Allereerste veulen voor Fly Leaf vd Burgthoeve

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Kellyvn
Berichten: 5
Geregistreerd: 08-07-19
Woonplaats: Opwijk

Allereerste veulen voor Fly Leaf vd Burgthoeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-19 12:29

Beste iedereen,

Sinds 30 juni ben ik trotse paardenmama geworden van een knap merrieveulen van de hengst Tolan R.
Mama Fly is mijn eerste paard. Door een blessure heeft ze 1 jaar op de wei mogen genieten van de natuur, daarna heeft de dierenarts ons volledig groen licht gegeven ons werk weer te hervatten. Omdat ik toen de beslissing genomen had om een 2e paard aan te kopen mocht zij de andere paarden bij ons gezelschap houden en manieren leren.

Wij gingen nog vaak samen op pad om lange wandelingen te maken, omdat dit hetgene is wat ze echt het allerliefste doet ! Ze heeft nog een tijdje mogen vrijspringen wat ze ook echt fantastisch vond *\o/*

[ img ]

[ img ]

Daarna kreeg ik via via de kans diepvries sperma te kopen van de hengst Tolan R, een knappe zwarte met veel kwaliteit dat mijn merrie hier en daar te kort kwam.
Insemineren is altijd een groot risico zeker met diepvries voor de eerste x.
Mevrouw vond het allemaal wel oké en was meteen drachtig.

Dagen en maanden gingen onbezorgd voorbij want alles verliep perfect zoals het hoorde tot zondag 30 juni.
Elke ochtend, middag, avond en nacht gingen we controleren of alles oké was, geen kegels te zien geen raar gedrag en toch lag er om kwart voor 6 's ochtends een veulen in de wei ! What?! :+ Alles in orde en kleine Tobelle en mama deden het super. Ik was nochtans om 1h00 nog eens gaan controleren...
Gelukkig is alles perfect gegaan. *\o/*

1 dag later uiteraard fotoronde! <3

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Deugenietenhoofd dubbel check

[ img ]


Kellyvn
Berichten: 5
Geregistreerd: 08-07-19
Woonplaats: Opwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-19 08:10

Dancer schreef:
Wat een aansprekend hoofdje zeg. Gaat de merrie nu de sport weer in?


Normaal is dat de bedoeling ja <3
Zo een aardig dier om mee te werken, nooit merriestreken, leergierig en super werkwillig.
Enige nadeel aan haar is dat ze wat loperig kan worden van de zenuwen maar kunnen we allemaal mee leven !
Ze is doodeerlijk en dat vind ik het belangrijkste.
3 maand zadelmak en we zijn gaan wandelen aan zee, mijn compagnon was op hol en wij zijn rustig naar de vrachtwagen kunnen gaan zonder ongelukken.

Zo cool dat dit ook wel super positieve invloed heeft op het veulentje (super groot voordeel bij nieuwe dingen :D )

Bedankt irene_sarah & Dancer <3

Kellyvn
Berichten: 5
Geregistreerd: 08-07-19
Woonplaats: Opwijk

Re: Allereerste veulen voor Fly Leaf vd Burgthoeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-19 09:23

Dankjewel iedereen ! *\o/*

Net gezien dat ze beide in uitgelicht staan <3 Super trots!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, micksage en 8 bezoekers