Veulens 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ennasil92
Berichten: 1581
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: Eck En Wiel

Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-17 09:10

Ik zag een topic van 2016 voorbij komen, maar toen ik opzoek ging naar de 2017 variant kon ik deze helaas niet vinden.
Dus hierbij het topic van de veulens van 2017.

Een topic om te om van elkaar te leren, vrage, advies maar natuurlijk vooral voor heel veel foto's ^_^

De 1e bokt veulens zijn alweer ter wereld gekomen en hopelijk zijn zij bereid om ons alvast een beetje vol te spammen met die schattige foto's.

Mijn merrie Misha is pas de 20e van april uitgerekend, dus ik moet hier nog redelijk wat geduld hebben, maar foto's zullen er genoeg komen van mijn kant.

Ik zal zeggen, kom maar op met die foto's ;)

Donja
Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 09:20

Ik verwacht de veulens pas in mei en juni... Maar bij een vriendin is afgelopen weekend een veulen geboren, dus daar ben ik al wezen kijken ;)

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

Muronia
Berichten: 19407
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 09:24


Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Kabayo
Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 09:41

Murosch schreef:
Er is al een topic hiervoor, namelijk: [KS] Boktveulens 2017

Dat is om je veulen als geboren op te geven.

Dit topic is gewoon om veulens te volgen uit 2017 om ervaringen uit te wisselen.

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Ennasil92
Berichten: 1581
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: Eck En Wiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-17 09:54

Kabayo schreef:
Murosch schreef:
Er is al een topic hiervoor, namelijk: [KS] Boktveulens 2017

Dat is om je veulen als geboren op te geven.

Dit topic is gewoon om veulens te volgen uit 2017 om ervaringen uit te wisselen.


Klopt, een gezellig veulen topic voor ervaringen (voor mij heel handig aangezien dit mijn 1e veulen word) en heel veel foto's :D

MaritB
Berichten: 8612
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 09:56

Mijne mag nog 3 maandjes blijven bij mamsie maar daarna kom ik spammen :D

Instructeur Human and Horse methode*
Instructeur Natural Horsemanship
Natuurlijk bekapper*
*in opleiding
Standplaats Bodegraven

Ennasil92
Berichten: 1581
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: Eck En Wiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-17 10:08

Donja schreef:
Ik verwacht de veulens pas in mei en juni... Maar bij een vriendin is afgelopen weekend een veulen geboren, dus daar ben ik al wezen kijken ;)


Toevallig ook wat foto's geschoten? Want wij willen ook graag meegenieten :D

Calanddra
Berichten: 14120
Geregistreerd: 27-02-03

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:38

Ik heb op dit moment een drachtige tinkermerrie staan. Is gedekt in Engeland en in juni naar NL gekomen. In augustus is ze bij mij gekomen.

In september op laten voelen, maar die DA kon nog niks zeggen. In november laten scannen en ja hoor flink drachtig ook :') veulen was al zo groot dat ze moeilijk in konden schatten hoe ver ze was.

Gezien alle veranderingen gok ik dat ze nu in de 11e maand zit. Al hoop ik dat ze maart nog haalt.

Een maand terug is het veulen begonnen met oefenen met draaien. Banden beginnen flink slap te worden, staart kan ook al rechtovereind zonder weerstand, kling ziet er wat opgezwollen uit.

Sinds vorige week ligt ze ook elke dag, doet ze nooit. Vorige week trapte ook vrij veel naar haar buik.

Worde dus nog spannend XD helaas niet t meest optimale jaargetijde... Ze staat ook 24/7 buiten en heeft t soms best zwaar merk ik. Zaterdag krijgt ze een apart stuk voor op het terrein bij het erf (ons landje zit een heel stuk naar achteren op het erf) en gaan we even kijken waar er in de schuur plek is om een bevallingsstal te maken.

In 2018 wordt ze weer gedekt maar dan wel wat later in t jaar XD heb toch liever in april/mei een veulen :')

Ennasil92
Berichten: 1581
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: Eck En Wiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-17 12:08

Calanddra schreef:
Ik heb op dit moment een drachtige tinkermerrie staan. Is gedekt in Engeland en in juni naar NL gekomen. In augustus is ze bij mij gekomen.

In september op laten voelen, maar die DA kon nog niks zeggen. In november laten scannen en ja hoor flink drachtig ook :') veulen was al zo groot dat ze moeilijk in konden schatten hoe ver ze was.

Gezien alle veranderingen gok ik dat ze nu in de 11e maand zit. Al hoop ik dat ze maart nog haalt.

Een maand terug is het veulen begonnen met oefenen met draaien. Banden beginnen flink slap te worden, staart kan ook al rechtovereind zonder weerstand, kling ziet er wat opgezwollen uit.

Sinds vorige week ligt ze ook elke dag, doet ze nooit. Vorige week trapte ook vrij veel naar haar buik.

Worde dus nog spannend XD helaas niet t meest optimale jaargetijde... Ze staat ook 24/7 buiten en heeft t soms best zwaar merk ik. Zaterdag krijgt ze een apart stuk voor op het terrein bij het erf (ons landje zit een heel stuk naar achteren op het erf) en gaan we even kijken waar er in de schuur plek is om een bevallingsstal te maken.

In 2018 wordt ze weer gedekt maar dan wel wat later in t jaar XD heb toch liever in april/mei een veulen :')


leuk, toen ik Misha had gekocht had ik haar na enkele waarschuwingen ook op laten voelen. volgens de DA zou ze ook een flink eind in haar dracht zijn en zou ze zo maart/april uitgerekend zijn, toen ze in maart nog niks dikker was geworden bleek ze leeg te zijn en volgens de DA(andere praktijk) zou er nooit een veulen in te hebben gezeten.
ik had me gigantisch verheugd op het veulen en hier ben ik nu dus, in april is ze uitgerekend van Sirr Ziggy Nikai.

ik zal je trouwens maar niet druk maken om het weer hoor, heb al verschillende veulens voorbij zien komen die zelfs al in januari geboren zijn en die worden met een dikke vacht geboren ;)

Silly1972
Berichten: 14770
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 12:12

Mijn 2017 veulen moet nog minimaal 2 weken blijven zitten, daarna klets ik graag mee.

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

Faline
Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 15:16

Ja ik ga hier ook vast lekker meelezen en genieten. Wij moeten nog even wachten tot juni en juli op de veulens :D

Evelien__
Berichten: 1574
Geregistreerd: 28-04-10
Woonplaats: België

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 16:58

Ik lees ook alvast ff mee. Mijn veulentje moet nog 2,5 maand bakken, maar vind het leuk al mee te lezen :)

01/06/2020 geboren King Kodiak VHH Z “Koda” <3

mooney
Berichten: 7763
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 17:12

Ik lees ook mee, hopelijk over drie maanden meedoen met foto's


Wildgirl
Berichten: 11655
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 17:14

Ik lees ook mee, ik verwacht de kleine spruit eind mei.
@Silly1972, erg benieuwd ook naar jouw fokproduct!

rensju
Berichten: 1579
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 17:31

Ik verwacht in juni een veulen! :) lees graag mee, is voor mij de eerste keer..

Bjoet (v.Cardento)
Maéva (v. Connect)
Noud Willem van Bourboom (v. Fonger)

Daphne__
Berichten: 12440
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 17:46

Mijn merrie is over minder dan een maand uitgerekend *\o/*

Silly1972
Berichten: 14770
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 18:39

Wildgirl schreef:
Ik lees ook mee, ik verwacht de kleine spruit eind mei.
@Silly1972, erg benieuwd ook naar jouw fokproduct!


Dank je :), zal hopelijk niet zo heel lang met duren.
Ik lees jouw topic ook mee ;)

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

Silly1972
Berichten: 14770
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 18:40

Daphne__ schreef:
Mijn merrie is over minder dan een maand uitgerekend *\o/*


Dan ben jij de eerste hier waarschijnlijk.

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

_yvonneJarig
Berichten: 2896
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 20:25

Oh lees graag mee, mijn merrie moet nog 99 dagen :D

Kabayo
Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 20:32

_yvonne schreef:
Oh lees graag mee, mijn merrie moet nog 99 dagen :D

Toevallig! Mijne ook!

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Arthis
Berichten: 251
Geregistreerd: 02-02-10
Woonplaats: lelystad

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 21:05

Wij verwachten in juni een PRE veulen. ( was de bedoeling in april maar er was wat mis gegaan met de sperma). Het is voor ons de eerste keer dus lezen ook mee.

Amber_
Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 21:12

Oh leuk topic :))

Ik verwacht het alleen 'andersom' haha, ik als hengsteneigenaar :D
Gio heeft afgelopen jaar een seizoen bij Staatbosbeheer gelopen, dus zo benieuwd hoeveel en wat eruit komt!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Gio aan het werk :Y)
[ img ]

Maar 5 januari is zijn eerste spruit geboren.... Nio, nu al een vreselijke pretletter :')
[ img ]

[ img ]

Maar ik verwacht zelf ook een veulentje, rond half mei!! :D Ze is al goed rond haha
[ img ]

Fjunicorn Meadow en FjorYou: Fjorden kleur fokkerij.
Volg onze Rod, Gra en Gull dames op Facebook!
Insta: http://www.instagram.com/amber__1989

friesiszwart
Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 11:43

Mijn merrie zit vandaag op 319 dagen van haar dracht, bij haar vorige dracht 2 jaar geleden was het veulen op dit moment geboren. Inmiddels alles in gereedheid maar verwacht het veulen nog niet, gezien de uiterlijke kenmerken. Echter een dag of 10 terug had zij wel melk langs haar benen. Maar haar uier op dit moment is nog minden dan bij een niet dragende merrie.
Wordt spannend later deze week denk ik.

je kunt de richting van de wind niet veranderen, wel de stand van je zeilen. Te huur 6 persoons vakantiehuisje aan visvijver en leuke omgeving zie: www.fanerberveld.webnode.nl

Silly1972
Berichten: 14770
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 18:18

En iedereen maar vertellen dat als de melk langs de benen loopt het binnen 24 uur komt.
Maar die Friezen doen het altijd net even anders :P

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

sharon2013
Berichten: 806
Geregistreerd: 19-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 18:51

Silly1972 schreef:
En iedereen maar vertellen dat als de melk langs de benen loopt het binnen 24 uur komt.
Maar die Friezen doen het altijd net even anders :P


nou ik heb een minipaard merrie die pas enkele minuten voor veulenen begint te kegelen. geen enkele merrie is het zelfde :D

Ik voeg me ook even bij, leuk topic!

ik verwacht dit jaar 2 veulentjes van mijn minipaard merries.

Bo heb ik in december gekocht en blijkt uiteindelijk drachtig te zijn na scannen, helaas weten we niet precies hoelang, maar we denken dat ze al redelijk op het eind zit. Helaas dus hengst en dekdatum onbekend dus extra spannend.

Mijn andere merrie chicky verwacht haar veulen 27 mei(340 dagen) maar denk dat het wel iets eerder komt, vorige veulen was uit mijn hoofd zo op de 320/330 dagen. ze is gedekt door superster AMHA hengst HJC Hello Sunshine of Spotlight dus ben erg benieuwd naar het veulentje van deze combinatie!

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Charlotte446 en 6 bezoekers