Veulens 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 21:30

Ja inderdaad, heeft alweer een nieuw vriendje zie ik.
Mistte hij Jagger niet?

Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 22:05

Geen idee of hij hem miste ik wel haha hij kwam ook altijd ff een knuffel halen. Ja deze hing er ook altijd al bij maar zit nu helemaal aan Sam gekleefd :')

Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 22:14

Ja snap dat je hem mist,aar volgens mij staat hij daar ook goed.

Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 22:22

Denk het ook wel idd :)

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 22:44

Ik heb gisteren een stuk met Ilyn alleen gelopen :D meestal gaat haar mams ook mee, maar die loopt niet helemaal lekker, dus die heb ik thuisgelaten.

Maar het ging verbazingwekkend goed! Ik had haar wel een hoofdstel met bitje in gedaan, want de laatste keer aan het halster wist ze precies wanneer we op de terugweg naar huis waren en ging de turbo erop :+ Dit ging perfect en ze reageerde heel gericht op mijn stem in combinatie met het bit. Ze liet zich ook makkelijk overhalen wanneer het spannend voor haar was, echt nog een puppy-pony zo. Ze heeft nu trouwens net zo'n klein smoeltje als haar moeder, 10,5cm _O-

Noisy

Berichten: 5393
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 22:40

Als ze dan alleen mee moeten zijn ze opeens toch nog maar ukkies hè <3

Ik heb vanmiddag ook weer eens met Rudi gewerkt. Voor het eerst aan de longeerlijn in de rijbak. Normaal werk ik met hem in de cirkel en ik wilde een keer wat anders met hem om te kijken wat hij ervan vond.
No problemo, volgens Rudi. Alsof hij nooit anders doet. Ik zag mezelf al als een vlieger door de bak gaan achter hem aan maar hij deed het super. Daarna nog even geoefend met het opzij gaan voor druk. Dat was in het begin wat lastig want meneer dacht dat ik met hem wilde spelen :') Het is echt een ontzettende speelvogel. Al met al een kwartiertje bezig geweest. Ik merk dat hij al die aandacht wel echt heel leuk vindt :)
Afbeelding
Afbeelding

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 22:54

Oh heel het puppy-paard is zowat volwassen! <3 hij ziet erg GOED uit!

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 19:45

Ik had vanmiddag een trots momentje. Niet mijn puppy-paard, maar haar moeder :D Ik ben wel zo blij dat Ilyn een kopie van haar moeder aan het worden is! :)) Behalve haar kleur dan, maar al was ze pimpelpaars, met zo'n stoere moeder moet je wel knap worden! :))

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Britt1

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 22:37

Djoena schreef:
Ik had vanmiddag een trots momentje. Niet mijn puppy-paard, maar haar moeder :D Ik ben wel zo blij dat Ilyn een kopie van haar moeder aan het worden is! :)) Behalve haar kleur dan, maar al was ze pimpelpaars, met zo'n stoere moeder moet je wel knap worden! :))

[ [url=m/RQwSJh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Oa6ud5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/I9ctGu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat belooft wat met zo'n mama! Mooi halsje en hoofdje heeft ze!
Ik rijd sinds kort een paardje bij en ben er zo happy mee! Superleuk dier en heerlijk buitenrij-paard. Gaat nu nog meer kriebelen om ooit met eigen schat erop uit te gaan!

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 22:48

Dank je wel :D
Wat leuk! :)) wat voor paardje?

Britt1

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 23:13

Een Spanjaard! Heel lief dier. Echt fijn hem getroffen te hebben. Ik had een advertentie op mp gezet - niet geschoten altijd mis en ik had weer zin om te rijden- en iemand benaderde me die op zoek was. Goede timing en ook een klik! Hoef er alleen maar buiten mee te rijden in het mooiste gebied van Nederland <3

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 13:38

Wat gaaf! :)) Spanjaarden zijn zo mooi <3

Noisy

Berichten: 5393
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 14:05

Nou, dat is dan wel echt een cadeautje Britt, heerlijk! <3

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 10:06

Hier ook met mijn jonkie begonnen met het longeren en dat gaat opzich heel erg goed. Enigste is dat ze de druk op de longeerlijn niet heel fijn vind (longeer met halster). Zodra ik druk op de lijn geef gaat het rennen en in paniek. Oefening baart kunst zullen we maar zeggen :P

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 10:28

Hoe oud zijn jullie paardjes? Niet vervelend bedoeld, maar ik verbaas me erover dat er al wordt gelongeerd. Die van mij staat vooral mooi te wezen in het weiland...

Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 11:48

SteffiiY schreef:
Hier ook met mijn jonkie begonnen met het longeren en dat gaat opzich heel erg goed. Enigste is dat ze de druk op de longeerlijn niet heel fijn vind (longeer met halster). Zodra ik druk op de lijn geef gaat het rennen en in paniek. Oefening baart kunst zullen we maar zeggen :P


Rustig aan en gebruik een kaptoom dat helpt al wel.
Maar lijkt erop dat ze er nog niet klaar voor is.
Zou het nog even laten zitten en later op te pakken.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 12:00

Hier heel af en toe paar rondjes. Meer voor de gewenning van de zweep etc. Ze pakken zo snel dingen op nu dus doen veel dingen die we later ook zullen gebruiken. Oefenen met dat .zweep niet eng is en dat je ook kan lopen met longeersingel om. Ook dat ze goed meelopen en dat ik alles kan doen terwijl ze zelf stil staat. Dus rondjes om haar heen lopen etc.

Werpt z’n vruchten wel af want ze is op en top braaf. Kan alleen mee en kan nu los rondje om haar heen lopen zonder dat ze in de stress schiet. Eerst was vangen al een issue


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Noisy

Berichten: 5393
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 12:04

swartbeessie,
Rudi ook hoor. Hij is 2,5 nu. Longeren is ook een groot woord want ik ben max 10min per keer bezig, en dat ongeveer 1x per 2 weken. Meestal laat ik hem eerst even in de longeercirkel spelen zodat hij zijn energie een beetje kwijt kan en dan ga ik wat aan de hand oefeningetjes met hem doen zoals netjes meestappen, halthouden en wijken voor druk opzij. Dat wijken doe ik dan met mijn hand op de plek waar later je been komt. Soms komt er een verrassing bij zoals een singeltje en een dekje of peesbeschermers, gewoon om te kijken hoe hij reageert. Wat mij betreft kun je ze maar zo vroeg mogelijk aan de meeste dingen laten wennen, daar heb je later alleen maar profijt van, zolang als het maar niet té belastend is natuurlijk ;)

SteffiiY,
Bij Rudi ging het prima maar dat komt denk ik doordat ik normaal met hem in de longeercirkel werk/speel en hij zodoende heeft geleerd om om mij heen te blijven. Ik werk ook met het Dually halter van Monty Roberts, die vind ik superfijn maar dat is voor iedereen verschillend natuurlijk :)

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 22:50

swartbeessie schreef:
Hoe oud zijn jullie paardjes? Niet vervelend bedoeld, maar ik verbaas me erover dat er al wordt gelongeerd. Die van mij staat vooral mooi te wezen in het weiland...


djoline is nu 2 jaar en 3 maanden.
wou zelf wachten maar helaas sloopt ze dan alles als ik der niet bezig hou.
longeren is een groot woord het was in het begin rondjes stappen en dan los draven en gek doen.
nu mag ze rustig aan draven aan de longe de rest doet ze lekker los.
wel heeft ze nu 1x een losse longeersingel om gehad omdat ik wel benieuwd was hoe ze hierop zou reageren.
ze krijgt nog geen hoofdstel of bit om/in we werken met een touwhalster

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 09:33

Ik wilde geen discussie over beginnen hoor, gewoon benieuwd. Met Fee sla ik de cirkels nog even over, überhaupt het 'werken' an sich. Een klein stukje het erf af is al genoeg uitdaging voorlopig.

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 09:38

Ik zou niet weten wat ze hier zouden moeten slopen gelukkig. Ze staan gewoon 24/7 buiten en hebben daar kennelijk voldoende lol aan.
Het enige dat ik wel zou willen is dat ze zelf hun eigen paddock zouden uitmesten. Ze staan altijd heel nieuwsgierig in de weg, maar zelf een poot uitsteken, ho maar :))

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 09:44

Ibbel schreef:
Ik zou niet weten wat ze hier zouden moeten slopen gelukkig. Ze staan gewoon 24/7 buiten en hebben daar kennelijk voldoende lol aan.
Het enige dat ik wel zou willen is dat ze zelf hun eigen paddock zouden uitmesten. Ze staan altijd heel nieuwsgierig in de weg, maar zelf een poot uitsteken, ho maar :))

:') _O- Als je een manier gevonden hebt, wil je mij dan een pb met instructies sturen? :))

Hier kan ik het geen longeren noemen, meer grondwerk/spelen. Met wandelen zijn wij veel drukker, voor mij is het heel erg belangrijk dat Ilyn volledig verkeersmak is, want wij hebben hier geen ruiterpaden en ze moet dus altijd door het verkeer voordat wij de wandelpaden bij de akkers bereiken.

Noisy

Berichten: 5393
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 09:48

Dat wil ik met Rudi ook gaan doen want wij zitten hier in de uiterwaarden en dus ook geen ruiterpaden. Op de dijk rijden ze ook als malloten >;)
Aangezien meneer nogal een speelvogel is en ervan overtuigd is dat er nog iets van ballen hangen, ben ik dus eerst bezig met netjes en fatsoenlijk meelopen in de bak voordat ik het op straat ga proberen

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 13:18

Ibbel schreef:
Ik zou niet weten wat ze hier zouden moeten slopen gelukkig. Ze staan gewoon 24/7 buiten en hebben daar kennelijk voldoende lol aan.
Het enige dat ik wel zou willen is dat ze zelf hun eigen paddock zouden uitmesten. Ze staan altijd heel nieuwsgierig in de weg, maar zelf een poot uitsteken, ho maar :))


klinkt heerlijk, hier ook 24/7 buiten maar djoline heeft erg veel lol om door de draden en planken heen te rennen haha, als ik met der aan t werk ga heel kort dan doet ze t niet dus dan maar zo haha

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 20:44

Zo, eventjes druk geweest, leuk om al die foto's te zien.

Mijn jonkie loopt eens in de paar maanden even aan de leadrope. Maar meestal wandelen we gewoon een stukje als we iets doen. Of mag die mee als handpaardje.
En verder 24/7 buiten natuurlijk. Hij vermaakt zich wel, al komt die altijd kijken wat de mensen doen en steekt graag zijn been tussen het hekje voor aandacht. :P