Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
plutolover
Berichten: 11703
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 22:39

Voetje geven , vast staan kent de mijne ook.

Echt wandelen wandelen niet. Wel mee lopen met halster dat kent hij wel. Overal aanraken ook geen probleem.

Hij loopt zelf met mij mee vrijwillig van zijn kudde af. Tot bepaalde afstand dan heeft hij door dat de rest niet mee loopt. Maar als ik halster mee zou nemen zou hij wel gerust met me mee lopen

Vanmorgen liep max ook aantal meters achter mij aan. Uiteindelijk besloot hij weer naar zijn groepje te gaan. En die begroete hem echt of hij gemist werdt.. haha


Pino96
Berichten: 562
Geregistreerd: 11-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 12:22

Ik blijf met tegenzin een weekje weg, okal zou ik graag bij Benji willen kijken. Hij is in de grote ruinen groep gevoegd, hij moet daar echt zijn weg nog omhoog werken en wil het liefst met mij mee eruit. Er zitten hele lieve paardjes tussen (een oudere Fries is zijn favoriet nu volgens mij), maar hij vind derest echt nog spannend en heeft wat “lakschade” na de eerste dag en nacht. Toen ik gister aankwam stond hij achterin op het weitje te grazen met die lieve Fries. Zodra hij me ziet komt hij naar me toe en loopt de hele paddock met me af naar de voorkant. Komt er een paard aan de linkerkant, loopt hij rechts van mij en andersom. Het is echt een baby. Met terugzetten wilde ik hem weer terug naar het weitje lopen, loopt hij ook onzeker achter mij aan. Helaas wilde hij daar niet blijven zonder mij en liep hij de hele paddock weer als een veulentje achter zijn moeder (ik nu haha) aan. Alleen zou hij dat niet durven. Bij weggaan loopt hij onrustig langs het hek, wil echt bij mij blijven. Zou graag willen zien hoe het vandaag gaat (vast goed, er zitten echt leuke paarden tussen) maar hij hangt zó veel op mij als ik er ben. Ik blijf even uit beeld en fingers crossed. Maar ik vind het maar moeilijk! Het is zo’n veulentje als ie zich zo gedraagt. Ook omdat ik weet dat hij in de opfok flink werd opgejaagd, ik zie nu dezelfde spanning, maar daar moet hij echt even doorheen. Hij kan hier aan alle kanten wegkomen. Nu maar hopen dat het bij lakschade blijft, er zitten natuurlijk ook paarden tussen die aan hem moeten wennen.

Dan merk je toch wel weer hoe veel je al om je eerst nog zo’n klein veulentje bent gaan geven hé :')

[ img ]

Sarah_Fons
Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 23:19

Ooh wat zielig van Benji! Kan me voorstellen dat je hart op zo'n moment breekt. Maar het komt vast wel goed, zeker als hij plaats genoeg heeft om weg te komen. Een van onze paarden deed eerst ook heel gemeen tegen Jack, maar ondertussen is hij echt niet meer zo snel onder de indruk en zet hij soms zelfs een grote mond naar hem op :P Komt wel goed wanneer hij wat meer zelfvertrouwen heeft ;)

Pino96
Berichten: 562
Geregistreerd: 11-06-18

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 23:56

Ja erg hé! Ik weet dat het goed komt met deze paardjes op deze plek. Maar hij moet daar ook nog even achterkomen. Ik kreeg een positieve update vanuit stal: hij staat naast andere paarden te grazen en te eten. Geen extra wondjes bijgekomen. Slaap ik weer goed van :D

Cioccolato
Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 06:39

Zo snap ik wel dat dat even moeilijk is. Hopelijk blijft 't goed gaan en kun je binnenkort weer langs. 't is ook niet niks natuurlijk. Paard zijn is zwaar!


pradadaan
Berichten: 4658
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 06:40

Ik snap je hoor, dat is dood eng!
Met nacho nog niet mee gemaakt maar ik vergeet nooit meer dat Giv (Nacho zijn mama) als 2,5 jarige bij de grote volwassen merrie groep moest omdat ze de veulen kudde terroriseerde :=
Nog nooit zo zenuwachtig geweest als toen!
Maar het komt goed hoor :j

Prada, Giverny D & Nacimiento D
instagram: nacimiento.d
[PP] [VOLG] Bonte droom, knappe Nacho van baby tot...?

Pino96
Berichten: 562
Geregistreerd: 11-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 12:21

Haha @pradadaan die Giv! Ik vind het voor Benji sneu dat hij (eigenlijk door de opfok, dat was gewoon niets voor hem) echt wat onzeker is geworden. Maar een paard hebben wat derest terroriseerd lijkt mij misschien nog wel naarder haha!

Benji lag vanmorgen languit en alleen op een veldje te tukken. Ik hoef me niet druk te maken over zijn rust, óf over zijn zelfredzaamheid :')

[ img ]

alicelover
Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 20:52

Jammer dat Benji nog niet zo lekker in de groep ligt. Komt vanzelf goed.
Hij heeft in ieder geval geen verlatingsangst. :')

Hier even bij mijn mannetje gekeken. <3

:wave: Baas
[ img ]
Als je net lekker kroelt en de Toto ineens tussen jullie kroelbeurt doorloopt. _O-
[ img ]
3 Ezeltjes op een rijtje
[ img ]
:+:
[ img ]

En mijn favoriet! :~
[ img ]

Freddy ZZ-licht+10, Enchelina Halieda Z1+5, La Platina Ren M2+16, MacGuardian L2+2, Zoran M2+2, Golden Diamond L2+8, Amy's Latina Z1+0, C'est Leva's Fürst B+10, Peter B+9, Kubanito M2+0, Alice M2+2

Pino96
Berichten: 562
Geregistreerd: 11-06-18

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 21:06

Haha dat ziet er lekker knus uit @alicelover
Die laatste foto is inderdaad heel lief <3

Vulina
Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 13:46

Hij is wel knap Alicelover :j

Mijn 2 knoeperds. Momenteel zie je bij hun ook wat ribjes, maar dat is elk jaar zo is mijn ervaring. Vooral bij die joekels..
Als 2 jarige heb je dat veel minder.

[ img ]

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

billionache
Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 14:01

Ahh heel sneu he Pino96! Hier is Regreso een week geleden ook weer ingeschaard in een andere kudde (z'n maatje was verkocht en verhuisde dus naar een andere stal). Er werd echt naar hem getrapt en gepiept en hij werd de hele wei rond gejaagd :(:) Zo zielig om te zien! Gelukkig zijn ze nu best friends en is het een hecht en stabiel groepje! Hoe gaat het nu nog met Benji?

@alicelover zo die van jou ziet er mooi in verhouding uit nu zeg, echt al een paardje! Die laatste is idd lief <3

@Vulina: wat een joekels idd :D De mijne gaat ook op en af, soms zie je de ribben iets en een paar dagen later zit er weer meer dan voldoende spel op :=


Gisteren weer wat foto's gemaakt van de mijne. Hij stond de hele winter quasi stil qua groei (begon me zorgen te maken) maar nu schiet die toch echt de hoogte in! Met als gevolg zo'n lelijk overbouwd naarling lijf :+ maar ik vind 'm nog steeds helemaal fantastisch hoor :+:

[ img ]

[ img ]

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

Vulina
Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 14:06

Ik vind het altijd maar bijzonder, hoe snel ze veranderen! Voor mijn gevoel zijn de ribjes 'nodig' om omhoog te schieten. Zolang ze geen ribjes laten zien groeien ze vooral in de breedte.

Sneu om te zien van Regreso.. Wij scharen alleen als veulens in, ik vind het daarna te risicovol..

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

Cioccolato
Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 14:26

Haha eenzaam Pino _O-

Hij ziet er goed uit Alicelover!

Mooie dieren vulina!

Hij ziet er ook goed uit billionache :j

Hier ook ribjes hoor. Zolang ze er goes uit zien, levendig zijn..


alicelover
Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 15:15

Bedankt dames. Ik ben ook zo wijs met hem. Hij wordt steeds knapper. <3

Vulina, liever wat ribjes dan te dik. En als ze zo de lucht in schieten ontkom je er ook bijna niet aan. Momenteel valt het hier in de groep wel mee, maar ze staan echt op heel veel gras. En gaan voor het ook maar iets kaal kan worden om naar een ander stuk wei. Maar ook Rey heeft perioden dat hij de lucht in schiet en zijn ribjes zichtbaar worden. :j

Billionache, verhoudingen vallen tegen hoor. Hij is vooral nog heel smal, groeit voornamelijk omhoog ipv in de breedte. Maar zijn front wordt wel met de week knapper. Ben heel benieuwd hoe hij er over een aantal jaar uit ziet.
Regresso is ook flink gegroeid! Jammer dat hij in een nieuwe kudde moest en dat niet direct fijn verliep. Gelukkig is de rust nu weer weder gekeerd. En hopelijk kan hij nu bij deze groep blijven.

Vulina, hier in de opfok scharen ze ook alleen als veulen in. En de groepen blijven ook gelijk tot ze 3 zijn. Heel enkel haalt iemand ze eens eerder op en dan wordt de groep kleiner. Op latere leeftijd er tussen doen ze niet. Je kan hier ook alleen terecht als je winter en zomeropfok neemt. Alleen weideseizoen doen ze ook niet. Omdat de groepen elkaar al kennen van de winter. Alles is dus vanaf afspenen ingeschaard. Persoonlijk vind ik dat heel prettig. Stabiele kudde scheelt toch heel wat risico.

Freddy ZZ-licht+10, Enchelina Halieda Z1+5, La Platina Ren M2+16, MacGuardian L2+2, Zoran M2+2, Golden Diamond L2+8, Amy's Latina Z1+0, C'est Leva's Fürst B+10, Peter B+9, Kubanito M2+0, Alice M2+2

Vulina
Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 15:17

Zo doen wij het ook, bevalt ons erg goed :j

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

Cioccolato
Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 15:32

Hier zullen ze in de jaren wel veranderen :j
Als het wil natuurlijk. Maar het veulen van dit jaar gaat gewoon bij de 2 van vorig jaar. En een wedstrijd paard van mij is erg schraal, zij gaat straks met de 2 jaarlingen 't land op.
Bedoeling is 1 grote kudde van jonge dieren in de leeftijd van 0 tot 3 a 4. Of een groep van 0 tot 2 en dan de wat ouderen.
Als het niet lijkt te gaan splits ik wel, daar is de ruimte wel voor. 2 veulens per jaar ongeveer. Eens kijken of zoiets wil lukken, zou wel mooi zijn. En anders moet ik ook aparte groepen maken, is ook zo gepiept


Joltsje
Berichten: 9024
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 16:22

is ook afhankelijk van de grootte van de groep cioccolato.

bij vulina zijn het grote groepen. dus kunnen ze mooi als leeftijdsgenoten bij elkaar in een reuze land.
enige wat je dan mist is misschien een ouder paard die een beetje opvoed. al voeden ze elkaar voldoende op.

de groep is na het afspenen inderdaad gelijk bij elkaar gekomen en zie echt bijna geen ruzie tussen de paarden. tuurlijk zijn het hengsten en klieren ze wat en op stal was het ook wel duidelijk wie vooraan mocht staan bij het eten.

en bij nakagami is het ook heel duidelijk:een beetje dikke, groeispurt, ribjes --> dik, groeispirt, ribjes.
is dus maar net wanneer je komt. laatst dacht ik ook.. wat een buffel.. week later, weg.


vandaag in het land:
[ img ]

Be your best self

Cioccolato
Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 16:26

Ja ik heb dus niet zulke groepen. Ik denk dat mijn kudde max 10 wordt. Dat is dan ruim genomen
Als ik elke jaargang samen moet zetten heb ik groepjes van 1 en 2. Dikke prima voor de concour paarden, maar de jonkies mogen wel iets meer. Alleen ga ik zelf niet meer fokken. Dan wordt de verzameling te groot :')


Vulina
Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 17:10

Nakagami bleef ook best lang dik. Die heeft nu echt een groeispurt, al is hij nog steeds niet mager. Maar gras geeft die jonkies toch altijd weer extra groei energie geloof ik.
Vandaag is zijn moeder uitgerekend van een volle broer-zus, er kan elk moment een mini Nakagami geboren worden :D

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 17:12

Hier staan ze met zes hengstjes bij elkaar. Vier van 2017 en twee van vorig jaar. Die reuzen hadden elkaar al netjes opgevoed(stond eerst ook opvoeder bij) en geven dat nu netjes door aan de guppies haha. Ene moment staan ze boos de kleintjes hun plek te wijzen en na twee keer knipperen ligt het naast elkaar in de wei te tukken. Werkt top.
Steeds nieuw stuk weiland en ook nog onbeperkt hooi.
Incl grote inloopstal waar die journalist van mij steeds in de opening staat met pluk hooi aan zn smoel :P
Momenteel is hij weer in een groeispurt, kan bijna zn ribben zien. Biiijjjna haha. Maar blijft een tank :Y)

paardjes123
Berichten: 2883
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 19:41

Wat een reuze zijn jullie jaarlingen vergeleken met die van mij :D . Ik heb die van mij gekocht en uit de opfok gehaald. Zat stiekem wel te kijken om er nog 1 bij te kopen als speelmaatje maar wordt eigenlijk wel wat te gek 4 paarden.

Hij kan zo heerlijk slapen

[ img ]
[ img ]

Wondergirl ZZ-licht +1
Roy ZZ-licht +3 & B+10 springen
https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... halen.html

Cioccolato
Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 20:05

Ah ik ga toch mn plannen wijzigen en mn ruinen en merrie apart houden straks. Ik heb nu 1 hengst en 1 merrie, van dit jaar een hengst. Dus ik heb dan 2 ruinen lopen, die kunnen samen en de merrie kan vast met in ieder geval 1 merrie ne ik hoop volgend jaar ook nog een merrie veulen te fokken. Maar wie weet wat dat gaat worden.

Die ziet erook goed uit paardjes!


Sarah_Fons
Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 14:10

Jack heeft ook weer wat voor.. Ik weet niet of jullie herinneren dat hij een tijdje geleden een wondje had aan zijn kogel. Dit genas maar niet goed, dus de DA weer laten komen die dan een swapje heeft genomen om te testen of het geen sarcoïde is. Net de resultaten terug en ja hoor... het is er een -O-
Moet nu behandeld worden met een zalfje wat deze geleidelijk gaat wegbranden (op die plaats helaas geen optie om weg te snijden aangezien er te weinig huidoverschot is). Werkt normaal wel heel goed, dus laten we daarop hopen. Wel erg vervelend dat de zalf gaat pikken, dus ik hoop dat hij hier geen slechte gewoontes van gaat ontwikkelen. Hij is nu zo braaf met alles, grote kans dat hij erg moeilijk gaat doen wanneer hij door heeft dat het pijn doet. Zo zielig ook :( Hopelijk is hij er snel van af en komt er geen meer terug...

Vulina
Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 15:21

Ach jakkes, wat vervelend.. Hoe lang moet je dat smeren? Even brokjes erna geven zodat er wat leuks op volgt?

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

Cioccolato
Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 15:27

Jeetje wat balen.. Zou idd wat vulina zegt er wat leuks achter aan plakken. Even lekker aaien, borsteltje? Zalfje smeren. Weer even borstelen. Zoiets, als die borstelen zeg maar fijn vind of kriebelen.



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Majestic-12, sasja0705 en 62 bezoekers