Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 16:03

Benji is ook al flink! Maar iemand met een meetstok zoeken ben benieuwd hoe groot Bo is.

Maximus is echt knap! Hou wel van haffie snuutjes <3

Afbeelding
Wij hebben de kudde even gesplitst om de onderdanige "sprietjes" wat meer gras te geven. Bo viel daar niet onder haha. Dus die staat met twee tweejarigen nu. Knap span, je ziet amper dat hij een kaar jonger is!

En hier met mn andere knapzak <3 pure liefde dit samen!
Afbeelding

JoltsjeJarig

Berichten: 9028
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 16:15

haha dat zie je inderdaad niet dat hij nog zoveel jonger is.

in het kader van overbouwd

Afbeelding
:o :o :D :D

je ziet zijn ribjes nu weer ff.. dan is ie weer gegroeid.. genoeg te eten daar.

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 20:28

Ik ga morgenavond weer lekker bij Nijn kijken. Straks om 1u s'nachts is ze een jaar oud.

pradadaan

Berichten: 4666
Geregistreerd: 13-05-13

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 16:25

Ik ga morgen ook weer naar nacho *\o/*
Die wordt morgen 1 Y)(^)

Pino96

Berichten: 562
Geregistreerd: 11-06-18

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 16:52

Gefeliciteerd Twinklebel met Nijn.

En jij morgen met Nacho, pradadaan!

@Kimvicious dat zou je zeker niet zeggen inderdaad, Bo is echt al stevig

@Joltsje Leuke foto!

Pino96

Berichten: 562
Geregistreerd: 11-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 08:58

Ik heb gisteravond nog even een wandeling gemaakt. Braaf dier. Op deze berg “klimmen” we vaker, blijkbaar vind hij het prachtig want zodra de berg in zicht kwam was ik misschien de leiding een beetje kwijt. Hij moest erop :')

Afbeelding

Afbeelding

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 09:19

Knappe Benji, die denkt dat die een berggeit is :D .

Nijn zag er weer super uit gisteren, ze wordt steeds leuker (en ze was al zo leuk 8-) ). Alweer 1 jaar, wat gaat dat toch snel. Zo nog even naar haar toe voordat ik weer naar huis rijd.
Afbeelding
Afbeelding

pradadaan

Berichten: 4666
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 20:50

Hiep hiep HOERA! Y)(^)

Nacho is vandaag 1 geworden *\o/*
Afbeelding

Knappe man! <3
Afbeelding

Afbeelding

Knuffels :+:
Afbeelding

Chantal2133
Berichten: 73
Geregistreerd: 11-11-18

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 16:38

Gefeliciteerd wat een knappe man zeg

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 16:45

Gefeliciteeeerd!! Nacho is mooooooi <3

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 16:48

De kleine spruit van mijn verzorgje heeft eindelijk een naam! Ik mocht kiezen tussen Twix of Oreo van zijn eigenaresse, Vond Oreo hem toch beter passen. Dus hier is ie dan! Oreo van De Zeildijk!
Hij is niet het meest sociale veulen maar ik probeer elke keer gewoon wat rond te hangen en soms toont hij zelf wel interesse en komt hij dichterbij, Mama Vicky maakt er geen problemen van maar hij is zelf nogal schuw, mocht iemand tips hebben om hem al wat minder mensenschuw te maken?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chantal2133
Berichten: 73
Geregistreerd: 11-11-18

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 16:57

Mooie tinker die oreo... die van mij ook tinker is van nature heel mens gericht.. maar idd veel aanwezig zijn..

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 21:23

Kinvicious : wat heeft jouw andere paardje ook een bijzondere kleur zeg! Heel erg mooi! Leuk dat ze het zo met elkaar kunnen vinden :D

Joltsje : : oh heerlijke foto :P ook echt kijken van :heh???? Ik???

Pino : Heerlijk! Lekker fanatiek paardje heb je dus!

Twinklebel : nijn ziet er super uit!!! Aparte kleur bruin ook

Pradadaan : wat is hij toch knap!!! Gefeliciteerd!

Evelien : leuke naam en mooie fotos! Lekker genieten :)

Hier vandaag weer wat nieuws gedaan, heb hayden geschoren. Hij zat nog zo dik in zn haar van de week.. dus had de tondeuse mee omdat die draadloos is, maar die kwam er niet door (daarom ook zn korte stuk op de hals)
Vandaag de omvormer van 12v aansluiting in de auto naar 220v normale stekker meegenomen. Toen kon ik Mn grote machine gebruiken :D auto in het land gezet en kon zo beginnen. De auto was wel heeeeeel interessant :P
Maar hij is voor de duivel niet bang! Kon hem zo scheren zonder dat hij hoefde te wennen aan geluid oid.
Gelukkig geen beestjes gevonden en hayden blij mer zn strakke pak! Hij zag er ook veel beter uit nu gelukkig. Met al dat haar vertekende het nogal en leek hij wat schraal met een bolle buik

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6608
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 21:28

Haha kim. DIe heeft de mond dus groot zat!

Wat een mooie foto zo joltsje! Het ziet er bijna uit als ons land, de sloot eet ons land op. Ik wil ze daarom niet uit de sloot hebben drinken _O-

Haha geweldig pino!

NOg gefeliciteerd met nacho!

ZIet er mooi uit twinklebel!

Mooie fotos evelien!

Haha lekker bezig nynkster!
Hier laat ik de natuur lekker zn gang gaan. DIe haren gaan er vanzelf wel af :j


Zo bij.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 21:33

Doe ik normaal ook. Maar hij zweette zo met de warmte... hij had ook luis gehad afgelopen winter en ik dacht van de week dat ik weer luis zag maar viel gelukkig mee. Maar als je niet scheert kun je dat niet (goed) zien en behandelen.

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 22:20

Hier waren ze van de week van de kliniek weer bloed prikken bij Serai omdat hij soms toch nog wat snot heeft. Maar helaas waren zijn waardes nog steeds niet erg hoopgevend :(:)
Veel te hoge ontsteking waarde in darmen en lever. Waarschijnlijk zijn die beschadigd door zijn zware worminfectie.
Krijg nu een soort prednisolon en een antibiotica voor langere tijd kijken of ze hem nog beter kunnen krijgen.
En ik was eigenlijk verder zo positief over hem, hij groeit, eet, speelt, rent -O-
Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6608
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 22:31

Oh is dat even een domper zeg.. Hopelijk pakt hij nu aan..

JoltsjeJarig

Berichten: 9028
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 22:39

Fijn dat ie zo braaf was Nynkster. Kwam ie niet goed uit zijn haar?

Balen luf_midnight. Hopelijk slaat t aan.

Verder weer allemaal leuke updates. Pino die van jou blijft prachtig.

Nakagami heeft vandaag een broertje gekregen wiehoe. Binnenkort maar ffkijken of hij ook op zijn broer lijkt.

Toen ik vanavond in het land kwam waren ze zzo bezig
Afbeelding


Vervolgens zo
Afbeelding
Hij kon er niet echt meer af komen erg komisch

Dit is niet die van mij overigens. Die stond ergens midden in de groep te kriebelen.

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 22:47

Wat vervelend Luf-Midnight. Dan zie je weer hoe belangrijk een goede start is. Aan jou toewijding zal het niet liggen

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 22:50

@ Plutolover, ik ben straks, na mijn theorie examen zadelpasser. Met certificaat van deelname voor zadelreparaties.
Ik kan dus niet een compleet zadel bouwen, maar wel singelstoten vervangen, V web inbouwen, reflocken, reflocken met lining, reparaties aan het zitvlak enz.

salatiga1995

Berichten: 1944
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 22:51

Wat vervelend zeg luf_midnight! Hopelijk wordt het met deze medicijnen wat beter.. Hoe groot is serai nu ondertussen? Hij lijkt echt ieniemienie naast d’leh!

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 23:20

Afbeelding van de voorkant is het nog erger

Wauw joltsje lucky shot zo *-:)

Serai is nu 1,12m ongeveer dleh is 1,37m

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 23:51

Ik had gister een hele bijleespost gedaan, zie ik vandaag dat die niet gepost is _O- heel sneu, zal ff de laatste pagina nog doen!

@Kimvicious: Zoooo die moet zeker niet onderdoen voor de 2-jarigen zeg :D

@Joltsje: dat is idd heel erg overbouwd :') Ik vind zn bles zo leuk <3 En die steigerfoto is gaaaaf zeg!

@Pino96: wat heerlijk dat jullie in zo'n mooie omgeving staan om te wandelen zeg!! Ik wil ook graag beginnen met wandelen, maar onze stal ligt naast een drukke 70-weg, dus durf het nog niet zo goed aan hier haha!

@Twinklebel: Knappe Nijn!! Hoe is ze nu qua kleur? Op de eerste foto lijkt ze heel bruin, maar op de tweede meer naar de grijzige kant? :D

@pradadaan: Gefeliciteeeeerd met knappe Nacho *\o/* Leuk halster ook haha, de mijne heeft dezelfde :D

@Evelien_vp: Wat een leukerd! Eentje van dit jaar ipv 2018, of gewoon heel laat met naam kiezen haha?

@Nynkster: Zooo dat was best veel haar idd, snap dat je gekozen hebt voor scheren! De mijne was ook vrij laat en heeft nu ook nog wat van dat 'kuikenpluis' op z'n flanken en buik maar wel grotendeels zomervachtje gelukkig!

@Luf_Midnight: zooooo wat lijkt Serai mini naast D'leh :wow: balen van z'n bloedwaarden, hopelijk trekken die snel bij! Maar als hij verder gewoon alert en vrolijk is, komt dat vast helemaal goed!

Regreso groeit ook nog steeds lekker door, en 1-2x per week ga ik wat met hem doen. Vandaag voor de 3e keer geoefend met afspoelen en meneer vond het helemaal prima, stond net niet te slapen haha (staat ook een filmpje van op Instagram). Daarna nog ff langs de vrachtwagen om te laten snuffelen. Toch maar eens gelokt met een wortel, en ineens stond meneer met z'n 4 beentjes op de klep :') niet de bedoeling maar wel fijn dat hij het zo zelf aanbiedt!

Verder heb ik 'm van de week in de vlechten gezet. Halfweg was die er helemaal klaar mee :+ Zoals vandaag is die echt suuuuper meewerkend en braaf, maar ook genoeg typische puber-ik-plak-je-achter-het-behang-dagen dus _O-

Afbeelding

<3
Afbeelding

Afbeelding

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 07:40

ik twijfel om max ook te vlechten. Zodat zijn manen aan 1 kant gaan vallen. Hij heeft best al een bos manen. Maar ben bang dat zijn mede kudde genoten de vlechten opeten haha

Daarnaast ga ik er te weinig naar toe om het bij te houden. En kan hem nergens echt vast zetten. Ja aan het hek..

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 10:40

Super dat die zo braaf is Billionache!

Nijn is nog erg bruin, maar wel met een grijze glans erdoor. Je ziet duidelijk verschil naast de echte bruinen. Denk dat ze net als haar moeder heel langzaam gaat verkleuren.
Mams met 4 jaar
Afbeelding

Mams met 8 jaar
Afbeelding