Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Myrsky
Berichten: 4120
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 15:26

Gefeliciteerd Vu *\o/*

Raise a glass to freedom,
Something they can never take away,
No matter what they tell you.


JolisaJ
Berichten: 1942
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Het mooie Flakkee

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 15:42

Gefeliciteerd met het knappe draakje! *\o/*

Cranio sacraal therapeut voor paarden i.o. | Instructrice werken aan de hand
Instagram | Facebook

mooney
Berichten: 7763
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-18 20:32

Bedankt allemaal!

Vu heeft genoten van haar verjaardagsappeltje dat zo lief werd klaargezet door de stalbaas :D
[ img ]

En als echte (even 1.5 uur optellen bij deze post, maar dan lig ik al te snurken dit jaar :+ ) jaarling is de tijd in Kraamstal In The Picture wel een beetje voorbij, dus twee plaatjes van vandaag ter afsluiting van een jaar Vu <3
[ img ]
[ img ]


LinSa
Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 20:40

Van harte gefeliciteerd met knappe Vu! *\o/* Wat is ze bizar hard gegroeid in dit jaar zeg! En ze wordt maar knapper en knapper. <3
Kijk je met weemoed terug of vindt je deze fase ook heel leuk? :D
Mijn kleintje is nu precies een week (oké, over een half uur) en die groeit al zo snel. Maar toch ook wel leuk als ze wat groter zijn :D

Anoniem

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 20:42

Waar is de tijd van de terror babe gebleven :oo

mooney
Berichten: 7763
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-18 22:03

Ik vind deze fase ook weer heel leuk. Baby vu is vereeuwigd als hoesje van mijn telefoon, dus die hoef ik maar om te draaien en dan zie ik dit:
[ img ]

Maar ik vind het niet jammer dat ze nu groter/ouder is. Het prille begin was heel leuk, maar nu is het ook weer op andere manieren heel leuk. Elke dag met vu is een cadeautje haha. Elke dag even kroelen en voeren. En kijken naar de ongein die ze uithaalt natuurlijk.
Gezellige knuffelkont
[ img ]

Want een kleine terror is het nog steeds, alleen geen baby meer :P . Laatst was ze aan het stoken met de buurpaarden in de aangrenzende wei, die moesten naar binnen maar Vu stond lekker te feesten aan de andere kant van het hek dus die arme mensen zijn een kwartier zoet geweest met het vangen omdat hun paarden een stuiter en race wedstrijd hielden met onze kleine dondersteen. Verder verklaart ze af en toe oorlog aan hoog gras, paaltjes of hekwerk dat in de weg staat :') gillen kan ze daarbij nog steeds erg goed. Helaas heeft ze door wat filmen is, dus bewijsmateriaal verzamelen is moeilijker geworden.

Maar dit blijft natuurlijk lachen:


Linsa ik zag jouw dametje in het dbt, wat een dotje!


Koper
Berichten: 30091
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 00:10

Het bijzonderste, ongeacht levensfase, lijkt me toch gewoon dat het jouw eigengefokte veulen uit jouw merrie met het door jou gewenste karakter en rest van het pakket is.

Superleuke foto van jou en Vu :) En dat er nu ook maar appeltjes mogen groeien op het Vu achterwerkje.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

mooney
Berichten: 7763
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-18 05:30

Dat is heel mooi verwoord en helemaal waar Koper :D


LinSa
Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 15:44

Zeker! Het blijft toch altijd een beetje de vraag of het veulen past bij wat je voor ogen had en of het klikt tussen jou en je veulentje. Want dat is natuurlijk helemaal niet vanzelfsprekend.
Gelukkig heb je in Vu een mooie gelijke van Kirsten gevonden :D

Nynkster
Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:37

Is hier zo lang niks meer gezegd, hoe gaat het met de dame?

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

mooney
Berichten: 7763
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-18 15:27

Goed hoor! Heerlijk in de naarling fase ondertussen, ze is 6 cm overbouwd dus nu valt het echt niet meer te verstoppen op foto's :') Verder gaat het z'n gangetje, ze ligt echt heel goed in de groep en komt altijd wel even haar dagelijkse portie kriebels halen. Dus aan aandacht geen gebrek. Af en toe gaan we ook even kijken op de weg, nu zonder Kirs erbij. Dat vindt ze nog wel een beetje spannend, zo weg van de groep. Maar ze doet het steeds beter. Helemaal omdat het echt een keer in de 2 weken is, dus zo vaak hebben we het niet gedaan.
De auto van mijn vriend moest ook even goed bekeken worden :')
[ img ]

Verder hebben we van het weekend Kirs en Vu weer samen gezet, had natuurlijk mijn camera mee dus daar heb ik even een los topic van gemaakt.
[ITP] Voor je het weet zijn ze groot.. Vu in ITP


Miefje
Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 17:12

Zo hé die wordt groot!

Miefje
Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:04

En hoe gaat het met de diva? Lang niks meer gehoord :D

mooney
Berichten: 7763
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-18 19:57

Haha ok, snelle update met veel foto's en weinig tekst. Ze gaat goed, ze is inmiddels 1.18 en nog even bijdehand en brutaal als altijd :+ . Blijkbaar vanochtend even een paar uurtjes geen stroom op de draad en ze was alweer lekker zelfvoorzienend naar het andere stuk weiland (met heeeel veel gras) gepeerd om te gaan snacken.

Ivm de droogte en grote hoeveelheid vliegen had ik toch maar maskers besteld. Vu'tje maatje XXS. Ze is er alleen geen fan van, dus zodra de ogen weer een beetje waren bekomen hebben we hem weer afgehaald.
[ img ]

Af en toe gaan we samen een stukje aan de wandel, Kirs vindt dat nog steeds niet super tof. Dus instant luchtalarm, Pas komt er meestal ook even wazig bij kijken maar die gaat alleen op gil-modus over als ik beide rode dames mee op pad neem.
[ img ]

In haar eentje weg vindt Kirs nog altijd prima, dan heb je alleen weer de uitdaging van Vu die graag assisteert met het aantrekken van de hardloopschoenen. Ik moet altijd even goed oppassen als ik opsta, want het is al meerdere keren gebeurd dat we een hoofdbotsing hadden omdat ze over mijn schouder mee staat te kijken :+ Eigenlijk dus een taak om met je cap op te doen.
[ img ]

Verder gaan we weleens wandelen als mijn vriend er ook is (zodat ik beide handen vrij heb voor Vu, die het meestal beter doet dan Kirs :') ), ik was laatst een keer eigenwijs en dacht het ook wel alleen te kunnen. Ging toch nog niet helemaal soepel aangezien Vu tempo F1 heeft en Kirs meer een trekker nabootst (want wandelen is saai :O ), gelukkig kon ik heel even bijkomen toen er koeien in de wei stonden, want die moesten even goed bestudeerd worden.
[ img ]

Dan de meest recente, afgelopen weekend gemaakt. Het idee was eigenlijk om het drietal met mij en mijn vriend op de foto te zetten. Omdat ik graag nog een 'groepsfoto' heb, Pas begint namelijk fysiek erg slecht te worden dus mijn persoonlijke verwachting is dat dit zijn laatste zomer is/wordt. Hij is momenteel mentaal nog goed genoeg, maar aangezien de winter altijd een moeilijke tijd is bereid ik me erop voor dat het dan heel snel gedaan kan zijn. Helaas ging de planning niet helemaal goed en werden de groepsfoto's dus niets. Maar Vu wilde nog wel even een showtje geven voor de camera.
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Ze houdt ook nog steeds ontzettend van kriebels
[ img ]

Oh filmpjes heb ik natuurlijk ook nog!
Verder zijn we bezig om haar op te leiden tot zelf-uitmestende-pony :+ '


En ze was na de periode van hitte en droogte erg blij met een frisser windje. Tijd om alle stukken van het land even te inspecteren. En voor mensen met geluid aan, ik heb nog zo'n sierlijk pony'tje gehad dat zo kan stampen in galop := :=


Oh en omdat Pas wel heel depri kijkt op de foto van Vu (Vu probeerde Pas nog mee te krijgen, maar vrijwillig gek doen zit er helaas niet meer in), nog even een foto van hoe hij gelukkig nog 80% van de tijd kijkt.
[ img ]


Koper
Berichten: 30091
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 20:22

Wat een slecht nieuws over Pas :\

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 20:54

Wauw! Wat ziet vu er goed uit! Leuk om zo de vergelijking foto’s met Kirsten ook te zien :D. Heerlijke groep heb je zo <3

mooney
Berichten: 7763
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-18 21:50

Koper: Ja leuk is helaas anders. Het komt niet onverwacht, Vu is tenslotte hier omdat ik voor het dekken van Kirs al aan zag komen dat hij waarschijnlijk niet nog 10 jaar in de wei zou huppelen. Dus in principe ben ik al heel blij dat Vu hem sowieso meer dan een jaar mee heeft mogen maken en dat hij er nu nog is. Pas is altijd een tikkende tijdbom geweest, dat hebben we gelukkig nog 11 jaar kunnen rekken maar het houdt een keer op. Hij is natuurlijk nog niet echt oud (16 nu -O- ), maar voor een paard dat op z'n 3e al afgekeurd is op zijn voorbenen en de nodige andere kwaaltjes bezit heeft hij het toch nog netjes gedaan. Ik hoop nog dat mijn gevoel mis zit, maar tijdens al zijn lange en korte blessures door de jaren heen is hij nog nooit zijn looplust en gekkigheid verloren en dat zie ik nu wel wegglippen. We genieten gewoon van de tijd die we nog hebben, maar als hij zijn hoofd gaat laten hangen dan is het mooi geweest. Schrijf ik hier heel nuchter, maar daar zijn al de nodige tranen over gevloeid natuurlijk. Maar daar heeft Pas niets aan, we gaan zien wat de tijd brengt.

saliziatinka: Bedankt, ja vergelijken met Kirs vindt ik ook altijd leuk.


JolisaJ
Berichten: 1942
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Het mooie Flakkee

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 19:34

Wat een naar nieuws over Pas -O- Begrijpelijk dat de nodige tranen al gevloeid zijn, ik hoop dat je gevoel het mis heeft.

Vu is wel echt een prachtig draakje! <3

Cranio sacraal therapeut voor paarden i.o. | Instructrice werken aan de hand
Instagram | Facebook

mooney
Berichten: 7763
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-18 20:26

Bedankt Jolisa!


mooney
Berichten: 7763
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-19 12:27

Zo, toch maar even een update hier. Ik heb al een tijd niets meer gepost, maar omdat jullie zo hebben meegeleefd en omdat het in de laatste posts ter sprake kwam wilde ik het hier toch ook even gezegd hebben. Helaas is mijn onderbuikgevoel juist gebleken, afgelopen vrijdag hebben we Pas in laten slapen omdat het niet meer te doen was om zijn leven leuk te houden. Hij was op zo veel verschillende punten slecht dat we niet iets konden verbeteren zonder schade toe te brengen aan wat anders, dus dit wat het eerlijkste besluit voor hem.
De laatste week hebben we hem flink op pijnstillers gehad, zodat we nog 1 leuke week zouden hebben. Daarvan wil ik dan ook graag nog wel een foto delen, van de Pas zoals hij was: vrolijk, enthousiast en lief <3 . Y;(
[ img ]

Met de dames gaat het verder goed. Vooral Kirs nam heel heftig afscheid en heeft echt even moeten schakelen, maar ze staan nu weer rustig met z'n 2en alsof ze niet anders gewend zijn.
En om het even bij het oorspronkelijke onderwerp te houden: Vu heeft momenteel vooral heeeel veel haar :+ , bruist van de energie en haalt het nodige kattenkwaad uit.
[ img ]

[ img ]


Flux
Berichten: 2471
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 12:56

Oef, wat naar om dit over Pas te lezen.. Heel erg veel sterkte met dit verlies Y;( Wat fijn dat hij nog zo een mooie week heeft gehad.

Vu is prachtig joh! Stiekem ben ik al weer benieuwd naar wanneer al dat haar er weer afgaat <3 :))

LinSa
Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 13:09

Heel veel sterkte met het verlies van Pas. Wat een gemis moet dat zijn! :(:)

Vu is echt prachtig! Ze groeit zo mooi uit!

JolisaJ
Berichten: 1942
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Het mooie Flakkee

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 14:35

Ach jeetje, wat naar om te lezen! Heel veel sterkte met het verlies van je maatje Y;( De foto van hem is prachtig!

Gelukkig dat Kirs weer rustig is, kan me voorstellen dat ze heel erg heeft moeten wennen. En wat is Vu toch een prachtig dametje! <3

Cranio sacraal therapeut voor paarden i.o. | Instructrice werken aan de hand
Instagram | Facebook

gerlindie
Berichten: 4619
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 17:37

Heel veel sterkte met Pas!

En Vu ziet er schitterend uit <3

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"

Miefje
Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 17:38

Wat vervelend om te lezen.. heel erg veel sterkte Y;(

Maar wat is Vu gegroeid en knap geworden <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 5 bezoekers