Harmonie in chaos vinden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Ayasha
Blogger
Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-21 21:56

Morgen gaat Joy de grote wijde wereld verkennen dus afgelopen zondag hebben we nog eens foto's gemaakt van hem.
De moeder van Joy heb ik geboren zien worden. <3 Hij is dus de 2e generatie die ik zelf gefokt heb. Ik hoopte eigenlijk op een merrie maar ze moest er perse een jongetje van maken... Maar wát voor een jongetje. :+: Joy is een zoon van Cassanova du bois. Rêve (zijn moeder) is dan weer een dochter van Ismir du Tilleul. De bedoeling was om een grote D pony te fokken maar ik denk dat ie ietsje groter gaat worden tenzij hij ergens een pauze in gaat gelasten. :+ Indien hij groter wordt is dat overigens helemaal geen probleem. België kent geen E maat en hij is hoe dan ook niet voor verkoop dus alles boven de 1.40 is goed voor mij. :)) (er van uit gaande dat ie geen genetische records gaat breken en onder de 1.60 blijft. :') Als ie groter wordt dan zijn moeder moet ik een nieuw krukje kopen. :)) )

1.[ img ]
Hij bemoeit zich graag met alles. :j (en aapt zijn nonkel Sam graag na.)
2.[ img ]
Ze heeft heus geen evenbeeld van zichzelf gemaakt hoor. :+ De aftekeningen op zijn achterbenen zijn exact hetzelfde als die van Rêve alleen in spiegelbeeld. _O-
3.[ img ]
4.[ img ]
Het was best warm dus veel meer activiteit dan dit zat er niet in. _
5.[ img ]
Om ze naar de grote weide te brengen moeten ze een stukje over straat. Dat betekent dat Joy dus al van vroeg in zijn leven elke dag een stukje mee wandelt over straat. :j Dat deed hij eigenlijk vanaf de 1e keer alsof hij nooit anders gedaan had. Hij is niet zo heel snel onder de indruk van dingen.
6.[ img ]
Nog een kort sprintje de weide in. :j
7.[ img ]
8.[ img ]
9.[ img ]
10.[ img ]
11.[ img ]
Nonkel Sam is echt een heilige met 'm. :+:
12.[ img ]
13.[ img ]
14.[ img ]
Mijn bedoeling was eigenlijk om ze alle drie naast elkaar te krijgen maar dat bleek een onmogelijke opdracht te zijn. _O-
15.[ img ]

Ik heb (IMO) nog wat mooie foto's maar die zal ik in één van de volgende berichten plaatsen. O:)
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 05-03-22 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: In overleg aangepast

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


Ayasha
Blogger
Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-21 00:17

Maflinger_S schreef:
Ja, ja, de kleine ondeugd gaat op kamers ...

Dat ie maar mooi mag opdrogen!

(Altijd fijn zo'n group hug, vooral als ze daardoor niet mooi op de foto komen. Maar group huggen is gewoon zo gezellig.)

_O- Het ging letterlijk zo: "Alé ezels! Ga nu mooi langs elkaar staan!"
Joy; "Wat baasje? Knuffel?!! Sure!" :roll:


StellaMay schreef:
Kijk die billen nou joh, op foto 10! <3
Wat een heerlijk mannetje, zo met dat vachtje en dan zijn 4 witte benen.
Daar krijg je een hele mooie aan. Ik wens hem alvast veel plezier toe in de grote, wijde wereld <3

Ik klaagde tegen een vriendin die zei dat twee zakken wholegain veel effect moesten hebben dat ik aan zak 3 zit (voor Rêve) waarop mijn vriendin "heb je die kont van die kleine al gezien?!" _O- _O- Through the lips straight to the hips geldt ook voor veulens. _O-


culaccino schreef:
Sam gaat hem zowaar nog missen! :P Knappe kudde heb je daar. Succes morgen!

:j Ze hadden een momentje terwijl ik zat te klooien:
[ img ]


mala26 schreef:
Jeetje wat is hij al weer groot. En wat heeft ie toch een aansprekend hoofd. Hopelijk bevalt zijn nieuwe kamer hem goed en mag hij een grote jongen worden.

Ik hoop ook dat hij happy is daar. :j Als hij het niet goed doet, dan komt hij gewoon weer terug en zoeken we een andere oplossing. Heerlijke kop heeft ie he. :+:

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger
Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-21 22:27

Zo, de kleine man staat bij zijn vriendjes. We hebben Rêve en Sam op stal gezet en Joy rechtstreeks de vrachtwagen op. We hebben een 2 paards vrachtwagen en ik ben bij hem in de vrachtwagen gebleven (achter het schot). Eenmaal daar aangekomen brak zijn halster ineens, hij schudde zich uit en zijn halster gesp knapte. De vrachtwagen is vrij nieuw met als gevolg dat ik hem nog niet "ingeladen" heb. Dus geen extra halster bij. :\ Ik heb altijd een lang touw dus op de vrachtwagen een halster geknutseld van het touw en zo met hem rond gestapt daar op het terrein tot de eigenaar buiten kwam. Toen ik zei dat zijn halster geknapt was zei ze "oh maar zet hem dan maar even in een lege stal hoor!"

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Dus Joy ging op stal. Daar was ie niet zo happy. Zijn eerste ontsnappingspoging bestond uit graven. Toen hij na den paar pogingen begreep dat het stro wel op schoof maar dat hij verder nergens kwam bedacht hij dat hij misschien over de stalwand heen kon. :+ Kort nadat hij zo naar omhoog aan het kijken was begon ie wat te steigeren enz. Een van de andere nieuwelingen zijn eigenaar vroeg toen ik buiten kwam hoe het met hem ging en ik zeg "Oh, Joy is zijn ontsnappingsplan aan het verfijnen."
Toen keek ze me een beetje raar aan. Dat doen paardenmensen wel vaker. :') Ik panikeer niet snel genoeg denk ik. :))

Toen de hele bende verzameld was (dat duurde even wegens baasjes van andere veulens die wel een beetje aan het panikeren waren.) konden we vertrekken. Oorspronkelijk was de bedoeling dat mijn man met Joy zou lopen maar die heeft het veulen van een vrouw over genomen die onzeker was met hem. Dus Joy en ik gingen met ons tweetjes voorop. :+: Man wat ben ik trots op dat veulen. :+: In zijn up, voor het eerst zonder mama en gewoon voorop met mij als enige steun zodat de rest van de bende (die op 1 na daar geboren zijn) kon volgen. :+:

Eenmaal in de weide gingen ze natuurlijk los en ik stelde tot mijn opluchting vast dat ik niet de enige paardenouder was die stond te filmen. :)) Er gebeurde nog een klein accidentje waarbij de bocht slecht genomen werd en Joy, die aan de buitenkant liep, werd, vrij letterlijk, de weide van de buurvrouw in geduwd. := :)) Dus Joy gaan op halen en weer in de groep gezet. _O- Buurvrouw in kwestie was niet zo onder de indruk toen Joy voor haar door geduwd werd. :)) Daarom was die merrie langs de veulenweide gezet, omdat zij heel rustig is. Ze trok zich er ook vrij weinig van aan dat ik Joy weer kwam op pikken. _O-

Vanaf dat punt liep het allemaal goed. Joy heeft het samen met de volbloed het langst vol gehouden met rennen. Toen wij ook nog eens weg gingen toen hij rustig stond te grazen kreeg hij opnieuw even een momentje. Maar we konden uit het zicht hem even in de gate houden en hij kalmeerde weer. Toen zijn we vertrokken. Heb een appje gekregen dat ze heel rustig staan met zijn vieren. :j

Hier zijn de filmpjes. Ik heb gefilmd tot mijn gsm uit viel. :o
https://youtube.com/playlist?list=PLvgb ... z_pUNIJKKW

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger
Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-21 23:53

Ze staan rustig hooi te eten. :j Ik denk dat ik er al bij al nog het meeste last van heb. _O- Mijn baby niet meer thuis.. := Als ik ze op stal haal dan ga ik elke avond als ik de dekens wissel even met een borstel over ze heen, antiklitspray in de staarten en die even uit kammen, Joy werd in die routine gewoon mee genomen. (hij is dus ook al gewend aan spray) Vanavond maar twee staarten. := :+

Kreeg net een appje dat één van de eigenaren nog even is gaan kijken en dat ze met z'n vieren in de schuilstal stonden. :+: Ze hebben dus duidelijk besloten dat ze het met elkaar moeten doen en dat ze dus elkaar gaan steunen. :+:

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger
Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-21 12:32

Maflinger_S schreef:
Band of brothers.

:j Ze zijn de nacht goed door gekomen, dus het "ergste" is voorbij denk ik. :j Rêve was toen ze op stal kwam nog wel heel even aan het zoeken (ze snapte niet goed dat Joy niet mee kwam denk ik.) maar ze at wel gewoon.


LDRD schreef:
Wat een knapperd is dat! En ook zo fijn bewegen <3 .

ja he. :+: Nu heb ik éindelijk die draf op film! _O- Hier thuis gunde hij me dat nooit. >;) :))

Ikkedus: Da's van de vlaamse watermaatschappij. Daar mogen ze dus niet aan komen helaas. Het is overigens maar 1 paal en die staat niet los. Daar hebben we nu wel een grote voerzak om heen gedaan zodat ze die niet over het hoofd zouden zien overigens. Tenminste, als geen van de hengsten met die voerzak is gaan lopen inmiddels. _O- Waar zie jij losse palen?

Devic: Wat een mooi compliment! Ik ga je helaas wel teleurstellen. Zelfs als ik zelf te overlijden kom is voor deze jongeman wat geregeld. :o

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger
Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-21 13:13

:+: En een kleine eervolle vermelding voor Sam en zijn moeder: Ze hebben hem fantastisch voorbereid op het studentenleven want Joy heeft zich moeiteloos tussen de andere veulens gevoegd. :+: Rêve heeft elke keer als we haar verplaatsen (dus van stal naar weide of andersom) wel nog de gewoonte om even haar verbazing/zorgen te uiten over het feit dat er eentje mist.. Maar ze kalmeert ook heel snel. Het lijkt alsof ze altijd even wil zeggen van "he, waar is mijn kleintje?" en zich dan herinnert dat die er net ook al niet was. :(:)

Maflinger: _O- Zijn huidige gedrag is vooralsnog veelbelovend voor het mogelijk maken daarvan. :D Hij was echt veruit de rustigste van alle veulens aan de hand ondanks dat hij ook de jongste was en één van de enige die van een ander terrein af kwam.

Kay_Kim: geen facebook meer?
Ooit wordt er nog eentje gefokt met Rêve maar het probleem is dat ik niks kan verkopen. _O- _O- Dus je hebt er niks aan als ik nog zo eentje laat produceren. :)) :))

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger
Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-21 23:36

Ik denk dat ik Rêve te zeer gewend ben om Joy dominant te vinden, (Rêve is extreem dominant.) Joy is voor mij een heel meegaand dier. Maar inderdaad, hij is stevig maar niet lomp, mijn type is dit ook helemaal. :+: Er werd een klein beetje ‘typisch’ gereageerd op hem in 1e instantie door de eigenaren van de andere veulens (allemaal dressuurveulens, het vosje dat steeds bijj Joy loopt is bv v quarterback.) maar eens ze hem zagen bewegen en hij ze één voor één ging charmeren wilden ze plots allemaal weten wat voor bloed hii voert. :D een vriendin zei heel mooi; ‘je ziet wat hij niet is (‘typische’ dressuurwarmbloed.) maar niet echt wat hij wél is. :D
Dat vleugje mysterie is nou deel van zijn charme. Hij is gewoon Joy. :+:

Toen we vandaag gingen kwam hij hinnikend naar ons toe, :+: hij wilde meteen knuffels! :+:

Zijn nieuwe beste vriend waarbij we even hebben moeten vangen om hem zijn halster weer om te doen (Is nog niet veel in de hand geweest. Natuurlijk is het uitgerekend die wat zijn halster uit doet.) is nog niet helemaal afgekicked van de melk:
https://youtube.com/shorts/v7gGRJkmv14?feature=share
Joy is echt een engel van een veulen... <3

Behalve als ze lelijk op hem doen, de zwarte is nogal een baasje en had hem al twee keer weg gejaagd. Wat niet op film staat is dat Joy de 3e keer heel lief en beleefd ging vragen of hij asjeblieft bij haar aan de bak mocht, en toen ze dat accepteerde kieperde hij de hele bak om. :=
Voor de goede orde kreeg ie de bak ook nog naar zijn kop. :=
https://youtube.com/shorts/t1oHZc85XzM?feature=share.
(Die wortel wat de zwarte uit het gras vist zat in die bak samen met brokjes.)

De eigenaar van de zwarte stond bij me en zei na een paar minuten ‘gooide ie nu die bak naar hem toe?’
Ehm.. ja.... :+
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Het zijn allemaal paarden veulens en Joy is in maanden de jongste, al bij al valt het goed mee hoeveel kleiner hij is. (Ik was een beetje bang dat hij het onderdeurtje zou zijn.)
Vinden jullie het leuk als ik hier een beetje zijn volg topic van maak?
Heb hem ook op gegeven voor de veulenverkiezing. :o
Hij zal niet super hoog eindigen maar ach, hij mag wel een beetje in het zonnetje gezet worden. :+;

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger
Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-21 19:07

Joy voelt zich helemaal thuis want niet alleen haalt hij zijn streken weer boven. Hij leert ze ook met liefde aan de andere veulens. :))
[ img ]
[ img ]

Aan zijn eetlust mankeert het niet. Nadat ie de bak naar de kop kreeg heeft ie nu respect voor Joy :')
[ img ]

En ze liggen regelmatig heerlijk te maffen:
[ img ]


Joy is wel een beetje verwijfd kennelijk want de zwarte probeerde vandaag kennelijk ook al bij Joy te drinken. >;)

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger
Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-21 20:32

:j de vos die ook aan die zak staat te prullen doet het iets minder goed. Die was het rustigst toen ze af gespeend werden maar momenteel wil hij geen brokjes eten. Zelfs niet uit de hand. :(:) Hij oogt ook een beetje down.. Weet niet goed hoe het te beschrijven. Hij oogt niet ziek, gewoon... Niet blij. Maar we zijn met een aardige groep en op één of andere manier komen we allemaal elke dag en meestal op verschillende tijdstippen. En iedereen maakt wel even een foto of een filmpje van de bende en zet die in de appgroep.

Dat maakt dus dat we eigenlijk de hele dag door op de hoogte gehouden worden door elkaar. :)) Vandaag was ik tegelijk daar met de eigenaar van de grootste vos en de zwarte en die zeiden ook allebei al dat hij zo treurig oogde en dat we hem toch maar wat in de gate moesten houden. :(:) Moest hij dat niet eten gaan vol houden dan zal het aan de eigenaar zijn wat ze er mee doet maar hopelijk eet hij morgen weer gewoon.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger
Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-21 22:18

Zo, het zijn vreselijk drukke dagen geweest! :)
De vos heb ik gisteren gevoerd door de bak omhoog te houden voor hem en na wat kroelen en hem mee laten eten met Joy terwijl mijn moeder de andere twee bezig hield (hij is erg onzeker en gaat lopen zodra één van de andere twee bij hem in de buurt komen). begon hij ineens goed te eten. :j Hij leek zelfs te snappen dat hij gewoon recht heeft op zijn bak want hij ging op het laatst niet meer lopen en at gewoon verder terwijl de 2e vos zijn neus bij hem in de bak stak. (ja ze hebben genoeg bakken maar eten het liefst met 2 of 3 uit een bak. We hebben dus altijd wat meer in die bakken zitten dan ze "nodig" hebben om dat op te vangen. :)) ) Ik heb er nu wel soort van per ongeluk een nieuw veulen bij. :') Niet echt natuurlijk, hij is niet van mij. Maar als ik nu aan kom dan komen zowel Joy als het vosje hinnikend naar me toe. :') En het vosje doet Joy na dus ik heb nu aan één kant Joy zijn hoofd op mijn schouder en aan de andere kant het vosje. :') Ik houd helemaal niet van vossen maar tis een leuk dier ook overigens.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Vosje snapt nog niet goed dat hij met zijn kont in de regen moet gaan staan. _O- Hij staat consequent als enige met zijn snuit in de richting van de regen en dan met zijn oren plat en een geërgerde blik in zijn ogen. _O-

Joy doet het erg goed daar. :j Hij is een beetje de stabiliserende/steunende factor in de groep. Dat viel mij al op maar ook de anderen appen regelmatig dat ze allemaal dicht bij Joy willen staan als er iets gebeurt dat ze niet snappen of eng vinden. :)) Joy heeft al bij al ook al veel gezien natuurlijk, hij ging altijd over de straat mee naar de weide en hier thuis zijn we heel veel met hem bezig geweest dus die is niet meer zo snel van zijn stuk.

Hij komt nog steeds hinnikend aan als hij me de weide in ziet komen. Sinds gisteren loopt het vosje veelal kort achter hem ook te hinniken. _O-

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger
Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-21 23:28

Vind het moeilijk in te schatten. Hij laat zich iig door geen enkele rondsturen. Hij jaagt zelf alleen de zwarte weg als die het bange vosje komt etteren. Daarvoor hoeft hij dan ook alleen maar zijn oren plat te leggen. Ik denk dat de meesten zouden zeggen dat de grootste vos (die lichtste vos) de leider is omdat die nogal veel praatjes heeft maar ik denk eerlijk gezegd dat Joy idd de leider is momenteel... Omdat hij simpelweg voor geen van de drie aan de kant gaat. En hij voelt de "nood" niet om zichzelf te verdedigen heb ik het idé. Als hij zijn oren eens plat legt schuiven ze dus er is geen nood voor grootdoenerij. Het zou ook verklaren waarom dat bange vosje zich zo kort bij hem houdt.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger
Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-21 23:36

Hij mag ook bij allemaal mee eten in de bak en ze mogen allemaal mee eten bij hem ténzij ze hem proberen weg te jagen. Die zwarte heeft één keer geprobeerd om hem weg te jagen en dat heeft hij opgelost op zijn joy's door de bak leeg te schudden en 'm vervolgens naar 'm toe te gooien. :+ Sinds laat die hem ook mee eten als hij wil mee eten. :))
Dat maakt het dus moeilijk, het kán ook zijn dat ze hem gewoon allemaal laten doen omdat Joy nogal ehm. Passief agressief is en ietwat creatief is in zijn oplossingen. _O-

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger
Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-21 21:46

Joy is aan het ontdekken dat volwassen worden stom is! _O-
Kreeg een appje dat één van de eigenaren wortels gegeven had en hij zei dat Joy de smaak te pakken begint te krijgen. Dus ik app terug dat Joy normaal wortels kent. Dus hij stuurde dat Joy altijd maar een beetje onzeker wortel aan pakte...

Joy is gewoon gemakkelijk gevallen. _O- Thuis brak ik de wortel voor hem in kleinere stukjes. _O- _O-

Vandaag zat ik met mijn man in de auto op de terug rit en we hadden het over Rocky, het vosje. En ineens zei mijn man "eigenlijk deed hij me vanaf het eerste moment aan Galant denken." en toen moest ik even slikken. Want dat had ik ook meteen toen ik hem zag. Zijn hele manier van doen, zijn bouw (dat ranke) zijn oogopslag... Maar ik dacht "als ik dat zeg dan zegtie straks dat ik in elke vos galant zie." maar nee... Hij had dat dus ook meteen. Ik sprak net met de eigenaresse en ik vertelde haar dat hij me deed denken aan één van de liefste paarden die ik ooit in mijn bezit gehad heb. En toen glimlachte ze en zei ze "Dat verklaart die connectie die ik meteen bij jullie twee zag."

Ik hoop dat ze hem koestert en waardeert want mán wat was mijn Rooie een fantastisch uniek paard. Zulke karakters zijn zeldzaam. :)

Ze vond dat Joy op mij leek van karakter. _O- Ik weet nog steeds niet of dat een compliment is of niet. :))

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger
Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-21 22:46

Ja ik moet eerlijk zeggen dat, hoe onredelijk het ook mag klinken, het vooral "oneerlijk" voelt. :) begrijp me niet verkeerd, ik zou Joy voor geen goud van de wereld willen ruilen want Joy is gewoon... Joy <3 Maar tóch voelt het oneerlijk dat ik een dier dat zo op de rooie lijkt op deze manier terug moet tegen komen. :)

Over het algemeen zijn ze erg positief over Joy zijn karakter. :D Joy is in de meeste dingen beter dan ik. _O- Hij is stabieler, socialer, vrolijker. :)) Ik mis hem ook wel hier op stal.

Maar ik denk dat ik me niet zo populair aan het maken ben onder de eigenaren. :o Heb al voor de 2e keer gezegd dat ik niet wil meebetalen aan iets dat zij willen. Eigenlijk willen ze de hengsten een afgemeten portie voer geven en dan vitalbix gaan geven. Da's een heel goed plan enzo.. Maar ik ga dus echt niet tussen vijf hengsten staan in mijn eentje en die allemaal aan hun bakje houden. Nee dankje. Heb die fout één keer gemaakt met een hengst die zeer goed op gevoed was (niet door mij dus ben geen veren in mijn eigen reet aan het steken.) en heb de "kuilen" nog steeds in mijn rug staan. Dus ik ga níet tussen vijf jonge hengsten staan op die manier die nog opgevoed moeten worden. :+

En nu willen ze rubberen vloeren in de schuilstallen leggen want de vloer is "te glad". Het is gewoon houten vloer met stro bedekking. :+ Het zijn veulens, als je ze nu al gaat pamperen kunnen ze over een paar jaar helemaal nergens meer tegen. Bovendien ga ik ook gewoon niet investeren in andermans accommodatie. :+ Zou wel gek zijn, heb hier mijn eigen accommodatie waar ik dat geld beter en liever in steek. Maar ik denk dat ze me dus niet zo heel leuk vinden momenteel. :=

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger
Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-21 23:08

sowieso kwa investeren in de stallen, nee, gewoon niet. De stallen zijn veilig en ruim. Dus het is geen noodzaak.
Kwa voeren... Daar gaan ongelukken mee gebeuren met wat zij willen. :) Plus ze gaan een stabiele kudde destabiliseren.

En goh, ik weet wel dat het verdriet over Rooie nog steeds diep zit hoor. Ik begin nog steeds te huilen als ik te veel over hem moet praten/denken. Het voelt nog even vers als de dag dat ik hem heb laten gaan. Dus ik vind het wel moeilijk om zoveel van hem terug te zien in iemand anders haar paard maar Joy is mijn kerel. :+: Mijn eigen "jongetje". Het énige mankementje dat Joy heeft is zijn swiebertje. :)) Als ik hem kon laten omtoveren tot merrie deed ik het. _O-

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger
Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-21 23:15

We hebben hem trouwens toen hij daar stond gezegd dat als ie niet braaf bleef dat we z'n mannelijkheid zouden weg snijden en toen kwam er goed getimed een ietwat beledigd murmeltje. _O-
Dus misschien als ik hem dat vaak genoeg blijf zeggen dat ie braaf blijft. :))

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger
Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-21 19:59

Gisteren wat foto’s gemaakt met Joy. Hij blijft mijn knuffel <3
[ img ]
Vandaag weer op Rêve gezeten. Wat een geweldig paard is het ook. <3
Mijn man nam haar even aan de longe voor de zekerheid. Ze was nl doorgereden maar niet bevestigd toen ik haar stil zette. Drafje, galopje... Ze had wat spanning, mijn man zei ineens ‘zitten blijven eh want ze maakt zich rond.’ En ik heel rustig ‘dat is precies waarom ik ga staan. Deze zit je echt niet uit door te gaan zitten.’ Waarop hij ‘ohja.. juist...’
Hij is bezorgd en vergeet dan af en toe dat ik welliswaar een dressuurruiter ben maar dat dat mijn ‘tweede ruitercarriere’ is. :+ we hebben allebei gecorrigeerd en hij vergeet soms dat ik ga ‘staan’ in mijn beugels om ze onder me door te laten bokken en niet omdat ik bang ben. :+
Maar je zit haar op geen enkele andere manier uit en ze geeft je echt whiplash als je het toch probeert. :+

Maar ze bokte niet. Galopje ging goed dus los. En eenmaal los ontspande ze en voelde ze alsof ik haar nooit stil gezet had. :+:
Heerlijk dier is ze. :+:
Ook los een galopje gedaan omdat ze een hekel lijkt te hebben aan de longe als ik er op zit en los gaf ze me wel een ontspannen galop. :+:

Maar mán wat heeft dat paard veel kracht en souplesse in haar lijf van nature :+:

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger
Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-21 14:32

Kon vandaag de verleiding niet weerstaan om nog een keer bij hem te gaan zitten zoals we thuis ook altijd deden. :+:
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

En toen werden we gephotobombed door Rocky:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

De grasjes die hij niet "mocht" waren trouwens die onder mij. _O- Hij was van mening dat ik precies op de lekkere grasjes zat. :')



Het is zo'n heerlijk paard... Hij trekt zich er echt geen ruk van aan dat de kudde er loopt, zodra hij mij ziet is hij met mij bezig. :+:

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger
Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-21 21:37

Ivm de wolf komen de veulens nu ‘s avonds binnen in een groepsstal. We krijgen filmpjes en Joy wordt consequent voorop genomen. :+: Heerlijk dat hij zo braaf is, :+:

https://youtube.com/shorts/tDQWPtjhwUc?feature=share

https://youtube.com/shorts/Hnuyf4Zewyk?feature=share

De middelste vos die consequent bijna in Joy zijn kont kruipt is ‘het vosje’.
Ik denk dat ze hem niet eens uit Joy zijn buurt krijgen als ze proberen. _O-


[ img ]

[ img ]

Joy en zijn crew. _O-

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Rêve weer in het werk, morgen ga ik er nog eens op en vraag ik mijn moeder om te filmen. (Ik wissel rijden en longeren af.)

[ img ]

En er na lekker spelen




Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger
Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-21 00:38

[ img ]
Mijn stoere vent vandaag. :+:
En de stoere mama is vandaag een stukje gefilmd, ik hoop dat haar zoon op haar gaat lijken. :+: Dier was krap door gereden toen ik haar stil zette en ik kan gewoon opstappen en weg rijden. :+: Het filmpje is trouwens de gehele training van vandaag. Want als je denkt dat dit maar een klein stukje uit de training is dan ziet het uit als wel heel veel werk voor een paard dat weer opgebouwd wordt maar dit is dus echt alles wat ze gedaan heeft. :+

[ img ]

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger
Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-21 14:59

:+: Gisteren sprak ik het meisje dat de veulens voert en binnen en buiten zet. Ze wist me te vertellen dat Joy een ontzettend dapper mannetje was. En ook dat hij de baas van de kudde was. := Dat wilde ik dus eigenlijk niet maar goed, je doet er niks aan. :') Hij schijnt wel een heel vriendelijk baasje te zijn. Hij bepaalt de wetten maar ze heeft hem nog nooit gemeen zien doen naar de anderen. Op stal waren ze aan het eten en Joy stond in het midden tussen de twee andere hengsten in. :+ Rocky durft nl alleen maar te eten als Joy buffer speelt. :(:)

Ze zei ook dat hij het binnen ne buiten zetten veel makkelijker maakte omdat hij zo fijn mee loopt en de andere veulens lopen gewoon achter hem aan. :+: Zo heerlijk om zulke dingen te horen over je veulen. :+:

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger
Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-21 23:53

Dankjewel Art! :+: winnen zal hij wel niet maar het is toch wel leuk om te zien dat er op hem gestemd wordt. :+:

https://youtu.be/4ZbOt-HyQm0
Joy trouw voorop. Vriendje Rocky heel dicht bij m. :D

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger
Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-21 12:55

:+: Ik vind het wel leuk om te zien dat er op hem gestemd wordt. Dat betekent toch dat hij wat mensen geraakt heeft. :+: :+:

Hij is zo leuk! Beetje familie crisis hier, gisteren stond ik bij hem om even "op adem" te komen, hij heeft gewoon heerlijk met zijn hoofd op mijn schouder gelegen terwijl hij in mijn nek blies. :+: Vince en Rocky mochten gedag komen zeggen maar daarna moesten ze op flikkeren van hem. _O- Zijn baasje. :')

Zijn moeder heeft maandag haar eerste rodeo gegeven. :+ Ze heeft een hekel aan plassen, regen en wind. En dat was nu precies waar ze maandag allemaal mee geconfronteerd werd. :)) Ik voelde al vanaf het begin dat ze precies aan het berekenen was hoe hard en in welke hoek ze me moest lanceren om me desnoods uit de bak te gooien (en ja dat zou ze kunnen als ze wil. :)) ) maar de 1e galop ging zonder problemen dus ik ging minder opletten, zet haar in de andere galop en toen ging ze los. _O- _O- Gelukkig is ze breed waardoor zitten blijven meestal geen probleem is. Tenzij ze me echt katapulteert maar dat deed ze maandag niet. :)) Toen ik heel duf "Heuj, schei is uit!" bromde leek ze zich weer te herinneren dat ze mij mee had en stond ze ineens stil met zo'n "oeps" hoofd. :') Ik ben er hoe langer hoe meer van overtuigd dat Rêve me amper voelt zitten. _O-

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger
Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-21 16:48

Art: Joy heeft het van geen vreemden hoor. _O-
Heb ze op de opfokstal ook maar gewaarschuwd dat ze hem ver moeten weg houden van alles dat niet open mag. :')

:+: thx maflinger!

Ja, is echt leuk dat hij zo duidelijk is. :+: ze mogen me gedag komen zeggen maar er zijn grenzen aan hoeveel ze met me mogen knuffelen. _O- _O- Vince werd een beetje brutaal en wilde hem weg duwen. Ja dat ging dus niet gebeuren. :') Toen zag je hem echt haast communiceren "MIJN BAASJE!!! FLIKKER OP!" _O- Vince besloot daarop eieren voor zijn geld te kiezen en te gaan grazen. :))

Rêve is ook zo eentje, we hebben er ook echt werk in moeten steken om haar door plassen te laten gaan, ze doet het nu dus ook soort van maar nooit van harte. Ik hoop dat dat er nog uit gaat want op wedstrijd is dit echt niet handig. := Na een tijd raakt ze dan gefrustreerd van het op spatten (tja, het heeft nu eenmaal veel geregend ik kan er ook niks aan doen.) en dan uit ze dat dus zo. :=

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger
Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-21 23:32

[ img ]
Altijd contact zoeken op zijn eigen beleefde manier :+:

[ img ]

Volgens mij doet Joy het best goed in de verkiezing. :+:

Hij doet het ook nog steeds goed in de opfok. Vandaag heerlijk staan knuffelen met hem. Mijn man kwam met de honden af gewandeld dus even met hem naar de draad gewandeld zodat Arras en Joy nog eens gedag konden zeggen. :+: ze herkenden elkaar nog, :+: (Arras is een van onze mechels)

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie