Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Zebrastreep
Berichten: 9736
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 12:26

Ik weet ook nog niet helemaal hoe ik het aan ga pakken met mijn twenter. Vooral het zadelmak maken moet ik toch echt door iemand anders laten doen. Het doorrijden zou ik wel zelf meer op willen pakken met goede hulp en begeleiding. Genoeg mensen op stal die willen helpen , alleen ik vindt het erg lastig om iemand te kiezen en of het inderdaad goed genoeg is. Ik wil geen verpest paard.... Mijn stalbaas had ook ooit voor een jong paard iemand gevonden die speciaal kwam voor het inrijden. Diegene gebruikte alleen wat geweld dus die is weer weggestuurd. Natuurlijk moet je een Fjord best aanpakken af en toe maar ik wil het ook op een vriendelijke manier doen.

Ik twijfel nog of ik haar naar een stal breng waar ze meer Fjorden inrijden en ervaring hebben met het ras. Voordelen daarvan zijn: Ze komt op de trailer , Ze komt in een andere omgeving , mensen met veel ervaring met het ras en die goed weten hoe ze een paard in moeten rijden en doorrijden.
Nadeel: Ik kan haar niet dagelijks zien en het proces helemaal meemaken en ze zal meer op die persoon gericht zijn. Ze kent mij nu al vanaf dag 1 en legt bijvoorbeeld nu nog haar neusje in mijn nek ( deed ze al vanaf kleins af aan) vindt zonde als die band wat doorbroken wordt. En natuurlijk de kosten als student zijnde is het vrij duur om een paard weg te brengen en te laten beleren...

Ik kan haar zelf inrijden met hulp van stalgenoten die ook wel ervaring hebben. Voor de eerste keer erop heb ik wel iemand gevonden die ook op stal al veel paarden zadelmak heeft gemaakt en absoluut niet bang is voor gekke sprongen en om te vallen. Ook is er wel iemand die veel ervaring heeft met doorrijden van een Fjord dus daar wou ik tegen betaling wat mee regelen
Voordelen: Ze is in de buurt en ik kan het hele proces goed volgen , ze blijft op een vertrouwde plek , mensen en middelen zijn aanwezig en het is veel goedkoper.
Nadelen: Ik heb zelf nog nooit een paard ingereden en doorgereden ook al moet voor alles de eerste keer zijn natuurlijk. Ik kan soms nog wat angstig zijn na een val van mijn andere Fjord ( die echt niet expres ging). Ik heb een beetje een trauma opgelopen om op mijn hoofd te vallen. Zo vindt ik het buiten paarden om ook spannend om te vallen en helemaal om mijn hoofd te stoten of zeer te doen.

In ieder geval heb ik nog tijd om erover na te denken wat ik ermee wil. Het longeren en poetsen en mak maken wil ik echt zelf wel doen. Haar manen gaan er in ieder geval na de winter af. Ik wil toch een boogje erin omdat dat net even wat mooier staat.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush


Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:06

Wat leuk om te zien hoe iedereen zijn eigen ideeën heeft over het ideaalbeeld. Ik wil zelf zowieso de eerste zijn die zit haha. Daarna zal ik samen met mijn trainer aan de slag gaan. Die heeft zo veel meer kennis en ervaring en is belachelijk goed met jonkies. Als hij heel veel talent laat zien zal ik hem gedeeltelijk in training laten om zo het onderste uit de kan te halen, vooralsnog ziet het er wel zo uit ook maar dat zien we dan wel. Dat jaar zal vooral braaf maken zijn, leren buitenrijden etc. Zorgen dat hij daarmee zn koppie lekker leeg kan maken.

Joltsje
Berichten: 9024
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:24

ja interessant.

die van mij heeft 2 jaar in de opfok gelopen en nu op pension.
nu de tijd om een band met mij op te bouwen :). maar ja de staleigenaresse laat hem buiten en voert hem. daarnaast die band.. ja lastig hoor.. ik wil er graag in geloven, maar soms denk ik, dat is te veel vermenselijkt.

wat betreft beleren. ik laat hem beleren. op eigen stal of ergens anders is even afwachten. daarna dus in het land, daarna eerst maar weer een professional op en dan pak ik het stokje rustig over. ik wil hem niet verprutsen, ben zelf soms wat bangig en onzeker. ik kan het betalen dus waarom niet.
vroeger moest ik het zelf doen om te laten zien dat ik het kan. nu is mijn doel dat ik wil genieten van mijn paard en we samen en mooi leven hebben en mooie dingen meemaken. en als dat dan met hulp van iemand anders is, prima. dus ja iedereen staat er anders in en ik ben er zelfs anders over gaan denken in de loop der jaren

Be your best self

Cioccolato
Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:37

Ik zie ook altijd wel of ik er zelf op stap of het laat doen. Ligt aan verschillende factoren.

Maar wat mijn gevoel nu zegt is dat ik ze lekker zelf zadelmak maak :j


Melewel94
Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 15:16

Bekeren ga ik hier zelf doen, in zoverre het gaat. Tot nu pakt hij alles 100% goed op, van zodra ik onzeker wordt of wat dan ook komt er iemand bij. Maar hoogst waarschijnlijk gaat de 1e die op zn rug komt niet ik zijn, aangezien ik op dat gebied te bang ben. Al de rest, vanaf de grond lukt makkelijk :)

Tijd genoeg dus ik laat het op me afkomen het komende jaar :)

Every accomplishment starts with the decision to try.

StalMelyn
Berichten: 2028
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:33

Ik beleer altijd zelf maar ben voor de welsh B te lang. Ga dus een goede kleine ruiter zoeken.
Mocht dat niet lukken doe ik het denk ik zelf maar dat is meer omdat ik niet veel weeg. Daarna dan een goed rijdend ruitertje erop.

Welsh NWR ruin Naud Melyn ~ Welsh WPBR/NRPS ruin Fier Melyn
Welsh B premie/sterhengst Pytron's Brenin
Welsh B merrie Cadlanvalley Flamboyant Oife ~ Welsh B merrie Pipp

Joltsje
Berichten: 9024
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 18:00

ooh, ik dacht ik kijk ff waar je ongeveer woont 9(dat heb ik niet ondekt) maar wel dat ie van stal Pytron komt. wat leuk!

regio friesland kan ik eventueel wel eens kijken voor een ruitertje, maar die vind je ook vast zelf wel

Be your best self

StalMelyn
Berichten: 2028
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 21:36

Ik kom uit de buurt van Arnhem haha.

Brenin komt inderdaad bij stal Pytron vandaan. Ik dekte met zijn vader maar dat pakte niet. Zag Brenin en moest hem hebben en gelukkig gunde de fokkers hem mij :D er waren meer geïnteresseerden.

Welsh NWR ruin Naud Melyn ~ Welsh WPBR/NRPS ruin Fier Melyn
Welsh B premie/sterhengst Pytron's Brenin
Welsh B merrie Cadlanvalley Flamboyant Oife ~ Welsh B merrie Pipp

Joltsje
Berichten: 9024
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:24

Leuk stalmelyn, ben benieuwd.

Hier weer even langs mijn vriend geweest. De pensionstslhouder en ik komen tot de zelfde conclusie, t is een schat die snel leert. Vandaag weer gewandeld, ging top.

Ik dacht kan ook wel ff longeren, daar snapte hij geen snars van, dus dat moet ik ff beter voorbereiden.

Be your best self

Essxan
Berichten: 923
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 21:01

Beleren ga ik niet zelf doen. Een stalgenootje gaat er als eerste op. Het zadelmak maken doe ik wel zelf.
Vanmiddag voor de grap eens gekeken hoe ze reageert als ze een zadel op haar rug krijgt. Mevrouw vond het wel prima.

Vandaag ook mijn foto op canvas binnen gekregen. Ze heeft een mooi plekje gekregen naast mijn grote vriend Uno.

[ img ]

Uno Fortunato B + 10. L1 +3 01-01-2001/29-09-2019*
Trippel 22-05-2018

Melewel94
Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 22:01

Essxan schreef:
Beleren ga ik niet zelf doen. Een stalgenootje gaat er als eerste op. Het zadelmak maken doe ik wel zelf.
Vanmiddag voor de grap eens gekeken hoe ze reageert als ze een zadel op haar rug krijgt. Mevrouw vond het wel prima.

Vandaag ook mijn foto op canvas binnen gekregen. Ze heeft een mooi plekje gekregen naast mijn grote vriend Uno.

[ [url=m/Rwfmc0.jpg]Afbeelding[/url] ]


Prachtig canvas <3



Hier net voor de eerste keer proberen te 'sturen', ofja eerder wennen aan het feit dat het bit beweegt als ik aan het touwtje trek :+ had dubbele lijnen aan het hoofdstel gedaan, en het overschot aan de longeersingel geknoopt mocht er iets gebeuren dan kan het nooit rond z'n benen komen.

Linksom deed ie super! Liep netjes langs me mee, alleen rechtsom snapte hij er ineens de ballen niet van :') alsof hij z'n vooruit knop uit had gezet haha. Ik heb hem vanaf het begin geleerd dat een klik voorwaarts moet zijn, en intussen snapt hij dan ook dat hij dan kan stappen. Behalve net :')

Every accomplishment starts with the decision to try.

Askim
Berichten: 6938
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Maarn (utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 10:55

Joltsje schreef:
Ooh trippel is zeker knap. Cool.

Novi is ook een knappie! Even groot als die van mij gok ik. Welke maar deken heb je er ol? Heb ik een mooie indicatie

maat 185 :D

19 MAART 2012 ONZE WONDERKINDJES GEBOREN JESSIE DENNIS ELVIS LINDSEY AYISHA DEBBIE

Knappe sportfjord BO L1+10 vier wedstrijden L2+11 Vijf wedstrijd M1+10 M2+10 Z1+4

Cheyenne0252
Berichten: 271
Geregistreerd: 02-06-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:43

Wat interessant om ieders ideeën over het beleren te lezen!

Wat een prachtige foto zo op de muur van Trippel!

Melewel94: dat rechtsom het niet snappen klinkt erg bekend _O- madam gaat hier direct in de ‘ik snap het niet dus ik doe het niet’ stand als ik iets rechtsom vraag. Ach we hebben tijd zat, even een stapje terug en iets meer vertrouwen creëren aan die kant.

Ik ga het beleren zelf doen met instructie, tenzij ik merk dat ik te onzeker wordt. Dan wil ik dat een instructie er op stapt, maar gewoon thuis. Ik wil haar niet wegbrengen.

Wij hebben afgelopen zondag een super leuke schrik/parcour training gehad op stal, ze vond het mega spannend maar luisterde echt voorbeeldig. Zelfs als het even te veel werd bleef ze bij me.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Dagen na deze gevaren hoefde ze lekker niets behalve eten <3

Volg mijn reis als beginnend paardenfotograaf @Cheyennevlottes_fotografie

Kastro Apache mijn vriendje sinds 19-06-2021

Unicornetto
Berichten: 2383
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 13:44

Zo wat gaan jullie hard!

Askim, heel herkenbaar dat je alles al wilt kopen haha!

Essxan, mooie foto’s! Ze toont echt al volwassen zo. Ze staat goed zo aan de muur!

Trysteffy, ik heb nog geen idee wanneer ik erop wil. Hij is nu nog zo puppy en iel, dus ik wil eerst aankijken hoe hij de komende tijd nog doorgroeit. Zijn kont staat ook nog een stuk hoger dan de voorkant nu. :Y) In mei wordt hij 3, dus we hebben nog alle tijd. Ik wil er ook niet met 3 meteen opzitten, maar rustig aan kijken hoe hij alles oppakt.

Joltsje, fijn dat hij nu wel komt als hij naar binnen moet. En wat leuk dat de staleigenaresse ook zo positief over hem is! :j

Veerledc, wat leuk dat jullie zijn gaan wandelen! Binnenkort wil ik dat ook eens gaan doen als mijn vriend mee is, die kan dan voorop met onze andere pony.

Cheyenne, wat leuk! Goede oefening zo.


Met Pablo gaat het ook allemaal nog goed. Laatst ook even het zadel van mijn Fjord op hem gelegd. Zo zie je goed hoe smal hij nog is haha! Het zadel is een 17”, maar op hem lijkt hij enorm. De barebackpad stond hem beter. :Y)
En verder hebben we volgende week onze eerste grondwerkles, daar heb ik wel echt zin in en ik ben heel benieuwd hoe hij dat doet.
[ img ]

[ img ]

Essxan
Berichten: 923
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:35

Wat leuk om iedereen al zo bezig te zien met de puppies.
Trippel heeft ook dekenmaat 185.

Heb met haar een hele andere band dan dat ik met Uno had. Blijft heerlijk dat ze naar mij toe komt als ik haar roep. Ze is echt een kroelkip. Kan niet wachten tot dat ik er straks op kan. Begint nu toch wel echt te kriebelen

Uno Fortunato B + 10. L1 +3 01-01-2001/29-09-2019*
Trippel 22-05-2018

Janinevv
Berichten: 13231
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:42

Ah wat een schatje die Pablo !

Vandaag hier weer geoefend. Buiten over het harde gelopen met zadel en beugels los. Ze geeft echt totaal geen kick !
[ img ]

[o]

Joltsje
Berichten: 9024
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:22

Braaf paard Janine!

Heerlijk is dat hè exssan. Nakagami wordt ook steeds meer een knuffel.

Nog niet te veel actie, vooral ff lekker genieten.

[ img ]

[ img ]

Be your best self


Janinevv
Berichten: 13231
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:43

Haha lekker smerig zijn joltsje!
Kunnen ze hier ook wel :+

[o]

Melewel94
Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 23:02

Vriendlief wou ook even mee :+ heerlijk zo m'n 2 mannen bij elkaar <3 hij heeft er niet veel mee, maar stiekem vind hij het wel leuk om mee te tutten en te friemelen :=

[ img ]

Every accomplishment starts with the decision to try.

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:11

Mooi canvas van trippel!

Wat gaaf zo'n schrik parcours Cheyenne0252!

Stoere Tjitske en Pablo met zadel! Super leuk!

Nakagami lekker vies in het zand rollen haha, heb je weer wat te poetsen haha.

Wat leuk zo samen Melewel94! Dat is zeker genieten !

Hier even langs Bo geweest omdat ik maandag een paar dagen weg ga. Even deken eraf en lekker kroelen. Hij heeft wel wat bespiering verloren met de boxrust maar het valt me alles mee. Volgende week beginnen we met de aquatrainer om hem weer terug op conditie te krijgen.

[ img ]

I like big butts and I cannot lie haha

[ img ]

Joltsje
Berichten: 9024
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 21:51

Heerlijk die billen. Conditie en spieren komen vast binnen no time weer terug.

Leuk melewel. Mijn man ook maar eens eens meevragen.

Vandaag weer ff geweest. Chabrakje en deken geoefend eerst achter in de box. Toen ruiken, aaien met t dekentje en toen op de rug. Dat laatste maakte dan weer niet uit. Braaf paard.
[ img ]
[ img ]


En van het lekker in de bak spelen krijg je lekker witte benen :D
[ img ]

Be your best self

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 23:47

Te schattig Joltsje! Zo'n groot paard en zo puppy <3 echt een onwijs lief hoofd zit erop!

Vulina
Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 23:53

Wat gaaf Joltsje! Wat een knapperd wordt het zo al..

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

Joltsje
Berichten: 9024
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 00:00

ja het wordt al echt een paard zo ineens

Be your best self

pradadaan
Berichten: 4658
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 11:59

Wat gaaf die schriktraining!

En sommige gewoon zelfs al met zadel, brave paarden hoor!

Gister bij nacho geweest <3
[ img ]
[ img ]

Prada, Giverny D & Nacimiento D
instagram: nacimiento.d
[PP] [VOLG] Bonte droom, knappe Nacho van baby tot...?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jazzejam, sterregoud, zimbri en 61 bezoekers