad gehangen bij het rollen en staat nu dus met n schaaf/brandwond op stal, gelukkig oppervlakkig want had veel erger kunnen zijn maar ben wel fiks geschrokken zeg.

Op het moment dat Jill lag te rollen besloot "Frusty Frosty" maar te gaan rennen richting de merriekudde, Jill wilde dus snel opstaan en achter dochterlief aanrennen maar draaide de verkeerde kant op waardoor ze met haar been over dr draad kwam, opstond en de draad om haar been had (en daar staat fiks wat stroom op ook nog!). Blinde paniek met de draad om haar been achter dr kind aan... uiteindelijk heeft ze de draad los weten te krijgen en viel de schade nog mee maar mijn hart heeft serieus 3 kwartier in mn keel gezeten :=

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:37

Oh dat zal wel schrikken geweest zijn.

Ze is heel leuk.

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: APHA veulen "Frosty" geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 07:19

Oei dat geloof ik dat je hart dan zowat in je keel zit.
Goed schoonhouden en wat koelen de komende dagen om zwelling en warmte tegen te gaan.
Jeetje arme Jill.

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-19 14:06

Jill gaat gelukkig goed....

Frosty doet t super dus ik ben blij!

Enige waar ik raar van op aan het kijken ben is haar testuitslag :D

Aa Ee nd1/nd1 SW1

Uhm watte?????? Waar de H*LL komt die SW1 vandaan??????? Oke, die MOET sowieso van Jill komen maar geen w20?

Dus wat heb ik gedaan..... Jups, nieuwe haren opgestuurd naar AG want ik snap hier serieus geen ene jota meer van _O-

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 14:20

Wat een leuk veulen! En wat staat ze ontzettend mooi op haar benen! Een heerlijk paardenkind!

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: APHA veulen "Frosty" geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 15:28

Huh splash ?
Ik zou eerder verwachten dat ze w 20 moet hebben.

Ik ben wel erg benieuwd naar de nieuwe test.

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-19 16:15

joey2010 schreef:
Huh splash ?
Ik zou eerder verwachten dat ze w 20 moet hebben.

Ik ben wel erg benieuwd naar de nieuwe test.


Grinnik, welkom bij de HUH???? groep :D

Leo

Berichten: 50123
Geregistreerd: 06-12-02

Re: APHA veulen "Frosty" geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:59

Wat betekent het in lekentaal? :D

Gelukkig gaat het goed met Jill... Wat een schrik zeg!

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-19 22:19

In lekentaal betekent het dat ze bay is, homozygoot nd1 (nd1 is not dun maar wel de kenmerken van het Dun gen (zebra strepen op dr benen, aalstreep, webcobbing op het hoofd en verticale strepen op de schoft) en heterozygoot sw1 (splash white, dus dan lijkt het of ze in de verf heeft gestaan, wat ook wel klopt als je naar de afrekeningen op haar benen kijkt ;) )

Nog even verder in lekentaal: homozygoot betekend dat ze van een bepaald gen 2 heeft waardoor ze dus altijd 1 daarvan doorgeeft aan een nakomeling, heterozygoot is 1 enkel gen wat ze dus 50% door kan geven.

Ik ga gewoon afwachten wat Animal Genetics gaat vinden en dan zal het wel.

Nd1 had ik ergens wel verwacht maar sw1 absoluut niet dus als ze ook via Animal Genetics sw1 terugkomt weet ik meteen dat Jill dus sw1 draagt (naast nd1 en w20).

Super leuk kleuren genetica maar soms ook ow zo verwarrend :)