Meet Mc Misson Geykes (Mack)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
J_andhorses

Berichten: 77
Geregistreerd: 06-07-15
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 11:00

Even weer een kleine update van toen hij twee werd (afgelopen juni):

<3 Hij is echt zo sociaal en lief.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er komen nog nieuwe foto's (van kwaliteit) aan. Die zijn echt prachtig geworden. Maar die wil ik eerst nog even (licht) bewerken.

primera

Berichten: 919
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Meet Mc Misson Geykes (Mack)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 00:28

Echt een prachtig paard aan het worden / zijn. Echt die uitstraling, daar zal je vast wel een leuk paard aan hebben.

furioso

Berichten: 1466
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Puurs

Re: Meet Mc Misson Geykes (Mack)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 06:47

Wat een knap paard! <3
Heb een valk veulen van nu 2maanden oud en hoop dat ze ook zo donker wordt als de jouwe! Vind het prachtig :o

J_andhorses

Berichten: 77
Geregistreerd: 06-07-15
Woonplaats: Deventer

Re: Meet Mc Misson Geykes (Mack)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-20 15:49

Thanks Primera en Furioso! :D

Hoop vandaag de nieuwste foto's te ontvangen, dan zal ik die ook even delen!

J_andhorses

Berichten: 77
Geregistreerd: 06-07-15
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-20 19:59

De 'mooie' foto's laten nog even op zich wachten, maar ik ben vandaag weer even geweest. Dus tussendoor nog even deze (voor de liefhebber):


Lekker in de zon relaxen + Lekker borsteltje over je hoofd = slapen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De grootste en de kleinste naast elkaar (die grote is denk ik wel ruim 1.70m):
Afbeelding

Hij laat zich niet op de kop zitten! :Y)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Morgen wordt hij geënt en bekapt en hebben ze bij de stal beloofd hem even voor me te meten. Vandaag was niet ideaal in de wei. :+ Ben benieuwd of hij alweer gegroeid is. Als je er naast staat lijkt het wel zo! :j

J_andhorses

Berichten: 77
Geregistreerd: 06-07-15
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-20 17:46

Voor de geïnteresseerden; hij meet nu 1.56m! :D

Dus hij is echt flink gegroeid in een paar maand tijd, jeuj! Go groeispurt! En hij moet nog gecastreerd worden. Nog 2 cm en dan is ie paard **\O/** dat gaat hij vast wel redden!

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Meet Mc Misson Geykes (Mack)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 20:59

Die laatste cm's gaan lukken hoor.
Mooi dat hij zo gegroeid is.

Daisyyxx
Berichten: 108
Geregistreerd: 25-01-16

Re: Meet Mc Misson Geykes (Mack)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 23:38

Wat tof om te zien hoe hij veranderd is in die twee jaar. Nog een paar cm en hij haalt zijn moeder in :P

J_andhorses

Berichten: 77
Geregistreerd: 06-07-15
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-20 12:08

Jaa, ik denk dat hij die cm's wel gaat halen. :D Hij oogt ook steeds 'volwassener' en iets minder 'puppy'.
Hierbij nog een paar leuke plaatjes van mijn knappe Mack. Ik ben zo trots op hem als ik hem zo zie:


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

<3 <3

J_andhorses

Berichten: 77
Geregistreerd: 06-07-15
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-20 12:01

Update: Hij staat op stal! :D

Zaterdag was het zo ver. We hebben Mack opgehaald van de opfok en op stal gezet in Joppe (naast Gorssel). Ik moet bekennen dat ik het erg spannend vond, gezien dit de eerste keer is dat hij weer echt in de hand komt en van de kudde vandaan is. := Daarnaast natuurlijk de trailer, waar hij alleen als veulen enkele keren op heeft gestaan. Maar achteraf gezien is alles super voorspoedig verlopen.

Om 11:00 uur waren we in Lettele om hem op te halen. Hij stond al in een aparte stal (hij was 's ochtends uit de wei gehaald) en was blij om mensen te zien. Ik kon hem vrij makkelijk het halster omdoen en ineens lustte hij ook snoepjes. Ik heb op de weide van alles al een keer voor hem meegenomen, maar hij vond het maar gek destijds.


We hebben de trailer in de ingang van de stal gezet en ik ben resoluut met hem aan de wandel gegaan. Meneer liep er met de voorbenen gelijk op, maar bleef toen stilstaan op de klep. Met snoepjes kwam hij wel een stukje verder, maar het laatste duwtje had hij van achter nodig (een klein tikje op de bil). En binnen 5 minuten stond hij braaf te plukken aan het hooi. Ook de stang dichtdoen en het doek naar beneden halen maakte hem niks uit. Hooi = life. :Y)


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Na een rustige rit (credits aan de vriend van mijn vriendin voor het stabiele rijden) aangekomen op bestemming. Vanwege de warme temperatuur was het vrij warm geworden in de trailer en natuurlijk had hij, ondanks dat hij niet zat te bonken of bewegen, zich in zijn koppie wel een beetje druk gemaakt. Hij was dan ook wel bezweet, maar verder nog vrij koel. Onzettend braaf liep die, zonder tegen de stang te duwen, naar achter (erg rustig).

De merrie waar hij samen mee kwam te staan hebben we aan de hand voor laten lopen naar de bak, om even kennis te maken (op enige afstand). Na een korte twijfel volgde hij mij (en met name de merrie) netjes door de bak heen. Braaf paard *\o/*


Afbeelding


Afbeelding


Toen hebben we ze even door de wei geleid aan de hand en toen dat goed ging los gelaten. Ook dit ging super. Hij ging gelijk zijn eigen ding doen. Wel was er iets moois in de verte te zien, waardoor we nog even een showtje kregen.... Wat een knap paard heb ik gekocht. En wat is hij gegroeid, als je er zo naast staat. +:)+
De avond is mijn vriendin nog even langs geweest op stal en was hij nog wat onrustig.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

De volgende dag stond hij relaxed in de wei, maar de merrie had er wel erg veel stress van gekregen. Om haar besloten om toch een andere combi te gaan maken, met een ruin deze keer. Mala is een PRE-type paard en ook valkkleurig, dus een mooie combi om te zien. De ontmoeting in de wei (wat was hij weer braaf met het aan de hand meelopen) ging er even wat harder aan toe. Maar Mack laat zich zeker niet op zijn kop zitten 8)7 en trapte twee keer hard van zich af. Hierdoor hield de andere ruin (10 jaar) netjes afstand. Mack stond na een half uur alweer met zijn kop aan de grond te eten. :+


Hij staat nu aan de wegkant, in een grotere wei, en kan nu mooi wennen aan al het verkeer. Hij staat in het bos, dus er komen veel mountainbikers en aangespannen wagens langs. Daarnaast natuurlijk ook landbouwverkeer.

Afbeelding


Afbeelding


Ik ben met een gerust gevoel naar huis gegaan en van wat ik heb begrepen is het binnen zetten prima gegaan. Gister avond heeft hij zijn eerste wortel gegeten en hij stond er rustig bij.

Vanochtend ben ik nog even langs geweest voor werk om te kijken hoe het ging (de staleigenaar had moeite met zijn halster om doen) en te helpen buiten zetten. Hij stond erg rustig, dus de stal is hij snel aan gewend. Met naar buiten doen was hij wel vrij angstig (lees sterk en gespannen) en liet de ruin hem er niet in. Dus ruin er uit, Mack er in en ruin er weer in. Binnen no-time stond hij alweer te eten gelukkig. Dit was voor mij wel even spannend omdat hij nu wel echt liet zien hoe sterk hij is. Uiteraard logisch dat hij het spannend vond, eerste keer, nieuwe wei, nieuw weidemaatje.

Het gaat elke dag vast beter. Ze houden hem goed in de gaten en ik ben er in de eerste weken ook regelmatig om te checken hoe het gaat. Hij mag nu lekker eerst even acclimatiseren en over 2 weken gaan we eens kijken of we kunnen beginnen met een poetsbeurtje. :D

Zo, dat was even een lang verhaal. Maar ik sluit af met: wat een toppaard heb ik gekocht. Ik ben echt super blij met hem. Zo braaf en knap! <3

Afbeelding