Veulens 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 10:48

Vu is al twee keer bij de tandarts geweest, maar die is ook heel kleinzerig bij ongemak in de mond.
1 dop verwijderd, die was doormidden gegaan, scherpe punt stak in de wang. Dus toen at ze niet meer. Was ook wel een gedrocht van een dop moet ik zeggen. Dit kwam dus uit een B pony:
Afbeelding

En als je met bit rijdt vind ik de wolfskiesjes ook wel een aandachtspunt.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 11:48

Ibbel, wel wat een aparte vergelijking hè. Er is echt niks mis met het weg halen van een vervelende dop. Sterker nog, bij sommige jonkies cruciaal; mager worden of goed op gewicht blijven.

En ja, als 1 van mijn kinderen slecht eet door een melk tand die al los zit, gaat die er echt wel uit. ;)

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 11:51

Mijn 3 jarige is maandag overleden.. Ik heb dus helaas geen 2017 veulen meer :(

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 11:55

Vulina schreef:
Mijn 3 jarige is maandag overleden.. Ik heb dus helaas geen 2017 veulen meer :(


Oh wat vreselijk zeg! Heel veel sterkte

Noisy

Berichten: 5403
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 12:12

:oo :oo Hoe? Wat vreselijk zeg, daar fok je niet voor ;(

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 13:56

Cas werd broodmager door de doppen op zijn kiezen dus was echt noodzakelijk.

Jeetje Vulina, wat erg. :(:)
Mag ik vragen wat er aan de hand was?

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 16:00

Vulina schreef:
Mijn 3 jarige is maandag overleden.. Ik heb dus helaas geen 2017 veulen meer :(

Jemig dat meen je niet. Wat erg zeg, ik wens snel heel veel sterkte toe!

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 18:19

Ze had een relatief kleine wond op gelopen achter op haar been. Helaas bleek dat er 1pees volledig door was, 1 bijna en ze ontwikkelde in rap tempo koorts; peesschede ontsteking, stond op 3 benen te trillen van de pijn. Prognose was zo goed als 0, dus in moeten laten slapen ;( Ze was drachtig, super lief en erg mooi. Was er lichtelijk ziek van :\

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 18:41

Jeetje, zo jong en ook nog eens drachtig. Wat een verlies zeg. Sterkte Vulina

Anoniem

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 18:59

Wat erg zeg, heel veel sterkte!

FreeSpirit87
Berichten: 46
Geregistreerd: 03-05-19
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 19:07

Even wat spam van mijn klein meneertje <3
Afbeelding

Nieuwsgierig als de pest en voor de duvel niet bang
Afbeelding

Tijdens de grondwerkles, heuull saaaiiii
Afbeelding

En aan het spelen met zn grote vriend <3
Afbeelding

juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 19:07

ach jeetje Vulina, dat is echt heel erg naar. Veel sterkte!! :(:)

De tandarts zei gister dat het juist beter was om de wolfstandjes te laten verwijderen voor er een bit in de mond kwam.
Over doppen verwijderen heb ik niet zo nagedacht, neem aan dat de tandarts wel weet wat ie doet. Bij mijn kinderen zijn ook wel eens melktandjes/kiezen verwijderd als die de nieuwe tanden in de weg zitten.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 19:11

Oh wat naar zeg en ook nog drachtig, heel erg triest.

Bij Don is ook de tandarts geweest. Die heeft ook een dop verwijderd die los zat. De andere hebben ze laten zitten. Daarnaast hebben ze ook wolfskiesjes verwijderd en een melktanden die los zat. Neem idd aan dat de tandarts wel verstand van zaken heeft.

Noisy

Berichten: 5403
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 20:56

Vulina schreef:
Ze had een relatief kleine wond op gelopen achter op haar been. Helaas bleek dat er 1pees volledig door was, 1 bijna en ze ontwikkelde in rap tempo koorts; peesschede ontsteking, stond op 3 benen te trillen van de pijn. Prognose was zo goed als 0, dus in moeten laten slapen ;( Ze was drachtig, super lief en erg mooi. Was er lichtelijk ziek van :

Jeetje, wat een drama zeg. Heel triest ;(

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 23:50

Nou dat kan ik mij goed voorstellen.
Wat verschrikkelijk.

Vulina schreef:
Ze had een relatief kleine wond op gelopen achter op haar been. Helaas bleek dat er 1pees volledig door was, 1 bijna en ze ontwikkelde in rap tempo koorts; peesschede ontsteking, stond op 3 benen te trillen van de pijn. Prognose was zo goed als 0, dus in moeten laten slapen ;( Ze was drachtig, super lief en erg mooi. Was er lichtelijk ziek van :

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 00:00

Vulina schreef:
Ze had een relatief kleine wond op gelopen achter op haar been. Helaas bleek dat er 1pees volledig door was, 1 bijna en ze ontwikkelde in rap tempo koorts; peesschede ontsteking, stond op 3 benen te trillen van de pijn. Prognose was zo goed als 0, dus in moeten laten slapen ;( Ze was drachtig, super lief en erg mooi. Was er lichtelijk ziek van :


Vreselijk.. kan goed begrijpen dat je er ziek van bent

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 00:05

Ja het was echt k..u.t. Baal er nog steeds ontzettend van ;( Zo'n domme verwonding met zo'n groot gevolg. Om te janken is het, niks anders.

StalMelyn

Berichten: 2043
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 07:57

Nogmaals sterkte vulina.

Soms snap ik ook niets van die paarden. Je kan ze bij wijze van levend villen en dan lopen ze door en dan zoiets klein en dan zijn ze kapot.

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 18:19

Vulina schreef:
Mijn 3 jarige is maandag overleden.. Ik heb dus helaas geen 2017 veulen meer :(


oh wat vreselijk heel veel sterkte :knuffel:

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 17:37

Afbeelding
Donny heeft voor de vierde keer het zadel op. Op 20 januari komt de zadelmaker om een zadel aan te meten die past. Dan gaan we vanuit daar beginnen met inrijden. Ik ga het zelf doen aangezien Don mij het meeste vertrouwd. Gelukkig heb ik er al enige ervaring mee.

StalMelyn

Berichten: 2043
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 20:56

Hier vandaag heel trots op de puppy. Hij is al beleerd en we gingen al op buitenrit maar niet direct langs de straat. Onze vorige stal lag ook midden in het bos waardoor we nooit direct langs 60 en 80 km weg hoefden. Deze stal ligt wat verder af en moet je dus langs de weg om bos in te geraken.
Vorige keer vond hij langskomende auto's heel spannend, toen was mijn zus mee op de fiets dus kon begeleiden. Omdat ik eigenlijk altijd alleen ben wilde ik dat niet alleen doen. Normaal deed ik dat wel altijd maar na mijn ongeluk met zijn moeder ben ik toch voorzichtiger geworden (merk ik nu ik deze beleer).

Vandaag zus en hond mee en gaan wandelen langs de weg en snelweg en hij is al een stuk zelfverzekerder geworden na alles wat hij heeft geleerd en daarmee een stuk relaxter. Ga nog een paar keer oefenen maar durf er eigenlijk al wel alleen mee op pad zo. Enige dat nu reuze spannend was waren de weide buurpaarden die meerennen.

@dondon, goed bezig. Die is vast ook zo beleerd.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 20:58

StalMelyn schreef:
Hier vandaag heel trots op de puppy. Hij is al beleerd en we gingen al op buitenrit maar niet direct langs de straat. Onze vorige stal lag ook midden in het bos waardoor we nooit direct langs 60 en 80 km weg hoefden. Deze stal ligt wat verder af en moet je dus langs de weg om bos in te geraken.
Vorige keer vond hij langskomende auto's heel spannend, toen was mijn zus mee op de fiets dus kon begeleiden. Omdat ik eigenlijk altijd alleen ben wilde ik dat niet alleen doen. Normaal deed ik dat wel altijd maar na mijn ongeluk met zijn moeder ben ik toch voorzichtiger geworden (merk ik nu ik deze beleer).

Vandaag zus en hond mee en gaan wandelen langs de weg en snelweg en hij is al een stuk zelfverzekerder geworden na alles wat hij heeft geleerd en daarmee een stuk relaxter. Ga nog een paar keer oefenen maar durf er eigenlijk al wel alleen mee op pad zo. Enige dat nu reuze spannend was waren de weide buurpaarden die meerennen.

@dondon, goed bezig. Die is vast ook zo beleerd.

Super!!! Heel fijn dat het zo goed gaat zeg. Waar sta je nu?

StalMelyn

Berichten: 2043
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 21:04

Ik sta nu in Bennekom, heel tevreden daar. Heb het echt naar mijn zin en zo blij dat ik er mag fokken en Brenin als hengst mag houden. Staat tegenover dat verder rijden is en niet meer midden in het bos. Maar 3 pony's op 3 plekken, geen idee hoe ik dat zo lang heb volgehouden haha.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 21:14

StalMelyn schreef:
Ik sta nu in Bennekom, heel tevreden daar. Heb het echt naar mijn zin en zo blij dat ik er mag fokken en Brenin als hengst mag houden. Staat tegenover dat verder rijden is en niet meer midden in het bos. Maar 3 pony's op 3 plekken, geen idee hoe ik dat zo lang heb volgehouden haha.

Ik vind het knap van je haha. Super fijn dat de stal in ieder geval aan al je wensen voldoet. Hoe is het met Pleun?

StalMelyn

Berichten: 2043
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 21:29

Pleun gaat heel goed. Ruim 7 maand drachtig. Heeft voor het eerst in haar leven een peesblessure opgelopen maar hersteld als een malle. Loopt eigenlijk al weer als vanouds, wandelen en longeren nu. Ik wil niet te snel oppakken dus rijden komt na veulen wel weer.

Hoe gaat met don en
Hoe gaat met alle andere 2017 veulens?