Veulens 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Flux
Berichten: 2487
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 17:06

Ooh Floki <3 Ze wordt nu echt een pony hea! Leuk ding is ze, en ze ziet er goed uit!

Die van mij had het zo zwaar gister...
[ img ]

:')

Flux
Berichten: 2487
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 19:05

Nynkster schreef:
Floki

Flux : Ben je tevreden met de stalwissel? Hij lijkt het wel prima te vinden zo :j Hoe gaat het met zn hormonen?


Leuk dat je het vraagt! Ik ben zeker tevreden met z'n stalwissel. Hij staat dichterbij en ik kan zelf meer met hem doen. Qua stalmanagement is er weinig voor hem veranderd dus dat is ook prima. Hij is sowieso wel makkelijk eigenlijk. Wel is hij (alweer) de baas in z'n groep. De loopstal grenst aan de loopstal van de oudere manegepaarden en die geven hem als enigen nog wel eens op z'n flikker :=

Qua hormonen gaat het goed. Duidelijk hengst maar niet te. We oefenen nu met meelopen en wachten. Dat gaat vaak erg goed gelukkig. In het voorjaar wordt hij geruind. :)

Hij staat nu in dezelfde groep als de haflinger van mijn vriendin. Erg leuk dat we nu samen van de heren kunnen genieten :)

Flux
Berichten: 2487
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 13:03

Leuk te horen wat jullie allemaal van plan zijn en ook dat iedereen de tijd gaat nemen :).

Déjà heeft het liefst ook vanalles in z'n mond. Zwepen, halsters, touwen. Alles wat je niet opruimt. Als hij los in de bak staat steelt hij ook vanalles wat hij op de bakrand vind. Zojuist had hij nog een opgerolde longeerlijn in z'n bakkes :').

Deze winter blijven we dooroefenen met wandelen en mee in de bak lopen. Ook persoonlijke ruimte komt aan bod want hij vindt dat alles van hem is momenteel. Ga er nog een hele kluif aan krijgen :')

Van het voorjaar is het hakkie tjakkie en dan nog een zomer op het land. Winter 2019 gaan we dan wat serieuzer aan de gang denk ik :j in de zin van wandelen buiten bedoel ik. Beleren wil ik pas na z'n vierde doen. En dan denk ik ook eerst voor de wagen en kilometers maken.


[ img ]

Flux
Berichten: 2487
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:04

Daphara schreef:
Hebben die van jullie ook zulke praatjes naar andere paarden?


Die van mij -O- Altijd al gehad ook. Op z'n eerste opfokadres als veulen al de baas van de groep. Nu staat ie een poosje in een groepje van vijf met twee die een jaar ouder zijn. De stalhouder was overtuigd dat deze hem wel de les zouden lezen.

Nee hoor :')

Nu heeft hij ook contact met oudere manegepaarden. Daar heeft hij af en toe wel ontzag voor. Af en toe.

Ik twijfel om hem komende zomer in deze groep te laten of een andere plek voor hem te zoeken..

Flux
Berichten: 2487
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:42

Cintaria, hij is gewoonweg altijd de baas en krijgt in de groep dus ook nagenoeg altijd zijn zin. In de omgang met mensen moet hij ook erg overtuigd worden als er iets gaat gebeuren wat hem niet zo aanstaat.

Hij wordt in ieder geval geruind dit voorjaar, dat wacht ik eerst even af. Het concept van samen met oudere dieren in de groep staan spreekt me wel aan. Daar is hier geen sprake van. Verder is de groep nu wel lekker stabiel, dat is wel weer een pluspunt.

Déjà is dan eigenlijk nooit ergens van onder de indruk. :+ fijn te lezen dat Remi na castratie milder is geworden. Dat hoop ik ook voor Déjà.

Flux
Berichten: 2487
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 17:58

Leuke vergelijkingsfoto Amanda! En Flo doet het ook goed zeg, heb je haar alweer gemeten? :D

Déjà heeft gister even in de buitenbak gespeeld en door de plassen gestampt (en gerold :')). Monster is het. Qua groeien doet ie het erg mooi en ook qua beweging niks te klagen :)

[ img ]
[ img ]

Flux
Berichten: 2487
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 22:59

Ooh, je merkt dat het weer mooi weer wordt! Ik zie weer zonnetjes op de laatste foto's :)

Hier vandaag wat gespeeld met mijn nieuwe camera. Moet nog veel oefenen, maar hier alvast een voorproefje:

[ img ]
[ img ]

Denk dat ik binnenkort weer een foto-topic maak! :D

Flux
Berichten: 2487
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 18:11

Hier ook al een tijdje niet gepost. Leuk om te zien dat we nu echt paarden hebben ipv veulens. De meeste zijn nu 2! :D Ik heb al veel knappe kinders voorbij zien komen!

Déjà is inmiddels ook 2 en gecastreerd. Dit ging heel netjes gelukkig en ook het herstel gaat voorspoedig. :). Ik heb hem nog niet weer gemeten. Zal even zien of dat binnenkort nog te doen is!

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Die foto met Knelis is echt fantastisch Banjer, <3

Flux
Berichten: 2487
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 11:02

Bedankt allemaal! Hij gedraagt zich helaas ook als een Bul :') Ben benieuwd of hij kalmer wordt nu hij gecastreerd is. Ik hoop het, zal hem goed doen.

Bij de castratie zelf was hij wel heel braaf. Heeft ook maar een minimale dosis gekregen. Zo zie je maar weer, grote bek, klein hartje := _O- :D


[ img ]
Laatst bijgewerkt door Flux op 15-05-19 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Flux
Berichten: 2487
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:13

Die van mij mag er nog wel wat centimetertjes bij hoor := Die van jullie hebben al wel een mooie maat! Hoop dat er nog wat pokon over is voor de mijne (en dan niet in de breedte please :') )

Floki is ook aan een inhaalslag begonnen zie ik! Gaaf! Ze staat er mooi bij! :)

Flux
Berichten: 2487
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 11:33

Jaaa! Kijk en vergelijk foto's! Zo leuk om te zien hea. Wat veranderd een paard toch eigenlijk snel in zo een korte tijd :)

Wat een mooie foto's in het koolzaad amanda! Braaf dier ook zo te zien.

Vu vind ik zo knap! Die blijft heel rood zo to zien, dat vind ik ook zo mooi! <3

Britt de jouwe vind ik ook zo gaaf. Kan niet wachten hoe die onder het zadel toont bijvoorbeeld. Wat een gaaf dier!

Cashmiro en Ghetson drogen ook mooi op!

Hier nog wel twee vergelijkings foto's. Op de eerste een dag oud, dan een foto van begin april geloof ik :D

Déjà staat met vrienden in de opfok. Nu ook op een plekje waar ik niet goed bij kan qua werken met hem. In de winter komt hij wel goed in de hand. Ik wil met déjà vanaf komende winter wekelijks grondles volgen en daarna flink gaan wandelen. Ik heb geen haast wat betreft zadelmak maken oid :)

[ img ]
[ img ]

Flux
Berichten: 2487
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 16:28

Oei ik wilde daar ook polsen maar 1450 per maand is wel errug pittig hoor. Dat ze er mak van worden geloof ik wel overigens, de technieken spreken me ook erg aan. Toch maar even verder kijken dan.. :=

Flux
Berichten: 2487
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 18:29

Oh jeetje nowylover.. Zo te lezen was hij dan misschien ook niet op z'n plek daar. Fijn dat je zo snel een oplossing voor hem hebt gefixed! Dat ie maar snel weer tot rust mag komen :)

Hier gaat het super met Déjà. Hij lijkt het prima te kunnen vinden met al zijn weidegenootjes :)

[ img ]

Flux
Berichten: 2487
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 16:41

Prachtige foto's Lovelyn! Wat een verschil hea. Wat een paard al. Was Kahrim nog hengst?

Ik heb van de week ook een avond in de wei gestaan. Ze staan nu in een land met onwijs hoog gras! Ik waande me haast op de Veluwe :wow: En dan in combinatie met de avondzon.. :)

[ img ]

Flux
Berichten: 2487
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 21:03

Ilynnn <3 En inderdaad die manen! Teach us? :')

Flux
Berichten: 2487
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 17:27

Ahw StalMelyn, gefeliciteerd met je ruin! :D Ik vond het ook heel sneu voor de mijne, maar ging ook mooi snel :). Hij heeft een aantal dagen een dikke koker gehad maar dat werd ook snel beter!

Is ie staand of liggend gecastreerd? :)

Flux
Berichten: 2487
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 15:25

Wat leuk al die babies die naar huis komen! :D wat worden ze allemaal ook groot! Al mag die van mij er ook nog wel een 5 cm bij inderdaad haha.

Hier is het weideseizoen ook bijna ten einde en komen ze weer naar stal. Déjà ziet er goed uit. Zie er naar uit om komende winter wat grondwerklessen op te pakken!

Ik vermoed wel ringworm bij hem. Wat denken jullie?

[ img ]


Flux
Berichten: 2487
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 06:41

Noisy, dat is interessant om te horen. Ik vermoed ook ringworm maar vind de plek er toch niet echt typisch voor ofzo. Dat het besmettelijk is weet ik :D. Ik ga even kijken naar de wonderdust, thanks!

Flux
Berichten: 2487
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 12:33

Ah, swartbeessie, jij laat je niet afschrikken! Ik zocht laatst dit topic ook op en deed dat wel haha.

Van mij ook gelukkig Nieuwjaar voor iedereen!

Fee ziet er gelukkig uit! Jammer van de nieuwe plek wat je voor haar on gedachten had.. Vind het wel onwijs tof van je dat je voor Fee kiest en het niet even aankijkt. Heb je nog een andere plek op het oog?

Hier wel veel gebeurd :) afgelopen weekend hield mijn stalhoudster een "jonge paarden weekend" op stal. Met allemaal stalgenootjes die ofwel zelf een jong paard hadden ofwel graag meer wilde weten geoefend met een zestal paarden. Déjà en ik hebben ook meegedaan :D

We hebben in de roundpen gewerkt (wat super gaaf was, kon op het einde super lekker met hem werken), een obstakelparcours geoefend en gisteren heeft hij voor het eerst een zadel op z'n rug gehad wat hij super goed deed!

[ img ]

Staat hem niet verkeerd dacht ik zo :D

Uiteindelijk wil hem niet inrijden voor hij 4 is geweest. Maar ik merk wel aan hem dat hij toe is aan basiswerk. Hij is zeer slim en ik moet hem echt leren bezighouden. Mijn stalhoudster werkt met een e quine halster en daar reageerde hij zeer goed op. Ik denk dat ik die ook ga aanschaffen voor toekomstige wandelingen en grondtrainingen :)

(ohja, hij is ook officeel gemeten. 1.41 :') Had hem wel hoger geschat al. Kennelijk heeft hij qua hoogte groei aardig stilgehangen in 2019 :'))

Flux
Berichten: 2487
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 17:01

Ik wilde deze foto even met jullie delen <3

[ img ]

Hij was ook super braaf tijdens de shoot :D

Flux
Berichten: 2487
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 13:37

Gwynfor <3

Hier zit netjes meelopen, 4 hoefjes geven, aangebonden stilstaan, basis grondwerk en longeersingeltje er ook al goed in. Next stop wordt de wasplaats en natte voetjes :)

[ img ]

Flux
Berichten: 2487
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 16:16

Hier ook niet overgestapt hoor! Door corona is het stal beleid verscherpt. Gezien de pensionhouder zelf onder de kwetsbare doelgroep valt staat alles even op een laag pitje :) Vind het niet zo erg perse, die paar weken zullen geen kwaad kunnen.

Flux
Berichten: 2487
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:13

Jeetje, Mexico is wel heel ver! Hoe vind je het zelf?

Flux
Berichten: 2487
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 20:36

Wij doen ongeveer 2x per week iets. Tussen de 20 en 30 minuutjes ongeveer. Varieert dan van grondwerken op de cirkel, tot desensitizing, tot gewoon dollen en spelen in de bak. De overige tijd staat ie met z'n 4 maten te spelen (= eten haha).

Afgelopen donderdag superfijn gewerkt samen! In de roudpen op lichaamstaal oefenen op tempowisselingen. De actie, reactie ging na even inkomen perfect! <3

Oh enne, ik heb stiekem alweer een aankoop gedaan :):)

[ img ]

Djoline haar zadel is gaaaaf! Is dat een freemax?

Flux
Berichten: 2487
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:43

Igniss schreef:
Mooi flux! Is dat om iets mee te trekken?


Haha ja! Het is een gareel tuig!

[ img ]

Even te passen <3 hij was niet onder de indruk!

Ik heb hem helemaal compleet. Dus ook de broek en staartriem. Maar die wil ik pas passen als het lange lijnen goed bevestigd is, en daarvoor mag ie nog wel even wat ouder worden nog :)

Wat een prachtig schilderij! Heel gaaf! Bij welke artist heb je dit laten doen als ik vragen mag? :)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Babe02 en 28 bezoekers