Veulens 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Britt1
Berichten: 2566
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 14:28

Nynkster schreef:
Ja dir wachtlijst had ik ook gelezen, en iets van 1750 euro per maand ofzo? Ik zal t even terug moeten zoeken

Edit: 1450 euro is het

Ik kan het niet op de website vinden maar wat doen ze dan voor dat bedrag?

MightyJoe
Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 14:46

Volgens mij grondwerk, zadelmak en schriktraining et cetera.
Krijg je wel een mak paard terug. Maar toch vind ik het veel geld. Maar ze zullen het druk genoeg hebben :D

Britt1
Berichten: 2566
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 14:51

Oja naja wel een compleet pakket. En als je daarmee inderdaad een braaf paard terug krijgt die al het een en ander kent... Tja! Maar voorlopig hartstikke vol daar dus...!

Flux
Berichten: 2471
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 15:28

Oei ik wilde daar ook polsen maar 1450 per maand is wel errug pittig hoor. Dat ze er mak van worden geloof ik wel overigens, de technieken spreken me ook erg aan. Toch maar even verder kijken dan.. :=

Verani
Berichten: 62
Geregistreerd: 24-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 15:29

Zo, dan zijn ze behoorlijk vol gelopen. Ik heb in december contact met ze gehad, toen hadden ze vanaf oktober 2020 nog plek. De prijs was ook nog een stuk lager (995 per maand). Ik was er zelf nog niet helemaal uit, en nu hoog zwanger dus nog niks vastgelegd. Jammer! Dat wordt voor mij ook verder zoeken denk ik. Naja, we hebben de tijd natuurlijk. Ik wil zelf volgend jaar heel rustig beginnen met grondwerk en kijken hoe ze dat oppakt. Er valt haar zo veel te leren vanaf de grond. Afhankelijk van hoe ze dat oppakt wil ik besluiten hoe ik het verder wil aanpakken (zelf beleren met hulp, of intern ergens in training bijv.). Dit zal denk ik pas zijn als ze 4/5 jaar is, dus we hebben alle tijd :)

Leuk die vergelijkingsfoto's! Hello is twee weken terug 2 jaar geworden. Ik heb toen deze vergelijkingsfoto gemaakt (1 dag, 1 jaar, 2 jaar):
[ img ]

Hier nog een foto van gister. Ze is echt nog een puppy in vergelijking met de meeste van jullie :D
[ img ]

amanda09
Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 15:34

Dank jullie wel, ben zelf ook erg blij met de foto's!

Hier iemand die wel ingeschreven staat voor 2022 :')
Hij zou dan 5 jaar zijn. Wilde eigenlijk een jaar eerder, maar ze zaten inderdaad al vol. Heb een plekje op de wachtlijst en dan kijk ik tegen 2021 wel of ik hem zelf op ga pakken of dat ik hem nog een jaar laat staan en hem daarna naar Featherlight breng.

Ik ben nu wel al met grondwerk werk bezig. Beetje basis dingen als aandacht bij mij en respect voor mijn ruimte.
In juni gaan we meedoen aan onze eerste clinic In Hand Trail, ben heel benieuwd. Ook voor het eerst dat hij dan tussen de merries loopt dus eens kijken hoe ver die hormonen daadwerkelijk zijn...

Van de winter als hij tegen de 3 aan zit wil ik de klassieke dressuur aan de hand rustig aan op gaan pakken. Maar erop in ieder geval niet voor zijn 4e en dan even afhankelijk van hoe hij groeit.

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA! http://www.dawra.nl

Zoek je een showhalster, verzorgingsproducten of wil je iets speciaals op maat laten maken voor uw paard, schroom dan niet om contact op te nemen! https://www.facebook.com/ArabianHorseStore/

StalMelyn
Berichten: 1995
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 15:50

Een foto van 3 dagen oud
[ img ]

Van een jaar oud
[ img ]

En nu van 2 jaar oud
[ img ]


Ben zo blij met hem. Voldoende body maar blijft erg chique. Mooie lange benen en mooie kop en tot nu toe een top karakter. Nu hopen dat hij zo koeltjes blijft onder het zadel en dan heb ik toch wel mijn droomsportpony gefokt. Zijn moeder is namelijk nogal een heethoofd.

Hij wordt met 3 opgepakt en eerst beleerd voor de wagen. Wanneer dat dan precies is weet ik niet. Ligt eraan hoe het gaat. Eerst maar leren longeren :P
In het najaar als het te koud wordt voor de wagen eens zien hoe hij het doet met een zadeltje.

Al mijn pony's worden met 3 'beleerd' maar worden pas intensief gereden/getraind met 4 a 5 jaar. Het eerste jaar zijn het weekendponys en doen ze alleen in het weekend wat.

Zelf ben ik meer van leven en laten leven maar sommige hier op bokt zijn erg overtuigd van hen eigen visie. Soms zou je haast je plannen niet meer durven uit te spreken (op te schrijven) vanwege heftige reacties van anderen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik vaker meelees dan nog reageer.

Welsh NWR ruin Naud Melyn ~ Welsh WPBR/NRPS ruin Fier Melyn
Welsh B premie/sterhengst Pytron's Brenin
Welsh B merrie Cadlanvalley Flamboyant Oife ~ Welsh B merrie Pipp

Silly1972
Berichten: 14770
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 16:38

Ik ga die van mij zo april, mei weer terug naar huis halen, dan is hij al 3 geweest en dan ga thuis beginnen met grondwerk.
Nu kent hij alleen nog voetjes uitkrabben, halster en overal aangeraakt te worden.
En dan gewoon kijken hoe hij het oppakt.
Maar vermoed dat hij in de zomer, herfst wel zadelmak hemeltje wordt.
3,5 mooie leeftijd.

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 19:30

[ img ]
1 dag oud

[ img ]
2 weken oud samen met haar halfbroer

[ img ]
1 jaar oud

[ img ]
Nu 1 jaar en 9 maanden oud

Over beleren; Ilyn heeft lang nodig voordat ze ergens aan gewend is. Het is nogal een gewoonte paardje :+ dus heeeeel veeeel herhalen.

Met 3 jaar ga ik haar rustig zadelmak maken (1x per week zadeltje op haar rug en buiten wandelen). En verder grondwerk. Met 4 jaar ga ik het beleren verder oppakken op haar tempo. Ze loopt nu eens per maand al een kwartiertje als handpony mee als ik op haar moeder zit (alleen stappen, geen gekke dingen). Dit gaat perfect en ze is makkelijk te hanteren met een halstertje en touw. Verder gaat ze nu 1x per week (alleen, zonder andere paardjes) een klein stukje mee wandelen om haar verkeersmak te maken. Wij hebben geen echte bak en ze zal straks dus veel op buitenrit gaan.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!
Berichten: 30594
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 10:26


Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Ibbel
Berichten: 48930
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 10:57


Britt1
Berichten: 2566
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 11:02

Superleuk om alle veranderingen te zien en plannen te lezen! Over een paar jaar zitten we er misschien allemaal wel op, benieuwd hoe dit topic er dan uitziet! :)

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 12:06


Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

DonDon
Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 09:12

@britt1 ik had daar wel hele goede verhalen over gehoord. Maar als ik het bericht lees van Mightyjoe.. nou is me iets te veel van het goede whaha. De meeste die ik zie zijn €600 p.m. ik had gelezen dat Mariska Krowinkel hele goede recensies heeft maar die zit dus zo ver weg.
https://www.staldehamajahoeve.nl/

@MightyJoe dat is een lange wachtrij wel een heel erg goed teken! Voor mij iets te hogere prijsklasse ook. Ik wil inderdaad ook Don op de rontgen zetten. Doe jij rug, hals en benen?

@swartbeessie als je haast hebt moet je idd niet voor een veulen kiezen. Ik heb ook alle rust en die van mij staat nu ook lekker te genieten in de wei met zijn vriendjes. Wat word die van jou mooi!

@nynkster ik denk ook dat het voor elk paard weer anders is. De 1 is sneller volwassen dan de ander. Ik wil ook beginnen met grondwerk op 3 jarige leeftijd. Pfoeh €1450 is wel veel geld!

@flux idd veel geld!! Als je iets vind ben ik erg benieuwd! Het is lastig om iets in de buurt te vinden wat ook allemaal aanspreekt.

@verani wat een prijsverschil inderdaad zeg! Najah mensen betalen het er voor. Leuk om die fotos zo naast elkaar te zetten en het verschil te zien!

@amanda09 ik ben heel erg benieuwd zeg! Hopelijk kan je in 2021 een plekje bemachtigen.

@pauline wat is naud gegroeid zeg! Het was echt een lieverd altijd, fijn dat het nog niet veranderd is. Jij gaat hem zelf inrijden toch?

@silly1972 fijn dat ie die basis dingen al kent. Die van mij ken tot nu toe voetje geven, halster en overal aanraken. Ik haal rond die periode Don ook uit de opfok.

@djoena wat word ze mooi zeg! Leuk zeg dat ze gewoon mee loopt. Dat is wel fijn als ze nu al wat verkeer gewend is. Veel geduld hebben dus, is die van mij ook!

@dyonne leuk zeg die foto’s!

@ibbel heel leuk Zo die fotos!

@noisy ahh Rudi groeit okk mooi!


[ img ]

[ img ]

nowylover
Berichten: 906
Geregistreerd: 13-12-08
Woonplaats: Oosterwolde GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 12:46

Wat groeien ze toch allemaal hard en raken ze puppy af.

Hier hangt het allemaal een beetje af van het punt of een hengstenhouder in het echt ook zo weg van hem is als op de foto wat er mee gedaan wordt. Kan dus best zijn dat Eip bij interesse van de hengstenhouder wordt verkocht en dan voor de hengstenkeuring dan gaat.

Anders wordt hij op 3/3.5jaar beleerd daarna gecastreerd en dan naar huis toe.

Als veulen
[ img ]

Vandaag
[ img ]

[ img ]

Tjitske van 't Oosterzand (Fridse 423 X Lute 304)
Eip-Jan N. (Omer 493 X Fridse 423) verkocht

Melissa0304
Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 14:52

Eip word echt al een heel paard zeg! Jeetje wst groot al.

Ik ben vandaag weer is wezen wandelen, nu wat verder weg en ben zo blij met sam zn karakter <3 het is af en toe even ‘schrikken’ maar is al gauw kijken waar het vandaan komt en dan is het weer klaar. Waar hij vorige keer moeite had met witte strepen op de weg liep hij nu zonder twijfelen eroverheen en ook over putten. Al heeft hij natuurlijk ook veel steun aan zijn maatje die mee gaat.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

StalMelyn
Berichten: 1995
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 15:34

@Lisa,
Inrijden doe ik zelf en beginselen voor de wagen ook. Maar zodra hij ergens voor kan (band, sleep) laat ik het doen door iemand anders. Qua mennen ben ik te onervaren. Ik ga wel kijken en helpen zodat ik kan leren en ervaring opdoen.

Welsh NWR ruin Naud Melyn ~ Welsh WPBR/NRPS ruin Fier Melyn
Welsh B premie/sterhengst Pytron's Brenin
Welsh B merrie Cadlanvalley Flamboyant Oife ~ Welsh B merrie Pipp

DonDon
Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 08:59

@nowylover Eip is echt groot geworden. Ze staan nu gemixt met de drie jarige, gaat super goed!
@melissa wat fijn dat het zo goed gaat met Sam. Het was altijd al zo'n lieverd.
@pauline Leuk hoor! Ben heel erg benieuwd hoe het gaat met Naud. Super leuk!

MightyJoe
Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 10:02

DonDon, die van jou ziet er goed uit! Ik wil inderdaad zijn rug, benen en hals op de foto. :j Wanneer wil jij dit laten doen?

nowylover
Berichten: 906
Geregistreerd: 13-12-08
Woonplaats: Oosterwolde GLD

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 10:20

@DonDon inderdaad hij wordt echt mega. Vind ook fijn dat het zo goed gaat met de drie jarige

Tjitske van 't Oosterzand (Fridse 423 X Lute 304)
Eip-Jan N. (Omer 493 X Fridse 423) verkocht

Soezee
Berichten: 109
Geregistreerd: 23-11-15

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 14:01

Ik ben zo stil aan zo wat grondwerk aan het doen maar heel kort en vooral op respect. En vooral heel speels. Haar zadelmak maken gaat rond haar 3-3.5jaar zijn. Waarschijnlijk door de hengstenhouder. Dit zal echt eerder heel basis zijn. Echt vooral zadelmak en dan paar keer een mens erop maar meer niet. En daarna lekker terug de wei op.En dan rustig aan tegen 4 jaar stilletjes het werk opnemen.

Feather light sprak me ook aan maar idd die prijzen en wachtlijst...
@CB wat een prachtige foto's echt knap!
@Nynkster wat is ze knap. Echt een karakterhoofdje
@Amanda wat mooi zo tussen de gele koolzaadbloemen
@Moony wat lijken ze op elkaar zo leuk samen. ik kan je vizie over het beleren helemaal volgen. Wel leuk dat je ze zoveel kan krijgt.
@Britt dat is een erg leuk overzicht.
@Silly wat een beer is het toch. Hoe is die zijn moeder. Was dat een brede merrie?
@Evelien die van jou is ook zo nog wat opgeschoten zoals die van mij. Maar wat een knap hoofdje.
@flux wat een knappe buffel. Dat hij ooit zo'n klein freel ding was als toen.
@Dondon en swartbeesie leuke foto
@ Verani wat een leuke vergelijking. Vind die toch ook al redelijk paard aan het worden
@Djoena wat een leuke foto die laatste. hihi mini en maxi precies.
@Dyonne ook al zo'n beer
@ibbel Dat hoofdje is zo herkenbaar. Die heeft echt een heel mooie expressie
@Noisy Dat is inderdaad al een hele bink
@nowylover wat een paard al
@Melissa het olijke duo. Wat zijn ze leuk samen.

Silly1972
Berichten: 14770
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 14:09


[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

Soezee
Berichten: 109
Geregistreerd: 23-11-15

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 14:50

Ik vroeg het met gewoon af hoe de moeder was om een beter beeld te kunnen scheppen. Ceasar ken ik genoeg en wist wel dat dit geen smalle hengst is. Hij lijkt eigenlijk wel heel hard op zijn vader van bouw.

Silly1972
Berichten: 14770
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 14:51

ja, moet zeggen dat de meeste veulens van Ceasar wel redelijk stevig en aan de maat gebouwd zijn.

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

SteffiiY
Berichten: 22535
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 07:24

Wat een leuke verschillen allemaal en wat groeien ze allemaal hard :D

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers