Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Femke_Tweety
Berichten: 11970
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 14:05

Ze groeit erg mooi uit zo te zien.

Komen de dames uiteindelijk ook in 2span te lopen?
Lijkt me een mooi gezicht!


Gefeliciteerd met haar verjaardag!


mooney
Berichten: 7770
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-19 14:48

Bedankt allemaal!

Haha die acties probeer ik vast te leggen, maar ze heeft natuurlijk van jongs af aan media training gehad. Dus zodra er een camera op staat stopt ze vaak met kattenkwaad uithalen :')

Tweespan was het plan inderdaad. Het is nog even afwachten of dat hem gaat worden, want ze verschillen nogal in basistempo en gangenwerk.
Ben nu heel af en toe wat aan het oefenen met handpaard rijden, maar Vu vindt dat tot nu toe super stom. Voor mij ook even wennen, want vroeger deed ik dat met Pas en Kirs ernaast en dan heb je natuurlijk wat verschil in maat. Nu is het handpaard ongeveer even groot en zijn het twee dames die graag kibbelen met elkaar. Maar als ik dat kan opbouwen kan ik ook beter inschatten of ze een goede match kunnen zijn in het span.
We gaan het zien, qua uiterlijk zou het natuurlijk een geweldig span zijn. Maar anders gaan we gewoon lekker enkelspan rijden. Bij Kirs kan ik nog een beetje valsspelen door er af en toe op te klimmen, maar ik verwacht dat Vu daar te klein/kort/smal voor blijft. Dus dan moet ik mijn vaardigheden op de grond en op de wagen toch echt een beetje gaan bijschaven. Leuke uitdaging!

EDIT: Bedenk me opeens dat deze ook wel leuk zijn voor het topic.
Vu's favoriete graastechniek, in allemaal onmogelijke bochten onder de draad door (vr)eten.
[ img ]

En van haar woedeaanvalletjes is ze nog niet af :') Hier kregen de andere paarden een strookje gras of hooi bij. Voor Vu was als eerste hooi neergelegd, maar dat had ze even gemist. Dus moest ze het personeel even duidelijk maken dat ze iemand waren vergeten (helaas zijn de meeste gilletjes niet te horen door de wind)


gerlindie
Berichten: 4627
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 17:43

Wat een mafkees :')

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"

Benita
Berichten: 907
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Kleve (duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 19:48

Wat een dramaqueen. -O- En die foto: hillarisch. :))

mooney
Berichten: 7770
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-19 17:53

Haha dramaqueen is een passend label ja, we lachen er wat mee af.

Ik verwaarloos dit topic ontzettend, sorry. Tijd om weer even bij te praten :D Het zijn erg veel filmpjes in het begin, ik zal onderaan een fotospam zetten voor mensen die niet van filmpjes houden ;)

Duss we roepen Vu er even bij (filmpje ;) )


Vorige keer had ik natuurlijk al Vu-yoga geïntroduceerd, deze keer heeft ze een filmpje gemaakt voor jullie paarden en pony's die wellicht ook ontzettend weinig gras krijgen en daarom genoodzaakt zijn om ook deze technieken te leren :+


Verder had ik vriendlief de opdracht gegeven om haar terrorisatie van bomen en paaltjes vast te leggen. Het is niet helemaal gelukt, maar tijdens een ik-ben-twee-dus-ik-doe-alsof-ik-heel-wild-ben wandeling heeft mijn vriend goed zijn best gedaan. Dus wel wat boom bedreigingen en andere gekkigheid op beeld gekregen. Verder is ze meestal erg meegaand trouwens :')


Daarna was het tijd om kennis te maken met de tandarts, omdat ze wat scherpe punten had mocht ze ook onder zeil... het wakker worden viel haar niet mee :(:)


Vu is graag overal bij en ontdekt graag nieuwe dingen, met een beetje schriktraining (heel eerlijk, vooral voor Kirs) kon ze dus niet op haar beurt wachten en warmt ze zelf vast even op.


Dan het puntje water. Bij regen rent ze nog steeds in noodvaart naar de overkapping en na onze bijna verdrinking zijn we ook niet meer wezen zwemmen. Maar ondertussen heeft ze wel de lol van douchen uitgevonden, waarbij het vooral erg wordt gewaardeerd dat je lekker koel water direct uit de slang kan drinken.


Emmers zijn niet veilig, heeft voor ons wel een voordeel want als ze goede zin heeft dan apporteert ze mooi alle emmertjes uit het weiland als de rest klaar is met eten. Maar het liefst zet ze alles op de kop, ze kan zo gaan drinken bij de studentenvereniging...


Ondertussen loopt ze toch mee als handpaard. In de wei vond ze het echt 100x niets, maar het wandelen met 2 pony's ging wel heel soepel. Dus de gok gewaagd om Kirs gezadeld mee te nemen op wandeling en halverwege opgestapt. De eerste 3x hadden we eerst de zure vijf minuten met wat driftbuien waar een mensenpeuter trots op zou zijn := , want niet helemaal zeker weten wat je moet doen en je koppositie over moeten dragen aan je moeder zijn toch even een dingetje. Maar ondertussen gaat het super leuk, ze lopen lekker op naast elkaar en Vu heeft ondertussen ondervonden dat het wel leuk is dat we nu ook harder kunnen dan stap :):) .
[ img ]
[ img ]

Verder kwam ik een foto tegen van Kirs op de leeftijd die Vu nu is, dus bij deze een vergelijkingsplaatje
[ img ]

En nog wat foto's van het stel in de wei:
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]


KarenQ
Berichten: 509
Geregistreerd: 05-06-19

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 12:15

Echt te grappig. Ik dacht dat alleen schapen van de rare acrobatische toeren uithaalden voor gras. Niet dus. :D

Benita
Berichten: 907
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Kleve (duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:26

Daar is ze weer! *\o/* Wat een beauty is ze geworden. Nog net zo gestoord als toen ze een veulen was. ~~}>

mooney
Berichten: 7770
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-19 15:04

Haha nee, al heeft ze het wel deels afgekeken van de geiten waar ze een tijdje naast heeft gestaan denk ik :') beter goed gejat dan slecht verzonnen zullen we maar zeggen.

Benita bedankt! Ik denk dat die losse draadjes in de bovenkamer inderdaad ook wel los blijven zitten, maar dat maakt het ook zo grappig om met haar bezig te zijn :P


gerlindie
Berichten: 4627
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 19:52

Mijn shetlanders zeggen dat het nog beter kan :j

Als je je hoofd kantelt en met je wang op de grond gaat liggen, kan je neus nog verder onder de draad door :+

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"

mooney
Berichten: 7770
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-19 13:27

Een hele wollige, prettig gestoorde Vu wenst jullie alvast een heel fijn 2020 toe! **\O/** **\O/**

De voornemens voor komend jaar, nog meer je moeder pesten:


Nog beter draadjes open leren maken


En lekker veel op avontuur
[ img ]

En als ik er eentje aan toe mag voegen.... iets minder dierenartsbezoekjes en iets beter op zichzelf passen :=


mooney
Berichten: 7770
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-20 11:30

Ik blijf heel sporadisch in de leegte roepen hier :') maar kon het niet laten om deze even te delen.

Madame is echt Pas 2.0, dikke kluns :')


ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 10385
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 11:32

Ik blijf dr leuk vinden :j

Hoe groot is ze inmiddels?

Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

mooney
Berichten: 7770
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-20 11:43

Ik heb al een tijdje niet meer gemeten, maar ze bleef bij de laatste paar metingen steeds op 1.18 uitkomen. Vergeleken met Kirs (1.22) is ze een fractie kleiner, dus ik denk ergens tussen de 1.18 en 1.20. Als je ze niet strak naast elkaar zet vind ik Vu vaak wel groter lijken, omdat ze meer front heeft dan Kirs.

Ik twijfel soms wel aan mijn meetkunsten als ik andere pony's zie die op papier dezelfde maat hebben maar kleiner ogen, dus misschien meet ik te pessimistisch. Maar toch kom ik eigenlijk altijd wel zo uit.
Plaatje van alles naast elkaar (+ Noord Zweed van ongeveer 1.50)
[ img ]


Bloemetje75
Berichten: 1983
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 11:46

Ze blijft een leuke boef!

JolisaJ
Berichten: 1942
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Het mooie Flakkee

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 12:48

Haha jouw stem ook, 'doooos' :')

Mijn pony is ook rond de 1.20m, maar ik vind Vu zo op het filmpje wel groter ogen!

Cranio sacraal therapeut voor paarden i.o. | Instructrice werken aan de hand
Instagram | Facebook

gerlindie
Berichten: 4627
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 13:19

Ze blijft echt leuk ja *D

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"

Flux
Berichten: 2480
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 14:48

Vu <3 Ze is heerlijk! En wat lijkt ze op m'n eigen Déjà :') Zo klunsig. Wat dat betreft is het heel toepasselijk dat ze dezelfde naam hebben :D

Meile
Berichten: 837
Geregistreerd: 20-02-12
Woonplaats: Almere

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 15:17

Haha ze blijft een heerlijk paardenkind <3

mooney
Berichten: 7770
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-20 17:36

Hé super leuk om te zien wie allemaal nog meekijkt :D Zolang er geen dierenartsen aan te pas hoeven komen lachen we ons ook nogal wat af met onze Vu :')

Haha Flux dat is echt heel grappig, qua kleur zijn ze ook redelijk gelijk opgegaan volgens mij


mooney
Berichten: 7770
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-20 21:34



Moirin
Berichten: 1368
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Middelburg

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 22:16

Gefeliciteerd *\o/*
Wat is ze knap <3

We speak of stories ending, when in truth it is we who end.
The stories go on and on.

Flux
Berichten: 2480
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 22:19

Gefeliciteerd Vu! *\o/*

gerlindie
Berichten: 4627
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 22:24

Oooh, superleuk om Vu weer te zien!

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"

Mariett
Gouden 1 april Bokt-stokpaardtemmer
Berichten: 4412
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 22:24

Oh ik weet nog zo goed dat je in het volgtopic van de dracht zei dat je dacht dat Kirs een kopietje van zichzelf ging maken.. dat is wel gelukt hè :+
Vu is prachtig!

mooney
Berichten: 7770
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-20 22:34

Bedankt allemaal! Ik ben erg tevreden met hoe ze uitgroeit inderdaad, ze is wel nog heel jeugdig dus ze mag nog lekker een jaartje grondwerkspelletjes doen voor we over wat serieus na gaan denken.
Het is een mooi setje zo samen in de wei inderdaad! Qua bouw en persoonlijkheid wel heel verschillend, maar het kan niet missen dat het familie is zeg maar haha. Wat dat betreft klopt de naam helemaal, op het eerste gezicht bekend maar als je iets verder kijkt dan toch iets heel nieuws.

Héél misschien gooi ik er volgend jaar een nieuw volgtopic tegenaan. Vriend en ik hebben weer veulenkriebels, maar we proberen rationeel te zijn en laten het even een jaartje bezinken voor we echt over gaan tot actie.



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Luna2006 en 48 bezoekers