Veulens 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Soezee

Berichten: 109
Geregistreerd: 23-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 10:49

Ik kon het niet laten hier ook eens een overzichtje
Afbeelding

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 11:05

Die van jou is echt nooit lelijk geweest <3

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 20:24

Soezee schreef:
Ik kon het niet laten hier ook eens een overzichtje
[ [url=m/YZEUYi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een knuffeltje! Leuk overzicht :))

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 20:26

Afbeelding
Afbeelding

Ze is weer erg blij met de sticky trap emmer dit jaar :') zodra er vliegen bij haar ogen zitten loopt ze naar de emmer toe en gaat ze flamen _O-

Noisy

Berichten: 5403
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 13:42

Hahaha slimmerik

Rudi stopt zijn hoofd gewoon tussen de lange sprieten :')
Afbeelding

Soezee

Berichten: 109
Geregistreerd: 23-11-15

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 21:49

@silly echt lelijk is ze inderdaad nooit geweest.
@djoena ze is ook echt een super knuffel. Wat is die van jou slim
@noisy ook een techniek om van vleig af te geraken

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 08:52

een overzicht van djoline met veel te veel foto's haha
Afbeelding
ze veranderd veel en in de winter word ze ook weer donker
en juli 2019 moet juni 2019 zijn haha
Laatst bijgewerkt door CBarrelracer op 07-06-19 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 08:54

CBarrelracer schreef:
een overzicht van djoline met veel te veel foto's haha
[ [url=m/MfPVbV.jpg]Afbeelding[/url] ]
ze veranderd veel en in de winter word ze ook weer donker


zie ook dat ik een foto heb van haar samen met me paint en dit is de verhouding nu op dit moment
Afbeelding

Afbeelding

Noisy

Berichten: 5403
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 20:52

Ze wordt echt knap <3

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 21:13

Ik ben van de week nog even bij de kudde gaan kijken waar Pleun in loopt. De kudde bevond zich redelijk dichtbij de dijk op het punt waar we ze gebracht hebben, dus ik hoefde niet kilometers het natuurgebied in te lopen om bij de kudde te komen.

Pleun maakt het goed, haar neus is nu oranje (zalmkleurig). Ze heeft haar neus flink verbrand gehad, maar ze moest er doorheen, in het natuurgebied is het onmogelijk om regelmatig te smeren met zonnebrand. Nu lijkt haar huid op de neus dikker geworden, de korsten zijn bijna helemaal weg. Ze lijkt niets afgevallen, dus het zal haar niet gehinderd hebben met eten.


Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 23:44

Wat een leuke nieuwsgierige koppies ook zeg <3

Liaan

Berichten: 509
Geregistreerd: 19-07-05
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 16:58

Zo leuk al die vergelijkfoto’s. Jullie gaven mij inspiratie. En wat gaat het dan hard he! Zijn al echt paardjes.

@Daphara. Pleun ziet er goed uit!

Afbeelding

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 17:12

Melissa0304 schreef:
Wat een leuke nieuwsgierige koppies ook zeg <3


Ja, super nieuwsgierig! Ik had mijn dressuurzweep wel uit de auto meegenomen hoor, dan loop je een stuk prettiger een kudde van 25 voornamelijk vrij jonge paarden in. De leider is nu een oudere voskleurige merrie, een latere toevoeging aan de kudde. Die merrie hield mij en Pleun ook continu in de gaten en hoewel ze respect voor mij toonde, was ze er na een kwartier klaar mee en stuurde ze Pleun bij mij weg.
Pleun zit ergens in de middenmoot nu, dat betekend dat ze af en toe flink moet “strijden” voor haar plek en ook moet incasseren. Wel goed voor haar hoor! Ik zie haar nu compleet anders op de paarden om haar heen reageren dan 2 maand terug. Toen was ze nog de leider van haar weidegroep en een echte heks naar sommige andere paarden.

Soezee

Berichten: 109
Geregistreerd: 23-11-15

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 10:16

Prachtige foto's cb! en leuk overzicht
Ook van jou liaan echt leuk overzicht. Zoveel uitstraling

Wat ziet pleun er goed uit. En dan al die nieuwsgierige koppies. Ik kan me inderdaad wel voorstellen dat het iets veiliger is als je toch iets meehebt in je handen.

nowylover

Berichten: 906
Geregistreerd: 13-12-08
Woonplaats: Oosterwolde GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 14:24

Hier halsoverkop mijn hengst moeten verhuizen. De opfok wou hem niet mee hebben. Blijkbaar ontsnapte hij elke keer dood over het hek/draad te gaan en als dat niet wou dan ben die het hek wel mee. Zo ken ik hem totaal niet.

Trailer rit was echt een hell. Eerst moesten we al uit het land getrokken worden met een trekker. En hij was ook nog eens over de voorstang heen gekomen en hing met zijn achterbenen daar overheen te bungelen voor dood. Gelukkig kon je van de buitenkant de stangophang los draaien zodat ze boel los schiet. Toen hij Uit eindelijk een beetje fatsoenlijk lag op hoop en zegen de rit van bijna anderhalf uur gaan maken. Maar wonderbaarlijk is hij onderweg weer in de benen gekomen en stond hij bij aankomst op de nieuwe stal mooi in de benen te hinniken. Daar in een grote groepsstal achteruit de trailer in geparkeerd en stapte hij rustig achteruit de klep af.

Nu kan hij eerst mooi tot rust komen, wordt hij gekapt en ontwormd en dan gaat hij bij een koppel Friese hengsten in die bijna allemaal van de hengstenhouder zijn waar ik mijn merrie heb staan.

Afbeelding

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 15:25

Ach jee wat balen zeg.. werd hij niet eroverheen gejaagd ofzo? Gelukkig nog snel nieuwe plek kunnen vinden zeg.. vind dat altijd zo oneerlijk he.. ja hup hij moet NU weg, geef iemand even de tijd.

Flux

Berichten: 2493
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 18:29

Oh jeetje nowylover.. Zo te lezen was hij dan misschien ook niet op z'n plek daar. Fijn dat je zo snel een oplossing voor hem hebt gefixed! Dat ie maar snel weer tot rust mag komen :)

Hier gaat het super met Déjà. Hij lijkt het prima te kunnen vinden met al zijn weidegenootjes :)

Afbeelding

nowylover

Berichten: 906
Geregistreerd: 13-12-08
Woonplaats: Oosterwolde GLD

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 19:02

Ze hadden nog niet zo lang de 2 en 3 jarige hengsten bij elkaar gezet. Maar hij stond wat dat betreft juist hoog in rang in de kudde. Alleen denk ik dat de opfokeigenaar niet zo goed met hem kon

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 19:33

Oh wauw! Welke opfok was dit? Mag ook via pb.

Fijn dat hij toch nog zo snel ergens anders terecht kon!

nowylover

Berichten: 906
Geregistreerd: 13-12-08
Woonplaats: Oosterwolde GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 21:59

Djoena schreef:
Oh wauw! Welke opfok was dit? Mag ook via pb.

Fijn dat hij toch nog zo snel ergens anders terecht kon!


Zelfde waar Sammie van Melissa ook heeft gestaan.

Ik ben de hengstenhouder ook eeuwig dankbaar dat hij dit voor mij heeft geregeld.

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 21:54

Zoo blij dat ik toen de keuze heb gemaakt om te gaan.. hopelijk voelt eip zich snel thuis in de nieuwe groep :)

nowylover

Berichten: 906
Geregistreerd: 13-12-08
Woonplaats: Oosterwolde GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 22:09

Melissa0304 schreef:
Zoo blij dat ik toen de keuze heb gemaakt om te gaan.. hopelijk voelt eip zich snel thuis in de nieuwe groep :)


Dat snap ik helemaal. En het had minder stress dan hoe dit ging. Maar ik weet dat hij in goede handen is andere heeft een hengstenhouder zijn jonge paarden daar niet staan. Ik hoop inderdaad dat hij snel gesetteld is in zijn nieuwe groep.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 09:56

nowylover schreef:
Hier halsoverkop mijn hengst moeten verhuizen. De opfok wou hem niet mee hebben. Blijkbaar ontsnapte hij elke keer dood over het hek/draad te gaan en als dat niet wou dan ben die het hek wel mee. Zo ken ik hem totaal niet.

Trailer rit was echt een hell. Eerst moesten we al uit het land getrokken worden met een trekker. En hij was ook nog eens over de voorstang heen gekomen en hing met zijn achterbenen daar overheen te bungelen voor dood. Gelukkig kon je van de buitenkant de stangophang los draaien zodat ze boel los schiet. Toen hij Uit eindelijk een beetje fatsoenlijk lag op hoop en zegen de rit van bijna anderhalf uur gaan maken. Maar wonderbaarlijk is hij onderweg weer in de benen gekomen en stond hij bij aankomst op de nieuwe stal mooi in de benen te hinniken. Daar in een grote groepsstal achteruit de trailer in geparkeerd en stapte hij rustig achteruit de klep af.

Nu kan hij eerst mooi tot rust komen, wordt hij gekapt en ontwormd en dan gaat hij bij een koppel Friese hengsten in die bijna allemaal van de hengstenhouder zijn waar ik mijn merrie heb staan.

[ [url=m/UM9nxm.jpg]Afbeelding[/url] ]


He wat!? Wat is dit ineens zeg.... Zo ken ik hem ook helemaal niet...

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 09:57

Melissa0304 schreef:
Zoo blij dat ik toen de keuze heb gemaakt om te gaan.. hopelijk voelt eip zich snel thuis in de nieuwe groep :)

Die van mij staat er nog steeds en ik ben nog steeds tevreden.. Verder geen problemen daar en zijn goed voor de dieren

nowylover

Berichten: 906
Geregistreerd: 13-12-08
Woonplaats: Oosterwolde GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 10:03

DonDon schreef:
nowylover schreef:
Hier halsoverkop mijn hengst moeten verhuizen. De opfok wou hem niet mee hebben. Blijkbaar ontsnapte hij elke keer dood over het hek/draad te gaan en als dat niet wou dan ben die het hek wel mee. Zo ken ik hem totaal niet.

Trailer rit was echt een hell. Eerst moesten we al uit het land getrokken worden met een trekker. En hij was ook nog eens over de voorstang heen gekomen en hing met zijn achterbenen daar overheen te bungelen voor dood. Gelukkig kon je van de buitenkant de stangophang los draaien zodat ze boel los schiet. Toen hij Uit eindelijk een beetje fatsoenlijk lag op hoop en zegen de rit van bijna anderhalf uur gaan maken. Maar wonderbaarlijk is hij onderweg weer in de benen gekomen en stond hij bij aankomst op de nieuwe stal mooi in de benen te hinniken. Daar in een grote groepsstal achteruit de trailer in geparkeerd en stapte hij rustig achteruit de klep af.

Nu kan hij eerst mooi tot rust komen, wordt hij gekapt en ontwormd en dan gaat hij bij een koppel Friese hengsten in die bijna allemaal van de hengstenhouder zijn waar ik mijn merrie heb staan.

[ [url=m/UM9nxm.jpg]Afbeelding[/url] ]


He wat!? Wat is dit ineens zeg.... Zo ken ik hem ook helemaal niet...


Dat snap ik dus ook niet. Ik was er twee weken voor die tijd nog geweest om te knuffelen met hem. Had verder ook nog niet eerder gehoord dat hij dat deed en zo van het een op het andere moment moest hij weg. Maar zo gauw opfokhouder (ga even geen naam va haar noemen) er bij kwam werd hij gewoon voor zijn doen gek.

Dus zodoende ben ik nu dus ook weg.